• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM zbliżą się do peronów

Krzysztof Koprowski
15 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listopada przyszłego roku SKM chce skorygować ułożenie torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem a Gdynią. Pozwoli to zmniejszyć odstęp między pociągiem a peronem.



Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego. Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego.

Czy odstęp między pociągiem a peronem stanowi znaczne utrudnienie dla pasażerów?

Szybka Kolej Miejska ogłosiła właśnie przetarg na regulację torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem Głównym a Gdynią Główną.

Prace zakończyć się mają do połowy listopada 2015 r., ale jeszcze w tym roku obejmą one: Gdańsk Główny, Gdańsk Politechnikę, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabiankę-AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynię Orłowo oraz Gdynię Główną.

- Regulacja torów pozwoli na zmniejszenie odstępu o ok. 7,5-10 cm w zależności od peronu. Prace będą także powiązane z wymianą podkładów drewnianych na betonowe - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Różnica w zakresie minimalizacji odstępu wynika głównie ze względu na ukształtowanie przystanków - tory wzdłuż niektórych krawędzi peronowych są prowadzone na łukach, co bezpośrednio wpływa na odległość między pociągiem a peronem.

Kolejarze zapowiadają, że zaplanowane prace nie będą się wiązały z utrudnieniami dla pasażerów. Będą one bowiem prowadzone wyłącznie w porze nocnej.

Regulacja torów nie obejmie powstającego przystanku Gdańsk Śródmieście. Tam bowiem już na etapie projektu ustalono, że będzie on zgodny z nowymi normatywami SKM.

Zmniejszenie odstępu nie sprawi jednak, że SKM-ka natychmiast powróci do niedawno testowanego rozwiązania, polegającego na montażu dodatkowych stopni. O pomyśle tym pisaliśmy w czerwcu ub r.

- Niestety w chwili obecnej nie dysponujemy taką liczbą pociągów, aby móc przypisać tabor do odcinków z wysokimi peronami oraz niskimi. Dodatkowo wiele pociągów kursuje na trasach, gdzie istnieją różne wysokości peronów np. do Słupska. Nie wykluczamy jednak, że być może kiedyś jeszcze wdrożymy na stałe to rozwiązanie - dodaje Głuszek.

Jeszcze w czerwcu ub. r. rozważano wprowadzenie na stałe dodatkowego stopnia w pociągach. Obecnie plany kolejarzy ograniczają się tylko do regulacji torów w obrębie przystanków.

Miejsca

Opinie (183) 1 zablokowana

  • "Niedokończona Gdańska SKM"

    Jako mieszkanka Gdańska uważam że Gdańsk-Orunia, Gdańsk-Lipce oraz Gdańsk-św. Wojciech powinny należeć do trasy G1 i być również "czerwonymi kropkami" na schemacie linii SKM !!!
    To absurd że nie mogę korzystać z dogodnych połączeń bez przesiadki podczas gdy z wielką "pompą" budowana jest PKM ...
    Pozdrawiam

    • 12 2

  • Byłem ostatnio w Katowicach (4)

    Jechałem elfem Kolei Śląskich do Gliwic. Pociąg czysty, cichy, przestrzenny i z klimatyzacją. Brak jakiekolwiek dziury pomiędzy peronem, a pociągiem. Wczoraj jechałem z Gdyni do Malborka EN57. Rozpacz. Pociąg stary, ciasny, bez klimatyzacji, z przeciekającymi uszczelkami w oknach i z dudniącą sprężarką.
    Dlaczego na południu Polski dysponują znacznie nowszym taborem kolejowym, a na północy nie?

    • 31 0

    • Zapytaj Tureckiego Kuriera

      • 1 0

    • dlaczego zarząd Kolei Śląskich nie jest w Warszawie?

      dlaczego zarząd SKM Trójmiasto jest w Warszawie?

      • 1 4

    • Bo mają..

      ..normalnego marszałka a nie dyletanta i Nasze Przewozy Regionalne też jemu podlegają i co tam sie dzieje...to samo.Śmierdzące "kible" i lipna modernizacja,no ale dyr. L. to kumpel "marszałka" więc wydają kasę jak im się podoba,a podoba modernizacja...ciekawe dlaczego?

      • 5 0

    • 3ci swiat

      Na polnocy tez. W zachodniopomorskiem, w kujawsko-pomorskiem, a nawet na Podlasiu (o wielkopolsce, Lodzi czy Mazowszu nawet nie wspomne) jezdzi tabor, jaki na Pomorzu mozna spotkac tylko kilka dni w roku, w trakcie targow Trako, albo jak Sloneczny z Warszawy zajedzie. Pendolino do Gdanska zajezdzac bedzie bardzo czesto, wiec troche zatrze obraz starych kibli skupowanych tu prawie ze zlomowcow w calej Polsce, bynajmniej nie bedzie to zasluga naszego marszalka,komfort przecietnego pasazera tez sie nie poprawi.

      • 2 0

  • Osiągnięcie na miarę XXI wieku. Możemy lecieć w kosmos.

    • 11 0

  • odstep

    Od przeszlo 50 lat jest tak na skm tylko sierotom losu :czytaj studentom:wszystko przeszkadza

    • 1 14

  • Niebezpieczni pasażerowie. (1)

    Chciał bym opisać sytuację gdy podjeżdżam autobusem pod krawężnik a pasażerowie stoją tak blisko że stopy wystają im poza krawężnik.Autobus posiada dość duże lusterko zamocowane na wysięgniku i podjeżdżając pod przystanek jadę już tak wolno aby pasażerowie zrozumieli i zauważyli ,ze mogą sobie zrobić krzywdę.Potrafią nawet przed autobusem wskakiwać na ulicę - no szok.Młode matki potrafiły zbuchać bachora ale już nie potrafią prawidłowo wyjechać z autobusu.Nie wspomnę tu już że w wozie znajduje się przycisk który zobliguje kierowcę do pochylenia wozu.CIEMNOGRÓD.A mówią że myślenie ma przyszłość,ale chyba nie chodzi tu o polaków.

    • 15 4

    • jak jestes taki do przodu, mądry itp. itd- to dlaczego jesteś tylko kierowczyną?

      na prezesa spółki giełdowej startuj!

      • 1 2

  • (2)

    Nie jeżdżę SKM bo boje się dziury miedzy peronem a skm-ą

    • 16 1

    • ty tchórzu! przez takich jak ty ten kraj ginie. Precz!

      • 0 5

    • nie jeźdżę bo brak kibla !

      • 6 0

  • szpilki

    w szpilkach boje sie z tego wysiadac!!!

    • 8 0

  • już nie łapię który to remont w ostatnich 30 latach tej samej trasy (1)

    a wszystkie miały za cel to samo czyli dopasowanie do nowoczesnej obsługi, a ta wymiana betonowych podkładó na drewniane i teraz drewnianych na betonowe to istne kołomyju

    • 6 0

    • a jak kiedys... beda wymieniac sklady na nowsze

      to beda powiekszac te odleglosc, bo pociagi sie nie zmieszcza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja pierdziele, CO ZA PARANOJA i to za nasze pieniadze!!!!!!

      • 3 1

  • Decyzje podjęła desperatka:

    Najdroższe 10 cm w historii Trójmiasta :)

    • 8 0

  • jak zawsze problem... (1)

    po 1945 roku do lat 70-tych jakos pociagi wjezdzaly na styk i nie bylo zadnych szczelin.
    No ale to była niemiecka dokładność.....

    • 13 1

    • Pod pociągi

      U-Bahn-u wybudowano perony o wys. 96 cm i dlatego wszystko było pięknie.Tak samo nie było tej dziury przy polskich EW 58 i EW 60.Ale te nie były ekonomiczne.EW 60 sprzedano Kolejom Mazowieckim,a 6 EZT EW58 gnije na Cisowej....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane