• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Półroczne zwężenia dróg w centrum Gdańska

Maciej Korolczuk
25 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 15:20 (25 stycznia 2016)
  • Przez najbliższe pół roku każdej nocy jezdnia Armii Krajowej nad Okopową będzie zwężana do jednego pasa.
  • Drogowcy zwężą nitkę zarówno w stronę centrum Gdańska, jak i Chełmu.
  • Zwężenie Okopowej w kierunku Pruszcza Gdańskiego może powodować większe korki szczególnie w czasie popołudniowego szczytu.

Od wtorku kierowców w centrum Gdańska czekają kolejne zmiany i utrudnienia w ruchu. W związku z budową nowych wiaduktów przy Armii Krajowej i Okopowej zobacz na mapie Gdańska drogowcy na pół roku zwężą tam trzy jezdnie. By zminimalizować korki i utrudnienia dla kierowców, prace w ciągu Trasy W-Z prowadzone będą w nocy. Gorzej będzie na Okopowej, która zostanie zwężona na całą dobę.



Zwężony fragment ul. Okopowej w Gdańsku. Zwężony fragment ul. Okopowej w Gdańsku.
Aktualizacja, poniedziałek, godz. 15.15.
Drogowcy wcześniej niż zapowiadali zwęzili fragment ul. Okopowej pod al. Armii Krajowej. Początkowo miało to nastąpić dopiero we wtorek w nocy, tymczasem kierowcy jadą jednym pasem w kierunku Pruszcza Gdańskiego już od dzisiejszego popołudnia.

Monitorujemy sytuację na bieżąco. Szczegóły w naszym Raporcie.

Czy większe korki wywołane pracami zmuszą cię do zamiany auta na komunikację miejską?

Zmiany w ruchu w ścisłym centrum Gdańska i związane z nimi utrudnienia są nieuniknione. Za pół roku mają być bowiem gotowe nowe wiadukty w ciągu Armii Krajowej i Okopowej.

We wtorek w nocy drogowcy rozpoczną prace na obecnym wiadukcie na al. Armii Krajowej, gdzie jezdnię zwężą do jednego pasa w każdym kierunku.

Co ważne - jezdnia będzie zwężana wyłącznie w nocy, w godz. 23:30 - 5:00. Także do jednego pasa - ale tym razem już na stałe - zostanie zwężony przejazd ulicą Okopową pod al. Armii Krajowej w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

Nie chcesz utknąć w korkach? Sprawdź nasz Raport drogowy.

Utrudnienia w ruchu na Armii Krajowej i Okopowej w centrum Gdańska potrwają ponad pół roku. Utrudnienia w ruchu na Armii Krajowej i Okopowej w centrum Gdańska potrwają ponad pół roku.
- Zmiany organizacji ruchu są konieczne, ponieważ budujemy nowe wiadukty, dzięki którym w tym miejscu powstanie węzeł przesiadkowy, integrujący komunikację autobusową, tramwajową i kolejową. Ruch samochodowy ul. Okopową w kierunku Pruszcza Gdańskiego na szczęście nie jest bardzo intensywny, natomiast w al. Armii Krajowej, która jest jedną z głównych arterii w mieście, będziemy zwężać jezdnię tylko nocami, tak aby przez cały dzień kierowcy mogli korzystać ze wszystkich pasów - tłumaczy Wojciech Bróż, dyrektor kontraktu Doraco, generalnego wykonawcy infrastruktury drogowej Forum Gdańsk.
Jak zapewniają drogowcy i budowniczowie, wprowadzane zmiany nie będą miały żadnego wpływu na ruch pieszy w tym rejonie. Zmiana organizacji ruchu w al. Armii Krajowej będzie obowiązywać do połowy 2016 r. Nieco dłużej potrwają prace na ul. Okopowej, ruch na obu pasach zostanie tam przywrócony po wakacjach.



Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Miejskim wkładem w inwestycję jest 6-hektarowa działka o wartości ok. 130 mln zł. W zamian za nią inwestor zbuduje m.in. Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska.

Centrum zaprojektowało studio Kwadrat. Natomiast nad projektem całego nowego kompleksu czuwa warszawska pracownia Sud Architekt Polska, jako krajowy koprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi. Wykonawcą części kubaturowej jest firma Warbud. Infrastrukturę towarzyszącą - dojścia, drogi, sieci podziemne - wykonuje spółka Doraco.

Powierzchnia całkowita Forum Gdańsk wyniesie blisko 144 tys. m kw., z czego powierzchnia najmu będzie stanowić ok. 62 tys. m kw. W skład Forum Gdańsk wejdzie centrum handlowe, które pomieści ponad 200 lokali handlowych i usługowych, a także kino z dziewięcioma salami. Zaplanowano siedem kondygnacji naziemnych oraz jedną podziemną.

Opinie (215)

  • (1)

    Tylko transport szynowy ma sens.
    Autobusy ok, ale powinny byc wszedzie buspasy. Tam gdzie sa dwa pasy, jeden zabrac dla autobusow, postawic kamery i lapac osobowki jezdzace nielegalnie.

    Z chodnikow i trawnikow wyrzucic samochody.

    Korki zmniejsza sie o polowe.

    • 14 13

    • a gdzie sa 2 pasy :)))

      • 0 1

  • A kiedy Hucisko otworzą ?!

    najpierw miało być zamknięte do końca października, potem grudnia a teraz końca nie widać.

    • 13 5

  • a kiedy będzie otworzone Hucisko?

    Czy nie miało to nastąpić w październiku?

    Rozważaliśmy dwa warianty zamknięcia tej drogi. Pierwszy przewidywał wyłączenie z ruchu jednej jezdni, ale w takiej sytuacji utrudnienia potrwałyby kilkanaście miesięcy. Dlatego wybraliśmy drugi wariant, całkowite zamknięcie ulicy dla ruchu kołowego, dzięki temu utrudnienia potrwają krócej - 15 tygodni. Chcemy też wykorzystać czas wakacji, gdzie natężenie ruchu jest zdecydowanie mniejsze - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Cztery-miesiace-utrudnien-w-centrum-Gdanska-Rusza-budowa-Forum-Gdansk-n92099.html

    • 12 1

  • A Pan Maciej chciał likwidacji wiaduktów (6)

    A tu taka niespodzianka.

    • 92 18

    • "nie wiem, ale się wypowiem" (5)

      nie te wiadukty. Ale próbuj dalej.

      • 26 16

      • te też (4)

        miał być rozebrany wiadukt na podwale z okopowej bo będzie tunel....

        • 15 5

        • nikt by go nie ruszył, bo to wiadukt tramwajowy nad linią kolejową (3)

          • 4 4

          • Na Podwale z Okopowej jest wiadukt tramwajowy??? (2)

            Tam tram skręca z Okopowej w stronę Podwala i AK (i odwrotnie) w poziomie "0", pod nim jest tunel Okopowej w kierunku Pd-Pn.
            A o rozbiórce estakady przy ABW, FRAG-i krzyczą od dawna, bo tnie im tkankę miejską.

            • 9 4

            • no pomyśl. Kolega z pierwszego posta produkował się o wiaduktach nad torami (1)

              • 2 4

              • maciuś wyluzuj

                • 4 2

  • No pewnie bo przecież korki są za małe. Lepiej by tam dziury załatali.

    • 4 1

  • (3)

    Rozwiązaniem problemu byłoby przeprowadzenie szerokiej debaty na temat rozwoju alternatywnych środków transportu zgodnie z zasadami elementarza polityki komunikacyjnej - rozdział "kierunek szacunek". Ulica Okopowa potwornym sznytem rozdziera miejską tkanke Gdańska. Trzeba coś z tym zrobić inaczej miasto zostanie sparaliżowane. Najlepszy przykład to Nowy Jork od kilku ostatnich dni. Samochody stojące na ulicach sparaliżowały kompletnie miasto i ludzie przestali uśmiechać się do siebie.

    • 2 9

    • zaczynasz, trollu kradnący nicki trochę inaczej śpiewać (2)

      może odwiedzasz strony internetowe nowojorskiego departamentu transportu?

      Polecam szczególnie filmiki córki uchodźcy z Krymu: Janette Sadik Khan.

      te sznyty to chyba sobie robiłeś na przedramieniu: to się leczy.

      • 1 0

      • (1)

        Niestety włodarze Nowego Yorku a także umierającego Detroit nie czytają elementarza polityki komunikacyjnej i nie wiedzą, że
        Realizacja sensownej polityki komunikacyjnej może zredukować korki w całym mieście w godzinach porannego szczytu o ca. 20%
        Wtedy może się okazać, że nie ma potrzeby projektowania kolejnych przewymiarowanych rozwiązań pseudobezkolizyjnych węzłów drogowych.
        Dlaczego nie proponuje się innych sensownych rozwązań np. metro pomiedzy Pruszczem a Gdańskiem?
        proponuję więcej luzu i zauważenie, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się między Gdańskiem a Pruszczem.

        • 1 4

        • wiedzą lepiej, niż się spodziewasz

          "metro" między Gdańskiem a Pruszczem już jest - problemem jest jedynie wygodne dojście do stacji leżących na jego trasie oraz częstotliwość połączeń.

          ale trollowanie poza tym idzie ci nieźle.

          Szkoda tylko, że nie potrafisz stworzyć własnego nicka i kradniesz innym na potęgę.

          • 1 0

  • SKM Gdańsk Śródmieście (7)

    I po co było ściemniać , że nowy przystanek kolejki dla mieszkańców . Zbudowany za naszą kasę dla Forum i już.

    • 39 18

    • no wiadomo. forum będzie tam wsiadało i jeździło.

      • 2 2

    • Oczywiście, ze dla forum. koszt 70 mln zł. Podobnie z nowym wiaduktem za 140 mln. u podnóża Biskupiej. (2)

      Potrzebny mieszkańcom? Jakoś tego nie zauważano a przystanek kolejowy Biskupia Góra zlikwidowano latach 60 ub. wieku...

      • 2 11

      • (1)

        Walnij sie w łeb ! To jest teraz centrum gdanska .... A ze komuniści w latach 60 coś zrobili to teraz nie można poprawić ???

        • 9 0

        • Pkm tez jest odbudowana linia. Mój wujek po tej trasie parowozem jezdzil 20lat.

          • 4 0

    • SKM Gdańsk Śródmieście było bardzo potrzebne to jedna z tych sensownych inwestycji.

      • 16 2

    • Ja codziennie wsiadam na Śródmieściu aby dojechać do Oliwy.

      • 12 2

    • A z forum kto bedzie korzystac? Mysle, ze mieszkancy.

      Poza tym juz dzis sporo ludzi tam wsiada do skm.

      • 19 8

  • Ruch w kierunku Pruszcza Gdańskiego

    "Ruch samochodowy ul. Okopową w kierunku Pruszcza Gdańskiego na szczęście nie jest bardzo intensywny" - Wojteczku kochany, widziałeś ty kiedyś ten fragment drogi na własne oczy?

    • 23 1

  • dobrze się dzieje miasto się rozwija, niech budują, wytrzymamy...

    wkrótce wiosna i przesiadka na moto. .. .pozdr

    • 5 2

  • "Ruch samochodowy ul. Okopową w kierunku Pruszcza Gdańskiego na szczęście nie jest bardzo intensywny"

    No, tak bardzo nie jest, że niedawno rozważali, czy nie dobudować drogi dublującej Trakt (a nie zbudowali, bo największe korki i tak są... na Okopowej).

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane