• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Półmetek prac przy budowie węzła Chylonia

Patryk Szczerba
6 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Postępy prac na pl. Dworcowym w Chyloni

Prace na pl. DworcowymMapka w Gdyni, gdzie powstaje integracyjny węzeł Chylonia, są na półmetku. Gotowy jest już m.in. obiekt parkingu podziemnego w stanie surowym, tunel ze schodami i sieć wodociągowa. W lipcu 2021 roku inwestycja ma zostać zakończona.



Czy śledzisz postępy miejskich inwestycji?

23 września 2019 roku Gdynia podpisała umowę z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras na budowę węzła Chylonia. Cztery dni później wykonawcy przekazano plac budowy. Prace pochłoną 45,8 mln zł. Większość finansuje Unia Europejska.

Na przełomie roku 2019 i 2020 rozpoczęły się prace budowlane.W lutym po naszej interwencji nastąpiła poprawa warunków dla pieszych, a w kwietniu ruszyły prace przy budowie kluczowego elementu, czyli parkingu podziemnego.

Parking podziemny gotowy w stanie surowym



Obiekt w surowym stanie jest już gotowy. Konieczne jest jeszcze wykonanie instalacji, prace wykończeniowe i montaż urządzeń wewnątrz, w tym windy i innych niezbędnych do funkcjonowania obiektu sieci technicznych. Przypomnijmy, że hala parkingowa o powierzchni 3586,78 m kw. i wysokości 2,6 m pomieści 140 samochodów i blisko 50 rowerów.

Oprócz tego, do tej pory, udało się wykonać roboty trakcyjne, jednak bez powieszenia przewodów trakcyjnych. Gotowa jest już konstrukcja tunelu ze schodami. Robotnicy zakończyli też prace przy stworzeniu sieci wodociągowej.

Urzędnicy informują, że wykonano ok. 55 proc. prac, a wchodzą one w kluczową fazę.

Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac. Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac.

Węzeł Chylonia: co pozostało do wykonania?



Do wykonania zostały instalacje, roboty wykończeniowe i montaż urządzeń w obiekcie parkingu podziemnego oraz oraz montaż przewodów jezdnych sieci trakcyjnej

Przed nimi roboty drogowe, w tym budowa nowej pętli trolejbusowo-autobusowej oraz zespołu toalet publicznych, których powierzchnia zabudowy to 100,08 m kw., przy kubaturze 370,30 m sześc.,

Koronawirus nie spowalnia prac



Prace mają zostać zakończone pod koniec lipca 2021 roku. Jak twierdzą władze Gdyni, na razie postępują bez przeszkód, choć ich znaczna część przypadła na czas epidemii koronawirusa.

- Wykonawca napotyka pewne trudności realizacyjne będące konsekwencją pandemii COVID-19, związane m.in. z organizacją robót w sposób zapewniający bezpieczny dystans wśród pracowników na budowie, utrudniające bezpośredni kontakt z instytucjami i podmiotami, z którymi z uwagi na formułę kontraktu wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania w szczególności sposobu realizacji robót. Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby napotykane trudności nie powodowały opóźnień w realizacji inwestycji. Do dzisiaj nie przedstawił konkretnych, uzasadnionych wniosków o zmianę terminu zakończenia robót z powodu COVID-19 - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej. Film z września



Opinie (102) 1 zablokowana

  • Widać miasto Gdynia, mimo ze ma dziesiątki wielkich potrzeb postanowiło zmienić Chylonię

    teraz ruch dotyczy Horaly, co zrobi z terenami PKP ? Dworcowy budynek czy zostanie w części wyburzony i przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście na dworzec będzie prowadzić zarówno z podziemnego tunelu, parkingu jak i z części naziemnej. W okolicy a właściwie nowego dworca będą ułatwienia do przystanków komunikacji miejskiej.
    To inwestycja PKP S.A., w granicach ministra infrastruktury po innych miastach w Polsce widać, że można, a może przygotowywana wspólnie z prywatnym inwestorem. Dworzec Chylonia i tereny wokół niego stwarzają ogromne możliwości. Dlatego warto się zastanowić czy funkcje dworcowe i obok nie połączyć z komercyjnymi?
    Obok dworca lub na tzw Mexyku powinny powstać centrum podmiejskie, budynki które powinny mięć funkcje usługowe. Pod budynkami powinien znajdować się parking podziemny dostępny dla pracowników i najemców obiektów. Parking dla podróżnych widać jest już przygotowany od strony ul. Chylońskiej.
    Na parterach budynków obok powinny się znaleźć punkty handlowe i to w dwu poziomach, dostępne na zakupy mieszkańców i podróżnych oraz kawiarnie itd.

    • 5 1

  • Tunel na Puckiej to priorytet (1)

    Teraz czas na tunel....Kierowcy maja dosc stania w korkach czasem po 40 minut. Nie ma swobodnego przejazdu pomiędzy dwiema bardzo zaludnionymi dzielnicami (Chylonia-Pogorze) . Brak drożności powoduje także zatkanie innych kluczowych ulic jak Chylońska, Hutnicza czy inne

    • 24 3

    • Korki to dopiero będą jak uruchomią tunel

      Zwiększy się znacznie ruch na Chylońskiej, Puckiej i Unruga. Niezbyt kolorowo to widzę. Jedynym plusem będzie naprawienie dziurawej i przerzucanej ze strony na stronę drogi rowerowej wzdłuż Puckiej.

      • 4 4

  • (8)

    I po co? I na co to komu? Jak już taki węzeł powinien być po drugiej stronie dworca, nie bardzo wiem kto będzie tutaj się przesiadał.

    • 33 18

    • (7)

      Ja mieszkający na pustkach

      • 10 4

      • (6)

        Ok, czyli uważasz że prawie 50 milionową inwestycja jest tak bardzo potrzebna dla 8 tysięcy mieszkańców Pustek i Demptowa?

        • 3 11

        • tak (5)

          uważam. Poza tym część ludzi przyjeżdza z kierunku obwodnicy i będzie miało gdzie zaparkować.

          • 9 6

          • (4)

            Co Ty za bzdury piszesz? Uważasz że tłumy ludzi jeździ np. z Witomina lub Dąbrowy samochodem, zostawia w Chyloni i śmiga skmką do pracy w Redzie? To Cię oświecę, nie nie jeździ, bo to po prostu się nie opłaca, paliwo plus jeszcze miesięczny na SKM. Ta inwestycja jest po prostu nie opłacalna i jeszcze parking na 140 samochodów, oczywiście płatny...

            • 9 8

            • ilość okolicznych mieszkańców jest zupełnie wystarczająca do zapełnienia tego parkingu

              nagminne było parkowanie pod lidlem i dalej kolejką.

              • 6 1

            • Aaa, bo powinien być za darmo (2)

              albo lepiej, biedaki z skmki powinni ci hotdoga robić?

              • 6 3

              • (1)

                Czytaj że zrozumieniem, nie powiedziałem że ma być za darmo. Tylko nikt nie będzie się przesiadał, płacił abonament miesięczny za parking, do tego SKM. Wystarczy spojrzeć na parking w centrum Gdyni pod szkołą filmową, wiecznie pusty, bo trzeba zapłacić 3zł.

                • 4 5

              • Byłem tam jakiś piątek września to ledwo miejsce znalazłem. Jak jadę do centrum lub nad bulwar to zawsze tam parkuję.

                • 7 0

  • węzeł?

    Węzeł to powstaje w Rumi Janowo.

    W Chyloni powstaje parking podziemny i niewiele więcej.

    • 15 2

  • Koszt jednego miejsca parkingowego ...

    Nie słyszałem o głupszej inwestycji. Koszt jednego miejsa parkingowego wynosi ponad 320 000 złotych. Wiem, że zaraz tu powiedzą, że nowe nawierzchnie, chodniki, zatoczki... Ciągle nie wiem dla kogo ta inwestycja? Obszary Koleczkowa, Bojana Dobrzewina zabudowują się w zawrotnym tempie. Czy to dla tych osób, które stamtąd dojadą do Chylonii, by się przesiąść w pociąg? Pojemność tego parkingu jest wtedy zdecydowanie za mała! Poza tym jest to kiepski pomysł na rozwiązanie problemów komunikacyjnych. Bojano to już ponad 3 tysiące mieszkańców, Koleczkowo kolejna połowa tego, a jak można pokonać dystans 10 km z Bojana do Chylonii? Jeden autobus dziennie z rana przed siódmą i jeden około 16-tej. Czy ktoś w tej Gdyni myśli? Chcecie żeby codziennie zjeżdżały setki samochodów zamiast kilku autobusów? Dlatego uważam tą budowę za skrajną bezmyślność połączoną z niebywałą rozrzutnością.

    • 15 4

  • Czy wy wszędzie musicie wtrącić coś o tym wirusie? Covid tu covid tam , Lechia bez covid strzeliła 10 goli , przestańcie ludziom prac mózgi,

    • 2 1

  • Szkoda, że po drugiej stronie torów

    dalej średniowiecze, brak chodników, błoto itp

    • 16 1

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Zobaczymy jak to wszystko bedzie wyglądało po oddaniu do użytku.Te rejony miasta były zaniedbane i nadal są, po drugiej stronie torów.

    • 48 5

    • Nie było - narzekali

      Powstaje - narzekają
      Będzie - nadal będą narzekać

      • 13 3

    • Na początku będzie wyglądać. Po pół roku-roku przestanie.

      Pieniądze na inwestycje są, ale na utrzymanie przekazywane są psie pieniądze, które nie pozwalają na utrzymanie dobrej kondycji tych miejsc.

      • 8 2

    • Powinno być więcej zieleni, zasadzone drzewa.

      • 4 4

  • Tunel pod Pucką i Droga Opat z Drogą Czerwona?

    A kiedy te inwestycje? Slyszalem o nich gdy sie urodzilem. Dzis mam ponad 30 lat i dalej kazdy tylko pyta kiedy i kiedy to powstanie. Jesli naprawde chcemy pomoc miastu w niwelowaniu korkow,powinno wybudowac sie te drogi. Milo ze robia dworzec ale sam dworzec to nie wszystko. Chcemy nowych drog!

    • 11 0

  • To powinno trwac 1-2 msc

    Co to za problem w tyle osob postawic budynek, troche asfaltu wylac i gotowe

    • 7 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane