- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (141 opinii)
- 2 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (64 opinie)
- 3 Tu była linia Gdynia - Kokoszki (24 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (171 opinii)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (99 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (206 opinii)
Poprawią przyczepność ul. Słowackiego w Gdańsku
W tym roku drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo na leśnym odcinku Słowackiego. Po uszorstnieniu ul. Spacerowej, Świętokrzyskiej i jezdni Słowackiego w kierunku Wrzeszcza tym razem "śrutowanie" przewidziano na trasie między Niedźwiednikiem a Matarnią.
Po tym, jak na trasie poprawiono stan nawierzchni, zastanawiano się, czy nie skłoni to kierowców do szybszej jazdy. Okazało się inaczej. Policyjne statystyki kolizji i wypadków diametralnie spadły.
Drogowcy poszli więc za ciosem i w kolejnych latach poprawili wyślizganą i wyeksploatowaną nawierzchnię na dwóch kolejnych newralgicznych trasach: Spacerowej i Świętokrzyskiej.
Teraz znów wracają na Słowackiego, ale tym razem na leśny odcinek w kierunku Matarni.
- Prace chcemy przeprowadzić w tym roku - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Obecnie analizujemy, na jak długo wystarcza uszorstnienie nawierzchni na już zrealizowanych odcinkach. Jesteśmy zadowoleni z efektów, bo radykalnie spadła liczba zdarzeń drogowych w tych miejscach. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie odcinki nadają się do tego typu zabiegów. Wszystko zależy od tego, z jakich kruszyw wykonana jest masa bitumiczna.
W ubiegłych latach na leśnym odcinku Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią doszło do kilku groźnych wypadków.
Przetarg na wykonanie prac ma zostać ogłoszony na przełomie maja i czerwca. W budżecie na ten cel zabezpieczono środki w wysokości 400 tys. zł. Na razie nie zapadła decyzja, które trasy lub odcinki będą przewidziane do śrutowania w kolejnych latach.
Na czym polega śrutowanie?
To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
Wideo archiwalne
Opinie (185) 5 zablokowanych
-
2020-03-07 02:34
Dlaczego moje opony maja ucierpieć?
Tylko dlatego ,że sieroty nie potrafią jeździć.
- 1 1
-
2020-03-06 12:32
400 tys. by szaleńcy nie wypadali z trasy? Przy 70km/h jeżdzi się dobrze (2)
Śrutowanie nie jest potrzebne. Droga jest w porządku. tylko trzeba się trzymać przepisów, co nie mieści się w głowie tym z ciężką nogą. No to wypadają - lepiej tu niż by komuś zrobili krzywdę.
- 12 5
-
2020-03-07 00:20
a jeszcze lepiej się jeździ lewym pasem 70km/h obwodnicą
- 1 3
-
2020-03-06 22:27
A jak wpadniesz w poślizg przy 70kmh to przyjdziesz i przeprosisz.
- 1 1
-
2020-03-07 00:19
Kierowca
A może problemem jest stan opon ?
Jeżdżę tą drogą co drugi dzień i nie mam żadnych problemów, nie miałem ich nigdy, ani nie widzę żeby ktoś w ciągu dnia jechał z jakąś ogromną prędkością, myślę że tu leży problem, w świadomości kierowców czym jadą- 0 0
-
2020-03-06 15:40
(1)
ciekawe kto kupił maszynę do śrutowania - nie sadze by była droższa niż 50 tysięcy
- 1 4
-
2020-03-07 00:15
to też kup i stań do przetargu
- 2 0
-
2020-03-06 15:07
A czemu kierowcy na Słowackiego nie potrafią trzymać się swojego pasa, (1)
tylko ścinają zakręty?
- 5 0
-
2020-03-07 00:14
żeby jechać szybciej ?
zawsze da się wyprzedzić 2-3 samochody przed korkiem na światłach
- 1 0
-
2020-03-07 00:13
Wystarczy na Słowackiego nie wpuszczać kierowców BMW E46, kobiet i głąbów. Kierowca sobie poradzi.
- 1 1
-
2020-03-06 11:11
Czyżby nie było to robione jakiś rok temu? (4)
No cóż, klasyczna prowizorka.
- 6 63
-
2020-03-07 00:08
przeczytaj cały artykuł ze zrozumieniem
- 2 0
-
2020-03-06 11:25
napisał (1)
klasyczny komentator, który przeczytał tylko tytuł
- 37 1
-
2020-03-06 12:01
A jak się spieszył z dodaniem opini!
Tak bardzo, że wyszła mu składnia jak u mistrza Yody.- 15 0
-
2020-03-06 12:00
Klasyczny troll internetowy, nie zna się ale musi się wypowiedzieć...
- 13 0
-
2020-03-06 11:05
Po co! (3)
Wystarczy odcinkowy pomiar prędkości, fotoradar! No jakaś masakra z tymi urzędasami.
- 63 53
-
2020-03-07 00:06
to nie takie proste
tam są po dwa pasy i nie da się precyzyjnie zmierzyć pokonanej odległości. Jeśli kierowca będzie zmieniał pasy i ścinał zakręty to odległość jest inna niż samochód jadący cały czas po tym samym pasie.
Jeśli nie znamy odległości to pomiar będzie fałszywy. W sądzie każdy adwokat to wybroni. Dlatego ani Policja ani ITD nie chciały przejąć tego pod swoją kontrolę.- 0 1
-
2020-03-06 15:03
Przygotowują drogę pod nocne wyścigi
to jest chore, żeby z powodu naruszających przepisy, robiono coś, co będzie działać zachęcająco.
- 1 5
-
2020-03-06 14:59
ale drugą stronę czy jak? bo już raz było coś robione
- 0 1
-
2020-03-06 22:39
w czasie budowy pisałem "profil jest zły'
każdy to widzi i tylko dla odbierających budowę nie było sprawy profil !!!!
- 3 1
-
2020-03-06 22:10
Zarzad drog i zieleni na drzewo
A kiedy to dziadostwo z dróg i zieleni wpadnie na pomysł dokończenia inwestycji Havla i A.K. i wybuduje wiaduk bezkolizyjnego skrzyżowania???
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.