• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podniebny luksus na pokładzie boeinga 747-8

Jakub Gilewicz
5 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz przylot do Gdańska i wnętrze boeinga 747-8 - najdłuższego samolotu pasażerskiego na świecie.



Ma ponad 76 metrów długości, a powierzchnia jego skrzydeł to 554 metry kwadratowe. Najdłuższy samolot świata boeing 747-8, czyli najnowszy jumbo jet przyleciał w poniedziałek do Gdańska z piłkarską reprezentacją Niemiec, a także aby zaprezentować się przed kamerami. Zapraszamy na relację TV z przylotu i zwiedzania najnowocześniejszego kolosa wśród samolotów pasażerskich.



Więcej informacji o najdłuższym samolocie pasażerskim świata

Czy miałe(a)ś okazję lecieć Jumbo Jetem?

- Największe zaskoczenie to brak hałasu - mówił z zadziwieniem Krzysztof Jurczyk, który razem z kilkudziesięcioma osobami obserwował lądowanie potężnego czterosilnikowego jumbo jeta w gdańskim porcie lotniczym.

Zastosowanie nowych silników, które pozwoliły zredukować emisję hałasu o ok. 30 proc to jedna z nowości wprowadzonych w boeingu 747-8. Nowy jumbo jet oprócz tego, że jest cichszy od swojego poprzednika (boeing 747-400), jest także dłuższy o ok. 5,6 m i mierzy ponad 76 metrów.

- Dzięki temu jest najdłuższym samolotem pasażerskim, który mamy obecnie w przemyśle lotniczym - zachwala Ofer Kisch, dyrektor generalny Lufthansy w Europie Środkowej i zaprasza na pokład.

W przedniej części samolotu znajduje się osiem miejsc dla podróżujących pierwszą klasą. Jak podkreśla jedna ze stewardes to wyjątkowe, bo odizolowane od ruchu na pokładzie. Ekskluzywną część chroni zewnętrzna izolacja, która tłumi hałas silników oraz dźwiękochłonne kurtyny i specjalna podłoga.

Podróżni korzystający z pierwszej klasy mają do dyspozycji zautomatyzowane fotele, których oparcia i podnóżki po rozłożeniu zamieniają się w łóżko o wymiarach 207x80 cm. Do tego elektrycznie sterowane rolety chroniące przed ostrym słońcem. Ponadto pośrodku części dla pierwszej klasy znajduje się bar.

Z kolei na podróżujących business class czekają 60 foteli na pokładzie głównym i 32 na górnym. Tu także fotele zamieniają się w łóżka. Dodatkowo pasażerowie mają do dyspozycji schowki na prasę, buty i inne drobiazgi. Standardowo, najwięcej miejsc przypada na klasę ekonomiczną, bo ponad 260. Fotele rozmieszczone są w tu w rzędach po trzy i cztery. Siedzenia reguluje się ręcznie.

- Dla rozrywki i relaksu przygotowano ponadto indywidualny ekran dla każdego pasażera na pokładzie naszego samolotu - wyjaśnia Christina Laforce, stewardesa z załogi Jumbo Jeta Lufthansy.

W pierwszej klasie ekrany mają 17, w klasie biznesowej 15, a w ekonomicznej 9 cali. Do wyboru jest m.in. kilkadziesiąt propozycji wideo od seriali po filmy dokumentalne. Wszystko w ośmiu wersjach językowych. Ponadto melomani mogą korzystać z 30 kanałów radiowych oraz z setek CD z muzyką. Atrakcją dla pasażerów jest także możliwość oglądania startu i lądowania samolotu dzięki kamerze umieszczonej na przodzie jumbo jeta, z której obraz przesyłany jest na ekrany.

Samoloty typu jumbo jet obsługiwać będą trasy z Frankfurtu do Waszyngtonu, New Delhi, Bangalore, Los Angeles i Chicago.

Bardzo cicho i zaskakująco szybko. Zobacz jak Jumbo Jet lądował w Rębiechowie.

Zobacz także

Opinie (69) 10 zablokowanych

  • Super samolot 747-8

    • 0 0

  • czarter lotu

    Firma, w której kiedyś pracowałem, korzystała z usługi air taxi firmy Chapman Freeborn. Bardzo komfortowe rozwiązanie i można z nimi polecieć w wiele zakątków świata.

    • 0 0

  • ciekawe ile koszutuja bilety w pierwszej klasie w takim cudenku (9)

    • 40 4

    • brakuje tylko

      jacuzzi, wódy i karłowatych dzi**k z koksem na srebrnych tacach :)

      • 1 0

    • (7)

      z Frankfurtu za wielką wodę ok 18.000 zł w jedną stronę. Zależy od kursu euro ;p

      • 6 3

      • ceny... (6)

        12-14 to kosztuje biznes klasa. a pierwsza ksoztuje 30-40 tys.
        pozdrawiam

        • 2 3

        • (3)

          o kurde, szczerze mówiąc nie miałem pojęcia jakiego rzędu jest to kasa ale 30-40k zł to już konkretna suma i spodziewałbym się trochę więcej niż baru i możliwości oglądania/słuchania TV/radia/CD, wspomnę chociażby o takim podstawowym drobiazgu jak dostęp do internetu.

          • 15 1

          • :-/

            Tak się składa, że Lufthansa zapewnia dostęp do internetu w trakcie lotu i zarówno w klasie biznes jak i w pierwszej jest darmowy. W klasie ekonomicznej to znikomy koszt kilku euro za godzinę. Zamiast marudzić - byś się doinformował ...

            • 0 1

          • haha, dokladnie

            za taka kase to w tym barze na srodku powinny byc ku***, wóda i koks :D

            • 32 4

          • Wydaj 40 tyś zł na lot do USA, a 8 z 12 h prześpij w rozkłądanych fotelach :D

            • 16 0

        • (1)

          napisałem w jedną stronę. z frankfurtu na JFK pierwszą klasa obecnie ok 4200 euro

          • 1 0

          • ok, ja napisalem w 2 strony to na to samo wychodzi :)

            • 3 0

  • z (3)

    kiedyś Schleswig-Holstein, dzisiaj JumboJet :)

    • 14 8

    • Schleswig-Holstein

      Jeden samolot z floty 747-400 Lufthansy ma nazwę "Schleswig-Holstein" :-)

      • 0 0

    • :)

      krotokwilne jak bonie dydy :)))

      BIPP!!!

      • 0 0

    • Wtedy pewnie też tak się podniecali,

      że największy, najfajniejszy i luksusowy.

      • 9 0

  • Szkoda że... (6)

    Nie pokazaliście silników z bliska, czyli tego co sprawia, że ten kolos w ogóle się wznosi. No i może jakaś informacja ile pali? Co do wygód. Nic nadzwyczajnego. No chyba, że byłby tam basen. :P

    • 15 7

    • sprawdź na wikipedii

      zasięg ma 14 800 km zabiera na pokład 242 tys l paliwa, to wychodzi jakieś 16l/1km. Przy czym istotny jest czas lotu. Jak pójdzie z wiatrem, to może spalić mniej. Zakładając, że na pokład weźmie 500 osób, to pali tyle co samochód - jakieś 3l/100 km w przeliczeniu na jedną osobę.

      • 1 0

    • Polskiej marudzie nie dogodzisz (1)

      I tyle w temacie.

      • 14 2

      • no basenu mu sie zachciało.

        Na pewno gościu co mu sie nigdy nie przelewało.

        • 3 0

    • Ile pali? Hahaha, co za retard. Typowe pytanie polskiego ciułacza, właściciela 30-letniego golfa sprowadzonego z Niemiec od Turka.

      • 5 3

    • a co Cie interesuje ile pali?

      ogarnij się

      • 2 2

    • Wpisz sobie w google markę samolotu i wszystko będziesz wiedział...

      • 3 0

  • Akcent chłopie, akcent... (3)

    Mnie już nawet ten BEEEEEEEING nie irytował tak mocno jak "dżambodżet" z akcentem na przedostatnią sylabę. Jumbo Jet to dwa osobne słowa z dwoma osobnymi akcentami. No ale czego się spodziewać po ludziach, którzy z zapartym tchem w Polsce oglądają to, czym podrużują Niemcy na codzień.

    • 8 10

    • a mnie irytuje Twoja dysfunkcja (1)

      taki jesteś uczony polonista, spec od akcentu, a z pisaniem kiepsko aż razi w oczy !!

      • 0 0

      • zwłaszcza,że jest opcja "sprawdz pisownie" podczas dodawania komentarza!!

        • 0 0

    • Ortografia, chłopie, ortografia...

      W sumie zgadzam się z tym, co piszesz, ale gdy kogoś krytykujesz, sam powinieneś być bez zarzutu. Wyraz "podróżują" napisałeś z błędem. :-)

      • 10 0

  • Co do latania albo

    Boeingiem B747-8 czy Airbusem A380 to mnie nie interesuja luksusy jakie te samoloty maja. Takie jak basen plywacki, fontanna z wodotyryskiem czy zjezdzalnia albo hustawki lub karuzele dla dzieci. Ja przed lataniem to patrze tylko zebym czasem w pory ze strachu nie narobil a gdzie mi tam o luksusach myslec. W ogole mi to do glowy nie przychodzi.

    • 0 0

  • A380 moze jest 4 metry krotszy, ale kabina szersza o 40 cm, skrzydla o 11 metrow(!) (2)

    Rezultat? A380 bierze na poklad 70 osob wiecej. Jako czarter A380 moze zabrac 800 osob. Pierwsza klasa A380 wyglada o niebo lepiej niz tu, bez porownania. A380 ma dluzszy zasieg, jest wygodniejszy.

    • 0 0

    • Ale balbym sie takim wielkim pudlem leciec.

      • 0 0

    • Tak - może zabrać ponoć nawet 800 luda

      Ale jakoś tej wersji nie zamówiły żadne linie lotnicze
      a cały czas nie wyjaśniono spęknięć w poszyciu kadłuba
      Poza tym Frankfurt, Heathrow i inne lotniska nie chcą przyjmować A-380 bo turbulencje po lądowaniu blokują lądowanie dwóch B-747 - więc oszczędność żadna ...

      • 1 0

  • Odfrunął na pusto ?

    A z kim odlatał i kai ?

    • 0 0

  • Drugi filmik, lądowanie samolotu i klaskanie zza ogrodzenia obowiązkowe:D Jakie to polskie

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane