• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM zbliżą się do peronów

Krzysztof Koprowski
15 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listopada przyszłego roku SKM chce skorygować ułożenie torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem a Gdynią. Pozwoli to zmniejszyć odstęp między pociągiem a peronem.



Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego. Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego.

Czy odstęp między pociągiem a peronem stanowi znaczne utrudnienie dla pasażerów?

Szybka Kolej Miejska ogłosiła właśnie przetarg na regulację torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem Głównym a Gdynią Główną.

Prace zakończyć się mają do połowy listopada 2015 r., ale jeszcze w tym roku obejmą one: Gdańsk Główny, Gdańsk Politechnikę, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabiankę-AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynię Orłowo oraz Gdynię Główną.

- Regulacja torów pozwoli na zmniejszenie odstępu o ok. 7,5-10 cm w zależności od peronu. Prace będą także powiązane z wymianą podkładów drewnianych na betonowe - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Różnica w zakresie minimalizacji odstępu wynika głównie ze względu na ukształtowanie przystanków - tory wzdłuż niektórych krawędzi peronowych są prowadzone na łukach, co bezpośrednio wpływa na odległość między pociągiem a peronem.

Kolejarze zapowiadają, że zaplanowane prace nie będą się wiązały z utrudnieniami dla pasażerów. Będą one bowiem prowadzone wyłącznie w porze nocnej.

Regulacja torów nie obejmie powstającego przystanku Gdańsk Śródmieście. Tam bowiem już na etapie projektu ustalono, że będzie on zgodny z nowymi normatywami SKM.

Zmniejszenie odstępu nie sprawi jednak, że SKM-ka natychmiast powróci do niedawno testowanego rozwiązania, polegającego na montażu dodatkowych stopni. O pomyśle tym pisaliśmy w czerwcu ub r.

- Niestety w chwili obecnej nie dysponujemy taką liczbą pociągów, aby móc przypisać tabor do odcinków z wysokimi peronami oraz niskimi. Dodatkowo wiele pociągów kursuje na trasach, gdzie istnieją różne wysokości peronów np. do Słupska. Nie wykluczamy jednak, że być może kiedyś jeszcze wdrożymy na stałe to rozwiązanie - dodaje Głuszek.

Jeszcze w czerwcu ub. r. rozważano wprowadzenie na stałe dodatkowego stopnia w pociągach. Obecnie plany kolejarzy ograniczają się tylko do regulacji torów w obrębie przystanków.

Miejsca

Opinie (183) 1 zablokowana

  • DLACZEGO SKM UŻYWA WAGONÓW ZE SCHODAMI -chyba dla sprzątaczy w zajezdni...

    Konstrukcja wagonów nie odpowiada potrzebom na peronach....

    • 6 1

  • 7,5 - 10CM?

    Obecna odległość jest skandalem. Zmniejszenie o 7,5 - 10 cm niewiele zmieni!
    Czy na prawdę nie ma przepisów, które określają normy bezpieczeństwa w sprawie odległości peron - skład?

    • 9 1

  • podest

    wystarczylo by zamontowac pod samymi drzwiami ciut dlozszy stopien i juz by bylo po sprwie a tak glomby z skm trojmiasto dopiero terz zaczynaja sie glowic jak to zrobic jest to banalnie proste jak bym mial mozliwosc to bardzo prosto bym to pokazal co i jak zrobic by ludziom bylo lrzej wchodzic i wychodzic z skemki

    • 4 1

  • SKM

    Wracajac z gdyni skm godz 11 rano zostałem w drzwiach zamkniety dziwie się ze obsluga pociągu maszynista i kierownik pociągu kobieta zajęci romansami nie pasazerami

    szok i niedowierzanie ze tacy ludzie są odpowiedzialni

    • 5 0

  • skm

    Dlaczego kiedys dawno temu gdy jezdzily kolejki pozyskane z Berlina te na 800 V nie bylo problemow z odstepem miedzy peronem a wagonami? Moze dlatego ze niemicki konstruktor tak projektowal tory i pociagi i perony by wszedzie na terenie Niemiec pasowaly i ni bylo problemow. A w Polsce jest tak ze to co dzis sie zaprojektuje nie bedzie pasowalo do tego co juz bylo i co bedzie. No tak ale Polska to kraj gdzie nie moze byc normalnie i jak mawiaja «kazdy ····· na swoj stroj» a potem sie dziwimy ze autostrady nie przejezdne ze woda zalewa domy jak troche popada itd. itp.

    • 12 0

  • WPADŁEM

    Miałem tą wątpliwą przyjemność zapoznać się z opisanym tematem na żywo .

    • 6 0

  • Dobrze by było gdyby w Redłowie pomyślano o windzie ... Obecne rozwiazanie nie rozwiązuje problemu osób na wózkach lub z wózkami

    • 3 0

  • A co z OLIWA?!?!?!

    • 0 0

  • 7,5-10 cm????

    Panie Marcinie jakistam 7,5-10 cm???? Jeździ pan czasami tymi prehistorycznymi puszkami??? Pocałujcie sie w swoje szanowne stołki i luksusowe samochody. Spróbuj se pan z wózkiem wsiąść do pociągów zwanych Skm - szybka kolej miejska.ostatnio byłam świadkiem jak turyści naśmiewali sie z naszych wspaniałych skm-ek. Było mi wstyd .

    • 3 0

  • Problemem sa szefowie SKM

    Niestety ludzie odpowiedzialni za decyzje mieszkaja miedzy Gdynia i Wejherowem(tam SKM jakos pasuja do peronow) i wiekszosc jezdzi samochodami i nie obchodzi ich wygoda czy bezpieczenstwo trasy Gdansk -Gdynia. Nie trzeba byc ekspertem zeby stwierdzic, ze istnieja tylko dwie mozliwosci. Jesli nie chce sie przysunac szyn do peronu, bo np. pociagi dalekobiezne beda "ocierac" sie o perony, to nalezy zmienic wagony SKM, tak aby pasowaly do peronow.Pamietam jak kiedys do lat 70 tych na trasie Gdansk - Wejherowo jezdzily "kolejki"(z berlinskiego metra ) to nie bylo zadnej "dziury" , zadnych problemow.Odstep byl rzedu 5 cm,i poziom peronu rowny z poziomem podlogi wagonu.XXI wiek i pseudoeksperci .z SKM nie moga rozwiazac tych problemow. Za zmarnowane pieniadze na tzw "modernizacje" (bez zadnego pomyslunku) wielu powinna stanac przed sadem. To skandal!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane