• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 1,7 mln pasażerów w Rębiechowie!

ms
9 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Wśród ubiegłorocznych pasażerów lotniska w Rębiechowie byli także prezydent USA George Bush i jego żona, Laura. Wśród ubiegłorocznych pasażerów lotniska w Rębiechowie byli także prezydent USA George Bush i jego żona, Laura.

Ponad 1,7 mln pasażerów przewinęło się w 2007 roku przez port lotniczy w Rębiechowie.



Było ich dokładnie 1 722 552, czyli o 37 proc. więcej niż przed rokiem, który także był rekordowy.

Samoloty lądowały i startowały z Rębiechowa w sumie ponad 28 tys. razy, co z kolei stanowi wzrost rok do roku o niemal 17 proc.

W minionym roku na gdańskim lotnisku pojawiły się cztery nowe linie lotnicze: Finnair, EasyJet, Blekingeflyg i Coast Air.

Z kolei aż o 11 wzrosła lista miast, do których można dolecieć bezpośrednio z Trójmiasta. Otwarto połączenia z Dublinem (Ryanair), Helsinkami (Finnair), Malmö-Sturup (WizzAir), Doncaster-Sheffield (WizzAir), Londynem-Gatwick (EasyJet), Bristolem (EasyJet), Edynburgiem (EasyJet), Belfastem (EasyJet), Ronneby (Blekingeflyg), Stord (Coast Air) i Rzymem (Centralwings).

- Wzrostowi liczby obsługiwanych pasażerów oraz wykonywanych operacji towarzyszy również szybki wzrost ilości oferowanych połączeń - cieszy się prezes Portu Lotniczego Włodzimierz Machczyński.

W minionym roku zapowiedziano także kolejne nowe połączenia, które zostaną uruchomione w najbliższych miesiącach. Chodzi o loty do Amsterdamu (Centralwings), Barcelony-Girony (Wizzair i Centralwings), Bournemouth (WizzAir), Cardiff (BMI baby), Coventry (WizzAir), East Midlands (BMI baby), Frankfurtu (Lufthansa), Goteborgu (Wizzair), Manchesteru (Centralwings), Oslo (SAS i WizzAir) oraz Turku (WizzAir).
ms

Opinie (91) 5 zablokowanych

  • przecierz te samolty to bomba ekologiczna truja tonami paliwa jeden przelot samolotem to gorzej niz 1000 samochodów trujacych przez miesiac !! POwinni razcej te lotnisko zamknąc iz powiekszać.a na samoloty wprowadzić dodatkowe wysokie oplaty ekologiczne !!!

    • 0 0

  • tak

    dokładnie poco rozbudowywac skończy sie emigracja przestana latac!!

    • 0 0

  • dla tych co chcieli cos osiagnac

    w tym linku jest odpowiedz czemu tak sie cieszymy z ruchu na lotnisku

    //uk.youtube.com/watch?v=MEanbhRniWI

    • 0 0

  • Alternatywa: LOTNISKO GDYNIA :-))) (1)

    I co, malkontenci? Szybkie uruchomienie lotniska cywilnego w Gdyni STAJE SIĘ KONIECZNOŚCIĄ! Widać to już teraz - nie trzeba czekać do roku 2012 i EURO... Szybkie stworzenie połączenia kolejowego między lotniskami jest priorytetem. Skoro Londyn ma obecnie 6 lotnisk, to przy obecnej ilości mieszkańców Trójmiasta "małego" Trójmiasta DWA LOTNISKA SĄ NIEZBĘDNYM MINIUMUM!

    • 0 0

    • A ja się w 100% zgadzam ;) Moze wkońcu szalony i niepoczytalny zarząd lotniska w gdańsku otworzyłby oczy, ze czas zacząć coś robic, a nie tylko bić pianę :D

      • 0 0

  • pasazer

    ponioslo cie. idz spac.

    • 0 0

  • (4)

    niestety wraz ze wzrostem liczby pasażerów i linii, nie rozwija się infrastruktura. to co się dzieje na tym lotnisku woła pomstę do nieba. wystarczy, że odlatują dwa lub trzy samoloty w ostępie 30 minut i na " hali" odlotów robi się jak w puszce sardynek. Przepychanki i chaos przy wpuszaczaniu na płyte lotniska. Ogromna kolejka do odprawy paszportowej. straszne. sytuacje można porównać tylko do tego co dzieje się na Okęciu. masakra jednym słowem.

    • 0 0

    • (2)

      Już sam fakt wpuszczania pasażerów na płytę lotniska i brak choćby jednego rękawa świadczy dobitnie o tym jak wiejskim lotniskiem jest GDN.

      • 0 0

      • Bez przesady - jest dużo innych lotnisk, gdzie biega się po płycie postojowej. (1)

        Za użycie korytarza, albo przewiezienie pasażerów autobusem przewoźnik musi płacić (co odbija się w cenie biletów), więc taki luksus (typu: transport autobusem na dystansie 100m) dostępny jest przy korzystaniu z Lufthansy czy LOTu.
        W Gdańsku to wożenie jest komiczne, bo dłużej trwa wypełnienie autobusu pasażerami, niż trwałoby dojście pieszo do terminala... :)

        • 0 0

        • Wiem, ale tu nie chodzi tylko o koszty, ale także o kwestie bezpieczeństwa. Poza tym czasy, gdy w GDN lądowały tylko "komary", które nie sięgają do rękawów już dawno minęły, więc na co jeszcze czeka zarząd lotniska? Kołowanie po runwayu też nie dodaje GDN klasy. Za trudno im taxiway zrobić a snują plany o drugim pasie startowym? A co z czekaniem na dworzu w deszczu i mrozie na kontrolę paszportową po przylocie? Też problem nierozwiązywalny? GDN to zaścianek, który można porównywać najwyżej z podrzędnymi portami Afryki a nie ze średnią europejską i nie ma co tu na siłę szukać plusów, bo minusy walą po oczach każdego kto tu kiedykolwiek zawitał.

          • 0 0

    • To nie kontrola paszportowa zabiera czas, tylko kontrola bezpieczeństwa

      I niestety po 21 marca te kolejki wcale nie znikną - no chyba, że lotnisko zainwestowało w dodatkowe stanowiska...

      A co do przepychanek przy boardingu - to akurat wina samych pasażerów, (bo każdy chce być pierwszy na pokładzie) oraz niektórych przewoźników, którzy stosują nienumerowane miejsca.

      Swoją drogą - nie rozumiem tego tłoczenia się w kolejce (do boardingu) - ludzie wolą stać 20 minut w tłumie, licząc na szybkie wejście na pokład, zamiast odżałować te kilkanaście zł i mieć możliwość wejścia w pierwszej kolejności. A tak, to nie dość, że stoją, to i tak muszą przepuścić pasażerów z "wejściem priorytetowym", którzy spokojnie do ostatniej chwili sobie siedzą i czekają na wezwanie ;)

      • 0 0

  • 1 722 552

    to "2" na końcu to ja i moja żona :)

    • 0 0

  • co do przewożenia autobusami

    nie wiem jakie są w Gdańsku, ale tam gdzie to robią 'profesjonalnie', to są to specjalne bardzo szerokie, specjalnie budowane dla lotnisk pojazdy (bo to nie autobusy)

    oczywiście, że najwygodniejsze są rękawy

    ale ludzie będą się rzucać do odprawy zawsze, tak jak to robią wszędzie - często przewoźnicy dzielą czasowo odprawy na 'rzędy', no ale jeśli nie ma numerowanych miejsc, to klops

    • 0 0

  • Nowy terminal będzie duży aż na 2mln pasażerów!! (4)

    Zobaczcie na notkę z lipca o falującym terminalu,
    Będzie nowy wspaniały i od samego początku za ciasny!

    Rębiechowo spodziewało się w 2009 roku 2mln pasażerów i taki zamówiło terminal, który okaże się za ciasny jeszcze przed wbiciem pierwszej łopaty w ziemię...

    Tak jak Terminal 2 na Okęciu, tak jak Balice...

    I w 2012 znowu będziemy mieli pełen sukces bo ogłosi się plany rozbudowy zapchanego i niefunkcjonalnego Falującego Terminalu im. M.Wachowskiego

    • 0 0

    • Jest napisane: w 2009 przyjmie 2 miliony, a nie że jego możliwości na tych 2 milionach się kończą (3)

      Te 2 miliony to raczej wymysł dziennikarza, albo mało optymistyczne szacunki co do ruchu w 2009.
      Wiele można by powiedzieć o władzach lotniska, ale nie podejrzewam, żeby pracowali tam kretyni, określający przepustowość nowego terminala na poziomie niewiele większym od obecnego ruchu.

      • 0 0

      • DAreck (1)

        Czemu u Ciebie terminal to zawsze:
        "pieszo do terminala", lub "nowego terminala"?
        Takie troche tralalala, jakby powiedzial nieodzalowany Roman Kon Giertych.
        Nie byloby lepiej "terminalu"?

        • 0 0

        • Może i lepiej... chociaż zgrabniejsza i bardziej "osłuchana" forma to "terminala" (w odniesieniu do urządzenia komputerowego)
          Dzięki ;)

          • 0 0

      • niestety i tu sie mylisz ;) ... pracują i to na samej górze :(

        • 0 0

  • Lufthansa latala i nadal lata... sama lece kilka razy w roku z Frankfurtu do Gdanska Lufthansa

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane