• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Połączyli siły, by poprawić jakość życia na górnym tarasie Gdańska

Ewelina Oleksy
15 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Odbyło się już inauguracyjne spotkanie grupy Górny Taras Gdańska, do której należą m.in. radni Matarni, Osowej, Kokoszek i Jasienia. Odbyło się już inauguracyjne spotkanie grupy Górny Taras Gdańska, do której należą m.in. radni Matarni, Osowej, Kokoszek i Jasienia.

Cztery rady dzielnic, dwójka miejskich radnych i wsparcie lokalnych stowarzyszeń - wszyscy razem połączyli siły i powołali nową inicjatywę obywatelską pod nazwą Górny Taras Gdańska. Wspólnie będą zabiegać o realizację projektów, które ułatwią mieszkańcom życie. Na pierwszy ogień idzie linia autobusowa, która ma połączyć zachodnie dzielnice.



Czy udzielasz się społecznie na rzecz swojego osiedla lub dzielnicy?

Inicjatywa Górny Taras Gdańska powstała, żeby rozwiązywać wspólne problemy dzielnic Osowa, Matarnia, Kokoszki, Jasień. Mowa o inwestycjach, prowadzonej strategii działań, które dotyczą nie tylko jednej dzielnicy, ale szerzej - całego górnego tarasu Gdańska.

Zjednoczenie sił jedyną skuteczną metodą



- Osiedla górnego tarasu mają wspólne problemy, które w pojedynkę są niezwykle trudne do rozwiązania, a jedyną skuteczną drogą jest zjednoczenie sił. Naszym wspólnym celem jest wyrównywanie luki infrastrukturalnej i komunikacyjnej pomiędzy górnym a dolnym tarasem Gdańska. Chcemy, aby cały Gdańsk był miastem zrównoważonego rozwoju i miastem równych szans - tłumaczą powstanie nowej inicjatywy jej założyciele.

Rady Dzielnic w Trójmieście



Górny Taras Gdańska już zapowiada złożenie wspólnego projektu do trwającej właśnie edycji Budżetu Obywatelskiego.

Powalczą o Zachodnią Linię Autobusową



- Pierwszym wspólnym projektem, nad którym pracujemy, jest Zachodnia Linia Autobusowa. Ma się ona składać z dwóch połączeń: istniejącej linii 169 (Oliwa - lotnisko), którą nie tak dawno udało się wydłużyć do portu lotniczego oraz drugiego autobusu z lotniska przez Matarnię, Kokoszki, Jasień, w kierunku centrum - informuje Jan Perucki, miejski radny i jeden z inicjatorów powołania nowej grupy aktywistów. - Jednak problemem staje się obecnie ul. StężyckaMapka, którą musimy doprowadzić do przejezdności, wcześniej nie pojedzie tamtędy autobus. Spróbujemy swoich sił w tym temacie w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Komunikacja na zamówienie? Pomysł dla Chwarzna i Wiczlina

Pomysł Zachodniej Linii Autobusowej to odpowiedź mieszkańców na brak połączenia pomiędzy dzielnicami górnego tarasu.

W pierwszej kolejności członkowie nowej inicjatywy chcą powalczyć o nową linię autobusową, która połączy ich dzielnice. W pierwszej kolejności członkowie nowej inicjatywy chcą powalczyć o nową linię autobusową, która połączy ich dzielnice.
- Obecnie linie autobusowe są w Gdańsku wykonane promieniście. Dlatego tworzy się absurd, że z Osowej, jadąc komunikacją publiczną, często jest szybciej dojechać na Kokoszki przez Hucisko, a zatem kompletnie naokoło - wskazuje radny Perucki. - Jeżeli koalicja Górnego Tarasu Gdańska może pomóc tym dzielnicom w załatwieniu wielu ważnych spraw, to ja w takim razie w to wchodzę. Trzeba podnieść komfort życia mieszkańców w dzielnicach, także tych peryferyjnych.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



Po ul. Stężyckiej, jak mówią członkowie organizacji, przyjdzie czas na kolejne tematy do załatwienia. Wśród nich wymieniają już m.in. ciąg pieszo-rowerowy łączący Matarnię i Osowę.

Miejsca

Opinie (144) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (4)

    Brawo dla społeczniaków!Mam nadzieję też ze radni Gdańska czynnie wesprą fachową radą i działaniem te zapomniane dzielnice, ku chwale wielkiego Gdańska co by się nam rozwijało niczym Singapur,względnie Szanghay.

    • 41 20

    • zapomniane dzielnice to są, ale na dolnym tarasie

      • 6 5

    • Radni aktualnie wspierają deptakiem na Wajdeloty swoje lokale żeby się hajs zgadzał

      • 5 0

    • A gdzie Pan Krzysztof z Kokoszek? (1)

      • 2 0

      • Nie został zaproszony

        Bo by wszystko dla Kiełpina tylko wywalczył :)

        • 1 0

  • Ponury żart (26)

    Od dawna to mieszkańcy dolnego tarasu cierpią na chroniczne niedoinwestowanie swoich dzielnic, z uwagi na pakowanie wszytskich środków w górny taras, gdzie uciekają ludzie do tanich mieszkan. Potem przyjeżdzają do wrzeszcza, na przymorze, rozjeżdżają infrastrukturę i wracają na noc do siebie. Dziś potrzeba środków na dolny taras a nie na fanaberie ludzi którzy idą na suburbia z własnej woli

    • 87 114

    • (2)

      Trzeba walczyć o inwestycje na dolnym tarasie.

      • 25 5

      • same inwestycje nie wystarczą (1)

        potrzebne są także działania obciążające użytkowników samochodów kosztami, które generują ich zachowania komunikacyjne. Parkingi w mieście nie powinny być darmowe.

        • 6 1

        • Może też drogi powinny być płatne?

          • 1 1

    • (6)

      Hehe
      Śmiechu warte
      Widać, że masz pojęcie o górnym tarasie skoro według Ciebie są tam tylko tanie mieszkania... tam są też konkretne domy gdzie ludzie płacą konkretne podatki.
      W ogóle na górnym tarasie jest więcej ludzi pracujących niż u Ciebie gdzieś tak na przymorzu.
      I po co miałbym jeździć na blokowiska na dolnym tarasie?
      Co tam jest atrakcyjnego bo patologia średnio mnie interesuje.

      • 22 34

      • (2)

        Chyba jakiś przyjezdny ba ból.... Niech lepiej powie, jak tam dojazdy z apartamentu "30m2" z pachnących szadółek w "5"minut do centrum? Przecież w ofercie deweloperskiej tak było napisane.

        • 17 18

        • Widzę doskonałą znajomość topografii gornego tarasu Gdańska u rodowitego mieszkańca, gdańszczanina od kilku pokoleń.
          Tak górny taras to tylko szadołki, ale nawet jeśli to głównie są tam młodzi ludzie, którzy w przeciwieństwie do Ciebie pracują i płacą podatki.

          • 20 19

        • gorny taras to nie tylko szadółki, są też ładne miejsca o które trzeba dbać

          • 12 1

      • (2)

        Marzysz o tej patologii. Niestety za twój apartament na Nowej Piernikowej czy innym Jasminowym Raju, jak to zazwyczaj nazywają się te miejsca na suburbiach, możesz sobie kupić kawalerkę w bloku z lat 70 na Przymorzu

        • 13 8

        • Tylko po co? ;) (1)

          • 14 8

          • Żeby potem płakać, że miasto ma Ci zapewnić parking pod blokiem, bo niespodzianka, zabrakło.

            • 8 0

    • Nie każdy chce mieszkać w blokowisku na Przymorzu (3)

      • 19 11

      • Chciałbym, ale mnie nie stać

        I muszę na tym cholernym Południu

        • 16 6

      • (1)

        Patrząc po cenie metra wręcz przeciwnie

        • 4 1

        • Przyfarciło z budową biurowców w Oliwie

          Gdyby nie dystans do pracy, nikt tam by nie mieszkał :)

          • 3 2

    • Gdańsk to zapyziałe miasto (1)

      polukrowane lekko pijarem że to niby najcudowniejsze miasto na świecie

      • 3 12

      • Dalej mieszka się tu lepiej niż w większości miast w Polsce

        Wyjedź z Trójmiasta na miesiąc, albo dwa, zmienisz zdanie, jak wrócisz :)

        • 4 3

    • (3)

      Słusznie. Np o tramwaj łączący wreszcz górny z zaspa. To żart ze na jakieś obrzeża chce się robić tramwaj skoro nie ma podstawowych połączeń w mieście

      • 8 5

      • Z wrzeszcza gorrnego do zaspy na piechote masz (2)

        max 20min. Skm jedzie 2 min. Czlowieku co ty piszesz?

        • 12 4

        • (1)

          on miał na myśli np jak dojechać z Manhattanu do chociażby bloków na Jana Pawła :) Wyprawa na godzinę, to już do obwodnicy szybciej dojedziesz komunikacją

          • 6 2

          • EEE?

            Manhattan - Szpital św Wojciecha:
            158 - 20min
            127 - 25min.

            • 5 3

    • Przeciez te klimatyczne kamienice z wspolnym (2)

      wc na 3 mieszkania i dresiarzami prawicowymi w okolicy, sa tansze niz nowe budownictwo po 2000 roku na gornym tarasie. To samo z tymi komunistycznymi wielkoplytowcami na przymorzu czy zaspie. Nowe na morenie, czyli gornym tarasie lepiej sie sprzedaje.

      • 4 10

      • (1)

        Ale sebixy wyklęte podlegaja prawom doboru natrualnego, pamietaj, ze ta banda zlodziejow i cpunow sama dazy do destrukcji i takie ekipy regularnie przerzedzaja sklonnosci do nalogow/przestepstw i problemy z tym powiazane, rowniez smierc.

        • 0 1

        • Spokojnie, lata mijają, a nowe pokolenia Sebixów zajmują ich miejsce.

          Masz sporą szansę na zostanie dresem, jeżeli wychowujesz się w dresiarni.

          • 0 0

    • Po to inwestuje się w górny taras, żeby było jak najmniej powodów zjeżdzać do tych wszystkich zasp i innych blokowisk na dole. Już tak naprawde nie ma po co tam jeździć. Wam też się poprawi, zapewniam

      • 9 2

    • Tylko pomyśl, po co mam tam do was przyjężdżać.

      W takim razie po co wyjeżdżacie do parku trójmiejskiego , na lotnisko, na autostradę, centrów Handlowych itp:. Odciąć was od świata zewnętrznego i siedźcie w tych swoim getcie.

      • 4 2

    • jakbys nie zauwazyl

      wlasnie o to chodzi by zostac na gornym tarasie, a nie jezdzic przez dolny

      • 0 0

  • Z tą linią to ktoś totalnie odjechal (6)

    Drugie 210, wycieczka krajoznawcza. Nikt na to nie pójdzie. Ale idea zjednoczenia całkiem spoko

    • 54 18

    • I jeszcze rozkład po gdańsku, czyli nie częściej niż co godzinę

      • 9 1

    • Przeczytaj prosze dokładnie artykuł

      To ma być linia podwójna, łączona - nie jedna. Linia 169 i linia łącząca lotniska przez Kokoszki i Jasień w kierunku centrum, także na lotnisku zakłada się przesiadkę.

      • 4 1

    • Powinni lobbiwiac za linią (2)

      Od Szadółek lub Ujesciska przez Adamowicza prosto do Wrzeszcza. Potrzeba nam szybkich połączeń, nie krajoznawczych. Inaczej nikt się z samochodu nie przesiądzie.

      • 5 0

      • W budowie od 2015

        Tylko paru ludzi, których nie stać na garaż blokuje całą inwestycję dla 150000 mieszkańców Południa...

        • 0 1

      • Ale jakże to, 115 bez meandrowania przez Ujeścisko, całe Suchanino, GUMed?!

        Tak po prostu, szybka, bezpośrednia linia najkrótszą trasą?! A potem się obudziłem i przypomniałem sobie, że jestem w Gdańsku

        • 1 0

    • to nie tak jak z 210

      ale to nie ma być linia bezpośrednia tylko połączenie dwóch linii czyli 120 idącej przez Jasień Kokoszki i Matarnię do lotniska, gdzie będzie można się przesiąść na 169 na Osowę i dalej Oliwę

      • 7 1

  • A nie mogli powalczyć o autobus bez zakładania "Inicjatywy"? (4)

    • 17 17

    • (1)

      Mogli i zawalczyli. W poprzednim BO. Ale nie wyszło. Bo się konkurencyjne projekty pozjadały.

      • 6 1

      • tak bo ludzie zagłosowali na pieski ze schroniska

        • 7 0

    • Powalczyli już

      Kiedyś była taka inicjatywa jak "Zachodnia Linia Autobusowa" w postaci uchwał rad dzielnic. Uchwały podjęły 4 dzielnice o identycznej treści - nie ma dziś efektów.

      • 4 0

    • Nowa linia bez inicjatywy

      Jest tak samo możliwa, jak artykuł bez zrzędzenia w komentarzach

      • 3 1

  • (8)

    Przecież większość tych radnych to przedstawiciele Wszystko dla Gdańska lub KO w terenie. Krytykują sami siebie?

    • 45 14

    • W partiach opozycyjnych to możliwe, Tak. (6)

      Tylko w PiS panuje połnocno-koreański zamordyzm, krytykujesz linię partii - wylatujesz. Myślisz samodzielnie - wylatujesz. Do tego musisz spłacić weksel inblanco, który podpisujesz zapisując się do partii.

      • 17 7

      • (5)

        Dlatego Gowin miał inne zdanie co do wyborów?

        • 4 8

        • Gowin nie jest w PiS przecież tylko w swojej partii. (3)

          Piszesz o rzeczach o których nie masz pojęcia.

          • 9 3

          • (2)

            Czyli manipulacja przez ograniczenie Zjednoczonej Prawicy do PiS?

            • 2 1

            • Zjednoczona Prawica to nie jest partia polityczna. (1)

              ...taki niuans.

              • 3 0

              • A "opozycja" to partia? Koalicja Obywatelska to partia polityczna?

                • 0 3

        • I jak to się skończyło?

          I tak wybory są wtedy, kiedy ustalił Prezes.

          • 0 1

    • Wskaż kto

      Ciekawa jestem :)

      • 1 0

  • ciekawe... (2)

    ilu chętnych będzie na taką linię?

    • 21 16

    • Jak na kazda o ktora walcza mieszkancy. Jezdza puste

      • 3 1

    • Z południa do Matarni i lotniska raczej dużo chętnych - obecnie jedyna możliwość dojazdu do pracy (np. Intel, BCB) to auto, więc fajnie, że będzie jakaś alternatywa.

      • 11 1

  • Oby skutecznie i w interesie mieszkańców.

    A nie jako trampolina dla działaczy albo dla załatwiania własnych interesów jak w licznych przypadkach w Gdańsku (np. deptak na Wajdeloty).

    • 23 4

  • PO-móż sobie i innym i chodź piechotą podpowiada Twoje serce.. (2)

    • 16 8

    • Jak w Gdańsku się nie spełniłeś proponuję powrót na Podkarpacie. (1)

      • 5 6

      • PO-lszewia, to stan umysłu..

        • 0 2

  • A można było nie wyprowadzać się na wieś. (5)

    Widziały gały co brały, a teraz tylko żądania i roszczenia, że daleko, że długo, że nie ma jak itd. itp.

    • 36 46

    • Jasne, po co miasto ma się rozwijać?

      Otoczyć dolny taras wysokim murem i jeszcze proklamować niepodległe księstwo. Co za d**ilna mentalność.

      • 8 7

    • Osowa, Kokoszki, Matarnia, Jasień...

      To dzielnice Gdańska od 1973 roku. Niektórzy mogli się już tu urodzić, bucu :)

      • 13 1

    • To właśnie mieszkańcy dolnego tarasu nie wiedzieć czemu chcą z niego zrobić drugie Banino.

      Biurowców nie budować, bloków nie budować, komunikacji nie rozwijać.

      Najlepiej mieć wioskę w centrum miasta.

      • 4 4

    • może czas przestać dzielić mieszkańców Gdańska na lepszych i gorszych?

      • 6 0

    • ci ludzie też płacą podatki - wyższe niż ty

      • 1 1

  • (5)

    deweloperzy niech dopłacą do budowania dróg dojazdowych do osiedli wznoszonych w wypizdowach a nie miasto. I wychodzi na to, że zapomina się o "tubylcach" ze starszych dzielnic. Hallera czekało na remont chyba 10 lat hehe. No ale słoikolandia na szadółkach widzę była ważniejsza;)

    • 59 20

    • niestety zmiany wprowadził rząd pis - teraz nie ma nawet wymaganych odstępów od płotra ani konieczności dróg dojazdowych - podziękuj "specjalistom" z pis robio jak umio a że gnój wywalali to na tym sie znali

      • 8 8

    • deweloperzy mają budować drogi w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla które budują. Ale nie zapominaj że to miasto sprzedało te wszystkie działki, wydało pozwolenie na budowe 4 piętrowych bloków, więc niech teraz miasto zapewni budowę dróg zbiorczych i tramwajów. Jak się mówi A to trzeba powiedzieć B.

      • 7 1

    • Skoro mieszkańcy innych dzielnic mają się zrzucać na swoje drogi,

      bo przecież developer to nie Caritas i doliczy to do ceny mieszkania,
      to może Ty też zrób zrzutkę z innymi mieszkańcami i sobie wyremontujcie tą drogę.

      • 3 1

    • Mieszkamy od 2000 na południu Gdańska. Ulica Kampinoska nie doczekała się budowy przez te 20 lat, Świętokrzyska wygląda tak samo jak wyglądała 20 lat temu, a Ty narzekasz, że Hallera co 10 lat remontują.

      • 2 0

    • Deweloperzy niech dopłacą? Przecież cały koszt dróg zostanie przeniesiony na przyszłych mieszkańców. Jak budowano wielką płytę na żabiance, zaspie czy przymorzu to budowało państwo i za darmo rozdawało mieszkania. Wykupiliście je za bezcen i wciąż oczekujecie remontów dróg i parginków, a mieszkańcy nowych dzielnic muszą płacic za każdy m2 mieszkania a państwo nie może im nawet wybudować normalnej drogi.

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane