• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Połączenie kolejowe z Gdyni do Pragi w 2022 roku

szym
5 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Polacy często odwiedzają stolicę Czech. Polacy często odwiedzają stolicę Czech.

Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku pojedziemy koleją z Gdyni do Pragi. Jak poinformował branżowy portal nakolei.pl, Koleje Czeskie chcą wydzierżawić trzynaście lokomotyw Vectron, które mają obsługiwać połączenia do Polski i na Słowację.



Czy masz plany na wakacje w 2021 roku?

Stolica Czech jest jednym z najpiękniejszych miast świata, chętnie odwiedzanym także przez Polaków. Turyści zwracają uwagę na dobrze zachowane historyczne centrum, które w 1992 roku trafiło na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Teraz - jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem - do Pragi będzie można się dostać jeszcze łatwiej, bo bezpośrednim połączeniem kolejowym z Gdyni.

Branżowy portal nakolei.pl, przywołuje wypowiedź rzeczniczki Kolei Czeskich, Vandy Rajnochovej.

- Czeskie koleje muszą wymienić starsze lokomotywy, które nie są ekonomiczne i przestawić się na inny system napięcia ze względu na trwającą konwersję sieci trakcyjnej - powiedziała portalowi Zdopravy.cz urzędniczka.

Linia Praga - Wrocław - Gdynia już w 2022 roku



Nasi południowi sąsiedzi zamierzają wydzierżawić trzynaście lokomotyw Vectron. Mają one obsługiwać połączenia do Polski i na Słowację.

- W zamyśle Czechów jest uruchomienie połączenia Praga - Wrocław - Gdynia już w 2022 roku - podaje portal nakolei.pl.

Biura podróży z Trójmiasta



Według planów, pierwsze sześć Vectronów ma trafić do Kolei Czeskich do końca marca 2021 roku. Pojadą one z Pragi do miejscowości Staré Město. Druga transza siedmiu lokomotyw ma wejść w skład taboru do na koniec 2022 roku i kursować na wspomnianej trasie Praga - Lichkov - Wrocław - Gdynia.

Z Pragi nad Adriatyk



Zapowiedzi czeskiego przewoźnika są o tyle atrakcyjne, że w tym roku planowane jest także uruchomienie połączenia kolejowego z Pragi do Chorwacji.

Latem 2021 roku ze stolicy Czech kursować ma pociąg, który docelowo (po rozdzieleniu w mieście Ogulin) dotrze nad Adriatyk: jeden skład pojedzie do odwiedzanej chętnie przez turystów Rijeki, drugi do Splitu.
szym

Opinie (146) ponad 10 zablokowanych

  • yay!

    Praga i podróż koleją! Będę jeździć ^^

    • 2 1

  • Jaki czas przejazdu? Zabrakło tej informacji (2)

    • 41 4

    • Tak jak było 15 godzin. (1)

      • 3 2

      • Podobno 9h

        • 2 0

  • i da się... (9)

    Wyjeżdżając poza naszą południową granicę i używając pociągu, doznaje się szoku kulturowego.

    • 44 8

    • (5)

      Ty byłeś kiedyś w Czechach? Wyjedź poza Pragę, Ostrawe Mlade Bolesław czy Olomunec, przejedź się trasa Praga-Jablonec to zobaczysz te wspaniałe i 'lata swietlne przed Polska'Czechy.
      Większość polskich wsi jest bardziej zadbana niż czeska Prowincja. Ja bardzo bym prosił aby nie szerzyć mitów,bo wszędzie dobrze gdzie nas nie ma.

      • 14 10

      • wielokrotnie (1)

        i to w bardzo mało turystycznych miejscach.

        Moja opinia dotyczy komunikacji kolejowe/autobusowej a ta, w porównaniu z naszym krajem, jest rewelacyjna. Co do prowincji... Bywa różnie ale ogólnie również dużo lepiej. Czesi mają do utrzymania dużo ciekawej architektury i się im to udaje. Wiele wiosek natomiast, jest przejmowane przez "mieszczuchów", "chaty" jeszcze bardziej lubią niż Polacy. I to ratuje wiele wiejskich zabudowań.

        • 3 1

        • Rozumiem. Nie wywnioskowałem z poprzedniej Twojej wypowiedzi że chodzi stricte o komunikację. W istocie jest w dużo lepszym stanie technicznym, reguła jest punktualność.
          Pozdrawiam

          • 1 0

      • (2)

        jasne, szczególnie większość wsi mazurskich

        • 8 3

        • A czy mazurskie wsie stanowią większość terenów wiejskich w Polsce?
          Napisałem, o większości wsi a nie wszystkich.

          • 0 3

        • W Czehach też jest bardzo dużo starych domów podpartych tyczkami i z anteną satelitarną.

          Są one głównie w tych miejscowościach, które Niemcy wcielili przed wojną do Rzeszy.

          • 5 0

    • Z tym szokiem to przesadziłeś (1)

      ale faktem jest, ze pociagiem czy też "motorynką" dojedziesz , przy godzinnym takcie, na każde zad*pie, do kazdej wiochy !

      • 7 0

      • i to mam na myśli

        dostępność komunikacji i precyzja jej funkcjonowania.

        • 4 0

    • taa? ciekawe rzeczy opowiadasz. Wyprowadź się z Nowego Portu to zobaczysz ze u nas jest też pęknie.

      • 11 9

  • sr*mtatamta se pojedzicie jak was zalokdałnią.

    • 2 1

  • super (3)

    Tak jeśli będzie można spać spoko.a jeszcze na Chorwacje???!!! O panie.perspektywa kusząca.ciekawe ile bedzie to kosztowalo .

    • 7 2

    • DO Chorwacji (1)

      ręce opadają

      • 5 2

      • spokojna i wygodna podróż,

        sprawdzone.

        Co do "na" - to jakaś zaraza...

        • 4 0

    • praga - rijeka

      dotychczas było to 22eur za seat, 30 za sleeping.
      Pociągi z np. Katowic do Pragi zaczynają się od ok. 6eur.

      • 0 0

  • Pociag (1)

    Kreciki będą mogły jeździć na Słowację

    • 4 2

    • Najlepiej do zachodniej Słowacji.

      Jest tam dożo Madziarów i cyganów (nie mylić z Romami)

      • 0 1

  • Nic nowego (2)

    Taka relacja funkcjonowała z powodzeniem w latach 80. Do składu pociągu pospiesznego "Bałtyk" dołączano grupę wagonów CSD (Czesko-Slovenskie Drahy) w relacji Gdynia Główna - Praha Hl. na Drazi.

    • 14 0

    • Jak ten pociąg został wprowadzony na początku lat 50-tych,

      miał doczepione dwa wagony PKP i obowiązywały miejscówki (10 zł). W latach 80-tych w miejsce polskich wagonów wprowadzono czeskie. A od początku lat 90-tych były w tym składzie: jeden wagon 2 klasy, jeden mieszany 1 i 2 klasa oba czeskie, oraz polski sypialny. Około 1997 to połączenie zostało zlikwidowane. Pamiętam te masy polaków na dworcu w Międzylesiu, którzy dla oszczędności 10% ceny biletu, biegli do kasy by kupić bilet za złotówki.

      • 2 0

    • CSD

      tak się nie rozwija ten skrót, tylko Československé státní dráhy i nie na Drazi, tylko nádraží

      • 3 0

  • Wszystko super, oferta na pewno atrakcyjna i będzie sporo chętnych. Poniekąd jest to powrót do przeszłości. Niech tylko na litość wytną w pień te peryferyjne wiatki na stacji Gdynia Główna. Okres 5 lat od modernizacji magistrali kolejowej E65 przy współfinansowaniu środków Unijnych już minął, więc bez żadnych konsekwencji można odpalić tam szlifierki i jazda z tym na złom. Wstyd przyjmować gości z kraju na peronach stacji Gdynia Główna w naszym 250 tys. mieście.

    • 6 0

  • CD... PKP

    A kiedy PKP otworzy jakiś kieruniek ? Gdzie nowoczesne wagony sypialne i kuszetki... Nigdy :(

    • 3 2

  • Kiedyś były doczepiane wagony do Pragi do dawnego POSP Bałtyk i w Poznaniu łączone ze składem ze Świnoujścia (1)

    • 9 0

    • Na te składankę potrzebowali w Poznaniu jadąc do Pragi 2.godz, a w drugą stronę 2godz 30min.

      I dalej ten skład miał nazwę Bałtyk.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane