• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południe Gdańska połączone z PKM

Maciej Korolczuk
22 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Od soboty na przystanku "Jasień PKM" pojawią się autobusy m.in. linii 155. Od soboty na przystanku "Jasień PKM" pojawią się autobusy m.in. linii 155.

Od soboty, dzięki wydłużeniu linii autobusowej 155, mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska zyskają bezpośrednie połączenie z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Jasieniu. To efekt otwarcia nowego odcinka ul. Guderskiego zobacz na mapie Gdańska do pętli Jaworzniaków pojadą też autobusy linii 156. Zniknie za to linia 955.



Jak oceniasz pierwszy etap integracji komunikacji miejskiej w Gdańsku?

Wydłużenie linii jest możliwe dzięki otwarciu brakującego odcinka ul. Guderskiego między Rębowem a Zakoniczynem oraz budowie przepustu nad Potokiem Kozackim, nad którym przed trzema laty mieszkańcy własnymi siłami zbudowali kładkę.

Tym razem o inwestycję zadbało miasto i po udostępnieniu drogi kierowcom wprowadza zmiany w dotychczasowym funkcjonowaniu linii autobusowych.

Do piątku linia 155 kursowała na krótkiej trasie między pętlą Łostowice-Świętokrzyska a Jaworzniaków. W sobotę pojedzie już dalej - aż do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej "Jasień PKM" zobacz na mapie Gdańska.

Nowy schemat linii 155 i 156. Nowy schemat linii 155 i 156.
- Dodatkowym udogodnieniem dla mieszkańców i osób pracujących w tej części naszego miasta będzie również wydłużona trasa linii 156. Od soboty autobusy tej linii kończące dotąd kurs na pętli Rębowo, pojadą dalej przez nowy most do pętli Jaworzniaków - tłumaczy zmiany Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska ds. polityki komunalnej. - Linie 155 i 156 obsługują dynamicznie rozwijające się osiedla w tej okolicy, ich wydłużenie to zdecydowane polepszenie oferty komunikacyjnej. Dzięki bezpośredniemu połączeniu południowych dzielnic z przystankiem PKM wielu gdańszczan zyska lepszy dojazd do swoich miejsc pracy.
Nowa trasa linii 155 w dużym stopniu pokrywa się z linią 955, dlatego od soboty ta druga linia zostanie włączona do linii 155.

Pełen rozkład jazdy ZTM znajdziecie w naszym serwisie ztm.trojmiasto.pl.

Dzięki integracji taryfowej posiadacze biletów metropolitalnych dla dwóch organizatorów (bilety 24- i 72-godzinne) oraz biletu metropolitalnego łączonego będą mogli na jednym bilecie kontynuować podróż do portu lotniczego lub Wrzeszcza PKP.

Przypomnijmy. Budowa 270-metrowego fragmentu jezdni od skrzyżowania ulic Guderskiego i Flisykowskiego do istniejącej ulicy Guderskiego (od strony ul. Świętokrzyskiej) trwała niecałe pół roku. Większość kosztów przekraczających 1,5 mln zł poniósł deweloper (1,1 mln). Pozostałą część pokryła gmina oraz Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.

  • Ulica Guderskiego przed budową i po oddaniu nowego odcinka.
  • Mostek nad Potokiem Kozackim.
  • Budowa brakującego odcinka Guderskiego kosztowała ponad 1,5 mln zł.
  • W sobotę pojadą tędy pierwsze autobusy linii 155 i 156.

Opinie (247) 2 zablokowane

  • ja wiem co trzeba zrobić żeby komunikacja miejska stała się bardzo atrakcyjna (9)

    Trzeba zacząć walić mandaty za nieprawidłowe parkowanie w centrum, na trawnikach, na chodnikach, na zakazach, na przejściach dla pieszych, itd. Wtedy nagle się okaże że jazda samochodem jest nieopłacalna i nie komfortowa.

    • 38 11

    • (2)

      Na Kiełpinie nie mam problemów z parkowaniem. Na Osowej również. Aby dojechać z jednej dzielnicy do drugiej muszę jechać przez Morenę i Wrzeszcz lub przez Centrum Gdańska. Dojazd zajmuje ponad godzinę. Samochodem jadę kilkanaście min. Obwodnicą. Obwodnicą każdego dnia jeździ kilkadziesiąt tysięcy aut, ale mimo to miasto nie tworzy połączeń autobusowych, które by z tej drogi korzystały, łącząc dzielnice bezpośrednio ze sobą.

      • 10 5

      • wtórny analfabeto a czy doczytałeś w komentarzu że mowa o centrum a nie okolicach obwodnicy

        • 4 4

      • Z Osowej na Kielpinek 16 minut wg jakdojade.pl z użyciem 210 jako dojazd do PKM na Osowej.

        • 0 3

    • To jest najlepszy sposób i właśnie dlatego się go nie doczekamy.

      • 7 1

    • nawet gdyby komunikacja była 10x tańsza vs. samochód to i tak nie skorzystam :) (4)

      komunikacja = stracony czas w towarzystwie śmierdzielów, czas którego nigdy nie odzyskam

      • 8 8

      • stracony czas w korkach jak odzyskujesz? (3)

        • 11 2

        • a autobusy latają (2)

          • 2 4

          • tramwaje owszem (1)

            bokiem

            • 8 1

            • zwłaszcza jak stoją

              • 1 5

  • Cieszcie sie poludniowcy, a nie narzekajcie (10)

    Wkurza mnie to, ze wydaje się się Wam, ze wszystko się Wam należy. Kupiliście mieszkania tam gdzie kupiliście, zaplaciliscie malo nie dlatego, ze na poludniu beton do budowy mieszkan gorszy tylko dlatego, ze komunikacyjnie południe nie jest tak rozbudowane na przykład
    wrzeszcz.

    • 25 59

    • (5)

      Taka była polityka władz miasta przez ostatnie kilkanaście lat. Miasto sprzedawało tanio ziemię poza Centrum, a drogo w Centrum, właśnie po to aby rozwijać południowe dzielnice. Poza tym, mieszkańcy tych dzielnic również płacą podatki, więc nowe drogi zwyczajnie się im należą.

      • 37 9

      • Śmieszny jesteś większość transakcji na Południu to działki kupione od prywatnych osób. (3)

        Nawet nie masz pojęcia jak kilku rolników stało się szybko multimilionerami, a wcześniej nawet konta w banku nie mieli.

        • 12 7

        • I dlatego jest na południu problem z dzierżawą gruntu od tych nasyconych milionerów.

          • 3 0

        • W dodatku wcześniej, ziemię tę Rusek zabrał Niemcowi

          • 4 0

        • ale to dlatego, bo miasto nie chcialo sie pozbywac dzialek w centrum - masz teraz dziury wstydu, mnostwo wojnych dzialek. a do tego jeszcze ogrodki, ktorych ruszyc nie mozna

          • 3 2

      • niestety to smutna prawda ...

        zmieniające nazwę, pewne biuro miejskie, w szczycie formy będąc i popadając w samozachwyt, oznajmiło wszem i wobec, że podstawowym kierunkiem rozwoju budownictwa mieszkaniowego w Gdańsku będzie tzw. Gdańsk Południe ...

        oczywiście nie wzięli pod uwagę, że brakuje tam dróg, przedszkoli, szkół ... itd, itp ...

        w sumie to nic nie wzięli pod uwagę. liczyła się przebojowa wizja pośród oklasków własnych turlana na przód.

        ot, ogłosili sukces na miarę ich możliwości!!!

        dopiero 15-20 lat później zorientowali się, że to infrastrukturalna pustynia i że kierunek rozwoju trzeba zmienić.

        kapnęli się jak przyszło im patrzeć na budżety nowej łódzkiej, nowej bulońskiej, nowej świętokrzyskiej, nowej warszawskiej, itp, itd ...

        i wiecie co jest najśmieszniejsze? oni chyba dalej tam pracują i podejmują decyzje!

        • 2 0

    • 40 lat temu to samo można było powiedzieć o Zaspie i Przymorzu. (2)

      • 21 3

      • tylko wtedy budowalo się bloki z cala infrastrukturą (1)

        Powstawały drogi Rzeczypospolita,Chłopska, tramwaj, przedszkola, szkoły,służba zdrowia a na poludniu jest to niewykonalne dlatego nie kumam po co kupowac tam mieszkanie.

        • 10 8

        • wtedy cale spoleczenstwo sie na to zrzucalo. inny system

          • 2 0

    • bzdura!!!

      • 0 2

  • Bardzo bardzo "mądre" (3)

    pytanie tylko po co, aż trudno sobie wyobrazić ile potrwa podróż z kowali czy łostowic na lotnisko lub do wrzeszcza poprzez takie połączenie. Widać robione jest wszysyko aby pokazać , że PKM ma rację bytu.

    • 19 10

    • masz rację, lepiej żeby nie było takiego połączenia. żeby nic nie było. (2)

      Generalnie jest OK, więcej kierunków. Tylko żeby nie oznaczało to że 155 będzie teraz jeździł jak chce (jak np tramwaj 10 po wydłużeniu linii)

      • 8 3

      • (1)

        Chodzi o to zeby robic cos z glowa a nie tylko po to zeby udowodnic wszstkim ze pkm w takiej konfiguracji ma sens. Bo nie ma. Ale miasto naklania bo przeciez iwestycja musi sie zwrocic.

        • 3 4

        • Z mojego punktu widzenia ma sens

          • 1 0

  • 90-120 minutowy bilet

    Kiedy w ślad za "rozwijającą się" metropolią pójdzie modernizacja taryfy w tym wprowadzenie 90-120min biletów tak by ktoś jadący z jednego jej końca (Świętokrzyskie) na drugi (Jelitkowo) nie musiał kupować biletu całodobowego?

    • 15 4

  • Zmiana w dobrym kierunku, z jednym ale... (2)

    Linia 155 powinna być przedłużona do Warneńskiej na Morenie, tak aby można było się z niej przesiąść również na autobusy jadące w kierunku Wrzeszcza. Ponadto dodatkowa linia na ul. Myśliwskiej choć trochę ułatwi dojazd do PKM-ki mieszkańcom Myśliwskiej i Bulońskiej. Problem w tym, że w godzinach szczytu autobusy jeżdżą tam bardzo nieregularnie i często jest tak, że 127 i 130 jadą praktycznie razem, a później przez kilkanaście min. nie jedzie nic. Dobrze zaś się stało, że zlikwidowano 955, bo woziła powietrze.

    • 4 9

    • Dobry pomysł z wydłużenie trasy do Warnenskiej . 955 super linia , jeździłam nią codziennie do pracy :)

      • 1 2

    • Przecież można na Jasieniu przesiąść się na 127 i 129. Po co na Warnenska? Gdzie potem zawrocisz?

      • 4 0

  • 955 (2)

    Moim zdaniem autobusy 955 nie powinny znikać bo był to idealny dojazd z jednej strony jasienia na PKM Jasień i na dodatek jeździł co 20 min, a teraz jak będziesz jeździć raz na pół godziny to będzie dobrze.

    • 4 9

    • e tam kto z jasienia wie jak dojśc do PKM na piechote będzie szybciej (1)

      • 5 1

      • spacerek tylko 10 min lub 15

        • 2 0

  • Wszystkie autobusy do PKM

    aby zapełnić sklady

    • 19 3

  • Miasto bez wizji i przyszłości ....

    Komunikacja do bani ....

    • 17 7

  • 142 przywrócić !!! (1)

    Gdzie jest 142 ?!

    • 7 8

    • To prawda, przydałoby się go przywrócić chociażby do Bulońskiej przez Słowackiego.

      • 1 4

  • A Zakoniczyn? (17)

    Zlikwidowano 875 ktory jeździł z pętli, przez zakoniczyn na szadółki, linia 155 miała częściowo przejąć jego trasę, nie widzę w rozkładzie jazdy ani przystanku Porębskiego ani Zakoniczyn, a niewiele trzeba by było trasę wydłużać.

    • 4 19

    • Zakoniczyn niech się kultury nauczy (5)

      nie jesteście pępkiem świata

      • 8 2

      • (3)

        Jak juz robic to tak, zeby wszystkim bylo dobrze. To ze ludzie chca miec polaczenie z reszta gdanska nie znaczy ze uwazaja sie za pepek swiata

        • 3 5

        • (2)

          dlaczego zakoniczyn? równie dobrze może jechać przez ofiar grudnia i kowale - tam też mieszkają ludzie. Jednak zdecydowanie krótszy czas przejazdu jest przy obecnej trasie, więc niech tak zostanie.

          • 5 0

          • (1)

            Kowale to Kolbudy

            • 6 0

            • no i co z tego? każdy o tym wie

              • 2 1

      • Gdzie tu brak kultury? :)

        • 1 3

    • no i częściowo przejmuje trase 875 :)

      • 2 0

    • (5)

      Widzę że niewiele osób zna pojęcia sugestii. Juz pomijając fakt, że rzeczywiście wraz z informacją o likwidacji lini 875 była informacja o tym, że 155 będzie jechał m in przez Zakoniczyn

      • 1 2

      • (1)

        http://www.gryfkartuzy.pl/1268-2/

        • 1 0

        • To pretensje do ZTM

          że Gryf głupoty pisze?

          • 5 0

      • (2)

        może nie wszyscy wiedzą, ale zakoniczyn to nie jest tylko nazwa przystanku, ale nazwa osiedla, które sięga do świętokrzyskiej. Zatem obecnie 155 przejeżdża przez zakoniczyn :)

        • 4 0

        • (1)

          Brawo Ty! Długo nad tym myślałeś? :)

          • 0 3

          • skoro inni źle interpretują komunikat zamieszczony na stronie gryf, to trzeba pomyśleć za nich ;)

            • 2 0

    • (3)

      wtedy co dziennie stal by w korku na swietokrzyskiej, a tak jest wieksza szansa na punktualnosc :D

      • 2 0

      • (2)

        I tak stoi w korku na Świętokrzyskiej ;)

        • 0 2

        • (1)

          nie 156 ;)

          • 2 0

          • No tak, 156 stoi na warszawskiej ;)

            • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane