- 1 Wyjątkowy budynek ożywi dzielnicę (54 opinie)
- 2 Ciało w bloku na Zaspie. 4 osoby zatrzymane (180 opinii)
- 3 Ograniczenie 40 km/h ukryte za drzewem (40 opinii)
- 4 Nowy przystanek nie dla wszystkich (98 opinii)
- 5 Testy Mevo nie mają sensu (342 opinie)
- 6 Rowerzysta potrącił 7-latka i uciekł (277 opinii)
Pływające autobusy nową atrakcją Gdańska?
To mogłaby być nowa atrakcja turystyczna Gdańska i inna od dotychczasowych perspektywa zwiedzania miasta - zarówno od strony wody, jak i lądu. Jeden z naszych czytelników zaproponował, by po wodach Motławy i Zatoki, na wzór holenderskiego Rotterdamu, kursował amfibus zwany też splashbusem, a więc połączenie autobusu turystycznego i amfibii. ZTM do pomysłu odniósł się z optymizmem.
Z inicjatywą, by podobną atrakcję rozważyły także władze Gdańska, wyszedł jeden z naszych czytelników. Pan Karol na co dzień mieszka w Amsterdamie, ale jest związany z Trójmiastem. Jego zdaniem splashbus okazałby się w Trójmieście prawdziwym hitem.
- Z jednej strony mamy kanały, z drugiej zatokę, z trzeciej Śródmieście Gdańska czy Gdyni, które leży blisko wody, co sprzyja zwiedzaniu miasta zarówno z perspektywy autobusu, jak i wody. Amfibus łączy obie te atrakcje i sprawia, że przejażdżka pływającym autobusem na długo zapada w pamięci - mówi pan Karol.
Jako potencjalne miejsce wodowania pływającego autobusu nasz czytelnik wskazuje pochyłe nabrzeże przy Stoczni Cesarskiej
Miasto: jesteśmy za, ale potrzebny inwestor
Co o pomyśle naszego czytelnika myślą przedstawiciele miasta? Prośbę o komentarz wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, odpowiadającego za funkcjonowanie w mieście tramwajów wodnych.
- Tego rodzaju amfibus, jako komercyjna usługa turystyczna, mógłby funkcjonować również i w Gdańsku - przyznaje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM. - Gdańsk jest miastem turystycznym, m.in. ze względu na swoją fantastyczną lokalizację nad wodą i jest otwarte na rozwój takiej formy przedsiębiorczości, szczególnie związanej z przewozami drogą wodną. Zarząd Transportu Miejskiego jest odpowiedzialny za zapewnienie sprawnej i wydajnej komunikacji publicznej. Usługa przejażdżki amfibusem pełniłaby raczej funkcję atrakcji turystycznej i jako taka powinna być udostępniana przez pomioty specjalizujące się w tego typu działalności. Naszym zdaniem z pewnością znajdzie się podmiot komercyjny, który - o ile nie wystąpią żadne przeszkody natury formalno-prawnej, bądź technicznej - byłby zainteresowany włączeniem takiej usługi do swojego programu.
Pomysł naszego czytelnika wydaje się o tyle atrakcyjny, że mógłby przyczynić się do "odbicia" branży turystycznej po zapaści spowodowanej pandemią koronawirusa.
Opinie (330) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-07 15:01
(40)
Splashbus....a po polsku?Amfibia turystyczna?Sam pomysł fajny tylko żeby ceny przełożyli na polskie zarobki. A więc nie 20-30 euro a 10-15zł.Wtedy ma to sens moi drodzy i kochani.Inna sprawa to porównanie kanałów Amsterdamu i Gdańska....to przepaść...Tam czysto,wiele śluz i drożek wokół poprzeplatanych alejkami i klombami zadbanych roślin...stan czystości Motławy woła o pomstę do nieba,wszędzie śmiecie, plastikowe butelki a i zamulenie rzecz jasna niebotyczne....najpierw trzeba by to wszystko dobrze posprzątać.
- 195 71
-
2020-11-07 15:02
(7)
Przeczytaj artykuł to się dowiesz, a nie komentarz by tylko zabłysnąć
- 12 15
-
2020-11-07 17:26
(6)
Miasto nie ogarnia zwykłej komunikacji miejskie, brak kierowców, a co dopiero wodne autobusy. I kto to będzie serwisował? Znając zamiłowanie rodzimych serwisantów do improwizacji i prowizorki, to pasażerowie będą musieli podróżować w kamizelkach ratunkowych i aparatach tlenowych. Można by to połączyć razem ze zwiedzaniem miasta od strony dna. A jeśli miałby to prowadzić prywatny inwestor, to co miastu do tego i po co wypowiedzi ZTM? Działalność na zasadzie podróży balonem, dwupłatowcem, statkiem wycieczkowym, czy coś podobnego.
- 18 5
-
2020-11-07 17:46
(5)
Od strony dna, dobre :)
Swoja droga, kierowca musialby posiadać patent co najmniej sternika motorowodnego, więc już widzę jak znajdują chętnych. Nie ma ich do prowadzenia autobusów z kat. D to jeszcze za te same pieniądze będą wymagali by kierowcy mieli dodatkowe uprawnienia...- 10 1
-
2020-11-08 08:23
To ma sens. (3)
Tyle tylko ze zgadzam się iz kanały są zanieczyszczone. Najlepszym byłoby puszczenie czegos takiego wzdłuz brzegów plaży Gdańsk-Sopot-Gdynia. Klify od strony morza fajnie oglądać a i plazowicze mieliby w miarę blisko zmieniajace się widoki.
- 1 0
-
2020-11-08 14:55
(1)
Kiedyś były wodoloty, dziś zwane tramwajami wodnymi, więc po co to dublować. Te tramwaje i tak dziś stoją, ze względu na koszty.
- 3 0
-
2020-11-08 17:29
Taki pojazd nie nadaje się do płynięcia wodami zatoki, fale przewróciłyby go w mgnieniu oka.
- 1 0
-
2020-11-08 18:39
Nonsens
Taki pojazd nadaje się tylko do wód spokojnych, bez fal. Płynąc wzdłuż wybrzeża morskiego mógłby nawet zatonąć.
- 1 0
-
2020-11-08 09:59
Nie da się, nie można, to zgniły zachód, mój szwagier ma dwa takie i mówi że to pikuś, trzeba spytać Rosję i Bruxele.
- 1 0
-
2020-11-07 15:16
Znowu ten wynajęty troll że swoimi mądrościami, aby zwiększyć klikalności i (1)
Wpływy z reklam
- 17 12
-
2020-11-07 15:58
Yhm oj kolego chyba za dużo naczytałeś się norweskich baśni i legend)
- 5 8
-
2020-11-07 16:11
(1)
10-15zl? gdzie ty pracujesz i zyjesz?
- 14 2
-
2020-11-07 21:48
Może on pisze z Indii? Albo Bangladeszu?
- 7 1
-
2020-11-07 16:14
(6)
A jakby zamiast tych autobusów zrobić pływające rydwany ? To byłby hit na skale światową!!! Jakie zyski by z tego biznesu spływały! A Inwestycje można byłoby sfinansować sprzedając mieszkania po byłym prezydencie. Może nawet Ola by się dorzuciła?
- 23 7
-
2020-11-07 16:37
Sprzedaj makulaturę wyborczą Sasina, albo maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią. (5)
- 13 15
-
2020-11-07 16:43
(4)
Dobra,dobra,lepiej zbieraj te kartony z bluzgami dla Dulkiewicz.
- 12 6
-
2020-11-07 16:53
A co? Brakuje wam do budowy państwa z kartonu? (3)
- 11 6
-
2020-11-07 18:38
(2)
POwcom się już to państwo z kartonu prawie udało.
- 10 5
-
2020-11-07 19:06
POwcom prawie, PiSowi udało się skutecznie. (1)
- 8 6
-
2020-11-08 23:28
Borysław Budka wszystko naprawi.
- 1 0
-
2020-11-07 16:37
(6)
A ty byleś w ogóle w Amsterdamie?
- 4 1
-
2020-11-07 16:48
(5)
Byłem w większości krajów świata.Taki lokalny obieżyświat.
- 4 13
-
2020-11-07 23:18
(1)
Google Street View to teraz mega potęga w turystyce a Svenek jest tego najlepszym przykłądem.
- 6 2
-
2020-11-08 10:02
Można też zapisać się do jakiejś religii, kasować wiernych i budować dom na Marsie.
- 0 0
-
2020-11-08 09:36
Jestę podróżnikę (1)
A w każdej wolnej chwili wypisuję farmazony na trójmiasto.pl
- 3 0
-
2020-11-08 13:24
Taki lokalny pólgłowek
- 0 0
-
2020-11-08 13:24
Prosty jesteś
...jak noga od stołu.
- 0 0
-
2020-11-07 16:54
Mega słabe
- 2 1
-
2020-11-07 18:12
ehm (2)
...czyste kanały, w Holandii? Gdzie, bo od 1 1/2 roku w tym kraju, jeszcze nie widziałem.
- 3 3
-
2020-11-08 08:11
wyjdz ze szklarni to zobaczysz (1)
- 3 0
-
2020-11-08 08:47
HEHE, w szklarniach nie chodzę bo nawet z daleka jedynie co słychać to "k...wa". Po za tym nie nalezę do tych którzy pracują jak niewolnicy po 12 godz dziennie, za niecałe 1500 euro i potem przyjeżdżają do swoich w Polsce 10letnim BMW 750 aby się "błysnąć" sukcesem. A tak na poważnie, Od Amsterdamu as do Vlissingen, łowienie magnesami ma się dobrze. O ile to coś wam mówi.
- 0 0
-
2020-11-07 20:48
może jeszcze za 2 złote najlepiej
- 2 0
-
2020-11-07 22:44
to w rotterdamie maja taki autobus? łoł aż jeden? kosmos, faktycznie (1)
a w budapeszcie maja takich 6 i z tego co słyszałem własnie rotterdam podchwycił pomysł całkiem niedawno od Węgórw, którzy latają takimi autobusami juz od 15 lat. jak brac dobre wzorce to od Węgrów a nie od zgniłego imperialisty, który jest tylko nasladowcą
- 7 0
-
2020-11-08 15:38
Imperialisty towarzyszu mówicie.
Słusznie słusznie, a kiedy to byliście na Węgrzech co? I z kim się tam spotykaliście? Kiedy przestaliście brać łapówki?
- 1 0
-
2020-11-07 23:17
Zapraszam do Hamburga. Cos takiego tam funkcjonuje juz od dawna i moge sie załozyć że ze kanały tam na pewno nie są czystsze niz te w Trójmieście dwa na pewno Hamburg ma mniej do zaoferowania atrakcji. Ten "autobus" w Hamburgu jest mega atrakcją więc tej nasz takze by taką sie stał.
- 0 2
-
2020-11-08 00:38
skąd możesz to wiedzieć ?
musiałbyś wstać i odejść od monitora ...
- 0 0
-
2020-11-08 05:46
Tam czysto , wiele sluz .... tylko sluzy sie zgadzaja . Pozdrawiam
- 2 0
-
2020-11-08 06:55
a po polsku weź tabletki
- 0 0
-
2020-11-08 18:31
A co z tramwajami wodnymi już nie dobra inicjatywa?
- 0 0
-
2020-11-08 18:35
Nieprawda.
W kanałach Amsterdamu śmietnik. Z wody nawet latem nie można korzystać, bo woda zanieczyszczona i można jakiejś ch oroby dostać.
- 2 0
-
2020-11-09 05:53
Mig
A nawet zwłoki wyławiają
- 0 0
-
2020-11-07 15:03
Ściema. (10)
Nie pokazali czy wypłynął.
- 147 19
-
2020-11-07 16:48
(1)
Wypływa osobiście widziałam i jest to super zabawa
- 3 2
-
2020-11-07 17:30
To, że u nich wypłyną, nie oznacza, że u nas będzie tak samo.
- 12 1
-
2020-11-07 16:53
Odsyłam do katastrofu promu na Motławie w 1975 roku
Brak ewakuacji, chory pomysł. Bardzo niebezpieczne.
- 14 5
-
2020-11-07 16:55
Taka funkcję spełniają przecież tramwaje wodne w Gdańsku.
- 7 3
-
2020-11-07 17:44
a co niby utopił się, co za głupi komentarz (1)
- 3 5
-
2020-11-08 10:46
Wygląda jak by za chwilę od naporu wody miała pęknąć przednia szyba a drzwi boczne mogą się rozszczelnić w każdym momencie. Ludzie w środku w panice i kurczowo trzymają się oparć foteli aby zębów nie stracić podczas wodowania.
- 1 1
-
2020-11-07 19:57
Ale wiesz że ludzie by więcej zapłacili jak by wiedzieli że nie wypłynie, zwodować ikarusa przegubowego to by było coś a nie takie coś, pozatem każde gie pływa po powodzie. Proponuję nazwać tę pseudo atrakcję Giepływ!
- 1 1
-
2020-11-08 09:32
Czy wyjechał chyba..
To nie jest okręt podwodny.
- 0 1
-
2020-11-08 10:44
(1)
Eutanazja po Holendersku? Bałbym się takiego dziwnego autobusika!
- 1 1
-
2020-11-08 14:59
To do wożenia teściowych. Mamusia wsiada, pod same drzwi mamusię dowiezie ...św. Piotra.
- 1 1
-
2020-11-07 15:03
Jak to wpływa na zanieczyszczenie wody? (27)
Przecież na podwoziu są smary, resztki paliwa i inne toksyczne zabrudzenia. Wszystko trafia do wody. To jest OK?
- 127 98
-
2020-11-07 15:07
Czy na "podwoziu" motorówki są smary i zanieczyszczenia? Gdyby jakikolwiek olej czy zanieczyszenia pokazały się na lądzie, wątpię aby kierowca/sternik pojechał/popłynął po wodzie.
- 22 9
-
2020-11-07 15:25
To jest ok. (4)
Ale wjazd autem 100m od plazy juz nie.
- 10 10
-
2020-11-07 16:18
(3)
Polactwo cebulactwo to tacy jak ty kiepie. Najlepiej byś do biedronki swoim passerattim wjechał.
- 22 11
-
2020-11-07 16:57
nie znasz się (2)
Jakoś a Danii ludzie na środku plaży parkują samochody kampery i jest dobrze, tylko u nas nic nie można mentalność homo soveticus.
- 12 14
-
2020-11-07 17:48
(1)
Tylko tam nie jeżdżą samochodami, które trzymaja się na rdzy
- 5 5
-
2020-11-07 20:00
W danii wszystkie auta zgnite, tam w powietrzu non toper się sól unosi, takie ma położenie śródmorskie
- 6 1
-
2020-11-07 16:16
(4)
Na pewno lepiej niż zrzut ścieków do Motławy czy Wisły .
- 20 7
-
2020-11-07 16:38
Za prezydentury Lecha ścieki płynęły do Wisły 24/7 (3)
- 25 11
-
2020-11-08 08:04
Prawda... (2)
Ale to tez Jego zasluga ze wogole powstala i gdyby nie skopali budowy Czajki to dzisiaj pewnie bys o tym nie wiedzial. Czajke budowala i otwierala Waltz owa
- 7 2
-
2020-11-08 09:30
Osobiście budowała Gronkiewicz-Waltz.. (1)
...no taak. Jak zapewne sam sprawdziłeś.
- 2 3
-
2020-11-08 13:42
zaczął budować sp. Kaczyński
Budowała Gronkiewicz-Waltz, ta pani również zrezygnowała z budowy dodatkowego kolektora
- 1 1
-
2020-11-07 16:48
(7)
Autobusy są elektryczne wiec nie ma smarów
- 4 7
-
2020-11-07 18:30
dobre!
- 3 0
-
2020-11-07 18:50
obali się na bok (2)
i co wtedy?
- 2 3
-
2020-11-07 20:01
Nic, turystów ci u nas nie braknie
- 6 0
-
2020-11-08 14:17
a statek się nie przewraca ?
- 2 0
-
2020-11-07 21:53
Każda ruchoma
część jest smarowana...
- 3 0
-
2020-11-08 04:40
Jestem hetero nie używam żelu. Wszystko na sucho chodzi, jeździ.
- 6 1
-
2020-11-08 22:37
ten jest wodny
- 0 0
-
2020-11-07 20:13
Akurat o zanieczyszczenie motławy można się nie martwić i tak wyjedzie brudniejszy niż wjechał
- 19 0
-
2020-11-07 20:24
Jasne
A statki to niby lepiej?
- 4 1
-
2020-11-08 09:25
Ale to nie jest normalny...
...autobus jeśli się zorientowałeś więc wszystko zapewne ma uszczelnione i odpowiednio skonstruowane zapewne.
- 7 0
-
2020-11-08 10:25
Holendrzy
Jak by tak było to w Roterdamie by na to na pewno nie pozwolili
- 1 0
-
2020-11-08 11:33
Jak zwykle wypowiedział się geniusz z Polski. Lepsi są tylko w tym Ukraińcy i Rosjanie, którzy podobnie jak Polacy zawsze znajdą "mądrą", krytyczną uwagę.
- 1 0
-
2020-11-08 15:14
Eko smary i oleje
Oleje mineralne z inhibitorami utleniania i korozji. Teraz to standard w przemyśle morskim jeśli układ napędowy ma kontakt z wodą.
- 1 0
-
2020-11-08 22:03
pranie brudow
Stachu , a jak pierzesz skarpetki to gdze woda splywa? Zawsze do Baltyku ,chyba ze piszesz z angoli
- 0 0
-
2020-11-08 23:52
Chyba u ciebie w Golfie.
- 0 0
-
2020-11-07 15:04
(3)
Chętnie bym się przejechał :)
- 52 15
-
2020-11-07 15:56
najlepiej z oksywia do głównej (1)
skoro władze miasta nie potrafią sobie poradzić z połączeniem drogowym i kolejowym północnych dzielnic, może lepszym rozwiązaniem byłby prom przez zatokę? może być pod postacią pływającego autobusu, tramwaju, amfibii albo wózka dwukółka, byle cokolwiek co się porusza w jakimś sensownym czasie między dzielnicami północnymi a centrum
- 5 2
-
2020-11-08 22:38
rydwan gdański?
- 1 0
-
2020-11-07 17:13
Już jeździłem
Wystarczyło , że mocniej przez 15 minut popada wtedy w Gdańsku same takie autobusy jeżdżą :)
- 13 0
-
2020-11-07 15:05
Przez najbliższe lata to wątpie, żeby to zysk przynosiło. (7)
PiS wymyśli, że max 25% miejsc może być zajętych i biznes plan do kosza.
- 68 64
-
2020-11-07 15:14
Poza tym że pandemia, to u nas jest sezon że 3-max 4 miesiące w roku.
- 6 2
-
2020-11-07 15:26
To nie pis tylko rotszyldy i gejtsy (5)
A btw to jakby nie wymyslil to bys mowil ze nie radzi sobie z epidemio - ot platfus
- 12 11
-
2020-11-07 16:39
Tjaaaa radzi sobie wyśmienicie, zwłaszcza na paskach w TVPiS info. (4)
- 9 8
-
2020-11-07 18:42
Tak, tak... (2)
Siedzą i patrzą platformersy na te paski i czekają na potknięcie, a potem jak rzep psiego ogona i ujadanie... super genialna taktyka, lecz Polacy już dawno wiedzą, że ta strategia to farbowany lis.
- 6 4
-
2020-11-07 19:08
Ładnie ci ten TVPiS mózg wyprał. (1)
- 4 6
-
2020-11-08 23:50
A tobie tvn nie pierze, no skąd.
- 1 1
-
2020-11-08 23:49
Budka by se poradził że ha.
- 2 0
-
2020-11-07 15:05
pływający autobus (7)
To niech ten pan zrobi biznes za swoje a nie proponuje innym umoczć pieniądze . Za 30 euro nikt nie popłynie.
- 90 20
-
2020-11-07 15:31
Załozysz się
???
- 7 0
-
2020-11-07 15:57
za jedyne 30Euro to będa chętne tłumy turystów
- 3 5
-
2020-11-07 17:30
Przecież ten pływający (1)
autobus nie jest z myślą o Polakach tylko o zagranicznych turystach.Dla ludzi z za granicy 30 euro to nie wiele.Gdansk jest dawno odbudowany dla turysty zagranicznego.
- 10 0
-
2020-11-07 20:05
Niestety dobrze prawisz, turysty nie mają niższego piniondza niż 50 ojro... biedaki tu nie przyjeżdzajo, tyle hajsu tu przepuszczajo i walizy towaru zabierajo bo tu tak śmisznie tanio... a Polakersów nawet na miesięczny często nie stać
- 7 2
-
2020-11-08 06:36
Popłyną, tylko że będzie dla tych bogatszych. W Hamburgu bilety wyprzedane na miesiąc półtorej do przodu
- 1 1
-
2020-11-08 10:32
Polak nigdy! (1)
Dlatego opcja dla turysty.
Dla Polaka 3.8zl będzie za drogo- 2 0
-
2020-11-08 23:43
Napisał Eskimos milioner .
- 0 0
-
2020-11-07 15:06
Za 20-40ewro (3)
To ja chce u-botem..ewentualnie
- 64 9
-
2020-11-07 15:30
Pogadaj (1)
z Antonim. On ma parę pod Radomiem
- 8 2
-
2020-11-07 17:58
Spoko..
Wiem oni tam pod Radomiem maja wszystko i nawet najlepsze spa w polszy..
- 5 1
-
2020-11-09 12:05
Wolałbym pływającym rydwanem.
- 1 0
-
2020-11-07 15:06
A jaki papier trzeba mieć aby to prowadzić? (13)
Prawko na autobus i patent straszego sternika? Bo zapewne urzędy będą temu się przyglądać. Poproszę o konkretne odpowiedzi.
- 74 4
-
2020-11-07 15:08
(6)
Wystarczy karta woźnicy na rydwan)
- 29 9
-
2020-11-07 15:53
Starasz się być dowcipny. (5)
Jesteś żałosny.
- 12 24
-
2020-11-07 16:01
żałosny to jest elektorat obecnego gdańskiego magistratu. (4)
przez tyle lat robić z siebie ciężkich frajerów i poziom arogancji utrzymywać na tym samym poziomie co niewiedzy,
- 21 9
-
2020-11-07 16:38
(1)
Tylko Kacperek:)
- 9 5
-
2020-11-08 23:38
Tylko co Kacperek?
- 0 0
-
2020-11-07 16:41
Jednak wolę ich, niż takich specjalistów jak w Stadninie w Janowie. (1)
- 11 5
-
2020-11-08 23:32
Ci z Janowa gorsi od speców z Letnicy?
- 2 0
-
2020-11-07 16:06
Myślę że to jest kluczowe pytanie dla kogokolwiek myślącego o takim biznesie. Kiedy w Polsce instytucje w końcu uzgodnią co, jak i komu , to w Holandii będą już jeździć podwodnymi rowerami.
- 16 0
-
2020-11-07 17:16
Uprawnienia (1)
Prawko i patent stermotorzysty aby prowadzić rejsy komercyjne bo to tak musi się nazywać
- 3 0
-
2020-11-07 21:32
zaleznie jak to bedzie zarejestrowane i ile metrow... stermotorzysta na jachcie morskim nic nie moze
- 0 0
-
2020-11-07 17:59
Licencja pilota
...portowego.
- 1 1
-
2020-11-07 19:52
Trzeba mieć papier toaletowy, dużo.
- 3 0
-
2020-11-08 11:05
dużo toaletowego,,,
- 0 0
-
2020-11-07 15:08
(1)
Patrząc na awaryjność ZTM zapowiada się ciekawy temat (:
- 69 7
-
2020-11-07 15:59
to ZTM ma jakiś tabor?
- 4 0
-
2020-11-07 15:09
takie lub podobne pojazdy obsługuja turystów w wielu miastach na świecie (1)
i od wielu dziesiatek lat
nihil novi sub sole - ale przeciez to jest kwestia inwestycji prywatnego operatora- 27 6
-
2020-11-08 09:21
ktoś napisał o polskiej nazwie chlapowóz
to też jest często używane na zachodzie np. Splash Tours
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.