• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Półroczne zwężenia dróg w centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
25 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 15:20 (25 stycznia 2016)
  • Przez najbliższe pół roku każdej nocy jezdnia Armii Krajowej nad Okopową będzie zwężana do jednego pasa.
  • Drogowcy zwężą nitkę zarówno w stronę centrum Gdańska, jak i Chełmu.
  • Zwężenie Okopowej w kierunku Pruszcza Gdańskiego może powodować większe korki szczególnie w czasie popołudniowego szczytu.

Od wtorku kierowców w centrum Gdańska czekają kolejne zmiany i utrudnienia w ruchu. W związku z budową nowych wiaduktów przy Armii Krajowej i Okopowej zobacz na mapie Gdańska drogowcy na pół roku zwężą tam trzy jezdnie. By zminimalizować korki i utrudnienia dla kierowców, prace w ciągu Trasy W-Z prowadzone będą w nocy. Gorzej będzie na Okopowej, która zostanie zwężona na całą dobę.



Zwężony fragment ul. Okopowej w Gdańsku. Zwężony fragment ul. Okopowej w Gdańsku.
Aktualizacja, poniedziałek, godz. 15.15.
Drogowcy wcześniej niż zapowiadali zwęzili fragment ul. Okopowej pod al. Armii Krajowej. Początkowo miało to nastąpić dopiero we wtorek w nocy, tymczasem kierowcy jadą jednym pasem w kierunku Pruszcza Gdańskiego już od dzisiejszego popołudnia.

Monitorujemy sytuację na bieżąco. Szczegóły w naszym Raporcie.

Czy większe korki wywołane pracami zmuszą cię do zamiany auta na komunikację miejską?

Zmiany w ruchu w ścisłym centrum Gdańska i związane z nimi utrudnienia są nieuniknione. Za pół roku mają być bowiem gotowe nowe wiadukty w ciągu Armii Krajowej i Okopowej.

We wtorek w nocy drogowcy rozpoczną prace na obecnym wiadukcie na al. Armii Krajowej, gdzie jezdnię zwężą do jednego pasa w każdym kierunku.

Co ważne - jezdnia będzie zwężana wyłącznie w nocy, w godz. 23:30 - 5:00. Także do jednego pasa - ale tym razem już na stałe - zostanie zwężony przejazd ulicą Okopową pod al. Armii Krajowej w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

Nie chcesz utknąć w korkach? Sprawdź nasz Raport drogowy.

Utrudnienia w ruchu na Armii Krajowej i Okopowej w centrum Gdańska potrwają ponad pół roku. Utrudnienia w ruchu na Armii Krajowej i Okopowej w centrum Gdańska potrwają ponad pół roku.
- Zmiany organizacji ruchu są konieczne, ponieważ budujemy nowe wiadukty, dzięki którym w tym miejscu powstanie węzeł przesiadkowy, integrujący komunikację autobusową, tramwajową i kolejową. Ruch samochodowy ul. Okopową w kierunku Pruszcza Gdańskiego na szczęście nie jest bardzo intensywny, natomiast w al. Armii Krajowej, która jest jedną z głównych arterii w mieście, będziemy zwężać jezdnię tylko nocami, tak aby przez cały dzień kierowcy mogli korzystać ze wszystkich pasów - tłumaczy Wojciech Bróż, dyrektor kontraktu Doraco, generalnego wykonawcy infrastruktury drogowej Forum Gdańsk.
Jak zapewniają drogowcy i budowniczowie, wprowadzane zmiany nie będą miały żadnego wpływu na ruch pieszy w tym rejonie. Zmiana organizacji ruchu w al. Armii Krajowej będzie obowiązywać do połowy 2016 r. Nieco dłużej potrwają prace na ul. Okopowej, ruch na obu pasach zostanie tam przywrócony po wakacjach.



Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Miejskim wkładem w inwestycję jest 6-hektarowa działka o wartości ok. 130 mln zł. W zamian za nią inwestor zbuduje m.in. Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska.

Centrum zaprojektowało studio Kwadrat. Natomiast nad projektem całego nowego kompleksu czuwa warszawska pracownia Sud Architekt Polska, jako krajowy koprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi. Wykonawcą części kubaturowej jest firma Warbud. Infrastrukturę towarzyszącą - dojścia, drogi, sieci podziemne - wykonuje spółka Doraco.

Powierzchnia całkowita Forum Gdańsk wyniesie blisko 144 tys. m kw., z czego powierzchnia najmu będzie stanowić ok. 62 tys. m kw. W skład Forum Gdańsk wejdzie centrum handlowe, które pomieści ponad 200 lokali handlowych i usługowych, a także kino z dziewięcioma salami. Zaplanowano siedem kondygnacji naziemnych oraz jedną podziemną.

Opinie (215)

  • a kiedy będzie otworzone Hucisko?

    Czy nie miało to nastąpić w październiku?

    Rozważaliśmy dwa warianty zamknięcia tej drogi. Pierwszy przewidywał wyłączenie z ruchu jednej jezdni, ale w takiej sytuacji utrudnienia potrwałyby kilkanaście miesięcy. Dlatego wybraliśmy drugi wariant, całkowite zamknięcie ulicy dla ruchu kołowego, dzięki temu utrudnienia potrwają krócej - 15 tygodni. Chcemy też wykorzystać czas wakacji, gdzie natężenie ruchu jest zdecydowanie mniejsze - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Cztery-miesiace-utrudnien-w-centrum-Gdanska-Rusza-budowa-Forum-Gdansk-n92099.html

    • 12 1

  • jesli dla Was komunikacja w Trojmiescie nie jest dobra alternatywa na wypadek ogromnych korkow (3)

    to siedzcie sobie glaby w tych swoich blachosmrodach i nie placzcie potem !!!

    • 7 15

    • nie wyzywaj innych od pajaców tylko policz (2)

      jadę z Chełmu do Nowego Portu w dwie osoby - rano zajmuje mi to 20 min. po południu 30 min. czyli zdecydowanie szybciej niż tramwajem (mimo że nie muszę się przesiadać). Ale to jeszcze nic - drugi haczyk samochodem jest taniej niż komunikacja miejską i to wyraźnie bo bilety miesięczne dla 2 osób to 160zł a koszt paliwa - i to nie gazu - to około 100zł (8km w jedna stronę) !!!!!!!!!!!!

      • 4 3

      • Twoja opowieść jest trochę naciągana (1)

        1) remonty, naprawy, ubezpieczenia, eksploatacja
        2) wartość auta spada - jeśli 5 lat temu kupiłeś auto za 80 tys, to dzisiaj będzie wart "ciut mniej"...
        3) poza pracą jest jeszcze życie - sklep, lekarz, dzieci, znajomi... Wszędzie chodzisz z buta? Pewnie wsiadasz w auto, ale wtedy nie ma mowy o jeżdzie za 100zł miesięcznie

        Podsumowując pojawiające się tu czasem herezje: nigdy nie uwierzę, że ktoś - jeżdząc po mieście autem (nawet w dwie osoby) - płaci mniej niż za miesiaka.

        Zgadzam się tylko co do jednego - obrażanie od pajaców jest nie na miejscu, bo jak kogoś stać to po co ma się męczyć w zbiorkomie.

        • 2 0

        • piszemy o alternatywie na wypadek korków i koniecznych dojazdów a nie o decyzji mającej wpływ na całe życie. Samochód mam i będę miał, traktuje go jako narzędzie a nie inwestycje, więc godzę się na utratę wartości i ponoszenie kosztów na jego utrzymanie (200zł mies z ubezpieczeniem wystarczy). Poza dojazdami do pracy pozwala mi on swobodnie się poruszać i docierać do miejsc gdzie komunikacja nie dociera a rowerem nie dam rady dojechać. Tym bardziej że dla mojej czteroosobowej rodziny jest dużo taniej korzystać z auta

          • 5 0

  • A kiedy Hucisko otworzą ?!

    najpierw miało być zamknięte do końca października, potem grudnia a teraz końca nie widać.

    • 13 5

  • eko jazda (6)

    Moje zasady eko jazdy są następujące :
    1. załóżmy , że kierowca stoi na czerwonym świetle na skrzyżowaniu z zamiarem skrętu w prawo .Światła zmieniają się na zielone i co się dzieje ? Kierowca gwałtownie wciska gaz i ostro skręca z piskiem opon wchodząc w wiraż . Tutaj eko ma coś do powiedzenia , w zakręt wchodzi się powoli i delikatnie , a po jego wykonaniu dopiero wrzucamy 3 bieg wyrównując tor jazdy .
    2. Sprawa gazu. Gazu nie wciskamy tylko POPYCHAMY stopą . Nie ważne jest czy do dechy czy 3/4 , ważne że delikatnie . Spowoduje to , że chętniej zwolnimy nie przekraczając dozwolonej szybkości . W moim przypadku do pracy ze 140 zwolniłem do 90 . po tankowaniu pod korek okazało się że nie 8 ale 5 benzyny. No i silnik nie wyje .
    3. Sprawa hamulców . Hamulec również popychamy można poćwiczyć zimą tak żeby nie włączył się ABS jest optymalnie. Trzeba też spróbować cofnąć fotel max do tyłu , żeby dostosować usadowienie się.
    4. Sprawa hamulców nr 2 . Nie zakleszczamy hamulców na tarczach przy dohamowaniu wiele osób wam nie będzie mogło powiedzieć , że nadużywacie tego.
    5. Hamowanie silnikiem. Jeśli zmieniasz biegi w sposób taki że czekasz aż obroty spadną do minimum i wrzucasz bieg wyższy wtedy , to jeśli wrzucisz bieg niższy przy minimalnych obrotach to zahamujesz silnikiem .
    6. Taki jeszcze jeden element stosowany tylko podczas dnia . Można jechać blisko krawędzi jezdni okazuje się , że nagle polskie drogi są szerokie robi się jakieś 1,5 metra między przeciwnymi strumieniami ruchu . Często przepuszczałem tak motory , raz jechał na czołowe 0,1 sekundy w oku no i się udało .Tylko trzeba uważać na pieszych nie wolno tak jechać w nocy .
    7. Porada na zimę . Pozwól silnikowi nagrzać się zanim włączysz ogrzewanie zimny silnik nie da ciepła . Ewentualnie w miarę podgrzewania możesz ewentualnie dodawać temperatury - on się chętnie podzieli i w razie mrozów nie będzie go tracić na początku jeśli max ;
    8. Traktuj podgrzewanie jak prędkościomierz - w zasadzie jak turbo nagrzany kierowca ma więcej p.....e w głowie dłużej pojeżdzisz na swoim silniku , o ile jeszcze nie nadaje się na żyletki .
    9. Inne . Można oczywiście wyjąć koło zapasowe , można też negocjować z serwisem ustawienie spalania LPG na mniejsze. Mi się udało to ustawili 4 litry mniej na sto .Można ? Można .
    10. Dzięki wolniejszej jeździe unikniesz na dłużej stłuczenia przedniej szyby .
    11. Częściowo te zasady można zastosować na rowerze .

    • 2 10

    • (2)

      12. jedź w odległości maksymalnie 15cm za zderzakiem znajdującego się przed Tobą samochodu. Wykorzystasz tunel aerodynamiczny, dzięki któremu oszczędzisz kolejne 0,15 litra/100km.

      • 6 0

      • a jak ci się uda zahaczyć o poprzedzające auto to możesz nawet oszczędzić 100% zużytego paliwa

        • 5 0

      • i nie zapomnij przegryzać cebulą :)

        • 0 0

    • a jaki to ma związek z zamknieciem Okopowej ?!

      tu się raczej eko nie przyda tylko sprawne ruszanie ze świateł, bo okaże się że jadąc eko na tych samych światłach spędzisz 2 razy tyle czasu i spalisz więcej stojąc niż przy energicznej jeździe.

      • 0 0

    • Mocny towar bierzesz.

      • 1 0

    • Palenie na mrozie nie ma sensu, o wiele szybciej ogrzejsz podczas jazdy, nie trując niepotrzebnie środowiska (zwłaszcza dislem z wyciętym dpf) i nie łamiąc prawa.

      a z gazem to jest tak że gorsi od typów co siedzą na zderzakach i nie znają żadnych ograniczeń to są ci co nie potrafią sensownie przyspieszyć. Jedzie ci taki ze świateł 5s po zapaleniu się zielonego i przyspiesza przez 3minuty do 50km./h.... ale Polacy są beznadziejnymi kierowcami więc czemu się dziwić.

      • 1 0

  • Byle szybko

    Wszelkie dlugofalowe zmiany są ok, mogę chwilę pocierpieć, by w przyszłosci było wygodniej.

    • 5 2

  • tylko w nocy ?

    Jechałem w sobotę o 13.30 Armii Krajowej w dół i korek był większy niż w normalny dzień przed 8.00 tylko dlatego, że na pasie przed skrętem w stronę Orunii stał pachołem blokujący pół prawego pasa i nie wyglądało na to że on tam stoi sensownie.

    • 5 4

  • Myślę że warto tam na stałe zawęzić ten ruch, kosztem obustronnych ścieżek rowerowych.

    • 6 10

  • Super (1)

    Aż się nie chce wierzyć, że ktoś wpadł na pomysł by pracować w nocy

    • 7 5

    • Kto powiedział że będą pracować? Póki co tylko zamkną pasy.

      • 4 0

  • w strone Pruszcza maly ruch, tak tak

    http://www.trojmiasto.pl/raport/Wydluza-sie-korek-po-zwezeniu-Okopowej-rt17623.html?ref=2-0

    • 1 0

  • tam i bez zwężenia są ciągle korki, więc współczuję tym co codziennie tą trasę muszą pokonywać

    • 8 1

  • Będziemy minimalizować korki w stopniu maksymalnym

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane