- 1 Widziałeś ich? Daj znać policji (95 opinii)
- 2 Gdynianie przez lata przepłacali za śmieci (52 opinie)
- 3 Dworzec Gdańsk Główny będzie miał patrona (185 opinii)
- 4 Brat chciał odbić brata, używając młotka (71 opinii)
- 5 Klik, klik i straciła 60 tys. zł (142 opinie)
- 6 Okrojony system Fala od 15 grudnia (344 opinie)
Pojechaliśmy SKM-ką do PGE Areny
Sprawdziliśmy, jak podróżuje się przebudowaną linią kolejową z Gdańska Głównego do peronu przy stadionie w Letnicy. Pierwszy kurs z pasażerami odbędzie się w czwartek.
- Odjazd! - krzyknęła o godz. 9 kierownik pociągu SKM. Pierwszy od siedmiu lat skład pociągu SKM na linii ze stacji Gdańsk Główny w stronę Nowego Portu zaczął się rozpędzać. Chwilami skład mknął niemal 80 km/h, szybsza podróż nową linią jest już niedozwolona.
Kolejarze nie kryli radości z powrotu pociągów pasażerskich na torowisko w stronę Nowego Portu. - Pojedziemy liniami kolejowymi, bo drogami, które obiecywano, nie da się jechać - mówił Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni.
Podróż w kierunku stadionu trwała krótko. Przy peronie Gdańsk - Stadion Expo skład pociągu SKM zatrzymał się o godz. 9:06.
Podobnie będą teraz podróżować kibice i goście centrum targowego AmberExpo. - Obsługę będziemy wykonywać pociągami o długości trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przejazdy na mecze będą bezpłatne - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Szybkiej Kolei Miejskiej.
Torowisko przebudowała firma Tor-Kar-Son z Elbląga. Za wykonanie zadania przedsiębiorstwo otrzymało nieco ponad 6 mln zł. Wykonawca zmodernizował torowisko o długości 3,5 km wraz z siecią trakcyjną oraz zbudował rozjazd między torami tuż za stacją Gdańsk-Kolonia (patrząc od strony centrum Gdańska). Rozjazdy umożliwią wymijanie pociągów.
Zakończono też prace budowlane przy budowie peronu Gdańsk - Stadion Expo. Inwestycja pochłonęła 2,1 mln zł i była finansowana przez miasto, choć prace zlecała po wcześniejszym uzgodnieniu spółka PKP PLK. Peron to betonowa platforma o długości 215 metrów, szerokości 7 metrów i 76 cm wysokości. Peron pomieści 1,5 tys. osób, co odpowiada maksymalnej liczbie pasażerów chcących wejść do dziewięciowagonowego składu kolejki o długości ok. 180 metrów. Wykonawcą była spółka Rajbud.
Dodatkowo zabezpieczono peron i wiaty na nieczynnej stacji Gdańsk - Kolonia. Odmalowanie i odwodnienie tunelu dla pieszych na wysokości ul. Kochanowskiego

Wymiana torów, budowa peronu i zabezpieczanie starej stacji pochłonęły prawie 8,5 mln zł.
6 minut na stadion
Odjechał pierwszy pociąg z dworca głównego w Gdańsku na stację Gdańsk Stadion-Expo w Letnicy.
Przejazdy przed meczem, 3 maja
Gdańsk Główny - 16:15 16:29 16:44 16:58 17:13 17:27 17:41 17:51
Gdańsk Stadion-Expo - 16:21 16:35 16:50 17:04 17:19 17:33 17:47 17:57
Gdańsk Stadion-Expo - 16:27 16:41 16:56 17:10 17:25 17:39 17:53
Gdańsk Główny - 16:33 16:47 17:02 17:16 17:31 17:45 17:59
Przejazdy po meczu, 3 maja
Gdańsk Główny - 20:01 20:15 20:30 20:44 20:58
Gdańsk Stadion-Expo - 20:07 20:21 20:36 20:50 21:04
Gdańsk Stadion-Expo - 20:00 20:13 20:27 20:42 20:56 21:10
Gdańsk Główny - 20:06 20:19 20:33 20:48 21:02 21:16
Miejsca
Opinie (271) 5 zablokowanych
-
2012-04-30 12:08
Teraz czas na parking podziemny w okolicach Dworca zebym mogl tam zostawic auto. (19)
Inaczej to wszystki półśrodki.
- 274 26
-
2012-04-30 12:21
(3)
żolimpampomp rampapapapom
- 17 6
-
2012-04-30 19:49
@Baryła, auto zostawiasz w domu i idziesz na autobus...
... a na stadionie kupisz sobie browara.
- 23 2
-
2012-05-01 16:17
Lech Roch Skorpion (1)
Moja kariera zaczęła się 3 dni temu ....
- 1 0
-
2012-05-01 18:48
hahaha, ale mi o nim przypomniałeś :DDD
- 0 0
-
2012-04-30 12:42
parking jest w budynku t-mobile (5)
piętrowy i ma prawie zawsze całkiem sporo miejsc wolnych
- 33 3
-
2012-04-30 12:53
he he ale płatny a on chce wszystko za free czyli za moje i Twoje podatki! (3)
Takieeego:)
- 36 11
-
2012-04-30 12:54
Ty za moje dzieci leczysz i ksztalcisz... (2)
Na tym polega Państwo...
- 13 15
-
2012-04-30 12:57
singiel, przykro mi ale leczę się za swoje, nie stać mnie na czekanie ponad rok na badania czy stanie w tasiemcowych kolejkach.. (1)
ale nie o tym, masz rację tylko mi chodzi o to, że każdy chce wszystko za darmo ale dać do wspólnej kasy już nie. Więc oboje mamy rację.
- 16 5
-
2012-04-30 16:27
on i on = obaj
...
- 11 0
-
2012-04-30 18:12
nic dziwnego za taką cene :)
- 0 0
-
2012-04-30 12:55
zostaw brykę w domu i korzystaj z komunikacji miejskiej
proste rozwiązanie
- 26 4
-
2012-04-30 13:01
mądro głowy zrobią taki jak na lotnisku (1)
10 min free potem 20 zł :D
- 5 1
-
2012-04-30 15:33
bo trzeba czytać
a to nie boli
- 3 0
-
2012-04-30 13:17
zostaw auto pod domem i jedź komunikacją miejską
- inaczej to półśrodek
- 16 4
-
2012-04-30 16:54
Masz parking przy hotelu scandic
- 2 0
-
2012-04-30 22:02
Kto wymyślił tę idiotyczną
nazwę?
- 0 0
-
2012-04-30 22:32
czas wybrać ekipy rozbiurkowe (2)
po cholerę nam ten stadion kto go ma utrzymywać hehe lechia ?
- 4 3
-
2012-05-01 01:00
na takie miasto dwa duże obiekty sportowe to wcale nie jest dużo (1)
zarówno stadion jak i hala mają inne możliwości organizowania imprez niekoniecznie związanych z głównym ich przeznaczeniem. Trzeba tylko chcieć przyciągnąć podmioty zainteresowane.
- 2 1
-
2012-05-01 14:05
O Ergo się nie martwię i od początku dużo bardziej się cieszyłem z wielofunkcyjnej hali niż ze stadionu. Imprezy masowe organizować się da tylko trzeba mieć operatora z doświadczeniem a nie pana Mietka z Traugutta... Zresztą nie zapominaj, że w Trójmieście jest więcej obiektów, które organizują duże imprezy, nie tylko PGE i ERGO. To nie jest tak hop siup utrzymać tak wielki stadion, kłopot w tym, że od otwarcia minie za chwilkę rok czasu a nic się na nim jeszcze nie działo. Totalna porażka.
- 5 0
-
2012-04-30 12:08
(13)
Teraz czas na wykonanie łuku od strony Gdyni w kierunku stadionu i można puszczać linię SKM relacji lotnisko - Wrzeszcz - Stadion Amber Expo i docelowo aż do Nowego Portu, do bazy promowej.
- 137 6
-
2012-04-30 12:31
A ten łuk to którędy? (10)
Przez gruzy po wyburzonych domach Wrzeszcza i Kolonii?
- 11 6
-
2012-04-30 12:51
(3)
Jest nawet rezerwa na Węźle Kliniczna.
- 10 7
-
2012-04-30 13:16
na łuk o promieniu 800 metrów? chyba śnisz (1)
- 9 1
-
2012-04-30 13:39
I to na dodatek...
od torów dalekobieżnych, bo kolej od lotniska dotrze do Wrzeszcza po drugiej stronie stacji...
- 3 2
-
2012-04-30 19:09
na węźle Kliniczna jest rezerwa na drugi tor z GG
nie ma natomiast rezerw dla łuku od strony Wrzeszcza. Chyba, że sądzisz, iż kolejka zawróci na łuku takim, jak na torach tramwajowych ;)
- 5 0
-
2012-04-30 13:22
zmiana kierunku ruchu pociągu na przystanku Stocznia pozwoli nawet uniknąć budowy "łuku" (2)
- trasa Nowy Port - Lotnisko jako docelowa powinna być priorytetem już na etapie projektowania Kolei Metropolitarnej
- 10 8
-
2012-04-30 13:24
Stocznia? (1)
Jaki to ma sens, skoro zaledwie kilometr dalej jest wielka stacja Gdańsk Główny? Na której można spokojnie zmienić kierunek jazdy, i na dodatek łatwo sie przesiąść między pociągiem podmiejskim i dalekobieżnym?
- 15 1
-
2012-05-01 01:01
w Polsce ludzie nie lubią się przesiadać
systemy kolei metropolitalnej tak już mają, że są stacje przesiadkowe. W ten sposób awaria na jednej linii nie paraliżuje całego systemu.
- 3 0
-
2012-04-30 13:33
dla chcącego jakaś trudność?
- 3 2
-
2012-05-01 00:21
(1)
Zawsze można zrobić tunel. Kiedyś i tak trzeba będzie zacząć je robić, miejsca na powierzchni w obszarach gęsto zabudowanych będzie coraz mniej.
- 1 2
-
2012-05-01 00:41
na razie musimy żyć z tym, że Niemcy na przełomie XIX i XX wieku wynieśli linię kolejową na nasyp
gdyby była na poziomie terenu, to teraz możnaby myśleć o umieszczeniu jej w wykopie. Ale i tak nas na to nie stać.
- 2 0
-
2012-05-01 18:54
Tak, największym problemem (1)
komunikacyjnym Gdańska/Trójmiasta jest brak SKM-ki w relacji lotnisko - N. Port
- 2 2
-
2012-05-01 20:02
Ogólnie, w normalnym mieście z koleją miejską, ma ona kilka linii.
- 0 0
-
2012-04-30 12:09
(4)
Coś co powinno być już dawno temu - ale lepiej późno niż wcale
- 72 2
-
2012-04-30 13:35
he he, a dlaczego dawna linia SKM na tej trasie została zamknięta? (1)
- 1 1
-
2012-04-30 15:56
bo wiatr wiał na peronach
mało kto tym jeździł takie czasy, na stadion to co innego
- 7 1
-
2012-04-30 13:42
chyba (1)
To już chyba kiedyś było, ale "ulepszacze" zniszczyli. Kidyś myslano barsziej perspektywicznie o komunikacji.
- 2 4
-
2012-04-30 19:10
likwidując część linii tramwajowych
- 0 0
-
2012-04-30 12:09
Jestem rozczarowny. Byłem (4)
przekonany, ze podstawią wagony towarowe.
- 90 26
-
2012-04-30 12:39
na fotkach to tylko
postalinowski ubekistan. ale wciąż nadzieja i siła drzemie w Duchu, w ludziach, -tych niezłomnych i niezaczadzonych propagandą tzw.poprawności.
- 5 4
-
2012-04-30 16:14
propaganda.. jedyna odnowiona skm na potrzeby pokazania sie w mediach podstawiona (2)
a koncowka filmiku i komentarz o drogach.. hmm jakby pkp istnialo haha..
wlasnie pzrez trupa zwanego pkp do laski wrocily busy np z gda do wawy i to z wielkim rozmachem ciaszacym sie wielka popularnoscia!- 10 1
-
2012-04-30 16:40
(1)
Takich odnowionych jest 4 a nie jedna. A poza tym ta akurat nie jest wcale taka fajne. Ta jedna co pochodzi z nowszej modernizacji jest dużo lepsze (poza siedzeniami)
- 2 0
-
2012-04-30 18:20
jedna
Tylko ta ma odpowiednie przyspieszenie
- 2 0
-
2012-04-30 12:12
EURO 2012 (4)
1 WIELKA KLAPA.
CZEKAM NA PROTESTY W TYM CZASIE,TUSK JUŻ TRZĘSIE PORTKAMI!- 80 142
-
2012-04-30 13:48
Pierwsza linijka to o Tobie?
- 23 10
-
2012-04-30 19:29
KA z szacunkiem o Premierze , który reprezentuje Polskę i większość Polaków (1)
- 15 14
-
2012-05-01 21:11
Polskę reprezentuje Prezydent
Premier kieruje rządem i nie powinien nikogo reprezentować, zwłaszcza partykularnych interesów :)
- 2 1
-
2012-05-01 05:11
sluchaj pisowcu wez sie do roboty a nie myslisz tylko o protestowaniu gdyby takie matoly jak ty byly u wladzy to by w POLSCE nigdy nic nie bylo.
- 8 9
-
2012-04-30 12:13
Gdyby jeszcze jeździły z taką predkością jak na przyspieszonym filmie.... tgv (3)
- 45 16
-
2012-04-30 12:54
pociąg jedzie pięć-sześć minut, więc prędkość wystarczy. (1)
- 14 4
-
2012-04-30 13:32
za internetową klasyką...
można by rzec - thank you, captain obvious!
- 4 0
-
2012-04-30 13:57
Specjalnie dla Ciebie kolego kasztan wprowadzimy skład TGV,abyś 3,5 km mogł przejechać z prędkością 300km/h.
- 17 0
-
2012-04-30 12:14
Wielu już przesądza że EURO 2012 to będzie lipa totalna... (4)
Oceniajcie dzień przed rozpoczęciem mistrzostw co zrobiono a dzień po zakończeniu jak to zorganizowano a nie już teraz.
- 70 19
-
2012-05-01 00:50
(1)
no nie nie będzie lipy pokaż mi te autostrady dworzec PKP w Gdyni rozgrzebany tory dalekobieżne przez 3 miasto rozwalone nie wiem na co poszło te 5 lat
- 3 0
-
2012-05-01 11:22
Do Czerwca z tego co wiem został jeszcze cały miesiąc.
- 0 1
-
2012-05-01 21:12
.. bo bedzie, cały gdańsk dziury, istne kartoflisko
.. bo bedzie, cały gdańsk dziury, istne kartoflisko
- 1 0
-
2012-05-01 22:00
Ja nie wiem jak kibole dostaną się z Gdańska do Doniecka.
Straszny kawał drogi. Teleportali ciągle nie ma w sklepach.
- 2 0
-
2012-04-30 12:18
(4)
Bardzo potrzebna SKMka powinna być przedłużona w różne kierunki.
- 73 3
-
2012-04-30 13:31
jak to w rozne a ma jezdzic w powietrzu?
- 3 1
-
2012-04-30 13:33
a najlepiej zgodnie z ruchem wskazowek zegara (2)
- 2 0
-
2012-04-30 13:49
cyfrowego (1)
- 2 0
-
2012-04-30 14:14
pulsarowego
- 2 0
-
2012-04-30 12:19
(5)
widoki z okna bezcenne. To Indie czy już Bangladesz?
- 209 21
-
2012-04-30 12:45
to przykre (1)
to postalinowski ubekistan. ale wciąż nadzieja i siła drzemie w Duchu, w ludziach, -tych niezłomnych i niezaczadzonych tzw.poprawnością urbanowo-michnikową.
- 11 21
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2012-04-30 12:52
Hmm, do złudzenia Paryż przypomina chociaż tam więcej betonu.
- 16 3
-
2012-04-30 12:55
milcz pisowcu! Jest pięknie! Wbij to sobie do głowy, jest super!!
- 20 12
-
2012-04-30 13:19
ha,ha
Nie obrażaj Bangladesz !
- 17 4
-
2012-04-30 12:23
a czy przerwa między peronem a dzrzwiami jest zachowana? (15)
Myślę, że pół metra przerwy powinno zostać!
- 85 12
-
2012-04-30 12:29
przerwa zostawiona żeby taki głupe. jak ty i tobie podobni mieli temat do marudzenia...
- 14 21
-
2012-04-30 12:33
pół metra to może jest od peronu do podłogi wagonu, ale wagon ma jeszcze stopień.
A sam peron ma 76 cm, czyli jest niższy od pozostałych. Jest własnie na wysokości tego stopnia.
- 15 0
-
2012-04-30 17:08
niegłupie pytanie, w Polsce nadal buduje się zgodnie z radziecką skrajnią ! (10)
Perony SKM w Trójmieście, linia E65, czy nawet Warszawa Lotnisko - podziemna stacja, rok 2012 ;)
- 4 4
-
2012-04-30 17:26
co za bzdury. (9)
Nawet za komuny na polskich kolejach obowiązywała skrajnia taka jak w każdym kraju, gdzie tor ma standardową szerokość 1435 mm. I nadal tak się buduje. Dokładnie taie same odległości między wagonem i peronem sa w niemal każdym kraju europejskim. No chyba, że to wagon w jakimś przypadku jest szerszy, bo zdecydowana większość wagonów nie ma szerokości identycznej z dopuszczalną, tyko nieco mniejszą.
- 2 3
-
2012-04-30 17:45
ciekawostka przyrodnicza. To jak wytłumaczysz ze w S-Bahn Berlin pociąg jest znacznie blizej peronu i nie ma takiej dziury? (7)
a może warto byłoby się ruszyć za zachodnią granicę do cywilizowanych krajów i podpatrzeć?
- 10 5
-
2012-04-30 18:09
WYSTARCZY KORZYSTAĆ ZE SCHODKA.... I JUŻ NIE MA DZIURY :)
ALE GŁUPI ZAWSZE WOLI POMARUDZIĆ :)
- 4 6
-
2012-04-30 19:02
Sprawa jest prosta - tam jest tabor zwyczajnie przystosowany do peronu
Na jakimkolwiek przystanku S-bahn wpadnięcie pomiędzy peron a pociąg jest niemożliwe. Odległość pomiędzy stopniem /który jest tylko jeden/ a peronem - to kilka centymetrów.
Tak mają od lat hohohoo - a może i dłużej ...- 7 0
-
2012-04-30 19:47
Bo S-Bahn w Berlinie ... (4)
... to całkowicie oddzielna infrastruktura (z trzecią szyną), po której kursuje WYŁĄCZNIE tabor S-Bahn. Ani pociagi S-Bahn nie wyjeżdżają na inne tory, ani inne pociągi nie wjeżdżają na tory S-Bahn. Dlatego tam kwestia skrajni jest pominięta: wagony i perony są ściśle do siebie dopasowane, zarwno szerokością jak wysokością. Tamtejszy tabor nie ma też stopni wejściowych tylko podłoga jest na całej szerokości wagonu.
W tym samym Berlinie na torach "ogólnodostępnych" skrajnia jest zachowana i przestrzeń między peronem i wagonami bywa całkiem szeroka, dokładnie tak jak u nas. Bo u nas zastosowano zasadę, żeby tory "dalekobieżne" i SKM mogły stanowić dla siebie nawzajem rezerwę, w sytuacjach awaryjnych.
Masz rację warto pojechac i popatrzeć. Ale dokładnie.- 6 2
-
2012-04-30 20:54
bardzo dokłdanie. na HAuptbahnhof też.. (1)
- 1 0
-
2012-04-30 21:05
właśnie tam.
Jak przyjechały wagony piętrowe, to szpara była węższa, bo te wagony są nieco szersze niż "zwykłe". Gdyby je dla jaj wpuścić na tor S-Bahn, to... zaklinowałyby się bo nie zmieściłyby sie przy peronie. Za to mają nisko podłogę, i z wysokiego peronu trzeba niewygodnie zeskoczyć w dół...
- 1 1
-
2012-04-30 21:17
We Frankfurcie nad Menem nie ma 3 szyny a S-Bahn ma 5 cm do peronu. (1)
S5 Frankfurt Messe itd
- 2 2
-
2012-04-30 21:22
To nie trzecia szyna decyduje.
Zawarłem ją w nawiasie jako ciekawostkę. Bo to zupełnie iny system zasilania niż na zwykłych torach.
Decyduje fakt, że to oddzielna infrastruktura, po której kursuje WYŁĄCZNIE własny tabor. Jak w metrze. Wtedy można sobie ustalić własną lokalną skrajnię. I odległości nawet mniejsze niż 5 cm
W trójmieście od samego początku było założenie, że tory SKM moga stanowić awaryjną rezerwę dla pociągów dalekobieznych i towarowych i na odwrót. Dlatego perony SKM MUSZĄ spełniac normy standardowej "ogólnokolejowej" skrajni- 4 1
-
2012-04-30 20:23
nie odróżniasz skrajni od rozstawu szyn
- 2 3
-
2012-04-30 18:07
Nie wiem, nie jechałem jeszcze. Ale zapewniam cię, że na normalnych stacjach SKM przerwa wynosi 25-30 cm. (1)
Jeśli nie uprzesz się bojkotować pierwszego stopnia od drzwi...
- 0 1
-
2012-04-30 20:55
mówisz o tym wypierdku wąskim?
chyba se kpisz z rozsądku
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.