• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Półroczne zwężenia dróg w centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
25 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 15:20 (25 stycznia 2016)
  • Przez najbliższe pół roku każdej nocy jezdnia Armii Krajowej nad Okopową będzie zwężana do jednego pasa.
  • Drogowcy zwężą nitkę zarówno w stronę centrum Gdańska, jak i Chełmu.
  • Zwężenie Okopowej w kierunku Pruszcza Gdańskiego może powodować większe korki szczególnie w czasie popołudniowego szczytu.

Od wtorku kierowców w centrum Gdańska czekają kolejne zmiany i utrudnienia w ruchu. W związku z budową nowych wiaduktów przy Armii Krajowej i Okopowej zobacz na mapie Gdańska drogowcy na pół roku zwężą tam trzy jezdnie. By zminimalizować korki i utrudnienia dla kierowców, prace w ciągu Trasy W-Z prowadzone będą w nocy. Gorzej będzie na Okopowej, która zostanie zwężona na całą dobę.



Zwężony fragment ul. Okopowej w Gdańsku. Zwężony fragment ul. Okopowej w Gdańsku.
Aktualizacja, poniedziałek, godz. 15.15.
Drogowcy wcześniej niż zapowiadali zwęzili fragment ul. Okopowej pod al. Armii Krajowej. Początkowo miało to nastąpić dopiero we wtorek w nocy, tymczasem kierowcy jadą jednym pasem w kierunku Pruszcza Gdańskiego już od dzisiejszego popołudnia.

Monitorujemy sytuację na bieżąco. Szczegóły w naszym Raporcie.

Czy większe korki wywołane pracami zmuszą cię do zamiany auta na komunikację miejską?

Zmiany w ruchu w ścisłym centrum Gdańska i związane z nimi utrudnienia są nieuniknione. Za pół roku mają być bowiem gotowe nowe wiadukty w ciągu Armii Krajowej i Okopowej.

We wtorek w nocy drogowcy rozpoczną prace na obecnym wiadukcie na al. Armii Krajowej, gdzie jezdnię zwężą do jednego pasa w każdym kierunku.

Co ważne - jezdnia będzie zwężana wyłącznie w nocy, w godz. 23:30 - 5:00. Także do jednego pasa - ale tym razem już na stałe - zostanie zwężony przejazd ulicą Okopową pod al. Armii Krajowej w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

Nie chcesz utknąć w korkach? Sprawdź nasz Raport drogowy.

Utrudnienia w ruchu na Armii Krajowej i Okopowej w centrum Gdańska potrwają ponad pół roku. Utrudnienia w ruchu na Armii Krajowej i Okopowej w centrum Gdańska potrwają ponad pół roku.
- Zmiany organizacji ruchu są konieczne, ponieważ budujemy nowe wiadukty, dzięki którym w tym miejscu powstanie węzeł przesiadkowy, integrujący komunikację autobusową, tramwajową i kolejową. Ruch samochodowy ul. Okopową w kierunku Pruszcza Gdańskiego na szczęście nie jest bardzo intensywny, natomiast w al. Armii Krajowej, która jest jedną z głównych arterii w mieście, będziemy zwężać jezdnię tylko nocami, tak aby przez cały dzień kierowcy mogli korzystać ze wszystkich pasów - tłumaczy Wojciech Bróż, dyrektor kontraktu Doraco, generalnego wykonawcy infrastruktury drogowej Forum Gdańsk.
Jak zapewniają drogowcy i budowniczowie, wprowadzane zmiany nie będą miały żadnego wpływu na ruch pieszy w tym rejonie. Zmiana organizacji ruchu w al. Armii Krajowej będzie obowiązywać do połowy 2016 r. Nieco dłużej potrwają prace na ul. Okopowej, ruch na obu pasach zostanie tam przywrócony po wakacjach.



Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Miejskim wkładem w inwestycję jest 6-hektarowa działka o wartości ok. 130 mln zł. W zamian za nią inwestor zbuduje m.in. Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska.

Centrum zaprojektowało studio Kwadrat. Natomiast nad projektem całego nowego kompleksu czuwa warszawska pracownia Sud Architekt Polska, jako krajowy koprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi. Wykonawcą części kubaturowej jest firma Warbud. Infrastrukturę towarzyszącą - dojścia, drogi, sieci podziemne - wykonuje spółka Doraco.

Powierzchnia całkowita Forum Gdańsk wyniesie blisko 144 tys. m kw., z czego powierzchnia najmu będzie stanowić ok. 62 tys. m kw. W skład Forum Gdańsk wejdzie centrum handlowe, które pomieści ponad 200 lokali handlowych i usługowych, a także kino z dziewięcioma salami. Zaplanowano siedem kondygnacji naziemnych oraz jedną podziemną.

Opinie (215)

  • Biskupia się Buduje !

    Do Okopowej to Biskupia wszak.

    • 6 0

  • (1)

    Tylko transport szynowy ma sens.
    Autobusy ok, ale powinny byc wszedzie buspasy. Tam gdzie sa dwa pasy, jeden zabrac dla autobusow, postawic kamery i lapac osobowki jezdzace nielegalnie.

    Z chodnikow i trawnikow wyrzucic samochody.

    Korki zmniejsza sie o polowe.

    • 14 13

    • a gdzie sa 2 pasy :)))

      • 0 1

  • Przecież Pruszcz / dawna dzielnic Gdańska / (1)

    To sypialnia Gdańska.

    • 7 5

    • Żebyś tam miał tylko Pruszcz

      Tamtędy dojeżdża się również (co Gdańszczanina powinno interesować) do Oruni, Oruni Górnej, czy Chełmu (takie dzielnie, łącznie 50 tys. mieszkańców). Nie wspomnę o św. Wojciechu, Olszynce, Lipcach, Rotmance, Straszynie, Kowalach i Borkowie, bo pewnie mniej Cie to interesuje, choć to bezpośrednie zaplecze Gdańska. A już w ogóle pewnie nie interesuje Cię, choć stamtąd traktem też dojeżdżają mieszkańcy takich miejscowości jak: Radunica, Rokitnica, Juszkowo, Rusocin, Cieplewo, Łęgowo, Różyny, Skowarcz, Pszczółki, Tczew (!), Goszyn, Bielkowo i Kolbudy. I żeby nie było: wielu dojeżdża autobusami.

      • 12 2

  • jak zwykle w wizualizacji

    musi być jakaś bzdura. Nie ma ul. Targ Rakowy a jest Targ Rakowy - synonim placu

    • 6 1

  • "Ruch samochodowy ul. Okopową w kierunku Pruszcza Gdańskiego na szczęście nie jest bardzo intensywny"

    No, tak bardzo nie jest, że niedawno rozważali, czy nie dobudować drogi dublującej Trakt (a nie zbudowali, bo największe korki i tak są... na Okopowej).

    • 9 2

  • dobrze się dzieje miasto się rozwija, niech budują, wytrzymamy...

    wkrótce wiosna i przesiadka na moto. .. .pozdr

    • 5 2

  • Ruch w kierunku Pruszcza Gdańskiego

    "Ruch samochodowy ul. Okopową w kierunku Pruszcza Gdańskiego na szczęście nie jest bardzo intensywny" - Wojteczku kochany, widziałeś ty kiedyś ten fragment drogi na własne oczy?

    • 23 1

  • Maly ruch w kirunku Pruszcza!!! (3)

    Mały ruch w kierunku Pruszcza - a to zabawne. Będą korki już od Opery i Centrum będzie codziennie zablokowane w godzinach szczytu. Gratuluję pomysłu.

    • 18 3

    • a co konkretnie proponujesz? (2)

      Ze swojej strony proponuję przyspawanym mentalnie do siedzenia samochodu rozważenie innych opcji: np. komunikacja szynowa nie jest narażona na korki.

      Może być nawet Park and Ride.

      • 3 5

      • to Ty nic nie proponujesz oprócz korków

        a wiesz ze ten twój autobus tez będzie musiał przejechać przez to zwężenie w tunelu Okopowa. I jaka to alternatywa?.
        Jak chcesz alternatywy bo Ty jej nie masz ........... to proszę otworzyć przejazd górą jak było dawniej w poziomie armii Krajowej. Moze trzeba zaczekać na tunel pod Martwą wisłą i wtedy na trasie Podwale Przedm-Armii Krajowej będzie mniejszy strumień pojazdów

        • 6 2

      • poczekać na otwarcie tunelu pod Martwa Wisłą

        wtedy większość ciężarowych z portu ominie centrum

        • 2 0

  • Ankieta (5)

    68% glosujacych twierdzi ze komunikacja nie jest w Trójmieście dobrą alternatywą...
    moge sie zalozyc ze ta grupa glosujacy od momentu kupna auta (pewnie na kredyt - typowa mentalnosc zastaw sie z postaw sie) nie korzysta juz od dluzszego czasu komunkacji miejskiej wiec pewnie nawet nie orintuje sie co i jak...
    to typowa mentalnosc polaka - Ja bede jezdzil autobusem?!!? przeciez mam samochod!! mnie nie stac!!! itd...
    tak tak, tylko ze samochod ma pewnie ponad 10 lat i zatrowa srodowisko bardziej niz autobsus/tramwaj wiorzacy 100 osob do pracy jednoczesnie...

    • 10 26

    • Takie bzdury mogła napisać tylko osoba, bez prawa jazdy.

      Bo zrobienie prawa jazdy przekracza jej możliwości intelektualne.

      Bardzo chętnie przesiądę się na autobus, ale samochodem jadę 15 minut. Pracuję 11-19 i w korkach nie stoję. Autobusem z przesiadką na tramwaj jadę 45 minut, pod warunkiem, że autobus nie spóźni się. Jeśli się spóźni 2-3 minuty nie zdążę na tramwaj i do pracy będę jechał 1,5 godziny.

      • 13 4

    • nie mierz innych swoja miarą

      nie sądzę aby komukolwiek pracującemu normalnie był potrzebny kredyt na zakup 10-letniego auta. Każdy potrafi sobie skalkulować czas i koszty dojazdu w różnych wariantach. Myślenie o samochodzie jak o prestiżu to chyba tylko u nowobogackich i i małolatów.

      • 10 1

    • aktualne odciete dzielnice nie maja alternatywnych srodkow transportu... autobus jezdzi po tych samych drogach tylko robi to gorzej (wolniej, mniejsza wygoda, itp.) orunia, sw. wojciech, pruszcz - skm-ki tam jezdza tak czesto jak by to robily za kare, tramwaju niet.
      dzielnice poludniowe, czesc trasy mozna przejechac tramwajem, ale co dalej?
      jezeli ktos sie musi przesiadac 3 razy i wiecej to ma gdzies gleboko taka podroz i oczywistym wyborem jest samochod...
      jezeli chodzi o koszty to nawet jak ktos bierze na kredyt autko nie jest to powod do potepiania, ludzie biora na kredyt miksery, telewizory, itp... ba, nawet za zakupy w tesco moga zaplacic karta kredytowa i o niczym to nie przesadza...
      jezeli chodzi o zatrowanie srodowiska to wytlumacz ludziom ze powinni zrezygnowac z samolotow i zamiast tego podrozowac statkiem, przestac produkowac plastikowe opakowania, bo niedlugo w oceanach bedzie wiecej kg smieci niz kg ryb... jak z tym sie uporasz to przyjdzie czas na 4 kolka, wystarczy wypromowac naped elektryczny:)

      • 10 2

    • Jezdzilem komunikacja do pracy ale straciłem ponad 3 godz dziennie na dojazdy. Samochodem zajmuje mi to 30 minut. Do tego nie marzne, nie muszę stać w smrodzie, nie martwie się brakiem skomunikowanie linii.

      • 5 1

    • Nie to czysta kalkulacja. Samochód bardziej się opłaca. Każdy raz na rok jedzie komunikacją i ma porównanie. Drogo, słabe połączenia, długie czasy przejazdu, olewanie klienta, tłok. To nie dla mnie

      • 2 0

  • No pewnie bo przecież korki są za małe. Lepiej by tam dziury załatali.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane