- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (256 opinii)
- 2 Oni będą teraz rządzić województwem (71 opinii)
- 3 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (71 opinii)
- 4 W Gdyni odłowią 80 dzików (355 opinii)
- 5 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (76 opinii)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
Połączenie kolejowe z Gdyni do Pragi w 2022 roku
Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku pojedziemy koleją z Gdyni do Pragi. Jak poinformował branżowy portal nakolei.pl, Koleje Czeskie chcą wydzierżawić trzynaście lokomotyw Vectron, które mają obsługiwać połączenia do Polski i na Słowację.
Teraz - jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem - do Pragi będzie można się dostać jeszcze łatwiej, bo bezpośrednim połączeniem kolejowym z Gdyni.
Branżowy portal nakolei.pl, przywołuje wypowiedź rzeczniczki Kolei Czeskich, Vandy Rajnochovej.
- Czeskie koleje muszą wymienić starsze lokomotywy, które nie są ekonomiczne i przestawić się na inny system napięcia ze względu na trwającą konwersję sieci trakcyjnej - powiedziała portalowi Zdopravy.cz urzędniczka.
Linia Praga - Wrocław - Gdynia już w 2022 roku
Nasi południowi sąsiedzi zamierzają wydzierżawić trzynaście lokomotyw Vectron. Mają one obsługiwać połączenia do Polski i na Słowację.
- W zamyśle Czechów jest uruchomienie połączenia Praga - Wrocław - Gdynia już w 2022 roku - podaje portal nakolei.pl.
Biura podróży z Trójmiasta
Według planów, pierwsze sześć Vectronów ma trafić do Kolei Czeskich do końca marca 2021 roku. Pojadą one z Pragi do miejscowości Staré Město. Druga transza siedmiu lokomotyw ma wejść w skład taboru do na koniec 2022 roku i kursować na wspomnianej trasie Praga - Lichkov - Wrocław - Gdynia.
Z Pragi nad Adriatyk
Zapowiedzi czeskiego przewoźnika są o tyle atrakcyjne, że w tym roku planowane jest także uruchomienie połączenia kolejowego z Pragi do Chorwacji.
Latem 2021 roku ze stolicy Czech kursować ma pociąg, który docelowo (po rozdzieleniu w mieście Ogulin) dotrze nad Adriatyk: jeden skład pojedzie do odwiedzanej chętnie przez turystów Rijeki, drugi do Splitu.
Opinie (146) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-05 17:14
yay!
Praga i podróż koleją! Będę jeździć ^^
- 2 1
-
2021-02-05 10:45
Jaki czas przejazdu? Zabrakło tej informacji (2)
- 41 4
-
2021-02-05 15:23
Tak jak było 15 godzin. (1)
- 3 2
-
2021-02-05 16:55
Podobno 9h
- 2 0
-
2021-02-05 10:59
i da się... (9)
Wyjeżdżając poza naszą południową granicę i używając pociągu, doznaje się szoku kulturowego.
- 44 8
-
2021-02-05 12:51
(5)
Ty byłeś kiedyś w Czechach? Wyjedź poza Pragę, Ostrawe Mlade Bolesław czy Olomunec, przejedź się trasa Praga-Jablonec to zobaczysz te wspaniałe i 'lata swietlne przed Polska'Czechy.
Większość polskich wsi jest bardziej zadbana niż czeska Prowincja. Ja bardzo bym prosił aby nie szerzyć mitów,bo wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.- 14 10
-
2021-02-05 16:46
wielokrotnie (1)
i to w bardzo mało turystycznych miejscach.
Moja opinia dotyczy komunikacji kolejowe/autobusowej a ta, w porównaniu z naszym krajem, jest rewelacyjna. Co do prowincji... Bywa różnie ale ogólnie również dużo lepiej. Czesi mają do utrzymania dużo ciekawej architektury i się im to udaje. Wiele wiosek natomiast, jest przejmowane przez "mieszczuchów", "chaty" jeszcze bardziej lubią niż Polacy. I to ratuje wiele wiejskich zabudowań.- 3 1
-
2021-02-05 16:51
Rozumiem. Nie wywnioskowałem z poprzedniej Twojej wypowiedzi że chodzi stricte o komunikację. W istocie jest w dużo lepszym stanie technicznym, reguła jest punktualność.
Pozdrawiam- 1 0
-
2021-02-05 14:06
(2)
jasne, szczególnie większość wsi mazurskich
- 8 3
-
2021-02-05 16:25
A czy mazurskie wsie stanowią większość terenów wiejskich w Polsce?
Napisałem, o większości wsi a nie wszystkich.- 0 3
-
2021-02-05 15:37
W Czehach też jest bardzo dużo starych domów podpartych tyczkami i z anteną satelitarną.
Są one głównie w tych miejscowościach, które Niemcy wcielili przed wojną do Rzeszy.
- 5 0
-
2021-02-05 15:31
Z tym szokiem to przesadziłeś (1)
ale faktem jest, ze pociagiem czy też "motorynką" dojedziesz , przy godzinnym takcie, na każde zad*pie, do kazdej wiochy !
- 7 0
-
2021-02-05 16:48
i to mam na myśli
dostępność komunikacji i precyzja jej funkcjonowania.
- 4 0
-
2021-02-05 11:31
taa? ciekawe rzeczy opowiadasz. Wyprowadź się z Nowego Portu to zobaczysz ze u nas jest też pęknie.
- 11 9
-
2021-02-05 16:47
sr*mtatamta se pojedzicie jak was zalokdałnią.
- 2 1
-
2021-02-05 15:50
super (3)
Tak jeśli będzie można spać spoko.a jeszcze na Chorwacje???!!! O panie.perspektywa kusząca.ciekawe ile bedzie to kosztowalo .
- 7 2
-
2021-02-05 16:26
DO Chorwacji (1)
ręce opadają
- 5 2
-
2021-02-05 16:41
spokojna i wygodna podróż,
sprawdzone.
Co do "na" - to jakaś zaraza...- 4 0
-
2021-02-05 16:41
praga - rijeka
dotychczas było to 22eur za seat, 30 za sleeping.
Pociągi z np. Katowic do Pragi zaczynają się od ok. 6eur.- 0 0
-
2021-02-05 15:37
Pociag (1)
Kreciki będą mogły jeździć na Słowację
- 4 2
-
2021-02-05 16:08
Najlepiej do zachodniej Słowacji.
Jest tam dożo Madziarów i cyganów (nie mylić z Romami)
- 0 1
-
2021-02-05 14:28
Nic nowego (2)
Taka relacja funkcjonowała z powodzeniem w latach 80. Do składu pociągu pospiesznego "Bałtyk" dołączano grupę wagonów CSD (Czesko-Slovenskie Drahy) w relacji Gdynia Główna - Praha Hl. na Drazi.
- 14 0
-
2021-02-05 16:03
Jak ten pociąg został wprowadzony na początku lat 50-tych,
miał doczepione dwa wagony PKP i obowiązywały miejscówki (10 zł). W latach 80-tych w miejsce polskich wagonów wprowadzono czeskie. A od początku lat 90-tych były w tym składzie: jeden wagon 2 klasy, jeden mieszany 1 i 2 klasa oba czeskie, oraz polski sypialny. Około 1997 to połączenie zostało zlikwidowane. Pamiętam te masy polaków na dworcu w Międzylesiu, którzy dla oszczędności 10% ceny biletu, biegli do kasy by kupić bilet za złotówki.
- 2 0
-
2021-02-05 15:57
CSD
tak się nie rozwija ten skrót, tylko Československé státní dráhy i nie na Drazi, tylko nádraží
- 3 0
-
2021-02-05 15:55
Wszystko super, oferta na pewno atrakcyjna i będzie sporo chętnych. Poniekąd jest to powrót do przeszłości. Niech tylko na litość wytną w pień te peryferyjne wiatki na stacji Gdynia Główna. Okres 5 lat od modernizacji magistrali kolejowej E65 przy współfinansowaniu środków Unijnych już minął, więc bez żadnych konsekwencji można odpalić tam szlifierki i jazda z tym na złom. Wstyd przyjmować gości z kraju na peronach stacji Gdynia Główna w naszym 250 tys. mieście.
- 6 0
-
2021-02-05 15:52
CD... PKP
A kiedy PKP otworzy jakiś kieruniek ? Gdzie nowoczesne wagony sypialne i kuszetki... Nigdy :(
- 3 2
-
2021-02-05 13:32
Kiedyś były doczepiane wagony do Pragi do dawnego POSP Bałtyk i w Poznaniu łączone ze składem ze Świnoujścia (1)
- 9 0
-
2021-02-05 15:47
Na te składankę potrzebowali w Poznaniu jadąc do Pragi 2.godz, a w drugą stronę 2godz 30min.
I dalej ten skład miał nazwę Bałtyk.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.