• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Policja chce obniżenia prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
4 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Niewykluczone, że wkrótce policja i GZDiZ przywróci w tunelu pierwotną maksymalną dopuszczalną prędkość - 50 km/h. Niewykluczone, że wkrótce policja i GZDiZ przywróci w tunelu pierwotną maksymalną dopuszczalną prędkość - 50 km/h.

Powrót do przeszłości. Komenda Miejska Policji zwróci się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni o obniżenie prędkości w tunelu pod Martwą WisłąMapka do 50 km/h. Powód: rosnąca liczba wykroczeń w tym miejscu. Tylko od początku roku prawo jazdy straciło tam ponad 300 kierowców za przekroczenie prędkości. Jeszcze w tym roku GZDiZ złoży wniosek do GITD o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości.



Co poprawi bezpieczeństwo w tunelu?

Wystarczy przejechać się o dowolnej porze dnia i tygodnia tunelem pod Martwą Wisłą, by przekonać się, że obowiązujący tam zakaz przekraczania 70 km/h jest fikcją. Zdecydowana większość kierowców jeździ tam o wiele za szybko i nie utrzymuje odpowiedniego dystansu, czym sprawia duże zagrożenie dla siebie i innych kierowców.

Tylko w tym tygodniu mogliśmy się o tym przekonać dwukrotnie. W poniedziałek prędkość i "jazda na zderzaku" była przyczyną kolizji na jezdni w kierunku Stogów. W czwartek te same czynniki przyczyniły się do paraliżu - tym razem jezdni w kierunku Letnicy.

Z tego powodu tunel zaczyna być nazywany "małą obwodnicą", gdzie z tych samych powodów dochodzi do mniejszych i większych zdarzeń.

Niewykluczone, że po trzech latach od podwyższenia maksymalnej dopuszczalnej prędkości w tunelu z 50 na 70 km/h wkrótce znów podwodną przeprawą będziemy jeździć wolniej. Już wiosną 2017 r., gdy zapadła decyzja o zwiększeniu prędkości, funkcjonariusze zastrzegali, że to krok warunkowy i w przypadku zwiększenia liczby wykroczeń decyzja może zostać cofnięta.

Po ostatnich kolizjach i wypadkach w tunelu i przede wszystkim przy stale rosnących statystykach wykroczeń policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego zastanawiają się nad przywróceniem pierwotnej prędkości w tunelu.

Czwartkowy wypadek w tunelu pod Martwą Wisłą


- Tunel pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze głównie kontrolują prędkość, z jaką poruszają się kierowcy. Od początku stycznia 2020 r. do początku września w ramach tych kontroli policjanci zatrzymali 329 praw jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy WRD Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Poza przekraczaniem prędkości w tunelu dochodzi też do kolizji i wypadków. W tym roku policja odnotowała sześć takich zdarzeń. Ich przyczyny to - jak podają funkcjonariusze - niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami, nieprawidłowa zmiana pasa ruchu czy niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.

Poniedziałkowa kolizja w tunelu


I choć od otwarcia tunelu minęło już prawie 4,5 roku, to nadal wielu kierowców nie zdążyło "nauczyć się" z niego korzystać.

- Najważniejsze, aby jadąc w tunelu, kierowca pamiętał, że w tunelu nie da się uciec w bok i głównym celem, gdy wjeżdżamy do tunelu, jest znaleźć się na jego drugim końcu. W związku z tym nie wolno robić niczego, co mogłoby utrudnić sprawny przepływ pojazdów. Zabronione, z powodów oczywistych, jest więc zatrzymywanie się, cofanie czy zawracanie - przypomina Ciska.
Z przepisów porządkowych obowiązujących w tunelach warto pamiętać, że w razie zatrzymania pojazdu, oczywiście jedynie z przyczyn związanych z przepisami lub warunkami ruchu drogowego (np. zator drogowy lub wypadek), należy zatrzymać się w odległości nie mniejszej niż 5 m od poprzedzającego nas pojazdu.

Jak wynika z naszych informacji, gdańscy policjanci w najbliższym czasie zwrócą się do GZDiZ zarządzającego tunelem, by przywrócić w nim pierwotną maksymalną dopuszczalną prędkość - 50 km/h.

- Jeżeli chodzi o docelowe obniżenie maksymalnej prędkości w Tunelu im abp. Gocłowskiego do 50 km/h, w najbliższym czasie temat ten będziemy omawiać z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni - potwierdza Ciska.
- Kluczem jest jazda zgodna z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego i kultura jazdy. Nie bez powodu w naszych mediach społecznościowych udostępniamy monitoring ze zdarzeń w tunelu, nie bez powodu dzielimy się nim z mediami. Bardzo byśmy chcieli, aby te nagrania wpływały na zachowania kierujących. Wystarczy nie przekraczać prędkości, zachować bezpieczny odstęp, uwagę by do większości takich sytuacji nie dochodziło - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

Wideo archiwalne

Wniosek o odcinkowy pomiar prędkości jeszcze w tym roku



O bezpieczeństwo w tunelu chcą zadbać także sami drogowcy. Wiosną Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ, zapowiedział, że przygotowywany jest wniosek do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż w tunelu odcinkowego pomiaru prędkości.

- Nie ma innych obiektów tak narażonych na zdarzenia masowe, jak właśnie tunele. Nie przez przypadek na etapie projektowania przygotowywane są analizy i procedury wyjątkowe i niespotykane przy innych obiektach komunikacyjnych. Żałuję, że tego systemu nie ma w naszym tunelu, i jestem zdania, że byłby tam jak najbardziej zasadny - tłumaczył decyzję Wawrzonek.
Obecnie kończą się analizy i zbieranie opinii (m.in. Komendy Wojewódzkiej Policji) niezbędne do złożenia wniosku. Z nieoficjalnych informacji wynika, że opinia policji jest pozytywna i nic nie stoi na przeszkodzie, by kompletny wniosek trafił do GITD jeszcze przed końcem 2020 r.

Wideo archiwalne

15:26 4 WRZEśNIA 20

Kolizja w tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku S7 (11 opinii)

Od redakcji: Jak poinformowali nas drogowcy, w tunelu panowało duże zatłoczenie; do stłuczki doszło gdy jeden z pojazdów zahamował zbyt gwałtownie, a drugie auto uderzyło w tył innego samochodu.

Wskutek zderzenia chwilowo zatrzymał się ruch na lewym pasie. Auta biorące udział w stłuczce wyjechały z tunelu bez udziału służb; obecnie zajmują pas techniczny za tunelem.

Tunel przez chwilę był zamknięty w kierunku Stogów. Obecnie ruch wraca do normy.
Od redakcji: Jak poinformowali nas drogowcy, w tunelu panowało duże zatłoczenie; do stłuczki doszło gdy jeden z pojazdów zahamował zbyt gwałtownie, a drugie auto uderzyło w tył innego samochodu.

Wskutek zderzenia chwilowo zatrzymał się ruch na lewym pasie. Auta biorące udział w stłuczce wyjechały z tunelu bez udziału służb; obecnie zajmują pas techniczny za tunelem.

Tunel przez chwilę był zamknięty w kierunku Stogów. Obecnie ruch wraca do normy.
Zobacz więcej

Opinie (516) ponad 10 zablokowanych

  • kierowcy myślcie racjonalnie

    Tu nie chodzi o prędkość tylko o odstęp między pojazdami. Może być 90 km/h i przy większej odlegości będzie bezpieczniej. Nawet przy 30 km/h bez odległości między pojazdami możne być stłuczka.

    • 3 0

  • Szczerze, ciężko się temu dziwić. (57)

    Więszkość kierowców nie potrafi (nie chce jeździć przepisowo). Więc trzeba ich do tego zmuszać. Jestem za tym by wprowadzić gdzie się da odcinkowy pomiar prędkości.

    Obwodnice, drogi szybkiego ruchu, autostrady, strategiczne odcinki (np Słowackiego, Wielkopolska, Tunel) powinny być pod ścisłym nadzorem. Fotoradary przed wjazdem do każdego terenu zabudowanego i stalowe linki uniemożliwiające wyprzedzanie na drogach jednojezdniowych (jak w Szwecji). Do tego ciągłe zmienianie miejsc, gdzie stoi fotoradar, tak by kierowca nigdy nie wiedział, gdzie może być namierzony.

    Do tego bicz (do głupków nie docierają rozsądne argumenty, więc potrzebny jest przymus) w postaci conajmniej 10-krotnego podniesienia obecnych mandatów. Przekraczasz prędkość o 20km/h w zabudowanym? Płacisz 5000zł.

    Samochód jest środkiem transportu, a nie środkiem do odreagowywania swoich problemów życiowych i leczenia kompleksów.

    • 441 153

    • Czy jest tu jakiś kierowca?

      • 0 0

    • Idąc dalej. (13)

      Rażące łamanie przepisów ruchu drogowego powinno mieć tylko jeden koniec. Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Bawisz się w Froga? Nigdy legalnie nie pojedziesz, złamiesz zakaaz? Przynajmniej rok bezwzględnego więzienia.

      Siedziesz komuś na tyłku, wyprzedasz i hamujesz? Jesteś osobą z zaburzeniami psychicznymi, która nie powinna nigdy prowadzić i wykonywać odpowiedzialnej pracy.

      Jesteś przyłapany na takim zachowaniu? Żółte papiery .

      • 54 13

      • Ponadto wprowadzić dodatkowe kategorie prawa jazdy B. (11)

        Osoby poniżej 25 roku życia powinny móc jeździć samochodami o mocy poniżej 100KM, określonym stosunku masy pojazdu do mocy.

        Samochody o dużej mocy (ponad 200KM i określony stounek masy pojazdu do mocy silnika), powinny być zarezerwowane wyłącznie dla osób mających uprawnienia od przynajmniej 10 lat.

        Nie dla młodych gniewnych w 10 letnich zrasowanych Audi A5, bądź zagubionych panienek w wielkich SUV=ach.

        Samochody najmocniejsze(bądź typowo sportowe) powinny wymagać zupełnie innego trybu szkolenia, nieposzlakowanej opinii i pozytywnego wyniku badań psychiatrycznych.

        • 45 20

        • A od kiedy duża moc to 200km ? Racja 25 lat temu to może było dużo, dzisiaj rodzinne kombi ma 500km

          • 0 0

        • nie każdy młody zaraz jest nieodpowiedzialnym sebix-kretynem (5)

          świadczy choćby o tym wynik ostatnich wyborów

          • 12 12

          • Nie każdy, ale zbyt wielu młodych jest. (4)

            A że tendecja jest taka, że szcześliwie część niedpowiedzialnych osób z wiekiem się uspokaja to takie rozwiązanie jest optymalne.

            • 7 4

            • statystyki mówią, że to faceci po 40tce są tym największym zagrożeniem na drogach (3)

              bo łeb siwieje - a duda szaleje

              • 9 10

              • bo łeb siwieje - a duda szaleje

                Wypowiedz się, jak już wyleczysz kompleksy :D :D

                • 1 0

              • Chyba nominalnie. Jeśli przyjmiesz grupy wiekowe 18-25 i 40+ to nic dziwnego, że w tej drugiej grupie będzie więcej wypadków

                Matematyka i czytanie ze zrozumieniem się klaniają.

                • 3 1

              • Kłamstwo-wielkie kłamstwo-statystyka

                • 3 2

        • dobry ruchem byłoby stosowanie odpowiednio wysokich opłat za ubezpieczenie samochodów o dużej mocy

          i samochodów sportowych.

          • 2 5

        • Kary za przekroczenie prędkości powinny zależeć od masy pojazdu

          Nim cięższe auto tym większe zagrożenie, energia uderzenia i hałas. Jeśli przekraczasz prędkość 3 tonowym SUV'em powinieneś płacić odpowiednio więcej.

          • 6 1

        • Bez sensu

          A kto to sprawdzi skoro brakuje ludzi w policji? Trzeba odgórnie ograniczyć globalnie produkcję aut o niewspółmiernie wielkiej mocy i nie rejestrować ich do ruchu cywilnego.

          • 3 11

        • Pracodawca

          Mądrze napisane. Zuch.

          • 9 3

      • Ty Pisior do kwadratu jesteś !!!! Ogarnij się

        • 4 4

    • (2)

      dokładnie-zauważyłem że nic tak nie wk.....drugiego kierowcę jak przepisowa jazda.

      • 63 6

      • Heh

        Tak i odbierają to jako złośliwość :) Zauważyłem jeszcze jedno, odległość za autem poprzedzającym jest wprost proporcjonalna do powierzchni tarcz hamulcowych i odwrotnie proporcjonalna do masy auta :) Ciężkie dostawczaki z hamulcami z małego fiata zawsze jadą bliżej zderzaka.

        • 3 0

      • Wg mnie to najgorsza sytuacja jest na armii krajowej

        Nieustanny wyścig na lewym pasie o nagrodę polaka roku

        • 18 6

    • Bardzo mądrze

      Ale mandaty powinny być proporcjonalne do zarobków, żeby zabolały, ale też nie zrujnowały człowieka. Dla niektórych 1000 zł jest wystarczającą karą. A nie oszukujmy się szybkiego nowego samochodu nie kupują osoby biedne, dla niektórych 5000zl to marne grosze

      • 0 1

    • (6)

      Szczerze mówiąc to chyba wszystko czym jeździłeś miało dwa koła, cztery za dzieciaka z kijem za siodełkiem. Ziejesz taką agresją do kierowców, że wniosek z tego jest jeden - nie masz samochodu i zwyczajnie denerwuje cie, że skazany jesteś na rower czy komunikację miejską. Proponuje swoje żale wylewać gdzie indziej a nie lobbować za obrzydzaniem życia innym uczestnikom ruchu drogowego.

      • 13 35

      • Przepisy są po to by ich przestrzegać. (3)

        • 21 6

        • Tak być powinno...

          ...ale w Polsce nie jest. A przykład idzie z góry. Rządzący niezależnie z jakiej partii sami pokazują, że prawa nie szanują.

          • 1 0

        • Przepisy są po to

          żeby ugotowac coś pysznego! :D

          • 6 2

        • Są niekonstytucyjnie i to jedynie zalecenia.

          • 3 7

      • i leci minusik dla dzbana

        • 6 5

      • Dokładnie w punkt

        Najwięcej mają do powiedzenia rowerzyści

        • 5 12

    • (1)

      Nie wpuszczać do tunelu tych z poza Gdańska i nie będzie problemu. Dlaczego mamy cierpieć za napływowych. Zrobić im przeprawę promową raz na 2 godziny niech stoją w korku i się uczą kultury może wtedy zaczną szanować

      • 0 3

      • Jasne...

        Ale niech ci z Gdańska mają zakaz korkowania ronda w Żukowie... żegnajcie weekendy na Kaszubach!!!

        • 2 0

    • z mentalnością Polaka, trzeba działac mając w ręku bat w postaci kary - odcinkowy pomiar prędkości na większych odcinkach by (4)

      • 36 12

      • dobry bat i marchewka (3)

        Prawdziwy Polak tylko pod nahajką przePiSowo chodzi!

        • 5 8

        • patrząc się na to jak PO budowało tunele i rury pod wodą (Wisła) to coraz mniej odwagi mam tam jeździć... (2)

          w Gdańsku podobnie było też ze ściekami... :)

          • 4 21

          • Proponuję żebyś poruszał się tylko infrastrukturą wybudowaną za PiS - utkniesz na wieki na peronie we Włoszczowej... ha ha!!!

            • 8 1

          • Skoncz pisowski durniu z ta retoryka

            W Gdanku wszystko zostalo zbudowanw za PO bo pis nigdy nie doszedl i na szczescie nie dojdzie tu do wladzy.

            • 16 2

    • Odcinkowy (5)

      Można zrobić odcinkowe, tylko niech mądrze będą ustalane te ograniczenia.

      • 15 6

      • do 40km/h max i ani 1km/h więcej! (4)

        • 6 9

        • Najlepiej 30 km/ h (2)

          Wtedy się podusimy w samochodach i nie będzie korka - tunel należy przejechać w miarę szybko i te 70 km/h jest ok ale nie 150 i gapić się w telefon wtedy na każdej drodze dojdzie do stuku puku
          karać tych co za........ą , będzie bezpieczniej

          • 10 2

          • W tunelu jest czystsze powietrze (1)

            Niż na Długiej.
            Masz jechać przepisowo i kropka.

            • 3 4

            • Masz jechać przepisowo i kropka.

              No i właśnie tu jest problem. Spora większość myśli chyba, że przepisy są dla innych, a oni mogą jeździć jak im się podoba. I to niezależnie od wieku, mocy samochodu, czy wysokości zawieszenia :D :D d**il jest d**il i marka auta tego nie zmieni.

              • 0 0

        • Tak 40 to jest to.

          • 2 4

    • Weź se w chacie wprowadź odcinkowy pomiar głupoty

      • 2 3

    • Głupków trzeba gonić i to ostro

      I bezlitośnie.
      Zabieranie prawa jazdy - oraz wysoki mandat. Głupek dopiero wtedy rozumie.

      • 3 2

    • (6)

      Ze wszystkim się zgadzam, ale z mandatami trochę popłynąłeś/aś. Chcesz żeby podnieśli x10, czy x50? Sam jestem za tym, żeby za przekroczenie o 50km/h niezależnie od terenu był mandat w wysokości miesięcznej pensji obdarowanego mandatem, a jak ktoś nie pracuje to minimum 2000 zł.

      • 2 13

      • nie ma żadnych rzeczowych powodów by w Polsce nie wprowadzić mandatów zależnych wprost od dochodu (5)

        np. 1pkt przy mandacie to +1% PIT większego podatku od całości rocznych dochodów

        • 2 8

        • a może inaczej (2)

          Wysokość mandatu uzależniona od wartości samochodu.

          • 4 2

          • To oryginalny FORD T z 1910 roku generowałby mandaty miliardowe (1)

            • 4 0

            • bo wiadomo że on do setki nawet teraz potrzebuje 2 sekund

              • 3 0

        • forumowy przygłup (1)

          No siema, palancie a jak myslisz ilu biznesmanow jedzie na stratach a stac ich na mercedesa s amg ? no masz wyboraznie? taki nadal dostanie najnizszy mandat bo ukrywa dochody bo ma same koszty

          • 11 7

          • koszty twojej firmy - to nie twoja pensja - przygłupie

            • 7 7

    • dlaczego Polacy tak nie cierpią wolności?

      Tak zaciekle o nią walczyli, a teraz sami nawzajem chcą zakuwać się w kajdany - żałosne to i straszne. Rację miał Kaczmarski w piosence "Mury". Żal patrzeć co strach i zawiść potrafią zrobić z ludźmi. Noży też proponuję zakazać, bo niejeden już umarł zadźgany!

      • 4 6

    • Podnoszenie w nieskończoność mandatów nic nie da. To tak samo, jakby wprowadzić karę śmierci za każde przestępstwo.

      Istotna jest nieuchronność kary, a nie sama jej wysokość. Jeśli sprawca wie, ze dolegliwości nie uniknie, to sam zwolni. A jak w większości kierowcą jest sebix w aucie ze szrotu, dochody na czarno, majątek na brata, to co mu zależy? Albo przedstawiciele handlowi? Dobrym wyjściem byłby przepadek auta, którym popełniono wykroczenie. Niektórych to zaboli.

      • 10 1

    • Jesteś nietolerancyjny to raz. Dwa to jet niezgodne z konstytucją . Trzy to co piszesz to jest ograniczenie wolności dla kierowców. Cztery niewolno stresować kierowców jakimiś fotoradarami. Piec trzeba być tolerancyjnym.

      • 7 7

    • Tylko porządne finansowe kary !

      Zobaczcie,jak np. jeżdżą TiR-owcy w kraju,a jak np. w Szwecji. A w tunelach w Szwajcarii ? Wszyscy Polacy nagle jeżdża łagodnie,jak baranki i przepisowo ! :)

      • 13 2

    • wwww (1)

      ale ci mózg zryło z tymi linkami przy porodzie twoim wszystko w porządku było miałeś dotleniony mózg bo po twojej wypowiedzi chyba czegoś zabrakło

      • 2 7

      • W jakim języku piszesz? W badziewiackim?

        • 2 1

    • Dokładnie, a u władzy powinien być PiS!

      Bo pasuje do tej mentalności.

      • 2 4

    • zapomniałeś się podpisać - niezmotoryzowany w kapeluszu panama

      • 4 13

    • niespełnieni rajdowcy

      Racja. Zwłaszcza ostatnie zdanie bo niektórzy to spełniają swoje niezrealizowane marzenie o wyścigach właśnie na ulicach miast czym stwarzają ogromne zagrożenie dla normalnych kierowców..

      • 21 2

  • Wprowadzanie absurdalnych ograniczeń jest przeciwskuteczne.

    Każde nieuzasadnione ograniczenie prędkości sprawia, że w miejscach gdzie takie ograniczenie jest potrzebne także ich się nie przestrzega.
    W Tunelu, 70km/h to prędkość bezpieczna. Winę za kolizje ponoszą kierowcy wykonujący inne, absurdalne manewry a nie jadący z bezpieczną prędkością 70km/h. Policja zawsze idzie na łatwiznę i oskarża o spowodowanie wypadku tego który na kogoś najechał, nawet gdy ewidentną przyczyną wypadku był manewr najechanego.
    O ile mi wiadomo w Tunelu jeszcze nikt nie zginął, a zdarzenia były raczej stłuczkami niż wypadkami. Ale wprowadzenie tak absurdalnego ograniczenia prędkości pozwoli policji łatwo zaliczać punkty, łapiąc kierowców jeżdżących bezpiecznie.

    • 4 0

  • Policja sama prowokuje do przekraczania prędkości. Często podjezdzaja pod zderzak z dużą prędkością prowokując do nacisnięcia gazu i przyspieszenia. Gdybym nie znal tych trików pewnie sam bym już wylapal mandat

    • 1 0

  • Przecież nawet przy 20 km/h

    te sieroty będą siedziały na zderzaku i kombinowały jak zaoszczędzić te parę minut drogi.

    • 3 0

  • I jeszcze jedno

    Nie piszcie o "jeździe na zderzaku" i "zachowywaniu odstępu". Cała filozofia pomiaru prędkości przez policję w tym tunelu opiera się na tym, że policjanci podjeżdżają Ci pod zderzak, żeby Ci zmierzyć prędkość, a ty zaczynasz się od nich odsuwać, żeby zachować odstęp.

    • 4 1

  • Istnieje opracowanie

    pokazujące, że pomiar prędkości w zakrzywionym tunelu, a ten tunel zakrzywia się w co najmniej jednym kierunku, jest zawyżony. Ja dostałem mandat za jazdę prawym pasem z prędkością 118 km/h, podczas gdy w rzeczywistości jechałem 95 km/h. Mandat przyjąłem wyłącznie ze względu na to, że nie mam pieniędzy i czasu na sąd. Policjant upierał się jednak, że toyotą corollą z silnikiem 90 koni mechanicznych w ciągu pół chwili dałem rady przyspieszyć z 85 km/h do prawie 120 km/h, co jest fizycznie niemożliwe. Owszem, przyspieszyłem odruchowo, kiedy zobaczyłem, że ktoś przy prędkości 85 km/h (bo tyle jechałem początkowo) "wsiada" mi na zderzak na prawym pasie. Policjant tłumaczył, że "wiele osób tu mocno przyspiesza, bo jest pod górkę". Być może, ale cała geometria tunelu sprawia, że pomiar prędkości w oparciu o odbijane fale staje pod mocnym znakiem zapytania. Czekam, aż ktoś to tym Państwu wytłumaczy, może jakiś emeryt z czasem na chodzenie po sądach.

    • 3 1

  • Wiadomo że jak wybudowali coś takiego za duża kasę to musi być pułapka

    Dla jednych nie umiejących się skupić za kierownicą to będą wilcze doły na wypadki a dla jadących nowym bmw i ścigającym go nowym mercedesie i zamykającym stawkę młodym kierowcą w polo będzie kontrola prędkości na końcu. Odcinek bezpieczny prosty suchy prędkość bezpieczna to 200kmh ale niestety przez slabych kierowcow za kolkiem limit 70. Przez jeszcze gorszych limit za 10 lat wynosic bedzie 50.
    ps teoretycznie limit powinien wynosic 110kmh bo jest to teren zabudowany ale w teorii. ja nie widze tam zadnej zabuowy. powinno byc 110. to ze zatrzymali 300 praw jazdy to tylko przez ten za niski limit. a wypadki zdarzaja sie nawet tam gdzie limit jest 20 30 40 to nic nie zmienia.

    • 0 1

  • (17)

    W Chorwacji jest tunel około 5 km jest tylko jedna nitka ruch w obu kierunkach po jedynym pasie ograniczenie 100 km h
    A u nas jak chcą 50 .....

    • 199 38

    • (2)

      a w innych krajach jeżdżą na mułach.

      • 10 1

      • (1)

        a u nas muły które maja gdzieś jakiekolwiek ograniczenia

        • 0 0

        • u nas muły jadą właśnie 50 bo on do pracy jedzie 3 km dieslem tłuk, a potem raz na rok ze starą na zakupy pojedzie to nie wie co robić na tej obwodnicy jak musi 100 lecieć to mu kolana zęby wybijają takie nerwy ma. Lusterka i kierunki nie potrzebne. Wylatywanie pod maskę itp Problemem są kierowcy bez refleksu myślenia i wyobraźni a nie Ci co szybko latają.

          • 3 0

    • tutaj właśnie wychodzi brak kultury jazdy i zdrowego rozsądku kierowców z pl w dowodzie osobistym.. jak dla mnie co 5 lat powinien być przymusowy powtórkowy egzamin na prawo jazdy dla każdego. 99% gwiazdorów mniej na drogach..

      • 0 0

    • Dokładnie 6,2 km

      Ale nie ma tam korkujacego się wyjazdu.

      • 0 0

    • chorwacja (1)

      Największa ilość wypadków śmiertelnych w przeliczeniu na mieszkańców. Tylko brać przykład.

      • 3 5

      • Za dużo

        Turystów z Polski ;)
        Z resztą u Chorwatów to samo co u nas, jadą do Niemiec, kupują mocne auta i szaleją później po górskich drogach.

        • 3 0

    • a w Niemczech ....

      jakoś potrafimy jeździć z kulturą, jak wiemy, że konsekwencje będą bolesne dla portfela;
      w wielu niemieckich miastach są tunele (Monachium) i nikt tam nie przekracza prędkości;
      kluczowe są tu jednak: egzekwowanie prawa oraz nieuchronność kary.
      A my ? przepisy traktujemy jakbyśmy nadal byli pod zaborami i ich łamanie było nasza walką o wolność, smutne .

      • 21 2

    • Różnica

      Jest taka, że Polacy łamią przepisy wszędzie. A Chorwaci poza terenem zabudowanym jeżdżą za szybko i wyprzedzają jak się da, ale w terenie zabudowanym i w tunelach jeżdżą tyle ile trzeba. Ciekawe rozwiązanie jest, że jak jedziesz za szybko przed tunelem to ograniczenia prędkości zaczyna migać.

      • 5 2

    • ta ale kultura inna

      • 3 6

    • Może jest ograniczenie do 100 km/h, ale i tak ruch odbywa sie wolniej niz u nas przy ograniczeniu do 70km/h...

      • 11 5

    • Widać tam umieją jeździć, u nas nie bardzo

      • 13 4

    • (2)

      ale tamten tunel jest na autostradzie

      • 16 6

      • Dokładnie (1)

        Nie ma zjazdu/wyjazdu na jego końcu, który by się korkował.

        • 12 3

        • Akurat tunele w Chorwacji często się korkują, ale jednak przy wjeździe. Te dłuższe mają zatoczki co kilkaset metrów, gdzie można zepchnąć auto.

          • 9 0

    • Podpowiadam słowo klucz- w Chorwacji.

      • 17 7

    • Ludzie wypaczeni nie maja wyobrazni jazda na telefonie

      • 35 3

  • przyczyną wypadków nie jest prędkość a brak umiejętności kierowców.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane