• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM zbliżą się do peronów

Krzysztof Koprowski
15 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listopada przyszłego roku SKM chce skorygować ułożenie torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem a Gdynią. Pozwoli to zmniejszyć odstęp między pociągiem a peronem.



Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego. Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego.

Czy odstęp między pociągiem a peronem stanowi znaczne utrudnienie dla pasażerów?

Szybka Kolej Miejska ogłosiła właśnie przetarg na regulację torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem Głównym a Gdynią Główną.

Prace zakończyć się mają do połowy listopada 2015 r., ale jeszcze w tym roku obejmą one: Gdańsk Główny, Gdańsk Politechnikę, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabiankę-AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynię Orłowo oraz Gdynię Główną.

- Regulacja torów pozwoli na zmniejszenie odstępu o ok. 7,5-10 cm w zależności od peronu. Prace będą także powiązane z wymianą podkładów drewnianych na betonowe - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Różnica w zakresie minimalizacji odstępu wynika głównie ze względu na ukształtowanie przystanków - tory wzdłuż niektórych krawędzi peronowych są prowadzone na łukach, co bezpośrednio wpływa na odległość między pociągiem a peronem.

Kolejarze zapowiadają, że zaplanowane prace nie będą się wiązały z utrudnieniami dla pasażerów. Będą one bowiem prowadzone wyłącznie w porze nocnej.

Regulacja torów nie obejmie powstającego przystanku Gdańsk Śródmieście. Tam bowiem już na etapie projektu ustalono, że będzie on zgodny z nowymi normatywami SKM.

Zmniejszenie odstępu nie sprawi jednak, że SKM-ka natychmiast powróci do niedawno testowanego rozwiązania, polegającego na montażu dodatkowych stopni. O pomyśle tym pisaliśmy w czerwcu ub r.

- Niestety w chwili obecnej nie dysponujemy taką liczbą pociągów, aby móc przypisać tabor do odcinków z wysokimi peronami oraz niskimi. Dodatkowo wiele pociągów kursuje na trasach, gdzie istnieją różne wysokości peronów np. do Słupska. Nie wykluczamy jednak, że być może kiedyś jeszcze wdrożymy na stałe to rozwiązanie - dodaje Głuszek.

Jeszcze w czerwcu ub. r. rozważano wprowadzenie na stałe dodatkowego stopnia w pociągach. Obecnie plany kolejarzy ograniczają się tylko do regulacji torów w obrębie przystanków.

Miejsca

Opinie (183) 1 zablokowana

  • po latach kłótni z podróżujacymi SKM nagle doszli do wniosku (2)

    że jednak klienci skm mieli rację

    reakcja godna skamienieliny ślimaka

    PS
    czy tą informacje przekazał ten sam rzecznik, który twierdził, ze wpadanie paru osób rocznie pomiedzy peron a pociąg to nic niezwykłego?

    • 37 0

    • (1)

      Sądząc po przypadkach które ja widziałem lub o kórych słyszałem od znajomych, to tych przypadków rocznie jest raczej kilkadziesiąt, kilka to raczej w miesiącu.

      • 13 0

      • najbardziej wkurza że takie barany sa opłacane z naszych pieniedzy

        a propagande sieja jak putin

        • 4 0

  • A jak tam kolejne remonty przystanków? (1)

    Taki Grabówek wygląda jak w strefie działań wojennych. Wejście od strony Morskiej jak dziura w ziemi, zaszczana poczekalnia (menel zawsze w pakiecie) i zasyfiony, niski peron. Jedynie niesieciowy sklepik trzyma poziom - w razie remontu zostawić tego najemcę! (czy w przypadku tego przystanku - raczej najemnika).

    • 9 0

    • zapytaj Szczurka, ktorego wspaniala Gdynia ma mniejsze udziały w skm niz pruszcz gdanski. Skoro wolicie wydawac kase na redbule i lotnisko, to musicie cieszyc sie, ze w ogole jeszcze kursuje do was skm, co zreszta glownie wynika z faktu lokalizacji siedziby na cisowej.

      • 8 1

  • Dlaczego jak wskazuje nazwa szybka kolej miejska jeździ po okolicznych wsiach i mieścinach?

    A tam inne perony i już jest kłopot.
    Gdyby nie pachała się do obbsługi okolicznych wiosek to by miała czas na obsługę trasy Gdynia-Gdańsk.Bo do tego powstała.

    • 17 4

  • NIech Głuszek ze swą spółką pojedzie do Berlina i popatrzy na tamtejszy S-bahn

    Bo trójmiejska SKM ma tyle wspólnego z koleją miejską co bryza z bryzolem.

    • 26 1

  • mało mnie to interesuje

    ja tym czymś nie poruszam się wcale, nie będę jak reszta hołoty cisnął się w środku jak sardynki i narażał się na utratę portfela , a plebs i tak tej różnicy 10 cm nawet nie zauważy...

    • 3 7

  • zblizenie skm do peronu

    Trzeba bylo myslec o tym, jak budowano perony, a nie ponosic dodatkowe koszty. Czy myslenie boli ? Jestem za poprawieniem . Wystarczyloby dopasowac stopien .

    • 13 1

  • Co za... (7)

    uparty os*oł z tego prezesia.Dawno temu,przed jego"królowaniem"wszystkie składy EN57 by ly wyposażone w dodatkowy stopień / ślady po mocowaniu stopnia są do dzisiaj,nawet w tzw "zmodernizowanych" składach / O ile pamietam to wykonała je dla SKM ki w trosce o swoich pracowników jedna ze stoczni.No ale któremuś zakichanemu "właścicielowi" SKM-ki zachciało sie jeździć dalej niż do Wejherowa....a tam perony niziutkie albo klepisko...no i zdemontowano stopień.Czy na stacji w Wejherowie nie można by było zrobić przesiadki dla WiejskiejSKM ?Same korzyści...wietrzenie składów a i można by było utworzyć nowy stołek dla nowego"wiejskiego prezesa.....

    • 25 0

    • Dobrze prawisz (2)

      Głu(p)szek & S-ka jest zainteresowana wożenie ludzi po wsiach a nie tam gdzie SKM dziesiąt lat temu została zaprojektowana i praktycznie wybudowana.
      Głu(p)szek dezorganizuje przewozy SKM w Trójmieście.
      Robi to z premedytacją od lat.
      A - nie oszukujmy się - banda szczawi i nieudaczników w urzędzie marszałkowskim nie robi nic żeby to zmienić.
      SKM jedzie ostro w dół.
      I z wiochy do wiochy.

      • 12 0

      • Kolejarze rządzą. (1)

        Już nieraz o tym pisałem, że kolejarze z SKM-u robią w wała samorządy trójmiejskie i mieszkańców. Oni są jak państwo w państwie. Samorządy Trójmiasta powinny przejąć większość udziałów w tej firmie i zrobić tam porządek tak, aby SKM funkcjonowała dla wygody mieszkańców, a nie kolejarzy.

        • 7 0

        • I to prawda

          Gdyby byla akcja usamodzielnic SKM od kolei i gdyby byla akcja uwolnic Zarzad od Prezesa Lignowskiego i od Dyrektora Gluszka to ja Mieczyslaw Cholewa od 64 lat mieszkaniec Sopotu do takiej akcji przystapie.Proponuje haslo dla takiej akcji "Uwolnic SKM od glupty Zarzadu

          • 9 0

    • Nie było żadnych dodatkowych stopni w EN57 (3)

      Skąd masz info?

      • 0 10

      • Z życia (2)

        ...człowieku.Ten stopień był na wysokości peronu,był wystarczająco długi,że niwelował dziurę,ale i jednocześnie wyłączał "z eksploatacji"pozostałe stopnie.Czyli z EZT EN robił coś na wzór EW.Przyjrzyj się dokładnie wejściom do SKM-em a zauważysz tam miejsca montowania tych stopni.

        • 14 0

        • Lepiej zapytaj tego z Tajlandii kiedy SKM jechał

          Może okaże się że nigdy lub dwa dni temu.

          • 3 0

        • Zresztą

          przyjrzyj się zdjęciu w artykule......wyraźnie widać dwa zaczepy

          • 5 0

  • Oburzające! Marnotrawstwo i głupota

    Kiedy sugerowano w ciągu ostatnich lat remontów peronów, by nowe płyty były dłuższe, a przez to bliżej składów, to Głupek/Głuszek twierdził, że nie ma po co (!) Teraz wiadomo dlaczego - bo można więcej zarobić na kolejnych przewałach. Co za kretyństwo - przekładać dopiero co położone nowe tory. Znowu pociągi będą kursować nieregularnie, będą się spóźniać, jeździć co pół godziny tylko jednym torem na zmianę itd. Ale zarobią swoi kolesie, to najważniejsze...

    • 12 0

  • Dodaktkowy stopień, klima - tego tam brakuje ! (1)

    Temat przerwy między peronem a składem SKM był młócony już dziesiątki razy.
    Ba pamiętam nawet jak około roku temu zrobiono pokazówką z udziałem vice marszałka naszego województwa - odnośnie dodatkowego stopnia. I co z tego wynikło a no nic jak zwykle. Nie trzeba przesuwać torów. To tak jak by kobieta chciała zmienić kolor swojego samochodu, bo nie pasował by do jej szminki ...
    Zupełny absurd. Kolejna sprawa to wentylacja której praktycznie nie ma - nawet w nowo zmodernizowanych składach ! Rzecznik SKM niedawno powiedziała że usprawnią to i co ? I nic jak zwykle. Z powodzeniem dało by się tam zamontować klimatyzację. Dała by radę schładzać powietrze pomimo często otwieranych drzwi.Tym bardziej że upały mamy jedynie przez góra dwa miesiące w roku. Nie wiem kto im doradza w sprawach technicznych. Najprawdopodobniej nie inżynier a jakiś marketingowiec. A efekty tego są widoczne na co dzień....

    • 15 0

    • Kto doradza...

      ...zapewne ktoś z tzw "nadania politycznego" np od "marszałka" S. lub jakiegoś "bankomata" którzy zaczynaja traktować kolej jak filie swoich banków.....

      • 1 0

  • turbo kretyni

    Ostatnie 10 lat remontowano perony i tory na całej długości SKM przy okazji wprowadzając utrudnienia dla pasażerów zwykle poprzez obciecie połowy kursujących składów. I teraz te nowe budowle będa... remontowane jeszcze raz. Oczywiscie nie dołożą 10 cm do peronu tylko wymienią tory. Tamto milion a to miliard. A ciemny lud to kupi...
    Jak już kupił "nowe składy" czyli 40 letnie złomy z nowymi plastikowymi krzesełkami i brakiem poręczy.

    • 24 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane