• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły mieszkańców na odkorkowanie Gdyni

Michał Sielski
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"
Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM. Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM.

Buspas na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, darmowe przejazdy komunikacją publiczną dla posiadaczy samochodów oraz odtworzenie linii SKM z Obłuża - to pomysły gdynian na odkorkowanie miasta, które utknęło w zatorach wraz z początkiem remontu Estakady Kwiatkowskiego. - Pracujemy nad tym od lat - odpowiadają władze Gdyni.



Jak zmniejszyć korki na północy Gdyni?

Korki w czasie popołudniowych szczytów komunikacyjnych to w Gdyni temat numer jeden ostatnich dni. Dotyka nie tylko kierowców, ale też pasażerów komunikacji publicznej, bo niektórzy "podróżują" z centrum Gdyni na Obłuże przez dwie godziny. Są i tacy, którzy kilka kilometrów do domu wolą przejść na piechotę, bo i tak są szybciej niż autobus, który do tej pory jechał ok. 20 minut.

Czytaj więcej: Cieszmy się ze wstrzymanego remontu.

Przyczyną korków jest kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego, który według planów ma potrwać do 5 grudnia. Czy do tego czasu czeka nas kompletny paraliż komunikacyjny? Niekoniecznie, bo już teraz widać, że kto tylko mógł, przesiadł się do pociągów SKM. Urzędnicy zamontowali też dodatkową sygnalizację świetlną, która ma pomóc rozładować korki. Rozwiązaniem mogłaby być dodatkowa droga do portu - ale na budowę tzw. Drogi Czerwonej Gdynia nie ma pieniędzy.

Czytaj więcej: Znamy szczegóły przebiegu nowej drogi do portu.

Mieszkańcy: są możliwości, potrzeba odwagi

Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni. Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni.
Mieszkańcy Gdyni przekonują jednak, że działać trzeba już teraz, a część proponowanych rozwiązań wymaga minimalnych nakładów finansowych.

Na pewno jednym z nich jest wyznaczenie buspasa na ul. Janka Wiśniewskiego. Mogłyby po nim jeździć także taksówki i jednoślady. Nie jest to pomysł rewolucyjny, bo buspas w tym miejscu funkcjonuje - ale tylko przy okazji festiwalu Open'er, pozwalając wygodniej dojechać na koncerty fanom muzyki.

- Przyjmując założenie, że jeden autobus przegubowy jest w stanie przewieźć 175 osób, zaś standardowy 100 osób, to jest to odpowiednio 35 lub 20 samochodów wiozących po pięć osób. Jeśli zaś przyjmie się realistyczne założenie, że jeden samochód wiezie średnio 1,5 osoby, to okaże się, że w jednym tylko w autobusie linii 194 zmieści się kierowców i pasażerów ze 115 samochodów. Tylko przez 60 minut między godz. 15 a 16 autobus odjeżdża w kierunku Pogórza Górnego 9 razy, co zapewnia podaż 1575 miejsc. A jest to tylko jedna z 15 linii kursujących tą ulicą - wylicza Łukasz Piesiewicz, jeden z twórców petycji, która już została wysłana do władz Gdyni.
Autobusami - przynajmniej w czasie remontu - mogliby za darmo jeździć kierowcy posiadający przy sobie dowód rejestracyjny samochodu.

SKM na północ Gdyni? "Zawsze chcieliśmy"

Inna grupa chce również budowy linii SKM do Obłuża. Infrastruktura kolejowa w postaci nasypów w dużej mierze jeszcze istnieje. Inicjatywa społeczna "Północna Gdynia" proponuje, by wyznaczyć linię w tej trasie.

- Ten pomysł ma już dobrych kilka lat i jako samorząd pracujemy nad nim z wojskiem, koleją, portem. Tyle że w każdej z wersji jesteśmy petentem, który niewiele może w relacjach z tymi instytucjami, bo kluczem są inwestycje w infrastrukturę kolejową, których miasto nie może przeprowadzić. Oczywiście nie poddajemy się, stąd stałe zabiegi o przedłużenie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do północnych dzielnic miasta. Przypomnę, że to Gdynia była miastem, które najmocniej wspierało władze województwa w walce o realizację PKM. Skończyło się na tym, że zbudowano ją w Gdańsku, który początkowo jej nie chciał, bo wolał tramwaj. Dopiero teraz PKM jest mozolnie wydłużana w kierunku Gdyni Głównej - przekonuje Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Skoro nie SKM, to może szybszy dojazd do pociągu? Kolejny pomysł to uruchomienie na czas remontu autobusów, które dowoziłyby pasażerów do stacji SKM Grabówek.

- To najszybszy sposób, by mieszkańcy północnych dzielnic mogli się przesiąść do pociągu. Usprawnienie miałoby polegać na wydłużeniu linii 163, 198 oraz utworzenie dodatkowej linii autobusowej dowożącej pasażerów do stacji Grabówek SKM od strony ul. Osada Kolejowa - z tymczasowym zawracaniem w bocznych uliczkach - dodaje Łukasz Piesiewicz, przedstawiciel wnioskodawców, wśród których jest sześć stowarzyszeń.

Opinie (521) 8 zablokowanych

  • Hutnicza (1)

    A może tak ktoś pomyśli o zlikwidowaniu szerokich środkowych pasów rozdzielajacych na Hutniczej.... To co się dzieje przed Pucka od strony Rumia woła o pomstę do nieba. Widać że skrecajacych na Obluze jest mnóstwo a korkuje się już od Północnej

    • 1 0

    • zapytaj jeszcze co za przyglup to wymyslil i ile to kosztowalo i oczywiscie

      po co to zrobiono.

      • 0 0

  • Komunikacja miejska (4)

    Transport publiczny przy obecnym stopniu organizacji NIE JEST ALTERNATYWĄ dla transportu indywidualnego. Po czterech latach męczenia się z każdą ekspedycją (czytaj: pojechaniem gdziekolwiek więcej niż jednym autobusem), zakupiłem małe, dobrze utrzymane, choć leciwe autko i dobrze mi z tym. Nie lubię stać w korkach, ale jeżeli pojechanie z północnej Gdyni do Gdańska przypomina czasem wyprawę do Mordoru na pół dnia to jestem na plus: z pieniędzmi (tak, liczyłem bardzo drobiazgowo), z czasem i z nerwami (ogólnie nie przepadam za tłumem). Mogę np pojechać w piątek po pracy do znajomych i nie musieć wracać po czterech godzinach u nich spędzonych jednym zawalonym autobusem, potem zawaloną niedochlanymi zwierzętami SKM i następnym zawalonym autobusem. Albo taksówką/"przewozem osób" jeżeli któryś ze środków transportów ma akurat ból głowy i nie zgra się z kolejnym (dzień jak co dzień).

    • 16 3

    • miejmy nadzieje ze bedziesz placil

      od przyszlego roku juz duuuzo :) Ja nie chce kolejnego zlomu biedaka na trawniku, bo pewnie na garaz cie nei stac

      • 0 0

    • teraz już wiesz czemu tam mieszkania są takie tanie (2)

      trzeba było myśleć wcześniej

      • 1 2

      • To prawda, ale... (1)

        Właściwie to powinienem uzupełnić: mieszkam w "enklawie za estakadą", ale mam tam też pracę. Po prostu wynająłem mieszkanie w jej pobliżu i tyle. Także problemu codziennych korków nie mam. Jednak gdy chcę gdzieś się wybrać, co nieuniknione, to dołączam do wszystkich wk****ch ;)
        Także słusznie zauważasz, ale nie martw się, już pomyślałem :)

        • 4 0

        • no i jako osoba myśląca znajdziesz dla siebie rozwiązanie

          zdecydowanie konstruktywne
          w przeciwieństwie do biadolenia
          i próby budowania miasta pod siebie
          (ba ja tu mieszkam i ja tam jadę i ja mam mieć)

          ja zawsze sprawdzałem, w któą stronę są korki, gdzie będe pracował
          i gdzie naładniejsza okolica i najlepszy dojazd,
          zawsze tak robię a jak coś to zmieniam mieszkanie albo środek transportu

          • 0 0

  • Wszedzie i wszysyko przeciw kierowcom (3)

    W ogole zlikwidujmy miejsca parkingowe, drogi... wyprawa samochodem konczy sie na dlugim poszukiwaniu miejsca, przy czym generuje sie tony spalin. Stoimy w korkach, bo po co spogladac w przyszlosc jak mozna wciaz łatać stare. Nikt nie patrzy na faktyczne potrzeby mieszkańców. Buduje sie sciezki rowerowe dla użytkowników "półrocznych" w centrach miast, gdzie nadal nie ma połączenia rowerowego z Sopotem przy brzegu morza... Parkingi platne w centrum dla mieszkancow, w skali wielu lat to troche pieniedzy pochlania... masakra

    • 5 5

    • powinno sie wyczarowac magiczny most nad kanalem portowym

      ktory bedzie przenosil magicznie kazdego passerati januszka wprost na ulubiona miejscowke na trawniczuku pod blokiem na pogorzu. Przeciez to takie proste. No a w centrum sie przesunie kamienice na swietojanskiej, doda po pasie w kazda strone i na parkingi darmowe starczy

      • 0 0

    • kierowcy sami sobie blokują miasto

      o tym nie pomyślałeś?

      Miasto budowane pod dyktando kierowców nie jest miastem przyjaznym dla kierowców ani innych mieszkańców, którzy nie chcą lub nie mogą być kierowcami.

      To jest teza może trudna do ogarnięcia, ale prawdziwa.

      • 5 0

    • dokladnie

      jak w innych panstwach slucha sie kierowcow zeby poprawic sytuacje drogowe i wdrozyc inwestycje to u nas sa same utrudnienia!!nie dosc ze kierowca to dojna krowa skarbu panstwa to jeszcze wszystko pod gorke,powinno byc jak na zachodzie i tyle a my kierujemy sie tylko zakazami!!co to jest do ch....ry!!!

      • 4 1

  • Pomysł na odkorkowanie jest bardzo prosty! (2)

    Szczurek ODEJDŹ!!!!!

    • 17 2

    • przyjda magicy z PIS i dadza po 500+ metrow

      autostrady dla kazdego, w dowolne miejsce. Co miesiac na kazdy samochod

      • 0 0

    • słabe

      • 0 0

  • Codzienny korek od Chwaszczyna (1)

    W zeszłym tygodniu została uruchomiona sygnalizacja na wysokości masztu w Chwaszczynie. Spowodowało to powstanie rano gigantycznego korka na długo przed rondem w Chwaszczynie. A to spowodowało ok. 40 minutowe wydłużenie dojazdu do Gdyni.
    Rozumiem, że ci, co tam mieszkają chcą kiedyś wjechać na główną drogę, ale im skrócono czas oczekiwania o 5 minut, a pozostałym wydłużono czas dojazdu o 40 minut.
    Czy to miało sens?

    • 2 0

    • S6 trasa kaszubsks potrzebna od zaraz!!!!

      • 0 0

  • Szczurek i tak nic nie zrobi!!! Udowodnił to już setki razy, że północ Gdyni ma gdzieś!! (28)

    Mieszkańcy mają pomysły, istnieją tory, śmieszny koszt biorąc pod uwagę dofinasowanie prywatnego klubu sportowego kwotą 10 milionów rocznie, openera 8 milionów, muzeum emigracji 6 milionów, infoboxu 2 miliony, ochrony lotniska 1,3 miliona złotych itd. itp. kasa na tzw promocję

    • 219 20

    • Ośle - bo inaczej cię nazwać nie można... (14)

      Jak przytaczasz jakieś dane to sprawdź!!! Na Arkę nie poszło żadne 10 mln a 6 z czego lwia część wraca za wynajem stadionu.

      • 17 39

      • na rundę 6 milionów złotych miejski trollu!!! (7)

        popraw mnie w innych danych

        • 18 13

        • Masz oszuście: (6)

          Opener - 4 miliony a nie 8!!!

          http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Radni-Opener-powinien-byc-tanszy-dla-mieszkancow-Gdyni-n101789.html

          Arka - niecałe 6 milionów a nie 10!!!

          http://sport.trojmiasto.pl/Rekordowa-wyplata-za-promocje-miasta-n103379.html

          http://sport.trojmiasto.pl/Tak-placi-Gdynia-za-promocje-w-pilce-noznej-n99528.html

          Dlaczego kłamiesz?!

          • 14 17

          • (1)

            I tak za dużo Kasy Na Arkę tłuką się demolują stadion i absorbują Policję z trzech województw i ja się pytam dlaczego mam za to płacić.

            • 3 0

            • jak ci nie pasuje to przestań placic podatki

              • 0 0

          • (3)

            sam się przyznajesz, że miasto samo sobie płaci za stadion (zamiast na nim zarabiać), więc tu masz potencjalne parę milionów.

            • 16 7

            • Stadion zbudowano na użytek miejski, a nie jako potencjalny cel zarobkowy. źaden stadion w Polsce na siebie nie zarabia. (2)

              • 11 16

              • nie jestem pewny cczy oby na pewno (1)

                co np. ze stadionem Legii?

                • 9 4

              • To poszukaj w google co z nim

                • 1 0

      • (5)

        daj mi na wynajem swojego mieszkania, lwia część wróci do ciebie w czynszu...
        pewnie też będziesz zachwycony.

        • 10 3

        • Albo masz coś z głową albo jesteś niedouczony. Wyjaśnię więc: (4)

          Miasto zbudowało stadion. Stadion jest po to aby mieszkańcy mogli w miarę komfortowych warunkach obejrzeć mecz. Za wynajem stadionu trzeba płacić. Gdynia jak bardzo wiele innych miast min. Gdańsk, Kielce, Chorzów, Gliwice, Płock, Zabrze, Szczecin itd. płaci klubom za promocję. Bardzo często z tych środków duża część wraca zaraz do miasta za wynajem stadionu. Reasumując mogliby dawać mniej a nie kasować za stadion. Tak to w Polsce działa i nie jest to tylko gdyńskie widzimisię.

          • 6 12

          • (2)

            tylko że większość klubów ma jakiegoś sponsora, który dokonuje w mieście inwestycji, tworzy miejsca pracy itp.. natomiast w gdyni arka jest tylko i wyłącznie utrzymanką budżetową, poza szkoleniem młodzieży nie tworzy żadnej wartości dodanej, tylko koszty.

            • 4 2

            • Dlaczego dalej kłamiesz - poniże lista sponsorów Arki: (1)

              http://www.arka.gdynia.pl/index.php?typ=podstrona&id=11

              • 1 2

              • Chodzi o poważnego sponsora strategicznego, a nie z całym szacunkiem, knajpę z kręglami plus garść spółek miejskich. Zresztą taka Steanline tylko obiecała, że zasili budżet w razie pojawienia się właśnie poważnego sposnora, a w sopockim aquaparku pierwsza drużyna się regeneruje, więc dlatego wpisany na listę.

                A jak tam skończyły się rozmowy z Drutexem?

                • 0 0

          • mogliby nie dawać wcale i kasować za wynajem stadionu oraz znaleźć sobie lepszą formę reklamy

            • 4 5

    • (7)

      Zdaje się, że to nie Szczurek generuje korki tylko cymbały w swoich samochodach (najczęściej jadąc w pojedynkę).

      • 12 23

      • jak mozna byc tak glupim? (2)

        • 0 0

        • Ale co konkretnie masz na myśli? Stwierdzenie, że to samochody powodują korki jest głupie?

          • 1 0

        • spytaj księdza, oni z takich głupich żyją już 1000 lat

          najlepszy biznes na świecie

          • 0 0

      • (3)

        Bardzo ciekawe jest to, że pod takimi postami zazwyczaj nie ma żadnych odpowiedzi, tylko więcej 'minusów' niż 'plusów'. Po prostu tym tęgim umysłom stojącym w korkach brakuje argumentów :)

        • 5 1

        • tak, to ci co zamiast argumentów pieją o więcej dróg i parkingów (2)

          takie wyjce
          i nędzne, prymitywne kreatury
          o świńskich rozbieganych oczkach

          no ale gdzieś musi być dno umysłowe,
          otóż i ono

          • 3 3

          • Brawo, przyznałeś się (1)

            • 0 3

            • No właśnie o tym mówię - taki komenatrz jak wyżej to maksymalny wysiłek intelektualny na jaki ich stać. Dlatego uważam, że nie są partnerami do rozmowy, nie ma sensu z nimi dyskutować, tylko trzeba decydować za nich.

              • 1 0

    • (2)

      Rondo na zbiegu ulic Płk Dabka i Kwiatkowskiego robią juz 5 rok

      • 15 0

      • i dobrze. bo to najbardziej porabany pomysł pod słońcem!! (1)

        Ludzie nie potrafią jeździć na rondzie i teraz wyobraź sobie te ofermy ruszające pod górę w ruchu okrężnym?
        Korek bedzie do Morskiej. :/

        • 5 3

        • ronda upłynniają ruch w przeciwieństwie do świateł na każdym skrzyżowaniu

          Na Władysława IV ostatnie skrzyżowanie bez świateł jest właśnie adaptowane do standardów gdyńskich, tzn. maksymalnego spowolnienia ruchu i utrudnienia życia kierowcom i okolicznym mieszkańcom. Na wielkopolskiej to już funkcjonuje - korki są jak należy. Teraz powoli standaryzuje się Estakada. Do kompletu jeszcze śródmieście i już w urzędzie miasta będzie można otwierać szampana.

          • 3 1

    • (1)

      Szczurek nic nie robi ??? Przecież macie lotnisko :)

      • 20 4

      • lotnisko jest w trakcie budowy

        chyba przespałeś coś

        • 5 7

  • say what? (4)

    "Pracujemy nad tym od lat - odpowiadają władze Gdyni"

    • 194 7

    • taaaaaa

      Pracuja nad tym od lat i na droigi nie ma pieniędzy, ale na nową fontannę na Placu Kaszubskim, na nowe lodowisko, basen olimpijski, ze nie wspomnę o lotnisku i infoboxie.......
      Żenada. Obecna ekipa nie dostanie mojego poparcia w najbliższych wyborach. Chyba, ze coś naparwde zrobia (poza "myśleniem o problemie")

      • 0 0

    • w ostatnim roku tory na odcinku Oksywia Dolnego zostały odnowione i budynek stacji też

      wygląda na to że jednak pracują :)

      • 4 5

    • szczurek od lat??? to gdzie efekty??!!

      • 32 4

    • po tym zdaniu przestałam czytać artykuł :):):)

      • 37 5

  • Korki (1)

    zmienić szefa który zatwierdza organizacje ruchu

    • 2 0

    • to szefowa...

      • 0 0

  • korki

    Oni z tego nic sobie nie robią

    • 2 0

  • (10)

    "Przypomnę, że to Gdynia była miastem, które najmocniej wspierało władze województwa w walce o realizację PKM. Skończyło się na tym, że zbudowano ją w Gdańsku, który początkowo jej nie chciał, bo wolał tramwaj. Dopiero teraz PKM jest mozolnie wydłużana w kierunku Gdyni Głównej - przekonuje Michał Guć, wiceprezydent Gdyni."

    a co Urząd Miasta zrobił przez te lata mocnego wspierania? Gdańsk zdążył wybudować całą trasę plus co jakiś czas przebudowują węzły, ba nawet zdążono wydrążyć tunel pod Martwą Wisłą i zbudować drogi dojazdowe a w Gdyni czekają na... i oni chcieli lotnisko jeszcze otworzyć, szczególnie teraz w tych korkach byłby to hit.

    • 93 3

    • "Gdańsk" występuje tu jako zaklęcie magiczne, które ma usprawiedliwić brak faktycznych działań w Gdyni. Ile jeszcze mieszkańcy Gdyni będą się na to nabierać? Dlaczego czegoś nie ma? Bo Gdańsk.

      • 0 0

    • (1)

      Leczenie kompleksów to lotnisko

      • 0 1

      • lotnisko jest naturalną konsekwencją rozwoju regionu

        ale skąd człowiek, którego głowa nie wystaje powyżej mchu
        może takie rzeczy rozumieć

        • 0 0

    • "Gdańsk zbudował" (2)

      Dofinansowanie dostali na PKM i całe dofinansowanie wchłonął Gdańsk... przesuwając Gdynię na późniejszy termin dofinansowania.
      Gdyby nie Unia nikt by PKMki nie miał...

      • 7 7

      • Dojazdy i Parkingi Gdańsk sam budował. Gdynia nie zrobiła nic (1)

        • 3 2

        • chciałeś napisać Gdynia nie robi nic głupiego

          i spokojnie realizuje plan zcharmonizowanego rozwoju

          • 0 0

    • korki

      Pan Michał Guc zwiedza swiat i nie ma czasu na takie d*perele.Wlasnie planuje nastepna wyprawe.Prosze nie przeszkadzac.

      • 3 2

    • Gdańsk nie zbudował...

      Zbudowało województwo pomorskie i ono jest beneficjentem dotacji. A że zrobiono to w Gdańsku?... Cóż... Krótka kołdra...

      • 3 3

    • Gdynia = wariatkowo!!! (1)

      • 17 4

      • zaczynam z tym stwierdzeniem coraz bardziej sie zgadzac

        Takiego balaganu nie bylo nigdy

        • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane