• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi będą rzadziej trąbić

Michał Sielski
15 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory. Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory.

Jest dobra wiadomość dla mieszkańców Oruni i Chyloni, którzy w dzień i w nocy słyszą trąbienie pociągów. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwolni maszynistów z tego obowiązku przy strzeżonych szlabanami przejazdach kolejowych.



Przeszkadza ci częste trąbienie pociągów?

Do tej pory maszyniści muszą trąbić przed każdym przejazdem kolejowym. Nie jest istotne, czy jest on strzeżony, niestrzeżony, czy są szlabany, światła, znak stop dla samochodów czy jakiekolwiek inne zabezpieczenie. W każdym miejscu regulamin każe trąbić - w dzień i w nocy. Jeśli maszynista nie zastosuje się do tego obowiązku, będzie miał kłopoty. Może dostać karę finansową, a nawet zarzuty spowodowania wypadku, jeśli dojdzie do niego na przejeździe, przed którym nie włączył sygnału dźwiękowego, nazywanego na kolei "baczność".

O tym, że jest to absurdem, zwłaszcza w przypadku przejazdów strzeżonych szlabanami, a także w nocy, gdy ruch jest minimalny, od lat mówili maszyniści, ale przede wszystkim mieszkańcy terenów przy przejazdach. Także w Trójmieście.

Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić. Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić.
Czytaj więcej: Pociągi na Oruni za bardzo hałasują.

W końcu jest jednak szansa na zmiany. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa planuje zmianę rozporządzenia nakazującego tak często używać sygnałów dźwiękowych.

- Warto odnieść się do rozwiązań na kolei czeskiej, gdzie sygnały "Baczność" podawane są o wiele rzadziej, a liczba wypadków na przejazdach jest nieporównywalnie niższa niż w Polsce. Świadczy to o tym, że jeśli kierowca jest ostrzegany przed przejazdem rogatkami, migającymi czerwonymi światłami i sygnałami dzwonka ostrzegawczego i nie stosuje się do zakazu wjazdu na przejazd przed zbliżającym się pociągiem, to na pewno nie powstrzyma go sygnał dźwiękowy podawany przez pociąg - podkreśla Leszek Miętek ze Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
Już niebawem mieszkańcy terenów przy kolei będą mogli odetchnąć. Ministerstwo zdecydowało, że zmiany są możliwe.

- Maszyniści nie będą musieli trąbić przed strzeżonymi przejazdami, o ile oczywiście zostaną zachowane warunki widoczności czoła pociągu z drogi publicznej z odległości pięciu metrów - podkreśla Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Nowy projekt rozporządzenia trafi do konsultacji międzyresortowych i może zostać wprowadzony jeszcze w tym roku.

Opinie (147) 1 zablokowana

  • Szkoda ! (1)

    • 11 2

    • RIP RP1

      • 4 2

  • Przy przystanku PKM Matarnia: słychac jak debil trąbi!

    • 6 6

  • Z mapy widać że nasza Gdynia jest liderem pid względem przejazdów w środku miasta.

    • 6 4

  • Zajbiście pospieszne TLK trąbią na Orunii na przelocie :D

    • 9 2

  • Niech w końcu z tym kawałkiem Gdyni zrobią z zapomnianą dzielnicą chylonia i pogorzem dolnym tam się prawie nic nie zmieniło od ponad 30 lat tam nawet chodników nie ma to ulice na wsiach jest bardziej cywilizowana i niż na tym kawałku Gdyni tam brakuje mostów kladek co to ma być żeby szlabany były pozamykane w godzinach szczytu 20 minut

    • 10 3

  • Może od razu wymontujcie

    klaksony z skmek. Niech walą w delikwenta. Gdyby ludzie nie przełazili jak barany pod szlabanami to nikt nie wymyśliłby, żeby trąbić przez przejazdami.

    • 25 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane