Fakty i opinie

Pół miliona złotych za podniesienie trakcji na al. Hallera

Najnowszy artukuł na ten temat

Rozpoczęto podnoszenie trakcji na al. Hallera

Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera.
Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera. trojmiasto.pl

Zrywana przez ciężarówki trakcja na al. HalleraMapka zostanie podniesiona o 5 cm. To rozwiązanie nie gwarantuje, że już nigdy nie dojdzie do jej naruszenia, ale nawet gdyby tak się stało, to tramwaje będą mogły kursować objazdem przez węzeł Kliniczna, co wcześniej było niemożliwe. Warte 584 tys. zł roboty mają zakończyć się jeszcze w tym roku.



Podniesienie trakcji pod wiaduktem sprawi, że ciężarówki przestaną o nią zahaczać?

tak, tam niewiele trzeba, by był swobodny przejazd 5%
trudno powiedzieć, poczekajmy na efekty prac 21%
nie, 5 cm to za mało 74%
zakończona Łącznie głosów: 1326
Przypomnijmy: zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka.

Prace mają być prowadzone głównie nocą, między północą a godz. 4, więc rano tramwaje będą mogły normalnie wyruszyć na swoje trasy.

Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, informowała, że na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach - ale po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (chodzi np. o dni wolne od pracy: sobota-niedziela).

Miejscy urzędnicy nie przewidują jednak całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka.

Podniesienie trakcji i umożliwienie kursowania tramwajów



Samo zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm (więcej miejsca pod wiaduktem już nie ma), wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej.

Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Dzięki temu, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera, nadal możliwe będzie kursowanie tramwajów przez węzeł Kliniczna. Dotąd taka awaria paraliżowała ruch tramwajowy w całej okolicy.

70 dni na realizację



Zwycięska oferta na wykonanie prac opiewa na 584 tys. złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Skutki zerwania trakcji na al. Hallera w 2016 roku.

Opinie (161) 9 zablokowanych

  • a wystarczaloby 3 dwuteowniki zespawac i wkopac w ziemie przed przejazdem.

    • 175 8

  • Oczywiście stać nas na to.

    Nie ma pilniejszych spraw w tym mieście.

    • 106 29

  • powinien to sfinansować każdy inteligentny inaczej, przez którego należy to teraz podnosić

    numery rejestracyjne są, dane osobowe są, więc w czym problem ? a no tak, u nas zawsze jest problem, najlepiej niech płacą mieszkańcy

    • 140 6

  • 500 tysi?!To chyba jakas kpina!Jest zakaz to trzeba go egzekwowac-tanirej tam policjanta budce postawic! :D

    • 136 7

  • I tak będą tam wypadki moi drodzy I kochani

    pieniądze wyrzucone w błoto, jeden centymetr 100 koła noo ktoś ma wyobraźnię..

    • 125 7

  • 500k w spalone w piecu. Prowizorka, zeby bylo, ze cos robia.

    • 86 4

  • Poczekajcie rok

    Jak ktoś wpadnie w sieć to mandat 100000zł,parę tirów i samo się opłaci.

    • 26 12

  • Za ten hajs można było w tym miejscu wykopać jamę na 0.5 metrów niżej

    • 85 6

  • Zerwanie asfaltu i obniżenie go o 20 cm to koszt 200 000

    A tu takie kombinacje . Kto jest skoligacony z wykonawcą ?

    • 28 27

  • Wystarczy tylko postawić znak b-16 do 3 m, dziękuję, do widzenia.

    • 61 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.