- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (21 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (53 opinie)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (504 opinie)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (518 opinii)
- 5 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (297 opinii)
Policjanci receptą na zatkane skrzyżowania?
Wjeżdżanie na czerwonym świetle na skrzyżowanie, blokowanie ruchu, wymuszanie pierwszeństwa przejazdu - przyczyn powodujących kolizje, wypadki i większe korki - zwłaszcza podczas komunikacyjnych szczytów - jest wiele. Są jednak proste sposoby, by temu zapobiec. Oprócz fotoradarów czy odcinkowego pomiaru prędkości jednym z nich jest też sama obecność patroli ruchu drogowego na newralgicznych skrzyżowaniach w mieście.
Kierowcom wymuszającym pierwszeństwo, wjeżdżającym na skrzyżowania bez możliwości jego opuszczenia, często na późnym pomarańczowym czy nawet czerwonym świetle można jednak zaradzić. W dużych aglomeracjach - takich jak Trójmiasto - w godzinach przeważnie popołudniowego szczytu na newralgicznych skrzyżowaniach pojawia się prewencyjnie patrol ruchu drogowego.
Radiowóz stoi w widocznym miejscu, nie powoduje utrudnień w ruchu i już sama jego obecność (tylko przy włączonych sygnałach świetlnych) powoduje, że wielu kierowców przypomina sobie o podstawach ruchu drogowego. Choć brzmi to banalnie, to jak pokazuje praktyka, w obecności przypatrujących się policjantów trudniej używa się klaksona, łatwiej przychodzi też nam przepuszczanie pieszych, rowerzystów, a czerwone światło nie jest już tylko sugestią do zatrzymania pojazdu.
Takich miejsc, gdzie już sama obecność policji szybko okazałaby się pożyteczna, nie brakuje także w Trójmieście. Tylko w Gdańsku policjanci wskazują sześć lokalizacji, gdzie kierowcy potrzebują ich pomocy: skrzyżowanie Chłopskiej z Jagiellońską i Czerwonym Dworem , Chłopskiej z Obrońców Wybrzeża i Bora Komorowskiego , Czarnego Dworu z Jana Pawła II , Grunwaldzkiej z Do Studzienki i Miszewskiego , Słowackiego z Niedźwiednikiem i Potokową oraz na odcinku Al. Jana Pawła II na wysokości posesji nr 11. W Gdyni kierowcy wymieniają przede wszystkim skrzyżowanie obwodnicy z ul. Morską.
Jak przekonują funkcjonariusze, ich asysta i pomoc kierowcom w sprawnym i bezpiecznym poruszaniu się po drogach nie ogranicza się tylko do sytuacji wyjątkowych np. kierowania ruchem w razie wypadku czy awarii sygnalizacji, ale także w dni powszednie. Z drugiej strony policjanci przyznają, że jest ich zbyt mało, by móc "obstawić" wszystkie skrzyżowania, a priorytetem zawsze pozostanie bieżąca obsługa zdarzeń drogowych, których podczas 3-godzinnego szczytu w całym Trójmieście jest kilkadziesiąt.
- W tych rejonach, w godzinach popołudniowego natężenia ruchu, kierowane są patrole ruchu drogowego, które obejmują te miejsca szczególnym nadzorem. Należy zaznaczyć, iż policjanci pojawiają się w tych miejscach, jeżeli akurat nie mają zgłoszenia o zdarzeniu drogowym, bo w pierwszej kolejności zawsze jadą na interwencję - informuje nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Jak podkreśla, obecność policjantów i oznakowanych radiowozów na skrzyżowaniach przede wszystkim ma oddziaływać prewencyjnie na kierowców, pieszych i przyczyniać się tym samym do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
- Poza tym oddziaływaniem prewencyjnym, nie obyło się we wskazanych rejonach bez represji, i tak w I półroczu 2017 na wskazanych skrzyżowaniach policjanci ruchu drogowego ujawnili 121 wykroczeń popełnianych przez kierujących wobec pieszych, jak i popełnianych przez samych pieszych. W zakresie kierujących pojazdami funkcjonariusze zwracają uwagę na wykroczenie polegające na wjeździe na skrzyżowanie, gdy nie ma możliwości jego opuszczenia - zablokowanie skrzyżowania skutkuje powiększeniem korków, bo tamuje się przejazd w innym kierunku. Ponadto policjanci zwracają szczególną uwagę na nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu, tamowanie i utrudnianie ruchu, czy też niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej - dodaje Ciska.
Opinie (181) 1 zablokowana
-
2017-09-19 08:20
Gdyniaa !!!!!!!!!!!!!! (1)
Zapraszam Policjantów na skrzyżowanie Zwycięstwa Wielkopolska ! Tam od godziny 16:00 Jest tragedia ! Z Sopotu jadą w strone Karwin i blokują ruch bo wjeżdżają na skrzyżowanie ale wiedza że go nie opuszczą ! I wtedy stoją ci co jada na Sopot z centrum Gdyni i ci co chcą wjechać z Redłowa na Karwiny , no nie ma jak przejechać !
- 5 1
-
2017-09-19 08:30
Prawda ! Ile razy nie mogę sie dostać z Redłowa na Mały kack bo ci z Sopotu pchają sie wjeżdża jeden na drugi . My z redłowa mamy zielone ruszamy a ci z Sopotu a dam rade i tak 5 na raz .
- 3 0
-
2017-09-19 08:36
(3)
Chyba nie po to były wydawane dziesiątki milionów (jeśli nie setki) na Tristar, żeby teraz na co drugim skrzyżowaniu miał jeszcze stać krawężnik. Paranoja.
- 11 3
-
2017-09-19 08:42
(2)
tristar g*wno da jeśli sami nie zaczniemy normalnie jeździć . Czyli jest czerwone stoimy, a nie sie pchamy bo jeszcze sie zmieszczę . A inni niech stoją ja mam ciepły rosół w domu
- 2 3
-
2017-09-19 09:27
(1)
To też prawda. Dodałbym jeszcze np. dynamiczne ruszenie spod świateł jeden za drugim. Dzięki temu na jednej zmianie przejedzie więcej samochodów. Pomyślcie czasem o tych co stoją za wami - oni też by chcieli przejechać jak najszybciej. Ruszając jak muchy w smole i ciesząc się, że tylko wy przejechaliście na zielonym powodujecie nie tylko korki, ale i wkurzenie pozostałych kierowców. Nie może być tak, że zapala się zielone, a po 5 sekundach rusza dopiero pierwszy pojazd, bo ten się zagapił, tamten "szuka biegów", a jeszcze inna pisała SMS-a. Zanim ruszy kolejny mijają kolejne sekundy i w efekcie za chwilę świeci się światło czerwone. A gdyby tak wszyscy na raz ruszyli z kopyta? Pomyślcie czasem o innych.
- 5 1
-
2017-09-19 12:57
wyluzuj. mieszkasz w dużym mieście wiec 90 sekund cie nie zbawi
Jak chcesz dynamicznej jazdy i startu to w luzimie zamieszkaj. Widzisz-nie każdy jest mistrzem kierownicy tak jak ty. Potrafisz doskonale jeździc ale już w łóżku jesteś kiepski wiec luzu miszczu
- 0 3
-
2017-09-19 08:51
Policjant działa jak Kaszpirowski:
Następuje samonaprawa aut: działają hamulce przed drogą z pierwszeństwem przejazdu czy znakiem stopu, kierunkowskazy dotychczas niedziałające są sprawne.
Likwiduje zbędne połączenia telefoniczne: telefon komórkowy chyba przestaje działać bo żaden kierujący nie trzyma go przy uchu.
Leczy kierowców: przed przejściem dla pieszych zwalniają, okazuje się MOGĄ skierować wzrok a czasami cała głowę w prawo i dojrzeć oczekującego na przejście pieszego.
Zaobserwowane na rondzie przy hali na granicy Gdańska i Sopotu w dniach imprez.- 5 3
-
2017-09-19 08:51
W szczególności należy karać kierowców autobusów i tramwajów... (1)
... którzy wjeżdżają na skrzyżowanie na tzw "późnym żółtym" gdy z drugiej strony jest korek lub na przystanku stoi inny tramwaj, a że mają duże zady to blokują całe skrzyżowanie, i mają wszystko gdzieś....
- 12 2
-
2017-09-19 10:16
Oni powinni mieć tam czysty buspas
I priorytet na światłach!!! Nie byłoby problemu a korek byłby taki sam.
Myślisz, że dla tych kierowców to jest wygodne skrzyżowanie? Tan inaczej się nie da, a jeden autobus wiezie tyle ludzi co w tym korku stoi w autach- 2 3
-
2017-09-19 08:52
Tylko w polsce takie jaja
W zyciu w europie mie widzialem czegos takiego. Prewencyjne alkomaty prewencyjne zatrzymania i teraz prewencyjny patrol na skrzyzowaniach. Zarcik typu "zatrzymalismy pana bo jechal pan prawidlowo wzbudzajac nasze podejrzenia" nie wzial sie z nikad. To jest mentalnosc ludzi ze jezdza glupio i chamsko w polsce a pomysl by strachem zmieniac ta mentalnosc stawiajac patrol czy to dobry pomysl ? Watpie.
- 2 3
-
2017-09-19 09:03
sygnał pomarańczowy??
Nie znam
- 3 1
-
2017-09-19 09:07
Wystarczy zlikwidować światła
Ostatnio na Chełmie co chwilę nie działają światła i ruch jest duuuzo bardziej płynny :P
- 2 4
-
2017-09-19 09:19
Niech policja wyeliminuje autobusy notorycznie blokujące skrzyżowanie dmowskiego grunwaldzka i gamoni jeżdzących lewym pasem
- 2 4
-
2017-09-19 09:20
Gdzie jest tristar?
Najpierw wywalamy miliony na niesprawny system, potem kierujemy policję do pilnowania ruchu.
Achachacha...- 7 4
-
2017-09-19 09:20
ja nie rozumiem (2)
czy to tylko w Polsce jest możliwe, aby puścić autobusy na skrzyżowanie, na które się zwyczajnie nie mieszczą ??? Jak przegubowiec wyjeżdża z Jana z Kolna i skręca w Grunwaldzką jadąc w stronę dworca, zatrzyma się przed linią warunkowego zatrzymania, to jego tył zostaje na lewym pasie, całego go blokując. A jak taki autobus ma inaczej przejechać ??? Idealnie pokazuje to sytuacja na filmiku, 1:03
- 11 1
-
2017-09-19 09:30
to żeś się popisał
Grunwaldzka i Jana z Kolna znajdują się innych miejscach miasta i nie ma możliwości skręcenia z Jana z Kolna w Grunwaldzką.
- 1 5
-
2017-09-20 06:46
To musi być bardzo długi autobus, jeśli przód ma na Grunwaldzkiej, a tył na Jana z Kolna.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.