• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płażyński pyta o komunikację, Lisicki odpowiada

Maciej Korolczuk
3 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Prezydent Gdyni wybrał zastępców
Prezes Maciej Lisicki próbował przekonać Kacpra Płażyńskiego, że z komunikacją miejską w Gdańsku wcale nie jest tak źle, jak kandydat PiS stara się przedstawić. Prezes Maciej Lisicki próbował przekonać Kacpra Płażyńskiego, że z komunikacją miejską w Gdańsku wcale nie jest tak źle, jak kandydat PiS stara się przedstawić.

Pytania o cięcia w rozkładach jazdy autobusów, warunki pracy motorniczych i kierowców autobusów czy niesprawną klimatyzację w taborze GAiT zadał w piątek na konferencji prasowej kandydat PiS na prezydenta Gdańska Kacper Płażyński. Na spotkanie pod siedzibą miejskiego przewoźnika przy Jaśkowej Dolinie niespodziewanie przyszedł też prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów Maciej Lisicki.



Komunikacja miejska latem w Gdańsku:

Spotkanie z dziennikarzami to pokłosie ostatnich zmian w rozkładach jazdy autobusów, a także... fali upałów, które stają się uciążliwe nie tylko dla pasażerów, ale też pracowników GAiT.

Kacper Płażyński, powołując się na rozmowy z pięcioma kierowcami i motorniczymi przekonywał, że klimatyzacja w pojazdach GAiT nie funkcjonuje jak należy i dopytywał prezesa Lisickiego o odsetek pojazdów posiadających sprawną klimatyzację, a także koszt wyposażenia w nią całego taboru należącego do miejskiego przewoźnika.

- Codziennie nasi kierowcy przewożą nie tysiące, nie dziesiątki tysięcy, lecz pół miliona pasażerów. Wypadałoby, by kandydat na prezydenta Gdańska nie wprowadzał w błąd i wcześniej odrobił pracę domową - zaczął prezes Maciej Lisicki. - Mamy 100 tramwajów i ponad 170 autobusów. W klimatyzację wyposażona jest połowa tramwajów i 90 proc. autobusów, co jest najlepszym wynikiem w kraju. Oczywiście może się zdarzyć, że w którymś z nich coś nie zadziała, ale zapewniam, że procent sprawności klimatyzacji przynoszącej ulgę pasażerom wynosi ponad 90 proc. Codziennie zresztą podpisuję po kilka faktur wystawianych przez firmę, która serwisuje nasze urządzenia - zapewniał Lisicki.

Co ciekawe, koszt wyposażenia jednego autobusu w klimatyzację wynosi 40 tys. zł, a w tramwaju - 300 tys. zł. Nie wszystkie pojazdy się jednak do tego nadają. Dotyczy to zwłaszcza wozów starszego typu, gdzie na przestarzałej konstrukcji dachu nie da się zawiesić urządzeń ważących nawet 500 kg. Jak zapewniali obecni na spotkaniu pracownicy GAiT, klimatyzacja w pojazdach co do zasady wymieniana jest co sześć lat, a czyszczona i uzupełniana w "czynnik chłodniczy" dwa razy do roku.

Kandydata PiS tłumaczenia Lisickiego i jego pracowników jednak nie przekonały. Płażyński pytał dalej, m.in. o obowiązek noszenia przez kierowców w upalne dni krawatów.

- Dochodzą do mnie niepokojące głosy, że kierowcom brakuje zimnej wody do picia, że pracują w trudnych warunkach, a spółka jeszcze ich karze za brak krawatów - mówił Płażyński.
- Naszymi pracownikami nie tylko możemy się chwalić, ale jeśli zachodzą pewne nieprawidłowości, musimy też wyciągać konsekwencje - odpowiadał Lisicki. - Nie jest prawdą, że noszenie krawatów w upalne dni jest obowiązkiem. Odchodzimy od tego i pozwalamy - sam mam takie uprawnienia - by kierowcy nie musieli w nich jeździć. W każdych innych warunkach taki obowiązek jest i jeśli ma pan sygnały od kierowców, którzy dostali takie kary, to trudno.
GAiT poinformował także, że:
  • dziennie spółka wydaje 2640 półlitrowych butelek wody dla swoich pracowników - to około po 2,5l dla każdego prowadzącego pojazdy dziennie, nie ma limitu;
  • ZTM, który stawia wymagania co do jakości usługi, zwalnia kierowców z obowiązku noszenia krawatów, co jest związane z upałami.


Na pytanie o cięcia w rozkładach Lisicki zwrócił uwagę, że jest prezesem przewoźnika, a nie organizatora przewozów, a więc Zarządu Transportu Miejskiego.

- Zapewniam, że ostatnie zmiany w rozkładach nie były podyktowane naszymi problemami kadrowymi. Obecnie mamy wystarczającą liczbę kierowców - podkreślał Lisicki.
- Czyli nie ma pan stawiska w tej sprawie? - pytał Płażyński.
- Nie mam i nie będę miał, bo my tylko wykonujemy usługę, jaką zamówi ZTM. Proszę ich o to pytać - odpowiedział były wiceprezydent Gdańska.

Opinie (432) ponad 20 zablokowanych

  • Czy tam na zdjęciu za Kacperkiem, (2)

    przypadkiem nie stoi Marian Paździoch?

    • 15 7

    • Właściwie...no...to Paździoch!

      Trafny pazdzioch 100/100

      • 1 2

    • a przypadkiem nie Marian Kowalski, jego pieszczoszek

      • 2 2

  • O, cholera to syn Płażyńskiego Kacperek w Pisie ,szok jaka chorągiewa , niech wszyscy rządzą

    Gdańskiem tylko nie Pis

    • 17 15

  • lisicki

    ta kanalia klamie co dziennie jestem zmuszony do kozystania z tego stolca loteria

    • 16 7

  • kurde to ja chyba tymi 10 procentami ciągle się poruszam, bo raczej 1/7 razy jest klima działająca normalnie (1)

    • 17 2

    • dokładnie, pesa na lini 12 o godz. 15:36 z Powst. Warszawskich

      w kierunku Migowa - okna poblokowana, klima nie działa, włączony jedynie ciepły! nawiew (no nie będzie zimny, skoro pobiera z upalnego zewnętrza) Przesiadka na 156 o 15:45, wszystkie okna i szyberdachy otwarte, jakiś nawiew lekko dmucha ale też nie jest to klima...Za to rano z Jeleniogórskiej 918 zawsze klimatyzowany, choć o 6:48 jeszcze nie ma takiego skwaru. Wysadza ludzi 3 przystanki dalej i jedzie na pusto na Chełm, wioząc powietrze. A pan Lisicki to cwany i sprytny demagog, mówi dużo, byle nie udzielić konkretnych odpowiedzi i z tymi 80% pojazdów ze sprawną klimatyzacją bardzo mocno mija się z prawdą. Może to on powinien przejechać się autobusem jakiejś popularnej linii w godzinach szczytu i osobiście sprawdzić, jak ta klima działa?

      • 2 1

  • Fajnie jak jeden urzędnczyna kieruje do drugiego, podłość nie zna granic. Pal L powinien zadzwonić do swojego kolegi i zapytać się a nie odsyłać innych. To jakaś parodia dobrego smaku, dobrze, że nie odesłał Gościa do Prezydenta Adamowicza.....

    • 10 3

  • Brak kierowców (1)

    Niestety ale to prawda klimatyzacja niesprawna w większości wozów, kierowców brak, większość się pozwalniala albo jest w trakcie wypowiedzenia.Warunki pracy okropne .

    • 23 1

    • Prawda !

      Firma ma za dużo kierowników .Motorniczy obrywa za wszystko.
      Mobbing !

      • 7 0

  • 90% (2)

    Serio?!?! 90% procent autobusów ma klimę? To ja najwyraźniej jestem wyjątkowym pechowcem, bo codziennie dostaję autobus z tych 10%

    • 35 1

    • Jakieś 15 lat temu pracowałem jako kierowca. Narzekacie na brak klimy, a ja musiałem jeździć z włączonym ogrzewaniem bo płyn chłodzący silnika się gotował. Dobrze, ze po dwóch miesiącach pierd...łem tą pracę.

      • 2 0

    • to nie jesteś kierowca GAIT

      Jakbyś był, to byś wiedział, ze z niesprawną klimą nie wolno wyjeżdżać.

      • 0 1

  • Przy gdańskiej komunikacji SKM i PKM to wzór niezawodności! (1)

    A ja naiwny myślałem, że nic gorszego od spóźniających się i odwoływanych SKM-ek i PKM-ek nie może nas spotkać...
    Tymczasem przy gdańskich autobusach i tramwajach pociągi SKM i PKM to wręcz wzór niezawodności! Od dzisiaj moim komunikacyjnym motto będzie:
    "Chwal przewoźnika swego, możesz mieć gorszego!" ;)

    • 15 1

    • SKM?

      Naprawdę? Zatrzymali się w czasach prl. brud smród i nic więcej. Oczywiście oprócz awarii i podwyżek cen biletów. To prawdziwa SKM

      • 1 0

  • zabawny jest ten chłopiec. każdą sprawę chce załatwić. i to każdą z rzeszą reporterów :)

    • 21 10

  • co ten dzieciak opowiada Kaczyński chyba dał mu złe pytania hshs nawet nie wie kto jest odpowiedzialny za rozkłady Buc

    • 17 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane