• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM zbliżą się do peronów

Krzysztof Koprowski
15 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listopada przyszłego roku SKM chce skorygować ułożenie torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem a Gdynią. Pozwoli to zmniejszyć odstęp między pociągiem a peronem.



Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego. Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego.

Czy odstęp między pociągiem a peronem stanowi znaczne utrudnienie dla pasażerów?

Szybka Kolej Miejska ogłosiła właśnie przetarg na regulację torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem Głównym a Gdynią Główną.

Prace zakończyć się mają do połowy listopada 2015 r., ale jeszcze w tym roku obejmą one: Gdańsk Główny, Gdańsk Politechnikę, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabiankę-AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynię Orłowo oraz Gdynię Główną.

- Regulacja torów pozwoli na zmniejszenie odstępu o ok. 7,5-10 cm w zależności od peronu. Prace będą także powiązane z wymianą podkładów drewnianych na betonowe - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Różnica w zakresie minimalizacji odstępu wynika głównie ze względu na ukształtowanie przystanków - tory wzdłuż niektórych krawędzi peronowych są prowadzone na łukach, co bezpośrednio wpływa na odległość między pociągiem a peronem.

Kolejarze zapowiadają, że zaplanowane prace nie będą się wiązały z utrudnieniami dla pasażerów. Będą one bowiem prowadzone wyłącznie w porze nocnej.

Regulacja torów nie obejmie powstającego przystanku Gdańsk Śródmieście. Tam bowiem już na etapie projektu ustalono, że będzie on zgodny z nowymi normatywami SKM.

Zmniejszenie odstępu nie sprawi jednak, że SKM-ka natychmiast powróci do niedawno testowanego rozwiązania, polegającego na montażu dodatkowych stopni. O pomyśle tym pisaliśmy w czerwcu ub r.

- Niestety w chwili obecnej nie dysponujemy taką liczbą pociągów, aby móc przypisać tabor do odcinków z wysokimi peronami oraz niskimi. Dodatkowo wiele pociągów kursuje na trasach, gdzie istnieją różne wysokości peronów np. do Słupska. Nie wykluczamy jednak, że być może kiedyś jeszcze wdrożymy na stałe to rozwiązanie - dodaje Głuszek.

Jeszcze w czerwcu ub. r. rozważano wprowadzenie na stałe dodatkowego stopnia w pociągach. Obecnie plany kolejarzy ograniczają się tylko do regulacji torów w obrębie przystanków.

Miejsca

Opinie (183) 1 zablokowana

  • Gość (2)

    Odległość odległością ale wózkiem nigdy nie wsiadamy i nie wysiadamy przodem jak widzę te zażygane melepety mamusie wyjeżdzające przodem z autobusów i skm to mi się zygać chce wózkiem wysiadamy tylko tyłem i wsiadamy tyłem wtedy nie ma się problemów, myśleć myśleć

    • 3 5

    • No chyba jednak niebardzo - wsiadamy przodem a wysiadamy tyłem, bo przy wsiadaniu tyłem można przypadkowo zgubić dziecko

      • 5 0

    • rozumiem, że twoja matka nigdy z tobą nie podróżowała (pewnie się wstydziła debila w wózku)

      a ty z kolei nigdy nie byłeś zarzygany...

      jak słyszę takich cienkich umysłowo ch, to żałuję, że cię matka nie wyskrobała

      • 1 3

  • (1)

    Żenada, żeby człowiek nie był w stanie wykonać większego kroku do pociągu. Teraz każdy chce windy, platformy i żeby się broń Boże nie zmęczyć. Wstyd! Otłuszczone, stetryczałe społeczeństwo ledwo powłóczące nogami. Ale za to w kościele godzinę klęczeć mają siłę. Rzygać się chce jak się słyszy wokół te sapania i narzekania. Zawsze źle. Weźcie się za ruch, za dietę, za jakąkolwiek aktywność fizyczną, to i kroczek do pociągu zrobicie.

    • 3 19

    • gorzej

      jak czlowiek nie ma nog albo jezdzi na wozku.jak sam wejdzie o godzinie wieczornej sam gdzie nie bedzie mial pomocy?????pomyslales o tym???

      • 6 0

  • JAK TO MOŻLIWE

    ŻE są nowe perony nowe tory i teraz je trzeba z korygować PARODIA

    • 7 0

  • no szał po prostu! XXI wiek już od dawna, a dla PKP super chwałą jest fakt

    zmniejszenia odległości zardzewiałych składów od peronu!

    na pewno teraz szefowie wezmą premie- należy im się, no nie?

    • 7 0

  • SKM -odstęp

    Od wielu lat piszę o dużym odstępie wagonów SKM od peronu.
    Żadnego zainteresowania nie było, aż do ostatnich tygodni.
    Obecne kombinacje aby zbliżyć wagon do peronu o ok 10cm
    zakrawają na kpinę z pasażerów.
    Niebezpieczne odległości pozostają.
    GDZIE SĄ SPECE OD STAREJ KOMUNIKACJI?
    GDZIE SĄ WAGONY typ MODRAK???gdy z peronu można było wjechać
    wózkiem z dzieckiem do wagonu!!!! bez pomocy innych pasażerów.
    Wcześniejsze wpisy o przywróceniu stanu bezpieczeństwa z czasów "modraka" były w szybkim tempie osuwane.

    • 11 0

  • fałsz?

    Jeszcze nie widziałem wysuwającej się platformy.Coś się chyba piszącemu pomyliło z autobusami.

    • 1 1

  • lepiej popatrzcie drodzy wlodarze skm trojmasto

    jakimi pociagami jezdza koleje mazowieckie.wiedzieliscie???i nie mowicie ze w trojmiescie takiej wielkiej aglomeracji sie to nie da!!! ale przeciez prezes wraz ze swoimi szczurami musi zarobic.......PATRZCIE TAM SIE SIE UCZCIE!!!

    • 6 0

  • jezdzily jeszcze te stare czerwone

    pociagi i fakt ze zdewasowane to nie bylo bezsensownych schodkow pomiedzy skadem a peronem!!!czemu na wzor tamtych skadow nie zrobilo sie czegos takiego jak w tamtych skadach to w tych tego rozwiazania??jaki "zegarmistrz" z PO wzial za to kase???

    • 5 3

  • FACHOWCY POWINNI POJECHAĆ DO NOWEGO JORKU i zobaczyć odstęp niespełna 8 cm

    Od progu peronu do progu wagonu jest 5-8 cm jak jest więcej to platforma peronu wysuwa się,żeby nie było większej przerwy...
    Albo np.Calgary tam pomimo 5 cm przerwy , dla inwalidów wysuwają się platformy z wnętrza pojazdów i osoba niepełnosprawna bez kłopotów wyjeżdża bez asysty osób trzecich...

    • 10 2

  • Poniemieckie wagony (800V) były idealnie dostosowane

    Berlin jest do dzisiaj dobrym przykładem

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane