• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM zbliżą się do peronów

Krzysztof Koprowski
15 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Duży odstęp między peronem a pociągiem znacznie utrudnia wsiadanie i wysiadanie pasażerom w podeszłym wieku, z rowerami czy rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listopada przyszłego roku SKM chce skorygować ułożenie torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem a Gdynią. Pozwoli to zmniejszyć odstęp między pociągiem a peronem.



Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego. Po regulacji torów, odstęp powinien zmniejszyć się o ok. 7,5-10 cm względem stanu obecnego.

Czy odstęp między pociągiem a peronem stanowi znaczne utrudnienie dla pasażerów?

Szybka Kolej Miejska ogłosiła właśnie przetarg na regulację torów na wszystkich przystankach między Gdańskiem Głównym a Gdynią Główną.

Prace zakończyć się mają do połowy listopada 2015 r., ale jeszcze w tym roku obejmą one: Gdańsk Główny, Gdańsk Politechnikę, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabiankę-AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynię Orłowo oraz Gdynię Główną.

- Regulacja torów pozwoli na zmniejszenie odstępu o ok. 7,5-10 cm w zależności od peronu. Prace będą także powiązane z wymianą podkładów drewnianych na betonowe - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Różnica w zakresie minimalizacji odstępu wynika głównie ze względu na ukształtowanie przystanków - tory wzdłuż niektórych krawędzi peronowych są prowadzone na łukach, co bezpośrednio wpływa na odległość między pociągiem a peronem.

Kolejarze zapowiadają, że zaplanowane prace nie będą się wiązały z utrudnieniami dla pasażerów. Będą one bowiem prowadzone wyłącznie w porze nocnej.

Regulacja torów nie obejmie powstającego przystanku Gdańsk Śródmieście. Tam bowiem już na etapie projektu ustalono, że będzie on zgodny z nowymi normatywami SKM.

Zmniejszenie odstępu nie sprawi jednak, że SKM-ka natychmiast powróci do niedawno testowanego rozwiązania, polegającego na montażu dodatkowych stopni. O pomyśle tym pisaliśmy w czerwcu ub r.

- Niestety w chwili obecnej nie dysponujemy taką liczbą pociągów, aby móc przypisać tabor do odcinków z wysokimi peronami oraz niskimi. Dodatkowo wiele pociągów kursuje na trasach, gdzie istnieją różne wysokości peronów np. do Słupska. Nie wykluczamy jednak, że być może kiedyś jeszcze wdrożymy na stałe to rozwiązanie - dodaje Głuszek.

Jeszcze w czerwcu ub. r. rozważano wprowadzenie na stałe dodatkowego stopnia w pociągach. Obecnie plany kolejarzy ograniczają się tylko do regulacji torów w obrębie przystanków.

Miejsca

Opinie (183) 1 zablokowana

  • SKM -odstęp

    Od wielu lat piszę o dużym odstępie wagonów SKM od peronu.
    Żadnego zainteresowania nie było, aż do ostatnich tygodni.
    Obecne kombinacje aby zbliżyć wagon do peronu o ok 10cm
    zakrawają na kpinę z pasażerów.
    Niebezpieczne odległości pozostają.
    GDZIE SĄ SPECE OD STAREJ KOMUNIKACJI?
    GDZIE SĄ WAGONY typ MODRAK???gdy z peronu można było wjechać
    wózkiem z dzieckiem do wagonu!!!! bez pomocy innych pasażerów.
    Wcześniejsze wpisy o przywróceniu stanu bezpieczeństwa z czasów "modraka" były w szybkim tempie osuwane.

    • 11 0

  • te pociągi to obciach od wielu wielu lat (4)

    Społeczeństwo oczekuje nowych składów! Turyści myślą że te trupy jeżdzą tylko na czas wakacji jako jedna z atrakcji dla nich

    • 119 10

    • ... (1)

      A kolega wie jaki jest okres eksploatacji taboru kolejowego?
      Żebyś nie musiał się trudzić...jest to od 30 do 50 lat.
      W Berlinie do nie dawna w regularnym ruchu jeździły składy ponad 40letnie.

      • 3 1

      • Przy założeniu sensownej obsługi technicznej i remontów.

        A jak na kolei jest z remontami, to widać na przykładzie budynków i innych obiektów. Remont tunelu przy dworcu Gdynia Główna ciągnął się niczym era mezozoiczna a efekt na kolana nie rzuca.

        • 3 0

    • Jak znam tych głąbów z zarządu SKM

      to będą robić przetargi na kolejne modernizacje składów. Gdy zmodernizują już wszystkie, zaczną organizować przetargi na modernizację tych składów co pierwsze zostały zmodernizowane, no bo zmodernizowane są przecież tańsze.

      • 4 0

    • a nowe sklady oczekuja torow blizej peronow, bo dalej bedzie ten sam problem.

      • 6 2

  • Niebezpieczni pasażerowie. (1)

    Chciał bym opisać sytuację gdy podjeżdżam autobusem pod krawężnik a pasażerowie stoją tak blisko że stopy wystają im poza krawężnik.Autobus posiada dość duże lusterko zamocowane na wysięgniku i podjeżdżając pod przystanek jadę już tak wolno aby pasażerowie zrozumieli i zauważyli ,ze mogą sobie zrobić krzywdę.Potrafią nawet przed autobusem wskakiwać na ulicę - no szok.Młode matki potrafiły zbuchać bachora ale już nie potrafią prawidłowo wyjechać z autobusu.Nie wspomnę tu już że w wozie znajduje się przycisk który zobliguje kierowcę do pochylenia wozu.CIEMNOGRÓD.A mówią że myślenie ma przyszłość,ale chyba nie chodzi tu o polaków.

    • 15 4

    • jak jestes taki do przodu, mądry itp. itd- to dlaczego jesteś tylko kierowczyną?

      na prezesa spółki giełdowej startuj!

      • 1 2

  • 7,5-10 cm względem stanu obecnego. (1)

    w temacie wielkosci niech sie wypowiedza kobiety ;) Czy te pare cm robi im roznice ;)

    • 9 1

    • robi!

      oj taaaaa

      • 3 0

  • Gość (2)

    Odległość odległością ale wózkiem nigdy nie wsiadamy i nie wysiadamy przodem jak widzę te zażygane melepety mamusie wyjeżdzające przodem z autobusów i skm to mi się zygać chce wózkiem wysiadamy tylko tyłem i wsiadamy tyłem wtedy nie ma się problemów, myśleć myśleć

    • 3 5

    • rozumiem, że twoja matka nigdy z tobą nie podróżowała (pewnie się wstydziła debila w wózku)

      a ty z kolei nigdy nie byłeś zarzygany...

      jak słyszę takich cienkich umysłowo ch, to żałuję, że cię matka nie wyskrobała

      • 1 3

    • No chyba jednak niebardzo - wsiadamy przodem a wysiadamy tyłem, bo przy wsiadaniu tyłem można przypadkowo zgubić dziecko

      • 5 0

  • no szał po prostu! XXI wiek już od dawna, a dla PKP super chwałą jest fakt

    zmniejszenia odległości zardzewiałych składów od peronu!

    na pewno teraz szefowie wezmą premie- należy im się, no nie?

    • 7 0

  • nie możliwe staje się możliwe (9)

    ciekawe na co teraz będzie narzekać? ! :)

    • 28 49

    • Narzekanie (4)

      Na brak klimy. Warszawa ma Elfy, Kraków jakieś też pociągi której nazwy nie znam. I to ma klimatyzację...

      • 23 3

      • KLIMATYZACJA !!!

        Faktycznie. Klima by się przydała. Ogólnie to nowe SKM by się przydały bo wyglądają jak w starym ZSRR. Tylko widzę te śmiechy zachodnich turystów, którzy jeżdżą SKM chyba tylko dlatego aby zobaczyć jak to było za komuny.

        • 4 0

      • Kraków ma też Wawel a Wawa ma Wilanów

        Nie dla psa kiełbasa nie dla trojmiasta klima

        • 2 0

      • klimatyzacja (1)

        jest niebezpieczna dla zdrowia.

        • 10 15

        • Brudna nieserwisowana klima jest szkodliwa jak i kompletny brak klimy.

          • 15 0

    • SKMspZoo trzeba rozwiązać!

      • 1 0

    • (2)

      Dlaczego w SKM nie ma WC?!

      • 8 6

      • Dla czego tramwaje trajtki i autobusy nie maja wc to ciebie nie interesuje

        • 12 1

      • Bo leciało na tory :D

        I chyba sanepid zamknął, to tak jakbyś "walił" za okno zamiast do klozetu. w 2014 roku już chyba nie wypada

        • 20 0

  • OBURZONY (2)

    i będą katstrofy, kto za tym stoi kto bierze piniądze?

    • 5 31

    • (1)

      za tym stoi jaroslaw (zawsze dziewica) kaczynski najlepszy premier od czasow mieszka pierwszego, najwiekszy szkodnik polski.

      • 12 7

      • Boże, jeszcze jedem nawiedzony albo nawalony leming.

        • 0 3

  • (1)

    Ludzie, jakie nowe składy? Po co? Żeby bydło miało co niszczyć? Polacy nie dorośli do cywilizowanych wagonów. Te co są i tak są za dobre. Ja bym doczepił kilka bydlęcych i tam woził tych co trzodzą.

    • 8 18

    • Co się dziwić kiedy przyszłość narodu, nasza inteligĘcja, studenci w kolejkach mają swoje before party? Wódka się leje, fajki się palą, syf zostaje i to wszystko wygląda jak wygląda.

      • 1 1

  • (2)

    W zeszlym roku zakończono remont peronu SKM we Wrzeszczu. Wramach tego remontu położono nowe torowisko na wysokości peronu. Teraz znowu ten sam odcinek będzie remontowany. Jaki to ma sens. Poza tym to idealny przykład jak SKM marnuje pieniądze.

    • 46 1

    • Nic się nie marnuje,szwagier wszystko zagospodaruje. (1)

      • 7 0

      • To jest przykad jak działa obecna waładza PO - wszystkie stanowiska ostawili swoimi

        magaerami i tak remontują - 7,5 - 10 cm.... ważne że kasa za tym idzie do kieszonek

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane