• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano umowę na remont trasy tramwajowej na Stogach

Maciej Naskręt
8 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach
  • Moment podpisania umowy na remont torowiska.
  • Obecnie torowisko jest w fatalnym stanie.
  • Obecnie torowisko jest w fatalnym stanie.

W piątek władze Gdańska i spółka Aldesa podpisały umowę na remont trasy tramwajowej na Stogach. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł. Po nowych torach tramwaje pojadą w połowie 2019 r.



Czy czekałeś na remont trasy tramwajowej na Stogach?

Na ten moment czekało wielu mieszkańców Stogów. Wreszcie rusza przebudowa 3-kilometrowej trasy tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od plaży Stogi zobacz na mapie Gdańska do Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przypomnijmy, że w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wygrała hiszpańska firma Aldesa. Ma ona przebudować torowisko za kwotę 110 mln zł. Do inwestycji trzeba było dołożyć 40 mln zł, by miasto mogło ją realizować.

Co dalej w sprawie inwestycji?

- W czwartek spotkamy się z wykonawcą, by ustalić szczegółowo harmonogram prac i tym samym zamknięć ruchu tramwajowego czy też drogowego. Mieszkańcy muszą przygotować się na utrudnienia, niestety musi być przez chwilę trochę gorzej, by za pewien czas można było sprawnie poruszać się tramwajem przez Stogi - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
O planowanych zmianach w komunikacji miejskiej będziemy na pewno informować.

Zakres planowanych prac na Stogach. Zakres planowanych prac na Stogach.

Trzy odcinki do remontu



Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
  3. Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".

Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.

W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.

Zmodernizowane zostaną: sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.

Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku.

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej etap IV A składa się nie tylko z sześciu zadań inwestycyjnych, ale również przewidziano wydatki na wykupy gruntów oraz dokumentację projektową.
  1. Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ul. Nowej Bulońskiej Północnej
  2. Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej
  3. Budowa linii tramwajowej ul. Nowej Warszawskiej w Gdańsku
  4. Zakup 15 szt. tramwajów.
  5. Nowe wiaty przystankowe na terenie Gminy Miasta Gdańska
  6. Nowe tablice informacji pasażerskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska

Na tym etapie dofinansowanie wynosi łącznie 286 mln zł.

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • Czytałam o planowanej budowie kolei z Gdańska do Elbląga - z pominięciem Tczewa (5)

    Może linię SKM puszczą przez Stogi?

    • 3 10

    • (1)

      Mocno nie po drodze.

      • 1 0

      • Nieszkodzi.Mozna wszystko jak potrzeba.

        • 1 1

    • po zatoce będzie bliżej

      PiS robi przekop, to puszczą wodoloty

      • 1 1

    • Napisz do Morawieckiego i parkingownego Kacpra

      • 3 0

    • Tunelem podwodnym, a na końcu nowego mola będzie dworzec Stogi Morskie Centralne

      • 3 0

  • Marnowanie pieniędzy z podatków (2)

    tory są tam w dobrym stanie, to tramwaje są trupami, a torowisko jest w bardzo dobrym stanie

    • 2 24

    • Jako ekspert infrastruktury tramwajowej w Gdańsku (1)

      Powiem Ci że od biedy w dobrym stanie to jest tylko kawałek sucharskiego- lessowa bez łuku na kaczeńcach chociaż ciężko mówić o dobrym stanie przy 40 letniej nawierzchni aczkolwiek w miarę nie buja i można tam jechać te 40 km/h. Reszta to katastrofa: pęknięte szyny, potezne nierówności, na łukach wszystko piszczy niemilosiernie, słaby stan pętli tramwajowych, ręczny rozjazd nie mówiąc o tym co się dzieje w podtorzu

      • 8 0

      • Do Op..

        ..ty chyba cymbale szyn na Stogach nie widziales..ogarnij sie tak zle torowisko to juz tylko chyba na starym Nowym Porcie jest

        • 6 1

  • A kto poprowadzi autobusy zastępcze?

    • 8 3

  • Dawno powinni to zrobić (2)

    Z całym szacunkiem ale na logikę najpierw powinno eis remontować a potem budować nowe trasy. Wiem że mieszkańcy górnych tarasów Gdańska się ze mną nie zgodzą ale to jest wbrew logice. Ta trasa nadawała się do remontu już 10 lat temu a olaną ją całkowicie pomimo że i mieszkańcy i co gorsza turyści tam jeżdżą i podziwiają te wspaniałości...

    • 15 2

    • Nie! (1)

      Gdyby tak myślano o drogach - nie mielibyśmy autostrad.

      • 0 0

      • VETO

        To inny poziom. Autostrady są finansowane przez tzw Państwo podczas gdy drogi miejskie i lokalne głównie przez samorządy. Tu sprawa odbywała się i nadal odbywa u tego samego zleceniodawcy którym jest miasto Gdańsk. Sory ale chwalenie się kilkoma nowymi trasami i udaanie że na istniejących trasach da się jakoś jeździć (a tabor przez to obrywa niesamowicie) to chwalenie się wiśnią na torcie, ale bez tortu....

        • 0 0

  • Realia

    Znowu jakiś partacz zostanie wykonawcą ! Przeróbka - tory na głębokiej wygięte , że jeździmy 5km/h. Kafle od przystanków Wiedeńskich odłażą , a przejście dla pieszych z obniżonym krawężnikiem zrobili na przeciwko wyjazdu z firmy, do dziś tylko znaki pionowe przenieśli ale krawężników nie ma kto obniżyć !

    • 14 2

  • Tanio z przetargu z Hiszpanii i się

    Powygina jak na głębokiej.

    • 7 1

  • Brakuje mi informacji...

    W artykule brakuje mi informacji kiedy prace się rozpoczną. Info, że prace miały się rozpocząć w 1 kwartale tego roku są kompletnie nieprzydatne - chyba, że redakcja płaci autorowi od ilości słów....

    • 14 1

  • To chyba jakiś cud!

    Jeszcze w lutym pisaliście, że miastu brakuje 40 mln na inwestycję. I nagle jak Budyń zdecydował się na dożywotnie zasiadanie na gdańskim tronie, zrobił czary-mary i pieniążki się znalazły. To gdzie je wcześniej schował? Kolejna kiełbasa wyborcza, ale pamiętajcie - nic za darmo!

    • 5 4

  • o budyn sie odnalazl, myslalem ze nad motlawa spaceruje.

    • 6 3

  • Wycofać hałasujące Konstale, tylko tu jeszcze hałasują!! Nowe Pesa. (2)

    • 10 3

    • Nie tylko

      W Brzeźnie też jeżdżą na obydwu liniach

      • 0 1

    • To trzeba je kupić

      Żeby wycofać Konstale, trzeba kupić nowe tramwaje.
      Problem w tym, że tych nowych ma być tylko 15. A potrzeba 30 sztuk.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane