• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po wykolejeniu się tramwaju. Awarie to chleb powszedni

Arnold Szymczewski
23 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
W związku z wykolejeniem tramwaju została powołana specjalna komisja. W związku z wykolejeniem tramwaju została powołana specjalna komisja.

Choć wtorkowe wykolejenie się tramwaju w Gdańsku wyglądało bardzo niebezpiecznie, na szczęście nikt w nim poważnie nie ucierpiał. Do podobnych zdarzeń - choć nie tak spektakularnych - dochodzi co kilka tygodni. Rocznie ok. 30 razy.



Przypomnijmy: we wtorek przy Zieleniaku zobacz na mapie Gdańska doszło do wykolejenia tramwaju linii nr 2. Ponad siedem godzin trwało usuwanie skutków wypadku i stawianie pojazdu na szyny. Po wszystkim odjechał bez dodatkowego napędu do zajezdni we Wrzeszczu.

Czytaj także: Wykolejony tramwaj usunięto ze skrzyżowania

Co spowodowało wypadek tramwaju? Zbada to komisja



Dzień po zdarzeniu powołano komisję, która zbada przyczyny wypadku. W jej skład wchodzą przedstawiciele Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku, spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje Sp. z o.o., Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku oraz Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

"Zespół zbada przyczyny wykolejenia tramwaju, przedstawi raport na ten temat prezydentowi Gdańska oraz sformułuje wnioski mające zapobiec podobnym przypadkom w przyszłości - czytamy w informacji prasowej z Urzędu Miejskiego w Gdańsku."

- Od ustaleń komisji będzie też zależało, kto pokryje koszty naprawy. Po zakończeniu postępowania komisji i dochodzeniu policji będzie można przystąpić do naprawy uszkodzeń w tramwaju - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT.

Tramwaj czeka na naprawę do czasu wyjaśnienia sprawy



Bo choć po wypadku tramwaj odjechał samodzielnie do zajezdni, nie oznacza to, że nie wymaga naprawy. Została w nim uszkodzona m.in. przednia oraz boczna szyba, a także przedni zderzak. Od wyniku prac komisji zależy, z czyjej polisy OC sfinansowany zostanie remont.

Akcja wstawianie tramwaju na tory

W ubiegłym roku gdańskie tramwaje wykolejały się ponad 30 razy, z czego większość zdarzeń obejmowało wykolejenie jednego tylko wózka w pojeździe, co oznacza zwykle kilkunastominutową akcję naprawczą i tyle samo trwającą przerwę w ruchu.

Do tego trzeba jeszcze doliczyć stłuczki i awarie, których było już znacznie więcej. W roku 2017 podobnych zdarzeń, z udziałem tramwajów i autobusów, było w Gdańsku 618.

- 70 proc. z tych zdarzeń nie było zawinionych przez kierowców autobusów i motorniczych tramwajów - podkreśla Alicja Mongird.
W Gdyni nieco trudniej jest ustalić, ile kolizji w roku miały miejskie autobusy i trolejbusy, gdyż przewoźników współpracujących z ZKM jest ośmiu i każdy z nich prowadzi oddzielną dokumentację. Poza tym trolejbus czy autobus dużo łatwiej jest usunąć z miejsca wypadku niż wykolejony czy uszkodzony tramwaj, który czasem paraliżuje miasto na kilka godzin.

- Połowa z trolejbusów jeżdżących po Gdyni ma dodatkowe zasobniki energii, które umożliwiają poruszanie się bez sieci trakcyjnej i w razie chwilowej awarii zasilania lub kolizji czy też wypadku, którego skutkiem jest zatarasowanie trasy przejazdu, mogą one swobodnie ominąć krytyczne miejsce. Wynikające z umów przewozowych bardzo rygorystyczne w Gdyni kary za niewykonywanie usług przewozowych lub wykonywanie takich usług pojazdami z widocznymi śladami pokolizyjnymi powodują, że operatorzy bardzo szybko przywracają pojazdy do ruchu i likwidują wszelkie szkody - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.

Miejsca

Opinie (155) 7 zablokowanych

  • Pieniądze w Gdańsku obecna władza w ramach

    Kiełbasy wyborczej rozda przed wyborami komu się da,licząc,że wygra wybory.Nie starczy na nowe pojazdy i naprawy torów.

    • 6 1

  • Bilet miesięczny + co drugi dzień taksówka z powodu awarii i jazda samochodem okazuje się połowę tańsza. (1)

    Tak, taksówka, bo na czas trzeba zdążyć, a na komunikację miejską nie ma co liczyć.

    • 18 0

    • u mnie tak samo

      j.w.

      • 2 0

  • nie tylko.... (2)

    nie tylko stan techniczny ale również obsluga. jezdza jak sieroty ale najwsazniejse , ze telefon non stop przy uchu i niekiedy sa tak zagadan i iż nie maja czasu na zwracanie uwagi co się dzieje na torowisku.

    • 14 7

    • jakoś częściej zauważam iż to kierowcy bmw audi czy innych mercedesów z rejestracjami nie tylko gdańskimi poruszając sie po drogach naszego miasta zamiast skupić sie na drodze skupia się na swoich smartfonach

      • 5 0

    • To prawda widać często jak się bawią telefonami.

      • 3 2

  • (3)

    M.in. dlatego ten kto nie musi, nie korzysta z żenującej komunikacji miejskiej. Sorry, life is brutal. Powtórzę kolejny raz - jeśli komunikacja będzie na takim poziomie jak obecnie to choćby mi ktoś dopłacał miesięcznie 10tys. zł, nie będę z niej korzystał, bo szkoda mojego czasu, nerwów i komfortu.

    • 8 2

    • Siadaj na szmatę i sprzątaj portiernię to może premię dostaniesz. (1)

      • 1 6

      • Posprzataj kibel adamowicza urzedasie

        • 4 0

    • Nie łudź się, nikt nie zapłaciłby ci nawet grosza.

      • 1 2

  • Mogli by już podać co jest przyczyną wykolejenia po wyciągnięciu czarnej skrzynki -prawdopodobnie motorniczy usłyszy zarzuty spowodowania wypadku -prędkość którą miał w momencie kolizji wynosiła przeszło 50 km/h gdzie wymagana w tamtym miejscu wynosi ledwie 15 km/h

    • 2 3

  • Wszystko ma się prawo zepsuć, nie róbmy scen. (3)

    Najważniejsze że w przypadku tego wykolejeńca sprzed kilku dni, służby sprawnie zadziałały i w miarę szybko przywrócono wszystko do poprzedniego stanu. Z tego się trzeba cieszyć. Najważniejsze że nikomu nic poważnego się nie stało. Miłego dnia dla :-)

    • 34 40

    • Po 21 jeszcze nie było przejezdne torowisko

      • 0 2

    • ileś godzin to "w miarę szybko"? (1)

      niezłe masz kryteria...

      • 13 10

      • My ze szwagrem byśmy postawili w trymiga i za pół litra (na łeb)

        • 5 1

  • dziś znów awaria tramwaju na Chełmie (3)

    i znów pesa. Pięć tramwajów stało, autobus 118 nabity do granic! Jak można pozwolić na tak skandaliczny stan taboru? Ale 4 miliony rocznie na propagandowy portal miejski jest! Skandal po prostu

    • 23 1

    • Awaria

      Tramwaje będą ciągle miały awarie niech prokuratura zbada w jakim stopniu zostały zmodernizowane strach pomyśleć jak one się jeszcze poruszają po naszym Gdańsku

      • 5 2

    • Trampki.

      Te tramwaje jeżdżą po 20h/ na dobę, a ludzie się dziwią czemu się psują.

      • 1 1

    • Zerwanie trakcji było.

      • 1 3

  • Najgorszy syf, najdroższe bilety, codziennie awarię tak wygląda od lat komunikacyjny horror dla mieszkańców zafundowany przez po

    • 12 0

  • ale jakieś 10-15 lat temu było dosyć dobrze, co się stało? (2)

    dlaczego ludzie żle zarządzający jeszcze są tam?

    • 24 3

    • 10-15

      Było było pomyśl przyszedł jeden co chce szybko kasę nabić do kieszeni przecież czas się kończy

      • 3 0

    • Bylo gorzej, tylko dostep do informacji mniejszy. Przeciez 15 lat temu kolo potrafilo odpasc od nowego autobusu i zabic przypadkowego kierowce...

      • 3 3

  • Wybrali nieudacznika - pomatoła z nierządu miejskiego na szefa i odtąd tak się dzieje!!!

    Nie ma dnia bez awarii bądź wypadku!!! A swoją drogą po co tyle spółeczek-synekur dla kolesi? To wszystko n a s z y m -płatników - kosztem!!!

    • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane