- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (51 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (770 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (431 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (24 opinie)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Podwójny chrzest w Stoczni Północnej
Szczególna uroczystość w Stoczni Północnej w Gdańsku. W sobotę odbył się tu chrzest dwóch statków: Sea Valiant oraz Sea Victor.
Statki zostały zbudowane w Stoczni Północnej na zlecenie Gdańskiej Stoczni Remontowa im. J. Piłsudskiego dla armatora amerykańskiego - Gulfmark Offshore z Houston. Statki o długości całkowitej 70 m napędzane są dwoma silnikami firmy Caterpillar o mocy 3,8 tys. kW. każdy. Umożliwiają osiągnięcie prędkości 15 węzłów.
Statki przeznaczone są do pracy przy instalacjach offshore, takich jak platformy wiertnicze. Mogą służyć jako holowniki pełnomorskie i pomocnicze statki ratowniczo-pożarnicze. Statki wyposażone są w system zwalczania pożarów o wydajności 1,2 tys. m. sześc. na godzinę.
Otwarty pokład o powierzchni 400 m kw. umożliwia przewożenie ładunków, np. zaopatrzenia na platformy wiertnicze. Pod pokładem głównym znajduje się 55 zbiorników na wodę, paliwa oraz substancje sypkie.
Obie jednostki zbudowane zostały według projektu biura konstrukcyjnego NED, należącego do Grupy Remontowa.
Miejsca
Opinie (28) 3 zablokowane
-
2010-06-21 13:40
PO zamawia statki w Chinach
Bo jako "niemcy" myślą po niemiecku?
- 2 5
-
2010-06-21 15:33
pisiory
solidaruchow, wielkich dzialaczy zwiazkowych i pisiorów nalezy wywalic ze stoczni natychmiastowo. , a prezio JAworski byl najlepszym preziem w historii StGD.
- 0 0
-
2010-06-21 22:14
Nie jest ważna ilość wodowań tylko ich rentowność .A stoczniom zrobimy pa pa bez względu czy mają związki zawodowe czy nie czy są prywatne czy państwowe .Taka sytuacja na świecie .Na kotwicowiskach stoi 20 % floty światowej w tym wiele statków spod igły .Ceny frachtu spadły z1500 dolarów za kontener do 300 .Nawet Chiny zamkneły kilka stoczni.A ceny statków spadły do poziomu kosztów materiału .Jednym słowem jest tragicznie .
- 1 0
-
2010-06-21 23:27
dla zainteresowanych
przed faktem dokonanym informacje o chrztach (m.in tych statków) oraz o planowanych wodowaniach itd. można znaleźć na stronie stoczni północnej. Na tej uroczystości nie było zbyt wiele ludzi "z zewnątrz".
- 1 0
-
2010-06-22 07:54
AHTS (1)
Calkiem niedawno pracowalem w firmie ktora wykonywala izolacje na holownikach AHTS. Niestety, ale jednostki te skopane sa juz na samym poczatku. Jakosc wykonania prawie na kazdym kroku pozostawia bardzo duzo do zyczenia; Tuszowane braki w wykończeniu a nawet w konstrukcji dziwnym trafem nie sa wychwytywane przez odbiory. Podobnie z w/w izolacja - przypadki stosowania zupelnie innego materialu niz w projekcie - BO TAŃSZY - sa na kazdym kroku!!! Niestety - jacy podwykonawcy takie efekty...Dla mnie, na takich jednostkach powinno byc wszystko na tip-top...
- 1 2
-
2010-06-22 09:20
luzik
To tak jak na każdej budowie. Projektem sie dupe podciera i rządzi wykonawca, jak powie że "ja to zrobię połowę taniej".
A potem syf, wypadki i dodatkowe koszty- 0 0
-
2010-11-06 15:43
Teraz powstanie ponad 10 sztuk ale 3 razy wiekszych i z podwojnym dnem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.