• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Maciej Naskręt
14 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku. Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku.

Do końca 2019 r. powstanie projekt budowy dwóch wiaduktów, które umożliwią bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej na ul. Równej zobacz na mapie Gdańska i przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Czy budowa nowych przejazdów na Oruni zwiększy atrakcyjność dzielnicy?

W poniedziałek, 12 marca została podpisana umowa na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65. Koncepcja dotyczyć będzie budowy bezkolizyjnych przejść i przejazdów głównej linii kolejowej w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i koncepcji wygrała firma Transprojekt Gdańsk. Umowa opiewa na niemal 1,5 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.

W tym czasie Transprojekt Gdańsk ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.

Możliwe dofinansowanie



Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę" na budowę wiaduktu. Partnerstwo z PKP ma zwiększyć szanse na pozyskiwanie dofinansowania. Natomiast PKP PLK będzie starać się o wpisanie budowy bezkolizyjnego przejazdu w ul. Równej do Krajowego Programu Kolejowego.

Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni. Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni.

Teraz projekt, a co z budową?



Jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańskaul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska.

Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie planują realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Nakielskiej zobacz na mapie Gdańska. Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańskaul. Równą zobacz na mapie Gdańska. Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha. zobacz na mapie Gdańska

W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańska pojawi się przejście podziemne dla pieszych, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska przejście podziemnie już nie powstanie. Piesi będą chodzić nowym wiaduktem.

Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. zobacz na mapie Gdańska. Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.

Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.

Opinie (118) 7 zablokowanych

  • Tiry na tory! (1)

    • 5 2

    • Tir w tor

      Tir w tor tirem. Tor w tiru. Fajna na zabawa słowna.

      • 0 0

  • W Gdyni też będzie projekt za 30 lat (1)

    Na hutniczej na 3 przejazdach kolejowych stoi się pod szlabanami ok. 20-30 min. Szczurek że swoją ekipa woli jednak wydawać kasę na idiotyczne pomniki, skwerki i inne pitoly. W Gdańsku jednak ludzie myślą w przeciwieństwie do Gdyni.

    • 4 0

    • szczuras to psycho cowboy from hell

      zniszczy gdynie roztrwoni wszystkie wasze podatki na bzdety, pobuduje syf za ktory trzeba bedzie placic przez 100lat utrzymanie ( lepiej wybuzac) i nigdy na nic kasy niebedzie :)

      Gdynianie uwierzyli w swoja propagande , glupcy

      • 1 0

  • Gonić szczura!

    • 8 0

  • a w Gdyni się nie da .... (1)

    podobno nie szybciej niż 2022.... bo się nie da....

    • 6 1

    • 2022 to i tak byłby sukces

      2022 to zrobią remont szlabanow bo na wiadukt Gdynia jest za głupia i zdezorganizowana.

      • 1 0

  • nie zgadzam się (1)

    przecież te wiadukty zaburzą tkankę miejską Orunii, tak jak już sama linia kolejowa rozcina życie i stosunki ludzkie w tej dzielnicy, najlepiej byłoby tę linię zlikwidować a na jej miescu idealnie powstałby park z deptakiem i ścieżką rowerową

    • 8 13

    • Wiadukty łączą jelopie

      Puknij się w durny łeb.

      • 1 0

  • Dwa lata na projekt, potem trzy na poprawki, protesty, badania środowiskowe. Jak ogłoszą przetarg to nie będzie chętnych robić za te pieniądze i za jakieś 15 lat się za to zabiorą.

    • 2 3

  • (5)

    Przydałoby się coś pomyśleć nad Małomiejską, która jest w godzinach szczytu chyba najbardziej zakorkowaną ulicą w Gdańsku.

    • 27 11

    • Od Ptasiej do Havla jest rezerwa pod rozbudowę Małomiejskiej.

      • 4 0

    • Brak możliwości zjazdu z wiaduktu na Trakt... (3)

      Jak cały ruch z obecnych przejazdów kolejowych na Dworcowej i Sandomierskiej zostanie wpuszczony w Małomiejską, to dopiero zobaczysz co to są korki.
      Paraliż będzie większy niż przy betonowym klocu na Targu Siennym.

      • 7 6

      • (1)

        Mylisz się, z wiaduktu będzie zjazd na Trakt.

        • 2 0

        • Docelowo (umiem czytać - "brak zjazdu w pierwszym etapie" - jest rezerwa pod zjazdy miedzy traktem, a torami.

          • 1 0

      • Czyli ile 200 samochodów na dobę?

        • 4 3

  • w pryszczu gdańskim (2)

    winien być jeden więcej niż dwa, więc trzy, bo są jeno dwa

    • 2 2

    • W Pruszczu Gdańskim potrzebna jest wygodny ciąg pieszo-rowerowy do stacji Pruszcz Gdański (1)

      oraz przejazd dla rowerzystów pod drogą krajową obok Raduni

      • 1 2

      • w pryszczu gdańskim

        jest potrzebne to co jet potrzebne i ty nie bedziesz mi wypisywal co jest potrzebne

        • 3 0

  • Coraz bliżej

    do wyborów.

    • 2 4

  • (1)

    Za dużo zmian w tych projektach względem stanu istniejącego. Zamiast zrobić same tunele/wiadukty w miejscach istniejących przejazdów to wymyślają jak rozwalić pół dzielnicy

    • 6 6

    • Jak zbudować?

      Jeżeli w miejscu istniejących przejazdów robić wiadukty/tunele, to przecież trzeba je zamknąć na czas budowy! I to na jakieś półtora roku (dwa sezony budowlane).

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane