- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (83 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (620 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (94 opinie)
- 4 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (42 opinie)
- 5 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (6 opinii)
- 6 Nowy płot przy ul. Stolarskiej. Kto go postawił i po co? (18 opinii)
Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni
Do końca 2019 r. powstanie projekt budowy dwóch wiaduktów, które umożliwią bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej na ul. Równej i przy ul. Sandomierskiej w Gdańsku.
Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i koncepcji wygrała firma Transprojekt Gdańsk. Umowa opiewa na niemal 1,5 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.
W tym czasie Transprojekt Gdańsk ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.
Możliwe dofinansowanie
Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę" na budowę wiaduktu. Partnerstwo z PKP ma zwiększyć szanse na pozyskiwanie dofinansowania. Natomiast PKP PLK będzie starać się o wpisanie budowy bezkolizyjnego przejazdu w ul. Równej do Krajowego Programu Kolejowego.
Teraz projekt, a co z budową?
Jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej .
Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie planują realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej i ul. Nakielskiej . Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską a ul. Równą . Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha.
W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej pojawi się przejście podziemne dla pieszych, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej przejście podziemnie już nie powstanie. Piesi będą chodzić nowym wiaduktem.
Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. . Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.
Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.
Opinie (118) 7 zablokowanych
-
2018-03-14 14:17
Tiry na tory! (1)
- 5 2
-
2018-03-14 20:27
Tir w tor
Tir w tor tirem. Tor w tiru. Fajna na zabawa słowna.
- 0 0
-
2018-03-14 20:12
W Gdyni też będzie projekt za 30 lat (1)
Na hutniczej na 3 przejazdach kolejowych stoi się pod szlabanami ok. 20-30 min. Szczurek że swoją ekipa woli jednak wydawać kasę na idiotyczne pomniki, skwerki i inne pitoly. W Gdańsku jednak ludzie myślą w przeciwieństwie do Gdyni.
- 4 0
-
2018-03-14 20:21
szczuras to psycho cowboy from hell
zniszczy gdynie roztrwoni wszystkie wasze podatki na bzdety, pobuduje syf za ktory trzeba bedzie placic przez 100lat utrzymanie ( lepiej wybuzac) i nigdy na nic kasy niebedzie :)
Gdynianie uwierzyli w swoja propagande , glupcy- 1 0
-
2018-03-14 20:20
Gonić szczura!
- 8 0
-
2018-03-14 15:01
a w Gdyni się nie da .... (1)
podobno nie szybciej niż 2022.... bo się nie da....
- 6 1
-
2018-03-14 20:15
2022 to i tak byłby sukces
2022 to zrobią remont szlabanow bo na wiadukt Gdynia jest za głupia i zdezorganizowana.
- 1 0
-
2018-03-14 14:00
nie zgadzam się (1)
przecież te wiadukty zaburzą tkankę miejską Orunii, tak jak już sama linia kolejowa rozcina życie i stosunki ludzkie w tej dzielnicy, najlepiej byłoby tę linię zlikwidować a na jej miescu idealnie powstałby park z deptakiem i ścieżką rowerową
- 8 13
-
2018-03-14 20:14
Wiadukty łączą jelopie
Puknij się w durny łeb.
- 1 0
-
2018-03-14 19:32
Dwa lata na projekt, potem trzy na poprawki, protesty, badania środowiskowe. Jak ogłoszą przetarg to nie będzie chętnych robić za te pieniądze i za jakieś 15 lat się za to zabiorą.
- 2 3
-
2018-03-14 12:49
(5)
Przydałoby się coś pomyśleć nad Małomiejską, która jest w godzinach szczytu chyba najbardziej zakorkowaną ulicą w Gdańsku.
- 27 11
-
2018-03-14 19:04
Od Ptasiej do Havla jest rezerwa pod rozbudowę Małomiejskiej.
- 4 0
-
2018-03-14 13:39
Brak możliwości zjazdu z wiaduktu na Trakt... (3)
Jak cały ruch z obecnych przejazdów kolejowych na Dworcowej i Sandomierskiej zostanie wpuszczony w Małomiejską, to dopiero zobaczysz co to są korki.
Paraliż będzie większy niż przy betonowym klocu na Targu Siennym.- 7 6
-
2018-03-14 18:58
(1)
Mylisz się, z wiaduktu będzie zjazd na Trakt.
- 2 0
-
2018-03-14 19:03
Docelowo (umiem czytać - "brak zjazdu w pierwszym etapie" - jest rezerwa pod zjazdy miedzy traktem, a torami.
- 1 0
-
2018-03-14 16:33
Czyli ile 200 samochodów na dobę?
- 4 3
-
2018-03-14 17:15
w pryszczu gdańskim (2)
winien być jeden więcej niż dwa, więc trzy, bo są jeno dwa
- 2 2
-
2018-03-14 17:28
W Pruszczu Gdańskim potrzebna jest wygodny ciąg pieszo-rowerowy do stacji Pruszcz Gdański (1)
oraz przejazd dla rowerzystów pod drogą krajową obok Raduni
- 1 2
-
2018-03-14 18:31
w pryszczu gdańskim
jest potrzebne to co jet potrzebne i ty nie bedziesz mi wypisywal co jest potrzebne
- 3 0
-
2018-03-14 17:57
Coraz bliżej
do wyborów.
- 2 4
-
2018-03-14 16:25
(1)
Za dużo zmian w tych projektach względem stanu istniejącego. Zamiast zrobić same tunele/wiadukty w miejscach istniejących przejazdów to wymyślają jak rozwalić pół dzielnicy
- 6 6
-
2018-03-14 17:37
Jak zbudować?
Jeżeli w miejscu istniejących przejazdów robić wiadukty/tunele, to przecież trzeba je zamknąć na czas budowy! I to na jakieś półtora roku (dwa sezony budowlane).
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.