- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (68 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (376 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (272 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (115 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (99 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Polskie porty na bakier z Unią
- Zarzucamy Polsce stosowanie zbyt dużej biurokracji. Dyrektywa miała ułatwić formalności, tymczasem w Polsce zostały one skomplikowane - tłumaczy Stefan de Rynck, rzecznik Jacquesa Barrot, komisarza ds. transportu.
Chodzi o dyrektywę, która ustanawia w Unii jednolite formalności, jakie muszą spełniać wpływające bądź wypływające z unijnych portów statki - zarówno towarowe jak i pasażerskie. Celem dyrektywy miała być promocja transportu morskiego wobec innych środków transportu.
Udogodnienia dotyczą przede wszystkim formularzy w tzw. "Short Sea Shippping" (czyli w żegludze między niedaleko od siebie oddalonymi portami). Dyrektywa zastąpiła 50 różnych istniejących dotychczas w Unii formularzy pięcioma dokumentami, honorowanymi na całym świecie, zgodnie z zaleceniami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO - Interational Maritime Organisation).
Poza Polską, jedynie Belgia łamie tę dyrektywę. 20 maja Komisja Europejska wysłała do Polski już drugie ostrzeżenie w sprawie stosowania niezgodnych z dyrektywą formularzy. Zamiast wprowadzić jednolite formularze, Polska wprowadziła specyficzne formularze krajowe. Jeśli w ciągu dwóch miesięcy od daty otrzymania drugiego ostrzeżenia nie poprawimy ustawy, KE może wszcząć postępowanie przed unijnym Trybunałem Sprawiedliwości w Luksemburgu.
Opinie (13)
-
2005-07-12 23:56
Mają w tym swój cel
Dalej obowiązuje komisaryczny nakaz.Panom u góry tak wygodnie.
- 0 0
-
2005-07-13 00:42
"... Zarzucamy Polsce stosowanie zbyt dużej biurokracji. Dyrektywa miała ułatwić formalności, tymczasem w Polsce zostały one skomplikowane..."
Przyganiał kufel butelce.- 0 0
-
2005-07-13 09:07
w B R U K S E L I też łamią?!?!?!
No to *y przykład dają innym krajom.
- 0 0
-
2005-07-13 09:12
a ile
oni w tej Belgii mają portów?
- 0 0
-
2005-07-13 09:24
lotniczych??
- 0 0
-
2005-07-13 09:39
kaszub
porty w belgii:zeebruggee, brugia, antwerpia, gandawa, hemixem, ertvelde, doornzelle o lacznych obrotach wiekszych niz polskie porty 'robia' w pieciolatce....
- 0 0
-
2005-07-13 11:09
Kariera UE...
...powoli dopbiega końca.
Nie ma bardziej skorumpowanego "molochu urzędniczego"
w całej Europie.I dlatego popieram rybaków z samiutkiej północy, że nie przyjmują warunków rządowych, które są
kpiną polskich urzędasów siedządych na ciepłych posadkach
w stolicy nie mając pojęcia o rybackich realiach....- 0 0
-
2005-07-13 13:46
Rząd dba o porty
Jak widac nasz rząd ma w dupie porty i gospodarkę morska. Warsiaskie urzędniki jedyny port jaki znają to swój azpyziały na Pradze, gdzie menele łoją wino.
Po prostu olewka jak zawsze.- 0 0
-
2005-07-13 15:33
PRECZ Z PORTAMI!!!
TYLKO TIPI!!!
TYLKO ZIEMIANKI!!!
PRECZ Z OGNIEM!!!- 0 0
-
2005-07-13 17:22
sami sobie szkodzimy
przez biurokrację tracimy klientów, którzy wybierają porty w Niemczech i na Litwie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.