- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (256 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (78 opinii)
- 3 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (397 opinii)
- 4 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim
Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową.
- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.
- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
Miejsca
Opinie (294) 10 zablokowanych
-
2020-07-28 14:30
Jarek Łąkowa
Wszyscy zmotoryzowani dziękują za korek pod domem. Nie da się wyjechać z Łąkowej już od godziny 9 rano. Toruńska nie skończona A teraz tu światła zrobili... fajnie ale zabieraj Pan ten burdel to pod swój apartament.... pewnie Pan prezes LPP jest zadowolony....
- 2 1
-
2020-07-28 14:26
nawierzchnia na elbląskiej i na moście na podwalu to chyba zabytki ze naprawić nie wolno
- 2 0
-
2020-07-28 10:52
Bareja miałby temat do filmu (1)
na Podwalu Przedmiejskim, obok tuneli budujemy przejścia dla pieszych
a na bocznej od Podwala (na Okopowej) likwidujemy przejście dla pieszych i otwieramy nowy tunel- 5 2
-
2020-07-28 13:53
To jak w życiu , czasami na górę wchodzisz schodami, czasami windą a czasami drabina wystarczy, wszystko zależy od potrzeb i możliwości .
- 0 0
-
2020-07-28 13:52
Potem do Długich Ogrodów ul. Łąkowa
Bezcenne doświadczenie rodem z toru przeszkód... Bo na wsi już lepsze drogi.
- 1 0
-
2020-07-27 18:11
Jak mnie irytują (2)
Te malowane pseudo drogi rowerowe, strasznee
- 13 7
-
2020-07-27 21:32
a ja sie ciesze że pojawia sie prawdziwa infrastruktura rowerowa (1)
- 2 4
-
2020-07-28 13:48
Pasy rowerowe
Fajnie to się kończy ten pas dla rowerów. Leci przez przystanek autobusowy a później nie wiadomo: po jezdni, po chodniku, czy jeszcze jakoś inaczej. Żadnych oznaczeń. Tak się nie buduje infrastruktury rowerowej.
- 1 0
-
2020-07-28 13:06
Beznadziejnie i i**otycznie wyrzucone w błoto publicznych pieniędzy. A z Alei Zwycięstwa zróbmy deptak.będzie bardziej dogodnie dla pieszych.
- 3 2
-
2020-07-28 10:24
To kasa wywalona w błoto i kolejny ukłon w strone kliki deweloperskiej (3)
Przy każdym z tych przejść był tunele, które można było odnowić za kilka % tej sumy, którą wywalono na to skrzyżowanie. Ale co zrobiły "mozgi" z UM - widać na fotkach. Znowu pojawiły się korki, które w zasadzie zniknęły z tej ulicy po otworzeniu tunelu pod Wisłą. Ci ludzie to pasożyty, które niszczą te miasto od lat, wiele inwestycji jest totalnie nie przemyślanych, brakuje ciągów komunikacyjnych, osiedla są źle planowane i nie pasują do otoczenia - a oni to przyklepują wszystko.
- 12 5
-
2020-07-28 11:37
To ukłon w stronę mieszkańców (1)
ja się ciesze. tranzyt mnie nie interesuje. niech sobie po Elblągu smrodzą.
- 0 0
-
2020-07-28 12:51
Jaki ukłon w stronę mieszkańców? Powiedz to mieszkańcom Łąkowej, gdzie wcześniej płynnie wyjeżdżali na Podwale, a teraz zajmuje to paręnaście minut...
- 0 0
-
2020-07-28 12:01
Zgadzam się
Na całej linii. Za ta kase można by zrobic lagodne podjazdy do tych tuneli i piesi i zmotoryzowani byli ny zachwyceni. Dla mnie to sabotaz miasta i powinjen pojsc siedzieć ktos za to
- 0 0
-
2020-07-28 12:13
Lola
Mnie się podoba. Gdańsk nam pięknieje :).
- 1 2
-
2020-07-28 12:02
Dramat
Łąkowa zakorkowana na całej długości, światła na nowym skrzyżowaniu zatrzymały ruch na całej długości Łąkowej. Pokonanie 500 m zajmuje 40 minut.
- 6 2
-
2020-07-27 23:02
Urząd argumentuje, że Podwale odcina Dolne Miasto od Głownego (4)
Moze to nie tyle ta droga co brak celu odwiedzin powoduje, że na Łąkowej czy Żabim Kruku nie ma tłumów
Porownajcie Długą i Ogarną. Na jednej tłum, na drugiej pustka.Czy te ulice oddzielają jakies fosy czy tunele?
Idea cywilizowania ulic ma sens, ale nie w ten sposób. Najpierw poprawa komunikacji, parkingi na obrzezach i wtedy restrykcje, a nie zwęzanie jedynej dogi wyjazdowej ze Srodmiescia w tym kierunku
Dodam jeszcze, ze tu się zwęza, ale juz przy Urzędzie Marszalkowskim sie poszerza i stawia paskudny parking. Schizofrenia jakas!- 19 2
-
2020-07-28 10:42
(2)
Ale Podwale odcina Główne Miasto od Dolnego - i to nie ma nawet o czym dyskutować. Ta droga w dużej mierze zniszczyła centrum miasta.
- 0 4
-
2020-07-28 11:34
argument... "nie ma nawet o czym dyskutować"
to jeszcze wytłumacz co oddziela Ogarną od Długiej
- 2 0
-
2020-07-28 11:23
No wlasnie
Ja tak mówię i koniec, nie ma dyskusji.
Bo okazałoby się, że argumentów też nie ma...- 2 0
-
2020-07-28 11:27
Przedmówco!
Używasz argumentów, to Twój zasadniczy błąd. Działacze społeczni działają, żeby działać. Takiego nie przekrzyczysz.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.