• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwójny chrzest w Stoczni Północnej

Robert Kiewlicz
21 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Dwa statki Sea Valiant, oraz Sea Victor zostały zbudowane dla armatora amerykańskiego - Gulfmark Offshore z Houston. Dwa statki Sea Valiant, oraz Sea Victor zostały zbudowane dla armatora amerykańskiego - Gulfmark Offshore z Houston.

Szczególna uroczystość w Stoczni Północnej w Gdańsku. W sobotę odbył się tu chrzest dwóch statków: Sea Valiant oraz Sea Victor.



Statki zostały zbudowane w Stoczni Północnej na zlecenie Gdańskiej Stoczni Remontowa im. J. Piłsudskiego dla armatora amerykańskiego - Gulfmark Offshore z Houston. Statki o długości całkowitej 70 m napędzane są dwoma silnikami firmy Caterpillar o mocy 3,8 tys. kW. każdy. Umożliwiają osiągnięcie prędkości 15 węzłów.

Statki przeznaczone są do pracy przy instalacjach offshore, takich jak platformy wiertnicze. Mogą służyć jako holowniki pełnomorskie i pomocnicze statki ratowniczo-pożarnicze. Statki wyposażone są w system zwalczania pożarów o wydajności 1,2 tys. m. sześc. na godzinę.

Otwarty pokład o powierzchni 400 m kw. umożliwia przewożenie ładunków, np. zaopatrzenia na platformy wiertnicze. Pod pokładem głównym znajduje się 55 zbiorników na wodę, paliwa oraz substancje sypkie.

Obie jednostki zbudowane zostały według projektu biura konstrukcyjnego NED, należącego do Grupy Remontowa.

Zobacz aktualna mapę, ukazująca ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (28) 3 zablokowane

  • PO zamawia statki w Chinach

    Bo jako "niemcy" myślą po niemiecku?

    • 2 5

  • pisiory

    solidaruchow, wielkich dzialaczy zwiazkowych i pisiorów nalezy wywalic ze stoczni natychmiastowo. , a prezio JAworski byl najlepszym preziem w historii StGD.

    • 0 0

  • Nie jest ważna ilość wodowań tylko ich rentowność .A stoczniom zrobimy pa pa bez względu czy mają związki zawodowe czy nie czy są prywatne czy państwowe .Taka sytuacja na świecie .Na kotwicowiskach stoi 20 % floty światowej w tym wiele statków spod igły .Ceny frachtu spadły z1500 dolarów za kontener do 300 .Nawet Chiny zamkneły kilka stoczni.A ceny statków spadły do poziomu kosztów materiału .Jednym słowem jest tragicznie .

    • 1 0

  • dla zainteresowanych

    przed faktem dokonanym informacje o chrztach (m.in tych statków) oraz o planowanych wodowaniach itd. można znaleźć na stronie stoczni północnej. Na tej uroczystości nie było zbyt wiele ludzi "z zewnątrz".

    • 1 0

  • AHTS (1)

    Calkiem niedawno pracowalem w firmie ktora wykonywala izolacje na holownikach AHTS. Niestety, ale jednostki te skopane sa juz na samym poczatku. Jakosc wykonania prawie na kazdym kroku pozostawia bardzo duzo do zyczenia; Tuszowane braki w wykończeniu a nawet w konstrukcji dziwnym trafem nie sa wychwytywane przez odbiory. Podobnie z w/w izolacja - przypadki stosowania zupelnie innego materialu niz w projekcie - BO TAŃSZY - sa na kazdym kroku!!! Niestety - jacy podwykonawcy takie efekty...Dla mnie, na takich jednostkach powinno byc wszystko na tip-top...

    • 1 2

    • luzik

      To tak jak na każdej budowie. Projektem sie dupe podciera i rządzi wykonawca, jak powie że "ja to zrobię połowę taniej".
      A potem syf, wypadki i dodatkowe koszty

      • 0 0

  • Teraz powstanie ponad 10 sztuk ale 3 razy wiekszych i z podwojnym dnem

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane