- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (197 opinii)
- 2 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (27 opinii)
- 3 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (61 opinii)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (33 opinie)
- 5 Powinny być alerty RCB o sinicach? (74 opinie)
- 6 Coraz więcej domów pływających na wodzie (53 opinie)
Pociąg do Warszawy rozpędzi się do 200 km/h
Do 200 kilometrów na godzinę będą mogły rozpędzić się pociągi na 112 z 327 kilometrów trasy kolejowej z Gdańska do Warszawy. Dzięki temu do stolicy będzie można dojechać w 2 godz. 35 min., czyli o 22 minuty krócej niż obecnie. Taka możliwość pojawi się 15 grudnia tego roku.
- W grudniu 2019 roku na krajowej sieci kolejowej przybędą odcinki, gdzie pojedziemy z prędkością 200 km/h - poinformował podczas konferencji prasowej w Warszawie Marek Olkiewicz z zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, cytowany przez portal RynekKolejowy.pl.
200 km/h na 1/3 trasy Gdańsk-Warszawa
Wraz z nowym rozkładem jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia, maksymalna prędkość pociągów łączących Trójmiasto z Warszawą wzrośnie do 200 km/h. Nie dotyczy to jednak całej trasy, lecz jej fragmentu. Taka prędkość będzie dopuszczalna na 112 z 327 km magistrali.
To i tak ogromny postęp, ponieważ do tej pory prędkość 200 km/h na polskiej kolei dopuszczalna była wyłącznie na niektórych odcinkach Centralnej Magistrali Kolejowej.
Połączenie Gdańsk - Warszawa krótsze o 22 minuty
Najszybsze pociągi, które PKP Intercity uruchomi od 15 grudnia 2019, mają przemierzyć odcinek Warszawa Centralna - Gdańsk Główny w czasie 2 godz. i 35 min. Dojdzie do tego dzięki zmodernizowaniu systemu sterowania ruchem kolejowym i po zakończeniu prac przy wzmacnianiu nasypów na kilometrowym odcinku między Prabutami i Suszem.
Obecnie, z uwagi na zwolnienia i zamknięcie jednego z torów na tym odcinku, najszybszy pociąg pokonuje trasę Gdańsk - Warszawa w 2 godz. i 57 min.
Potrzeba więcej inwestycji w miastach
- To bardzo dobra informacja, która zwiększa atrakcyjność kolei i jej konkurencyjność w stosunku do innych środków transportu - zauważa Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu. - Bardzo bym jednak chciał, aby kolejarze pamiętali o konieczności budowy nowych torów szlakowych na terenie aglomeracji, w tym warszawskiej i trójmiejskiej. O ile bowiem pociągi pokonują dystans między miastami coraz szybciej, o tyle często, już na terenie miast, muszą nawet stawać, by przepuścić inne pociągi. Nie dotyczy to co prawda pendolino, ale np. pociągów regionalnych - już tak.
Mieszkańcy Trójmiasta skorzystają także na zmianach podczas podróży do Poznania. Od 15 grudnia podróż z Gdańska do stolicy Wielkopolski może potrwać krócej o 7 minut.
Opinie (369) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-18 21:58
o jej oby sie tylko zatrzymały
- 0 0
-
2019-09-18 21:06
Przy tych prędkościach to pakiety WiFi już na pewno tego Pandolino nie dogonią...
... pozostaje grac w karty i czytać :-)
- 2 0
-
2019-09-18 20:51
Hyu
Wina platfusow
- 1 0
-
2019-09-18 17:34
A może by tak przeczytać rozkład jazdy luxtorpedy na trasie Gdańsk-Warszawa z początku laty sześćdziesiątych (1)
dwudziestego wieku ? Jak pamiętam czas przejazdu wynosił 2 godz 30 minut.....
- 1 3
-
2019-09-18 20:36
To źle pamiętasz. Rekordowo było 3:20 w latach 90-tych, od Gdańska do Wawy wszystko na przelocie.
- 2 0
-
2019-09-18 09:40
(2)
200 to parowozy w latach 30 jeździły, czas dojazdu z GD do Wawy był na poziomie 2.5h.
W Francji pindolino normalnie 400 jedzie. Standardem dla nowoczesnej kolei jest ponad 600 i tym można by się można było chwalić z Trójmiasta do Krakowa magnetykiem w godzinę. A tak jest obwodnica cyganowa(Zgierz) i Częstochowy to 1 z pólnocy do granicy z Czechami w 5.5h bezproblemu samochodem jadąc przepisowo, pendolino do Krakowa 6h.- 9 2
-
2019-09-18 20:30
Cały twój post to jeden wielki stek bzdur.
Każdy kto choć trochę zna się na kolei zabije cię śmiechem.
- 0 0
-
2019-09-18 11:02
nie opowiadaj bajek
wskaż mi polski parowóz przed II wojną światową , który jeździł 200 km/h. Oczywiście były takei jako prototypy budowane przez Borsiga. I tak zresztą nie miały się gdzie rozpędzać nawet w Niemczech. W Polsce najnowsze parowozy pospieszne miał V max 110 km/h , zas jeździły najwięcej 100 km/h . We Francji TGV na najszybszej trasie jeździ 320 km/h co i tak jest dużo . Ponad 600 km/h nie jeździ na świecie jeszcze żaden pociąg . Chińczycy coś tam kombijuą, ale to jest jeezszce śpiewka przyszłości.
- 2 0
-
2019-09-18 09:36
Do Łodzi IC toczy się (2)
natomiast godzin 6
- 5 1
-
2019-09-18 20:28
Jeździ 5 godzin i do tego objazdową trasą, bo remontowany jest odcinek Zgierz - Kutno.
Trochę trzeba przecierpieć by potem było lepiej.
- 0 0
-
2019-09-18 09:51
Trochę szybciej niż rowerem.
- 1 0
-
2019-09-18 09:09
Niczym Struś Pędziwiatr... (2)
...a w latach '90 stara EU07 po torach bez modernizacji jechała 160 km/h i w stolicy była w 3h 20 min.
- 10 1
-
2019-09-18 20:21
W latach 90-tych v max na linii do Wawy to było 120 km/h. Skąd wy bierzecie te bzdury o 160 km/h?
- 0 0
-
2019-09-18 09:19
"Siódemka" ma maksymalną prędkość konstrukcyjną 125 km/h, więc na pewno nie jechała 160.
Chyba chodziło Ci o "dziewiątkę" EP09, której maksymalna prędkość to 160 km/h.- 7 0
-
2019-09-18 07:07
Autem jadę i tak więcej. (1)
Po co komu ta dysfunkcyjna kolej skoro robimy afere, bo raz gdzieś pojedzie szybko (realtywnie szybko. 200km/h to niewiele jak na wspolczesna kolej)?
- 7 23
-
2019-09-18 20:11
Niedługo będziesz na kolej skazany.
Bo pożegnasz się z prawkiem za punkty.
- 1 0
-
2019-09-18 20:01
Panie Struk!
Kiedy PKM-ka dojedzie do Gdańska Głównego miała być krótka przerwa a co jest? Ile lat będziemy jeszcze czekać?
- 5 0
-
2019-09-18 07:02
Połowa pendolino stoi uszkodzona na bocznicy, taki to super zakup i sukces. (31)
- 91 110
-
2019-09-18 19:53
Nie pisz głupot.
Trwale odstawiony jest tylko jeden skład po ciężkim wypadku na przejeździe pod Ozimkiem, jest obecnie naprawiany we Włoszech. Pozostałe zjeżdżają na Grochów
zazwyczaj tylko w celu wykonania planowych przeglądów. Czasem zdarzy się oczywiście jakaś usterka, ale żaden sprzęt nie jest niezawodny. Współczynnik dostępności składów Pendolino jest naprawdę bardzo wysoki.- 3 0
-
2019-09-18 07:24
głównie uszkodzona w wypadkach (7)
na przejazdach kolejowych
- 32 4
-
2019-09-18 11:29
PKPiści robili remonty torów pod podnolino... ale zapomnieli o przejazdach bezkolizyjnych? (6)
w jednej miejscowości zrobili tunel ... ale o kilka cm za niski ;))))
i coś większego: jak TiR czy ciężarówka z plandeką już tam nie przejedzie ... no bravo PKP-PLK
i tak 100mln zł w piach ... a stary przejazd ze szlabanami musiał czynny pozostać- 2 14
-
2019-09-18 11:55
Odkąd na platfusów mówi się pekapiści? (3)
- 5 8
-
2019-09-18 14:24
(2)
od wtedy jak na pisiorów zaczęli mówić:"intelektualiści"
- 4 2
-
2019-09-18 15:00
(1)
spie**zaj dziadu wizytowka
- 1 3
-
2019-09-18 17:00
Mowa nienawisci to zapoczatkowana przez Ryzego, Zdradka itd
- 1 1
-
2019-09-18 12:47
Bredzisz (1)
i pokazujesz wszystkim,ze jestes ignorantem nieznajacym obowiazujacych na pkp plk instrukcji...a z tym tunelem,to co miałeś na mysli? Zapewne cos ci sie przypomnialo z tunelem srednicowym,resztę sobie bezsensownie wymysliles
- 4 1
-
2019-09-18 13:22
stul PiSk
Tunel w ciągu ul. Bałtyckiej w Grodzisku Mazowieckim
- 3 4
-
2019-09-18 07:09
(10)
stoi bo pissuarowe PKP nie umie zorganizowac napraw .no i wsioki wjezdzaja na tory pod pociagi
- 31 31
-
2019-09-18 07:13
trollu to może naprawić tylko włoski serwis (7)
Winą źle podpisany kontrakt. Polecam słowa prezydenta Ukrainy o Nowaku
- 38 13
-
2019-09-18 08:32
(6)
Przypomnij te słowa może?
- 3 2
-
2019-09-18 09:07
ja przypomnę: (5)
Prezydent Ukrainy w ostrych słowach skrytykował stan ukraińskich dróg. W naszym kraju będą drogi, kiedy nie będzie głupców, tak mówią stwierdził Zełenski.
Polityk o ten stan rzeczy oskarżył Ukrawtodor, państwową agencję dróg i zagroził jej kierownictwu więzieniem.
Trzeba wsadzić do więzienia kierownictwo, które przez wiele lat pracowało i zarabiało na drogach stwierdził Zełenski.
Szefem Ukrawtodoru jest od października 2016 roku Sławomir Nowak, były minister w KPRM i były szef gabinetu politycznego premiera Donalda Tuska.
Prezydent Ukrainy w swoim przemówieniu stwierdził, że konieczne jest rozpoczęcie dalszych inwestycji związanych z infrastrukturą na Ukrainie. Dodał jednak, że w jego kraju nikt nikomu nie ufa, co znacznie utrudnia tę sytuację.
Wszyscy mówią: nie ma sensu ładować pieniędzy w drogi dlatego, że wszystko ukradną podsumował Zełenski.- 14 1
-
2019-09-18 09:49
Zełeński to polityk... znasz polityka, który po przejęciu władzy nie mówiłby źle o poprzednikach, że kraj w ruinie itp.? (3)
- 9 8
-
2019-09-18 09:51
to polityk? taki z niego polityk jak z kukiza (1)
- 8 2
-
2019-09-18 14:31
oj tam oj tam, Regan też był aktorem a komunę wywrócił do góry kołami.
- 1 2
-
2019-09-18 11:52
tłumacz się, tłumacz
- 3 2
-
2019-09-18 14:03
nowak przyjechal do ukrainy z czarodziejska rozdzka? tam jest kraj z szalejaca korupcja, podzielony miedzy oligarchow, nowak jak bedzie zbyt radykalny to go odstrzela, zelenskiego zreszta tez, ukra czeka jeszcze dluga droga zeby wejsc na cywilizacyjna sciezke
- 3 2
-
2019-09-18 07:46
Platfus szczeka a 13 x i tak pójdzie do budy (1)
1zl wpadł z ogrodów
- 13 15
-
2019-09-18 14:23
500+ na dorobku się wypowiada? Pisior na łańcuchu za michę odda wszystko
- 3 1
-
2019-09-18 07:45
(1)
Kolega z PESY?
- 6 8
-
2019-09-18 11:54
Z Polski
- 3 2
-
2019-09-18 10:27
skad masz to info - z tvp info ????
- 11 7
-
2019-09-18 09:05
Chyba ci sie pomylilo z tym polskim barachlem (2)
2 razy jechalem dartem i 2 razy awaria elektroniki, pociag stanal w szczerym polu i trzeba bylo czekac na regiokibel
- 12 10
-
2019-09-18 09:35
wiem, wiem, Polska to nienormalność, wszystko możemy kupić od Niemca. (1)
- 8 6
-
2019-09-18 09:44
PESA kupuje
A można zamiast robić projekt pociągu specjalnie na 20 egzemplarzy (DART) obok dziesiątków innych składaków jednak skupić siły na jednym, a porządnym produkcie. Którego potem nie trzeba na siłę wciskać PKP, ale sprzedawać w całej Europie...
- 7 1
-
2019-09-18 08:20
znawca się znalazła
Pytanie dlaczego stoją. Psują się częściej niż powinny, są źle serwisowane, miały wypadki na przejazdach? Z tego co pamiętam, to kilka czeka na naprawy powypadkowe, więc trudno tu mówić o złym zakupie
- 10 12
-
2019-09-18 08:00
Pomyliło ci sie
z Dartami z narodowej fabryki w Bydgoszczy....:-)))))).Pendolino w liczbie 19 sztuk jest w eksploatacji.Jeden pociag został zawieziony do wytwórcy przez jednego d**ila co wiechał przed nim na przejazd.
- 23 6
-
2019-09-18 07:15
więcej optymizmu ...
bo druga połowa pendolino stoi sprawna i nieustannie gotowa do drogi
- 11 8
-
2019-09-18 07:07
To idz i napraw.
Proste.
- 13 12
-
2019-09-18 07:06
Za to samochody nigdy się nie psują...
- 33 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.