• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plusy i minusy nowego odcinka Trasy Słowackiego

Maciej Naskręt
19 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Brak przejścia przez ul. Chrzanowskiego, na wysokości skrzyżowania ze starą ul. Słowackiego. Mieszkańcy chodzą tu jak chcą. Brak przejścia przez ul. Chrzanowskiego, na wysokości skrzyżowania ze starą ul. Słowackiego. Mieszkańcy chodzą tu jak chcą.

Po otwarciu Trasy Słowackiego we Wrzeszczu szybciej dojeżdża się z górnego tarasu Gdańska m.in. do al. Grunwaldzkiej, ale ruch w przeciwną stronę jest mniej płynny, niż wcześniej.



W ostatnią sobotę udostępniono kierowcom estakadę nad al. Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej i wiadukt nad torami kolejowymi tuż obok. To były ostatnie, dotąd zamknięte elementy wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego. Droga osiągnęła pełną przejezdność.

Od chwili otwarcia estakady i wiaduktu kierowcy szybciej dojeżdżają do al. Grunwaldzkiej. Nie ma znaczenia, czy jadą od strony Zaspy, czy z Matarni - w każdym z tych kierunków podróż odbywa się płynniej. Dodatkowo jesienne prace zlecone przez gdański Zarząd Dróg i Zieleni na skrzyżowaniu przy ETC zobacz na mapie Gdańska, polegające na jego rozbudowie, zapobiegły korkom na al. Rzeczypospolitej i al. Legionów.

Otwarcie estakady spowodowało jednak spore korki przed rondem de La Sallezobacz na mapie Gdańska. Duża liczba aut jadących z Wrzeszcza, które w godzinach popołudniowego szczytu usiłują tu skręcić w lewo, w ul. Potokową, czeka w zatorze sięgającym nawet kilkuset metrów. Wszystko przez źle ustawione światła, które nie są w stanie obsłużyć większego ruchu od strony al. Grunwaldzkiej.

Sytuacja wygląda identycznie jak dwa lata temu na skrzyżowaniu w Matarni zobacz na mapie Gdańska, kiedy to zamknięto ul. Słowackiego od lotniska w kierunku Banina. Wtedy głównie mieszkańcy gminy Żukowo tłumnie zaczęli skręcać w ul. Budowlanych. Tak jak w tamtym przypadku, tak i teraz na skrzyżowaniu na Niedźwiedniku, inżynierowie ruchu potrzebują nieco czasu na wyregulowanie świateł do lewoskrętu. W ciągu tygodnia powinniśmy pojechać szybciej przez rondo de La Salle.

To tyle o kierowcach. Teraz problemy mieszkańców dzielnicy. Po otwarciu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego kontrowersje wśród nich budzi wycofanie autobusów miejskich z tzw. starej ul. Słowackiego. Mieszkańcy, choćby z ul. Makuszyńskiego zobacz na mapie Gdańska, zamiast 200-metrowego spaceru mają teraz do przystanku dobre 800 metrów, podczas których będą musieli pokonać (nieukończony jeszcze) tunel pod dwujezdniową Słowackiego.

Ale nawet, gdyby zachciano przywrócić autobusy na dawnej ul. Słowackiego, to miałyby one poważny problem z poruszaniem się po niej. Zjazd z ul. Chrzanowskiego od strony ul. Nowej Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest wyjątkowo ciasny i mogłyby tam pojechać wyłącznie autobusy o długości do 10 metrów.

Cześć mieszkańców narzeka także na wykonanie ekranów akustycznych. Uważają oni, że materiał, z którego zostały wykonane wcale dźwięku nie pochłania, lecz go odbija. Sugerują, że powinny one przypominać ekrany przy lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego, po których może piąć się roślinność.

Podczas konsultacji społecznych prowadzonych jeszcze w 2009 roku, władze miasta i inwestor Trasy Słowackiego zapowiadali, że okna wyeksponowane na nową drogę zostaną wymienione na bardziej dźwiękoszczelne. Ta sprawa wciąż pozostaje niezałatwiona. Gdańskie Inwestycje Komunalne, które są inwestorem trasy tłumaczą, że potrzebne jest kolejne badanie i analiza hałasu w obrębie Trasy Słowackiego. Można żałować, że podobnej analizy nie przeprowadzono w sprawie ustawienia ekranów akustycznych, być może połowa z nich okazałaby się nieprzydatna.

Jak oceniasz nową Trasę Słowackiego we Wrzeszczu?

Można zakładać, że niebawem mieszkańcy okolic starej ul. Słowackiego będą wnioskować o likwidację w ciągu tej ulicy sygnalizacji oraz wytyczenie większej liczby przejść dla pieszych. Szkoda, że nie zrobiono tego podczas budowy Trasy Słowackiego.

Pretensje mogą mieć też rowerzyści podróżujący Trasą Słowackiego. Ok. 200 metrów za skrzyżowaniem ulic Nowej Słowackiego i Chrzanowskiego zobacz na mapie Gdańska wykonano zjazd z jezdni w kierunku Niedźwiednika. Problem w tym, że kierowca zjeżdżający z jezdni może nie dostrzec w porę jadącego z pierwszeństwem rowerzysty. Widoczność kierowcom w tym miejscu znacząco ograniczają ekrany akustyczne, które należało wykonać z przezroczystego materiału.

Choć za nami huczne otwarcie estakady i wiaduktu, to budowa Trasy Słowackiego wcale się nie zakończyła. W wielu miejscach brakuje chodników i roślin, wciąż zamknięte są np. tunele dla pieszych. Choć z tego ostatniego mieszkańcy raczej się cieszą: pokonywanie ulicy schodami czy windami sprawia przyjemność chyba wyłącznie ich projektantom.

Wykonawcą wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego były firmy OHL, Hydrobudowa, PBG i Aprivia. Za budowę zainkasowały 159 mln zł. Budowa drogi ruszyła w marcu 2011 r. i otrzymała dofinansowanie w wysokości 85 proc. z Unii Europejskiej.

Dzięki oddaniu do użytku nowej estakady i wiaduktu, trasę od ronda de La Salle do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej pokonuje się znacznie szybciej niż wcześniej.

Miejsca

Opinie (231) 5 zablokowanych

  • Olac pieszych!!! (8)

    Dla mnie moga nawet 10 km biegac do przejscia czy przystanku!!!

    • 81 188

    • (5)

      "zamknięte są np. tunele dla pieszych. Choć z tego ostatniego mieszkańcy raczej się cieszą: pokonywanie ulicy schodami czy windami sprawia przyjemność chyba wyłącznie ich projektantom"
      Jako pieszy uważam, że o wiele łatwiej pokonać ulice schodami niż czekać w nieskończoność na zielone światło. Dlaczego więc piszą, że jest to niewygodne?

      • 32 22

      • (4)

        Dokładnie nie rozumiem tego krzyku o przejścia podziemne. Raz, że są bezpieczniejsze, dwa oszczędza się czas.

        • 16 16

        • (2)

          nie wiem, czy są aż takie bezpieczne

          Nie chodzi o ryzyko wypadku, ale o ryzyko napadu, kradzieży, czegokolwiek.

          Kierujący samochodem w mieście powinien - wzorem choćby Holandii - być odpowiedzialny za potrącenie praktycznie w każdej sytuacji. W mieście ruch samochodów powinien być płynny, ale nie szybki. Szybkiego ruchu w centrum miasta i tak się nie uda wprowadzić.

          • 13 4

          • no właśnie...

            ruch ma być płynny - tunele (oraz kładki) dla pieszych to zapewniają, więc w czym problem?

            • 0 0

          • tak dokładnie

            szczególnie jak pieszy mu ni z tego ni z owego wybiegnie w nieoznaczonym miejscu, wtedy oczywiście kierowca jest winien bo jechał 30km/h a mógł tylko 50.

            • 0 1

        • poczekaj jakieś pół roku.... zobaczysz jak są bezpieczne. Tak budowali 30 lat temu

          • 2 7

    • olac piezych

      jestes jednak DEBILEM DO POTEGI ENTEJ

      • 7 3

    • Bo sam jezdzisz pewnie na wozku

      wiec faktycznie nie dziwi mnie twoja obojetnosc ;)

      • 17 8

  • Na ZASPIE same MINUSY!!! (4)

    Obecnie Aleje Rzeczpospolitej i Jana Pawła II stały się głównym tranzytem z Nowej Słowackiego do Hallera, choć nie był taki planowany w przyjętym miejscowym planie zagospodarowania w roku 2004. No ale Rozstaje nie ma zarejestrowanej Rady Osiedla, a poprzez to ograniczone prawa obywatelskie i mieszkańcze, dlatego wytyczony w ww.Planie z 2004 r skrót, który miał biegnąc przez nieruchomości ul. Kopalnianej a także garaże i obok ETC - cichaczem zaklepała Wrzeszczańska Rada Dzielnicy. A przecież był zrobiony na tę okoliczność plan akustyczny dla byłego Hynka obok ETC.
    A w nim uwzględniono przecież w nim sypialni-Zaspy a obecnie oprócz tranzytu znacznie wzroście natężenia ruchu komunikacyjnego, oddadzą nowe osiedla, które aktualnie się tam budują, choć za pewne przedstawiono zaniżone wyniki analiz ruchu robione pod zamawiających je deweloperów (w parku JP2INPRO, na b. pasie startowym, Avator ALLCON,czy planowanej Nowej Zaspy przez EuroStyl" a dojedzie tam tysiące samochodów). Już obecnie mieszkańcy Zaspy protestują przed skutkami akustycznymi i innymi dot.ochrony środowiska, które wskazują, że jest tam niemożliwe osiągnięcie dobrego standardu akustycznego i środowiskowego wymaganego przez ustawę dla podstawowej funkcji mieszkaniowej. Taki stan rzeczy skazuje mieszkających przy ul. Burzyńskiego - (na skrzyżowaniu) tam ludzi - na trwałe dysfunkcje zdrowotne i b.szkodliwe oddziaływanie.

    Pan Redaktor na dodatek nie zaznaczył, że "decyzję lokalizacyjną tego nasilonego ruchu samochodowego" wydano, bez uzyskania odrębnych uwarunkowań środowiskowych, które przecież nas wszystkich obecnie dotyczą, i uzyskania w tym względzie odrębnej decyzji o zgodzie środowiskowej na realizację znacznego nasilenia ruchu, który tak naprawdę nigdy nie był planowany w tym miejscu i w tym ciągu komunikacyjnym. Będą więc kierowane zarzuty naruszenia prawa unijnego, miru domowego i mieszkaniowego, gdyż zagęszczenie inwestycji drogowej wiąże się z koniecznością uzyskana odrębnej decyzji jeszcze przed zmianą warunków jej eksploatacji - co m.in.wynika z ustawy z 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku.

    • 12 14

    • (3)

      dzieki genialnemu ustawieniu świateł wszystko rano jedzie starą Kościuszki w kier Legionów i na samym skrzyżowaniu korek! nawet do skrętu w stronę Zaspy,

      • 2 2

      • to trzeba być wyjątkowym i nieodpowiedzialnym durniem, (2)

        aby cały wielki ruch tranzytowy skierować w dzielnice sypialną jaką jest Zaspa. Jeszcze na coś takiego szkodliwego i głupiego UNIA daje pieniądze na dodatek w tak dużym procencie

        • 7 5

        • sami sobie strzelamy w kostkę (1)

          Wewnątrz centrum budujemy autostradę poprzecinaną tunelami, kładkami, a co tam niech mieszkańcy przemieszczają się jak szczury a "nowobogaccy" kupili mieszkania na peryferiach bo było najtaniej muszą obecnie dojechać do swoich marketów.
          Miasto nie jest tam gdzie da się dojechać samochodem tylko tam gdzie toczy się prawdziwe życie. To mechanizm który reguluje się poprzez procesy społeczne i urbanistyczne dłużej niż przez jedno pokolenie. Każda destrukcja jest łatwa a jej naprawienie trwa ogromnie długo i jest kosztowne.

          • 2 2

          • w całym swiecie ruch wyprowadza się z miast i osiedli

            widać Gdańsk ma nowy patent na niszczenie środowiska zamieszkania

            • 0 0

  • Kolejna ekspertyza? (1)

    "Podczas konsultacji społecznych prowadzonych jeszcze w 2009 roku, władze miasta i inwestor Trasy Słowackiego zapowiadali, że okna wyeksponowane na nową drogę zostaną wymienione na te bardziej dźwiękoszczelne. Ta sprawa wciąż pozostaje niezałatwiona. Gdańskie Inwestycje Komunalne, które są inwestorem trasy tłumaczą, że potrzebne jest kolejne badanie i analiza hałasu w obrębie Trasy Słowackiego."
    Czyli zróbmy ekspertyzę, z której będzie wynikało, że nie trzeba wymieniać stolarki okiennej.

    • 9 0

    • Więc kiedy wymiana okien

      na trasie dogęszczonego ruchu?

      • 0 0

  • Redaktor już to zrozumiał, czas na Was internauci-kierowcy: to są proste rzeczy-zrównoważony transport (7)

    1. Korki nie będą się zmniejszać od budowy dróg, zwiększania ich przepustowości tunelami dla pieszych i ilością pasów, bo: ZACHĘCAJĄ kolejne osoby do podróży samochodami (zamknięte koło)
    2. Jeśli każdy miałby podróżować po mieście płynnie samochodem powierzchnia dróg musiałaby PRZEKROCZYĆ powierzchnię miasta.
    3. Budowa pseudo-autostrad promuje tylko jeden środek transportu, utrudniając inne sposoby przemieszczania: pieszy, rowerowy (szerokość ciągów pieszych i rowerzystów znacznie ograniczone).
    4. Promowanie zrównoważonego transportu pozwoli na płynne przemieszczanie sie w miastach- samochodowy, pieszy, zbiorowy i rowerowy musza rozkładać się ok. po 25%.
    5. W miastach nie będą liczyć się tylko kierowcy, niestety to nie bajka, realia przestrzeni nie pozwalają na rozwój dalszy tego środka, dlatego trzeba szanowac innych uzytkowników: np. pieszych, a nie sprowadzać ich do tuneli, które są niebezpiecznie, niewygodne.
    6. Miasta pełne estakad, ekranów w centrum wyglądają okropnie, dzielą je na niewielkie kwartały: przykła Śródmieście Gdańska-Dolne Miasto.
    Dlatego uszanujcie innych, obudźcie się już, bo samochody nie są ostatecznością w waszym życiu, naprawdę mozna inaczej. Zamiast stresowac się w korku, odstresujcie się codzienną jazdą rowerem, pomaga wiem:)

    • 5 5

    • Blablablabla (4)

      1. Więc gdyby zamknąć Obwodnicę Trójmiasta, nikt nie zauważyłby różnicy? Jeśli powstanie OPAT, obywatele Rumi i Redy nie połapią się od którego dnia funkcjonuje? Logiczne jest, że zwiększenie produkcji opakowań rozwiązuje problem produktów bez opakowań, które wymagają opakowań. Nikt nie zachęca nikogo do samochodów, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli coś jest zarąbiste i wszyscy wiedzą, że jest zarąbiste, promowanie tego jest dostarczaniem drewna do lasu. To komunikacja zbiorowa (nawiasem mówiąc, wszystko co zbiorowe jest niezdrowe) i rower wymagają najwyższej klasy specjalistów od bajerowania. Bo to sztuka wmówić, że coś tak okropnego, jest niby super. Nie przekupisz mnie autobusem wykonanym przez firmę na codzień produkującą limuzyny. Za bardzo boli to, że nie mam tam władzy. Liczba samochodów nie rośnie w nieskończoność, bo ile może przypadać na rodzinę? Dwie sztuki to skrajność. No i mamy niż demograficzny. Chcesz mieć towar w swoim sklepie? Chcesz by Twój chlebodawca prosperował? To pozwól jego klientom, klientom klientów etc. funkcjonować. Kraje z lichymi i mało licznymi drogami są biedne.

      2. Jeśli każdy wybrałby komunikację zbiorową, byłoby w pojazdach wiele przypadków śmiertelnych stratowań, molestowań, zmiażdżeń, zaduszeń, wszawicy... Wtedy sam lobbowałbyś, aby część się zdecydowała na auto. Daj wybór, łaskawco. Zawsze będą klienci na to. Z ilu osób składa się przeciętna rodzina na jedno mieszkanie? Myślisz, że każda ma po aucie na głowę? Tylko ten przedstawiciel, który nosi portki, reszta musi zadowolić się autobusem. Więc niczego się nie bój. Pomyśl co by było, gdyby w każdym mieście z metro, wszyscy korzystali tylko z tego. Już nikt by go nie udrożnił. Nikt nie wyszedłby.

      3. A co to za atrakcja? Dla mniejszości. Polak nie lubi się dręczyć, bo go od pokoleń dręczono. Polak życzy sobie luksusów, które Zachód ma od dawna, a dla niego to nowość. Co proponujesz? Dalsze udręczenie. Dorosły człowiek rozumie, że "nie", znaczy "nie". Jeśli Polak nie chce się tak poruszać, musisz to uszanować, albo wyjechać do Kopenhagi. Co Cię tu trzyma, skoro my, większość tak Cię frustrujemy? Utrudnienia dla rowerzystów to problem istotny na poziomie mniejszym niż zero, bo jest ich niewielu. Wmawiać ludziom zalety roweru to jak wmawiać zalety wakacji w kamieniołomie. Stąd ciągle porażka w promowaniu tego. Pieszy porusza się łatwo. Wystarczy, że używa oczu.

      4. Totalitaryzm w białych rękawiczkach. Życzę sobie wolności. Albo to uszanujesz, albo potrzebne ci więzienie.

      5. Bezczelne kłamstwo. Wmawianie, że 30 sekund w tunelu to trauma, jest najżałośniejszą formą pieniactwa. To jak pogłaskanie po głowie nazywać próbą połamania kości. Żałosne, przyznasz chyba sam?

      6. Na kwartały miasto podzielone jest, gdy są zasieki, wieżyczki, budki kontrolne... A tu co? Po prostu komuś się nie chce iść.

      Dlatego uszanuj innych. To jest takich, którzy nie chcą być męczennikami. Jesteśmy przesyceni umartwianiem. My - większość. Mamy tego po uszy. Umartwiaj się, jednostko. Twoje prawo jako jednostki. Szanuj, że tych, którzy nie chcą być w Twojej paczce. Najlepiej wyjedź do Kopenhagi. Zyskasz na tym Ty i My. Zestresuję Cię uświadamiając o Twojej odstresowującej zabawce: Rujnuje zdrowie bardzo szczególnego miejsca: Mężczyznom zmniejsza płodność, a kobiety trudniej dochodzą. Żebyś tego nie dowiedział się na własnej... Problem korków marginalny. Wiem, bo bardzo rzadko siedzę w nim ponad kwadrans. I to w czym? Miłej przestrzeni, którą rządzę. Rower wystawia na pożarcie żywiołom.

      • 1 2

      • Matematyk? ale nie potrafi myśleć logicznie. (3)

        Chcesz dalej stać w korkach, no i będziesz stał, wspomnisz moje słowa za kilkadziesiąt lat jeśli dożyjesz, ok co mnie to obchodzi, ja jadę dalej. I używam samochodu tak często jak roweru. A promocja czegoś (transportu zrównoważonego) to nie zmuszanie do niego! (czytanie ze zrozumieniem). Ucisniony Polak... mieszkańcy Moskwy też byli uciśnieni, że uwielbiają samochody?

        • 0 1

        • Owszem, jest zmuszanie. Ciągłe dodawanie nowych opłat kierowcom (2)

          i finansowanie z nich ścieżek, z których nie korzysta pies z kulawą nogą. Przy jednoczesnym mnożeniu dla rowerzystów przywilejów. To jest zmuszanie. To jest niemoralne.

          Wyobraź sobie, że cała Moskwa rzuca auta na rzecz swojej chluby jaką jest metro. Ponoć przewozi najwięcej ludzi w ciągu doby ze wszystkich: 9 milionów. To byłoby straszne.

          Podoba Ci się promowanie alternatyw, ale tylko tych, które lubisz. Więc to nie żadne alternatywy.

          • 0 1

          • daj rozwiązanie logicznie poparte (1)

            MASZ PROBLEM: dziś chcesz wrócić z pracy uczelni bez stania w korkach (tak dziś koniec świata jest na ulicach trojmiasta i okolic)

            DAJ SPOSÓB BY ROZWIĄZAĆ TEN PROBLEM: oczywiście realnymi środkami

            co wymyślisz? skrytykować idee każdy potrafi ale co dasz w zamian? pamiętaj, że nie samochodami nie może każdy podróżować, a każda osoba poruszająca się inaczej niż samochodem to jeden samochód na drodze MNIEJ.

            • 0 1

            • Te korki są fikcyjne.

              Jeśli nie ma remontu albo incydentu, trwają 15 minut dla jednostki. Często krócej. W przestrzeni, której jest się władcą. Męcz się komunikacją zbiorową, w której jesteś bezradnym pikselem. Byleś nikogo nie zmuszał do umartwiania się.

              • 0 1

    • kup se derdol i nie pitol

      • 1 1

    • No tak, ale...

      ... co zrobic jesli UWIELBIAM zarowno jazde rowerem, jak i samochodem po naszym pieknym miescie???

      • 1 1

  • wdg mnie jest to porażka dla całego miasta. (4)

    Cała trasa słowackiego powinna być bezkolizyjna a nie co kilkaset metrów światła i skrzyżowania kolizyjne. A kładka nad grunwaldzką- tak kładka - nie można tego nazwać inaczej - porażka całego planowania i projektowania. Mam tylko nadzieję że w przyszłości zaplanowane jest to by trasa słowackiego była w całości bezkolizyjna i dobuduję jeszcze jedną "kładkę" obok obecnej aby trasa słowackiego była w całości posiadała dwa pasy w każdym kierunku - mam nadzieję, że obecna sytuacje jest przejściową. Nadzieja to bardzo fajne uczucie. 3-mam kciuki.

    • 4 11

    • (1)

      Rafałku puść te kciuki a złap się lepiej za małego, a drugą ręką pokukaj się tam gdzie trzeba.

      • 2 2

      • yhy

        aż tryska tu inteligencją

        • 0 0

    • a zobaczycie (1)

      zobaczycie jak będzie jak już cała trasa słowackiego będzie otwarta. Będzie jeden wielki korek przez tą malutką kładkę nad grunwaldzką i skrzyżowania kolizyjne.
      Będzie jedna wielka masakra.

      • 3 2

      • RACJA

        masz rację, w pełni się z Tobą zgadzam. Oby jednak przyszłościowy plan zawierał rozbudowę skrzyżowań do dwupoziomowych. W innym wypadku będzie to wielka pomyłka. Znam to z innych miast.

        • 3 1

  • generalnie jak zwykle żenada (6)

    wiadukt przy Galerii- jeden pas w jednym kierunku - szkoda , że nie zrobili tylko dla rowerów...

    • 30 36

    • (3)

      Napisz chociaż jeden racjonalny argument po co wiadukt przy galerii miałby mieć więcej pasów? Przez wiadukt masz płynnie przejechać a to droga przed i za wiaduktem ma być na tyle szeroka, żeby przyjęła wszystkie samochody i nie tworzyły się korki...Znalazł się znawca od siedmiu boleści...

      • 15 3

      • (2)

        dokładnie!!!! Wiadukt jest do płynnego przejechania, a jak się komuś nie podoba to może jechać dołem, gdzie są światła - może będzie mieć farta, że akurat będzie zielone - ale żaden to plus bo i tak szybciej będzie wiaduktem.

        • 7 2

        • kpina (1)

          ul Słowackiego jest fragmentem tzw. Ringu , zwężenie ulicy do jednej jezdni, JEST kpiną!
          Nawet jeżeli na dzień dzisiejszy przepustowość estakady nad ul. Grunwaldzka jest wystarczająca, to za kilka lat może się to zmienić. A teraz to już poszerzyć się pewnie nie da.

          cytat: Po zakończeniu inwestycji pod nazwą Trasa Słowackiego, czyli m. in. po oddaniu do ruchu tunelu pod Martwą Wisłą - dla zapewnienia pełnej przejezdności dwujezdniowego gdańskiego ringu, miasto powinno zbudować ul. Nową Kościuszki do al. Hallera.

          no ale Ring już dwujezdniowy nie będzie

          • 1 1

          • Pomyśl czasem - po co dwa pasy, skoro zaraz są światła na Chrzanowskiego

            Po drugie te dwa pasy i tak musiałyby się zaraz zwęzić, aby połączyć z dojazdem z Grunwaldzkiej.

            Dlatego jeden pas w pełni wystarcza,bo dzięki temu nie ma zwężenia, które by powodowało jeszcze większe korki, bo jeden z drugim musiałby zwolnić, aby zjechać na 1 pas.

            Co do ringu to akurat część północna ma być tak naprawdę nie obwodnicą, a drogami umożliwiającymi w szybki sposób dostać się do obwodnic. Nie oczekuj, że tymi drogami pojedzie tranzyt.

            • 0 0

    • Brawo dla idioty. A gdzie byś zmieścił jeszcze po jednym pasie? To by oznaczało po 3-4 pasy na kierunek wcześniej... korki od Kościuszki do Potokowej nie są spowodowane wiaduktem. Jeden pas spokojnie wystarczy jak się sytuacja ustabilizuje.

      • 10 4

    • Żenada,makabra,masakra i tragiedia normalnie.

      • 16 4

  • Tunele - mój wróg!

    Panie readaktorze, a nie jest Pan zdegustowany budową tunelu? Przecież to podzieli miasto na starą słowackiego i nową słowackiego. Za 20 lat będzie Pan stękał żeby ten tunel zasypać...

    • 1 1

  • Tunele (3)

    I znowu specjalista od podziemnych przejsc dla pieszych niejaki pan redaktor ma żal że takowe powstały na Trasie Słowackiego cytuję " W wielu miejscach brakuje chodników i roślin, wciąż zamknięte są np. tunele dla pieszych. Choć z tego ostatniego mieszkańcy raczej się cieszą: pokonywanie ulicy schodami czy windami sprawia przyjemność chyba wyłącznie ich projektantom." Najlepiej zasypać tunele i zrobić więcej przejść dla pieszych to będzie bezpieczniej !!! Ile jeszcze razy będzie ten redaktorek pisał swoje bzdury ???

    • 4 1

    • tunelami w mieście powinny jeździć samochody (2)

      • 2 2

      • riposta

        A przed każdym z nich powinien iść gość z chorągiewka i machać że jedzie auto a jeśli nie masz autka to możesz galopować konikiem ale nie więcej niż 20 km/h (tylko jak to zmierzyć ? ) bo inaczej będzie mnóstwo stratowań :) he he he dodam że jestem kierowcą . rowerzystą a także pieszym !!

        • 1 1

      • To za dużo zachodu.

        • 0 0

  • Polacy - mistrzowie świata w narzekaniu. (14)

    Zbudowali - źle
    Nie zbudowaliby - źle

    • 293 57

    • (4)

      Sam jesteś mistrz w narzekaniu.

      Ziemia w Polsce - masowo wyprzedawana zagranicy...
      Firmy w Polsce - masowo wyprzedawane zagranicy...
      Polacy - robole europy, wytworzyli w ubiegłym roku dla innych krajów PKB wielkości 130 miliardów euro...

      Pobudka Polacy, kraj nam się sypie i rujnuje, a rząd was robi w h.ja...

      • 13 22

      • Pojedź z raz na dłużej za granicę (2)

        pomieszkaj ze trzy miesiące, wgryź się w temat, poczytaj prasę i fora internetowe. Taka jest cecha ludzka - nie polska, że ludzie narzekają. Zawsze chcą, żeby było lepiej lub dobrze. Taka natura ludzka.

        • 5 10

        • mieszkałem rok, wróciłem do Lolski i postanowiłem, że wracam za granice

          wniosek jest prosty: narzekanie to cecha wybitnie lolska. Zgodnie z przykładem jak mnie swędzi to ponarzekam, ale się nie podrapię.

          • 3 0

        • Masz minusa za sugestię, że źle napisał, czyli że napisał nieprawdę. Chociaż sam masz rację to jego 4 punkty są także prawdziwe i znacznie bardziej konieczne do wtłaczania tego Polakom!

          • 2 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Trochę masz rację o narzekaniu ale ........ (3)

      kto sadzi drzewa na pasie rozdzielajacym ??? Za zapytałem robotników to powiedzieli że tak jest w projekcie i dla nich to też bez sensu heheh , chyba poto aby było więcej wypadków od liści na drodze, miasto miałao kontrakty na sprzątanie a my płacili większe zdrowotne na leczenie tych co na tych drzewach zostali. To jakies chore !!

      • 15 19

      • drzewa na pasoe rozdzielajacym nic nie przeszkadzają (1)

        to nie wąska szosa wysadzona drzewami po obu stronach

        • 8 8

        • System korzeniowy będzie niszczył drogę to raz, dwa to więcej liści na drodze.

          • 3 1

      • "... no ale tak była na planie ..."

        • 4 0

    • co ty bredzisz to nie jest zbudowane skoro tunele są zamnkniete

      odczep sie od polaków i zajmij się swoimi rodakami.

      • 1 3

    • znalazł się debil

      co narzeka że inni narzekają, gratulacje baranie

      • 4 3

    • nie narzekaj na nas

      Widzę, że piszesz po polsku, ale może zdradzisz, kim naprawdę jesteś?

      • 3 3

    • Naskręt

      powinieneś zamienić "Polacy" na "Naskręt" i wszystko by pasowało...

      • 8 6

    • kiepski seks-źle
      brak seksu-źle

      Wolę aby seks był świetny a Ty?

      • 24 19

  • Fatalna jakosc nawierzchni!

    Ostatnio miałem przyjemność jechać tym odcinkiem drogi. Wjezdzajac od ul. Grunwaldzkiej w kierunku lotniska miałem wrażenie ze jadę stara ul. Słowackiego. Droga był bardzo nierówna, a studzienki kilka cm poniżej nawierzchni. Ponadto asfalt nierówny. Nie wiem kto dokonał odbioru technicznego.

    Ps. Mam nadzieje, ze poprawia te nawierzchnie.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane