• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Politechnika tłumaczy, dlaczego nie chce tramwaju

ms
4 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Dlaczego tramwaj nie powinien jechać przez kampus - argumenty Politechniki Gdańskiej


Władze Politechniki Gdańskiej postanowiły wytłumaczyć, dlaczego nie zgadzają się na poprowadzenie trasy tramwajowej przez teren swojego kampusu. - To kwestia bardzo czułej aparatury badawczej, której nie można przenieść w inne miejsce - argumentuje rektor PG, prof. Jacek Namieśnik.



Przekonują cię argumenty PG?

O przebiegu nowej trasy tramwajowej w Gdańsku, łączącej południe miasta, Morenę i Wrzeszcz pisaliśmy wielokrotnie, ostatnio w listopadzie. Dokładny przebieg trasy nie jest jeszcze ustalony na 100 proc., ale największe kontrowersje budzi ostatni odcinek, przed "wpięciem" w al. Grunwaldzką.

Pisaliśmy o tym szczegółowo w artykule Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej.

Wiadomo natomiast, że niezależnie od tego, czy tramwaj wjedzie na al. Grunwaldzką przez ul. Do Studzienki, czy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, na pewno nie pojedzie najkrótszą drogą - przez ulicę Siedlicką. Powód? Nie zgodziły się na to władze Politechniki Gdańskiej, do której należy ta ulica.
W tzw. decyzji środowiskowej dla budowy ul. Nowej Politechnicznej i trasy tramwajowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej. W tzw. decyzji środowiskowej dla budowy ul. Nowej Politechnicznej i trasy tramwajowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej.

O argumentach przemawiających za takim stanowiskiem rektor, prof. Jacek Namieśnik, i pracownicy naukowi uczelni opowiadają w materiale filmowym.

Oto racje, które zdaniem PG przemawiają za poprowadzeniem tramwaju inną trasą niż przez ul. Siedlicką:

  1. W ostatnich latach ta przebiegająca przez kampus Politechniki Gdańskiej ulica zmieniła swój charakter. Pojawił się kompleks, w którym mieści się Centrum Nanotechnologii B, nowe oblicze zyskał także Wydział Mechaniczny.
  2. W obu budynkach zainstalowano bardzo cenną aparaturę kontrolno-pomiarową, dzięki której naukowcy mogą prowadzić specjalistyczne badania, dotyczące m.in. nowoczesnych implantów.
  3. Przejeżdżające tuż obok tramwaje zakłócałyby pracę aparatury, nie tylko za sprawą wstrząsów, które można zminimalizować, ale przede wszystkim prądu stałego, którym zasilana jest tramwajowa sieć trakcyjna - nawet jeśli prąd stały powoduje mniej zakłóceń, niż prąd zmienny, którego wpływ na aparaturę prezentowany jest na filmie.
ms

Opinie (282)

  • moje zdanie (3)

    A ja nie chcę tramwaju przez ul. Wileńską, cicha, spokojna okolica z ślicznymi domkami zamieni się w kolejną autostradę :( niedługo w Gdańsku wszystko zabetonują i człowiek już nigdzie nie znajdzie spokoju.

    • 19 14

    • (2)

      Zajrzyj do matemblewa, to jest cicha okoloica

      • 4 0

      • odp (1)

        Zaglądam, ale chcę mieć też odrobinę spokoju w miejscu gdzie mieszkam.

        • 5 3

        • A ja chcę móc w spokoju skupić się na egzaminie, bez jeżdżących tramwajów pod oknem

          • 4 1

  • Pamietam

    jak ul Siedlicka była ogólnodostępna i chodziło się po niej bez żadnych szykan,m.in.po to aby dostać się do ''Kwadratowej''.A tak w ogóle to jaka ich tzn.Politechniki ulica?Zbudowali ją czy co?Jest tam ta ulica od kija lat a to że jest teraz na terenie kampusu to przez to że się rozbudowali.Chociaż z drugiej strony ul Kurkowa też była kiedyś przelotowa dopóki dopóty funkcionująca tam instytucja się nie rozbudowała....

    • 18 6

  • (1)

    To kwestia tego ze jak juz och tam wpuszcza to nie pozbęda nigdy.

    • 3 2

    • świetny wniosek !!!!

      • 2 0

  • W gruncie na którym położone jest torowisko tramwajowe wystepują tzw *prądy błądzące* powodujace silna korozję (1)

    podziemnych instalacji. To zjawisko zniszczyło rurociąg ciepłowniczy wzdłuż Alei Zwycięstwa i Grunwaldzkiej położony w gruncie, skutek był taki że położono drugi , naziemny by uniknąć częstych awarii.

    • 8 3

    • Mam nadzieję że projektanci nowej linii tramwajowej znają to zjawisko,a okoliczni mieszkańcy i instytucje nie zostaną z ręką w nocniku Budynia

      • 4 1

  • do autora sondy: czemu manipulujesz?

    przecież trasa tramwaju przez ul. Do Studzienki jest KRÓTSZA niż przez Siedlicką i Boh. Getta

    jak można tak bezczelnie manipulować?

    • 16 5

  • jak się CHCE coś udowodnic, to się udowodni, zwłaszcza naukowcy sobie udowodnią

    oni nie mówię przecież jak zrobić, tylko jak NIE zrobić. Żeby nie było i ten imperatyw jest punktem wyjścia i końca równocześnie.

    • 10 3

  • Niezła ściema. Miasto musi wywalić kilka dodatkowych milionów złotych więcej, bo pan rektor ma trzy stoliki do pomiarów, których nie można przestawić.

    • 18 29

  • Tramwaj (1)

    Szybciej można się rowerem lub samochodem przemieszczać po mieście ,ale na pewno nie tramwajem. Jazda nimi to paranoja.Doszło do tego że tramwaje stoją w korkach do tego przystanki co 70 m no i te notorycznie awarie i opóźnienia. Tramwaj powinien byc alternatywą dla innych środków komunikacji a niestety nie jest .

    • 40 2

    • Tramwaje powinny zostać zlikwidowane, a w miescu torów tramwajowych zrobić buspasy. Byłoby dużo lepiej

      • 4 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane