• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nowością na skrzyżowaniu ul. Łąkowej i Podwala Przedmiejskiego są m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
  • Wymalowano także nowe ścieżki dla rowerzystów.

Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka.



Czy potrzeba więcej naziemnych przejść dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

Przebudowane skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jest kolejnym już na tym odcinku. Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. ChmielnejMapka, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta.

- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.

- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.

W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Miejsca

Opinie (294) 10 zablokowanych

  • Ta super. Autobusy tkwia teraz w korku bo zlikwidowali ciaglosc buspasa w kierunku centrum

    • 36 7

  • Naziemne przejscia na tak ruchliwej drodze... To jest jakas patlogia (3)

    • 55 35

    • tranzytówka przez centrum..... To była dopiero patologia (2)

      czas najwyższy ucywilizować centrum. szkoda tylko że tak wolno to idzie. dawno już powinni to zrobić.

      • 23 14

      • Czyli lepiej nie mieć żadnej drogi do wyprowadzenia ruchu z miastal (1)

        • 5 10

        • ale drogi są

          • 9 1

  • deweloperzy zadowoleni :) (2)

    dzękujemy !

    • 47 18

    • Jesteś opętany jak Antek smoleński

      • 5 7

    • Wszystko dla dewelopera, deweloper ich pan wladca, tylko kasa i propaganda sie liczy, jeszcze wlasnych troli maja.

      • 4 1

  • hmm (1)

    i dziś stałem w korku żeby wyjechać z Łąkowej jakaś paranoje ponad 6min. ktoś zapomniał chyba o zielonej strzałce, choć jeśli ktoś będzie chciał na wprost pojechać to i tak wszyscy stoją, masakra jakaś

    • 42 13

    • Korki

      @hmm Życie...

      • 2 1

  • Gdańsk (2)

    miasto w którym nie liczy się mieszkaniec - tylko lobby deweloperkie . Ciekawe jakie korki teraz tam będą co chwile swiatła tramwaje ale co tam najwazniejsze że deweloperzy będą budowali na łąkowaej i chwalili się że nie ma juz patologii i miasto jest blisko mają teraz i skrzyzowanie ...

    • 51 31

    • Oczywiście, dotychczasowi mieszkańcy Łąkowej (1)

      i w ogóle Dolnego Miasta to nie ludzie, to nie mieszkańcy Gdańska.

      • 17 3

      • Przejście

        Z tego co widzę to najbardziej źli są kierowcy i osoby które tu nie mieszkają na Dolnym Mieście. No trudno, ich problem, ja się cieszę że jest tak jak teraz.

        • 12 5

  • Niebawem przejscia kolizyjne do likwidacji (2)

    Zamalujemy wam te pasy powstajace co 100m

    • 22 12

    • Co ty tu się odgrażasz ? (1)

      • 2 9

      • @W spokojnie... I tak nic nie zrobi bo nie ma psychy...

        • 2 2

  • Skończyło się grzanie tam jak po autostradzie i wielki lament :D (4)

    • 33 29

    • Jak dorośniesz (2)

      I przesiądziesz się z deskorolki na jakiś samochód to sam zobaczysz

      • 12 15

      • Korki (1)

        Mi jakoś to kompletnie nie przeszkadza, pięć minut mnie nie zbawi a osobiście bezpieczniej mi się prowadzi bo nie mija mnie wariat +150km/h

        • 12 8

        • Tam

          sie jedzie 160 wiec spoko. Zakret smierci potrzebuje krwi.

          • 3 2

    • Naucz sie prowadzic a nie zwalasz swoje problemy na innych

      • 1 1

  • dewelopery marudzili że mieszkania się nie sprzedają bo ulica bo patologia (3)

    To miasto z naszej kasy zrobiło swiatła co 500 metrów i przejscia nadziemne - paranoja utrudni to ruch zwiekszy korki tramwaje będa stały na światłach . ale mieszkańcy akurat najmniej sie liczą w tym mieście od lat. Zamiast zrobić jakies ciekawe przejscia podziemne nowoczesne zrobili nam przejścia przez jedną z najbardziej ruchliwych ulic w Gdańsku. Brawo !

    • 49 26

    • (2)

      Bredzisz jak Antek

      • 5 7

      • I 5 ogroszy od deweloper wpadlo. Umiesz tylko bzdury wymyslac? Brawo ty udawaj dalej

        • 1 1

      • Prawda boli.... I kto tu jest ankiem

        • 1 0

  • (5)

    Tylko po co te pasy rowerowe bez poczatku i konca. Zaczynaja sie nagle i tak samo znikaja. Strach korzystac

    • 37 6

    • No ja liczę że do 3maja co najmniej je dociągną żeby to miało sens. (4)

      Na Okopowej i wałach jagiellońskich zrobią podobnie jak tu.
      Dodatkowo
      Na 3maja zrobią pas i kontrapas aż do końca traktu konnego i będzie jak w cywilizowanym mieście.

      • 6 5

      • DDR (3)

        Przecież na 3Maja od Urzędu do placu zebrań jest droga dla.rowerow więc o co kaman

        • 3 3

        • chodzi ci o to cudo z windą na środku trasy i bez możliwości jazdy w wybranym kierunku? (2)

          przerobić na zwykły chodnik. do tego tylko ta trasa się nadaje.
          rowery puścić normalnie po jezdni.

          • 2 4

          • Hulajnoga (1)

            No tak bo rowerzyści muszą mieć płaski jak na stole, zero zakrętów, spoczniki przed światłami bo nie mogą nogi na ziemię postawić i jeszcze po dwa metry szerokości w każdą stronę A i bym zapomniał zima odśnieżanie w pierwszej kolejności.

            • 1 3

            • no oczywiscie

              skoro kierowcy "muszą" to co rowerzyści jacyś gorsi? slalom to jest dobry na stoku narciarskim, a nie na chodniku.

              • 1 1

  • Pani Dulkiewicz kazde miasto myśli jak niwelowac korki jak robić jak najmniej kolizyjnych przejść (5)

    W Gdańsku mieszkańcy mają najmniej do gadania - ciekawe jakie korki teraz będą ile wypadków z udziałem pieszych - było mozna zbudować przejścia podziemne nowoczesne ale nie nie deweloperzy mieli takie życzenia i Pani dulkiewicz zrealizowała . paranoja

    • 45 25

    • Masz jakąś paranoję pissiaku

      • 5 11

    • Przejścia są podziemne tylko od wieków nieremontowane

      • 5 3

    • (2)

      Jakiś przykład takiego miasta?

      • 5 1

      • (1)

        Warszawa

        • 2 4

        • Warszawa ?

          to dlatego obok tuneli robią przejścia dla pieszych ?
          np. ul. Emilii Plater
          np. Aleje Jerozolimskie
          np. Plac na Rozdrożu
          itd

          • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane