- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (85 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (267 opinii)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (82 opinie)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (402 opinie)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (110 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Poprawią przyczepność ul. Słowackiego w Gdańsku
W tym roku drogowcy chcą poprawić bezpieczeństwo na leśnym odcinku Słowackiego. Po uszorstnieniu ul. Spacerowej, Świętokrzyskiej i jezdni Słowackiego w kierunku Wrzeszcza tym razem "śrutowanie" przewidziano na trasie między Niedźwiednikiem a Matarnią.
Po tym, jak na trasie poprawiono stan nawierzchni, zastanawiano się, czy nie skłoni to kierowców do szybszej jazdy. Okazało się inaczej. Policyjne statystyki kolizji i wypadków diametralnie spadły.
Drogowcy poszli więc za ciosem i w kolejnych latach poprawili wyślizganą i wyeksploatowaną nawierzchnię na dwóch kolejnych newralgicznych trasach: Spacerowej i Świętokrzyskiej.
Teraz znów wracają na Słowackiego, ale tym razem na leśny odcinek w kierunku Matarni.
- Prace chcemy przeprowadzić w tym roku - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Obecnie analizujemy, na jak długo wystarcza uszorstnienie nawierzchni na już zrealizowanych odcinkach. Jesteśmy zadowoleni z efektów, bo radykalnie spadła liczba zdarzeń drogowych w tych miejscach. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie odcinki nadają się do tego typu zabiegów. Wszystko zależy od tego, z jakich kruszyw wykonana jest masa bitumiczna.
W ubiegłych latach na leśnym odcinku Słowackiego między Niedźwiednikiem a Matarnią doszło do kilku groźnych wypadków.
Przetarg na wykonanie prac ma zostać ogłoszony na przełomie maja i czerwca. W budżecie na ten cel zabezpieczono środki w wysokości 400 tys. zł. Na razie nie zapadła decyzja, które trasy lub odcinki będą przewidziane do śrutowania w kolejnych latach.
Na czym polega śrutowanie?
To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
Wideo archiwalne
Opinie (185) 5 zablokowanych
-
2020-03-06 22:09
please no !!!
symetrical awd
- 0 0
-
2020-03-06 11:01
(15)
Ja bym srutowanie zrobil "szybkim i bezpiecznym" w firmowych octaviach.
- 138 16
-
2020-03-06 12:39
(6)
A co zazdrościsz? Ja mam firmową Skodę Octavie, mam spore doświadczenie, bo prawko od prawie 10 lat, do tego rocznie robię około 50 000 km, na światłach odstawiam większosć tych botatych dziadków w Audi czy BMW, na obwodnicy jak widzę takiego co jedzie i trzyma odległość kilkadziesiat metów, to od razu wyprzedzam prawym pasem jak zrobi się luka, bo przez nich tworzą się korki.
- 4 39
-
2020-03-06 14:33
(1)
Na symulatorze to się nie liczy :D
- 10 3
-
2020-03-06 21:35
Symulator? Octavii?
Z choinki się urwałeś?
- 1 0
-
2020-03-06 18:49
Wow! Prawie 10 lat! Mega doświadczenie...0
- 6 0
-
2020-03-06 16:13
Głupi jesteś
- 0 4
-
2020-03-06 12:48
(1)
Ooo. Gratulacje. Prawdziwy mistrz kierownicy. A jaki skromny.
- 18 3
-
2020-03-06 12:53
To pewnie zwykly troll, a jezeli nie no to coz.
- 15 3
-
2020-03-06 11:14
dokładnie - tak (5)
postawiłbym takie zapory stalowe wysuwane z drogi - takie jak rosjanie stawiają przed przejazdami kolejowymi. i każdego, który przekroczyłby prędkość - spotkałaby taka zapora
a gwarantuje, że już po tygodniu od zamontowania - zero wypadków i pełne respektowanie przepisów ;)))- 12 2
-
2020-03-06 17:59
Powolniaki na lewym (4)
Wystarczy zamontować takie blokady dla złośliwych powolniaków blokujących lewy pas. Może nie jestem "szybkim i bezpiecznym",ale jeżeli policja poluje na zbyt szybkich to niech zacznie też polować na blokującycj
- 6 16
-
2020-03-06 18:37
Idź się lecz na nogi.... (3)
Jak na jakiejś jezdni dwupasmowej obowiązuje ograniczenie do 50 i jadę 50 lewym pasem, to nikogo nie blokuję - chyba, że potencjalnych morderców.
- 11 5
-
2020-03-06 19:03
Głupi jesteś i tyle.
I tak cię objadę, prawym pasem, jeszcze sobie klaksonu posłuchasz.
- 5 7
-
2020-03-06 18:49
(1)
Mylisz dwie zasady. Masz obowiązek jechać prawym pasem dopóki jest wolny. Na tym polega ruch prawostronny
- 7 7
-
2020-03-06 18:53
Nie.
Mam obowiązek jechać "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni".
Jazda prawym pasem NIE jest możliwa bez dotkliwego uszkodzenia auta.- 2 7
-
2020-03-06 15:57
na tym odcinku zacznijcie od zerwania bułek betonowych, które są przyklejone do jezdni od kilku lat
nikt tego nie zauważył czy nie chciał zauważyć?
- 0 2
-
2020-03-06 11:19
A to jakieś gwoździe będą wbijać ?
- 1 1
-
2020-03-06 21:22
Chore jest to polskie totalniackie podejście -zakazać, karać i regulować - patologia tego narodu
Boli Cię, że ktoś ma sprzęt i umiejętności, żeby jechać tam szybciej? Jak przesadzi to rozwali auto i poniesie konsekwencje. Proces śrutowania powinien być wykonywany cyklicznie na wszystkich jezdniach - nie robią tego bo nie ma na to kasy. Jak nie chcesz/nie umiesz/nie możesz jechać delikatnie szybciej to na prawy pas i wszyscy będą zadowoleni :)
P.S. Jak twierdzisz, że te 70 km/h to astronomiczna prędkość to zobacz sobie z jaką prędkością poruszał się tam kierowca podczas testu pomiaru prędkości na tym odcinku i wtedy się wypowiadaj :)))- 3 3
-
2020-03-06 21:18
Będą tak śrutować, aż do warstw podkładowych
- 1 0
-
2020-03-06 11:08
nigdy nie miałem tam problemów, ani jadąc samochodem, ani motocyklem. (4)
może dlatego, że nie zapierdzielam i nie skaczę po pasach jak i**ota.
- 114 6
-
2020-03-06 12:18
(3)
No akurat skakanie po pasach aby zmniejszyć przeciążenia na zakręcie zachowując prędkość to dobra technika ale tylko jak nikogo nie ma w pobliżu. Oczywiście jest to nielegalne więc nie popieram ale w 100% uzasadnione.
- 11 1
-
2020-03-06 15:06
(2)
piszesz o wchodzeniu w zakręty, a tu chodzi bardziej o slalom między samochodami np. na prostej, przy jednoczesnym przekraczaniu prędkości. To właśnie dla amatorów ryzykowania cudzym mieniem i życiem jest śrutowanie.
- 0 4
-
2020-03-06 18:49
napisał przecież że jak nikogo nie ma w pobliżu (1)
- 1 0
-
2020-03-06 21:16
on napisał, a jego poprzednik wcale tak nie napisał, więc nie mędrkuj - kontekst łap, chociaż w beret.
- 0 1
-
2020-03-06 11:05
Wystarczy jechać zgodnie z przepisami a nie 140 km/h (13)
Tam ludzie tak gnaja czy w górę czy w dół ulicy masakra.
- 139 26
-
2020-03-06 20:54
W górę można dawać. (2)
- 1 0
-
2020-03-06 21:06
niby tak... (1)
ale... zmienisz zdanie jak trafisz tam np na dzika na luku, ja juz sie troche oduczylem "dawania" w tym miejscu, na szczescie uszlo mi to na sicho. No coz, takie niezabezpieczone odcinki to nie tor na "time attack", zwłaszcza po ciemku...
- 2 0
-
2020-03-06 21:11
a no i jeszcze na spacerowej też lubilem pocisnac grubo na granicy przczepnosci
a tam z kolei kolega mial "przygode" z gromadka dzikow, myslalem, ze mnie to nie dotyczy, ot taki "pech", dopoki nie przytrafilo mi sie cos podobnego na "Slowaku".
takze ten tego...- 0 0
-
2020-03-06 18:19
A co powiesz na setki razy przekraczające 200km/h w stronę
- 0 0
-
2020-03-06 15:19
Zazdrość jest paskudna
Z reguły ci co tak gnają nie lądują na barierkach.
Brak umiejętności jest problemem a nie prędkość- 10 6
-
2020-03-06 13:16
mi się nie udało 140. Więcej jak 120 się nie odważyłem.
- 4 2
-
2020-03-06 12:21
Nieprawda, zgodnie z przepisami może nie wystarczyć (6)
Sprawdzono empirycznie, przed śrutowaniem, z 8 letnimi ale nie zjechanymi oponami. Skończyło się na piruecie.
- 2 18
-
2020-03-06 12:40
(5)
8 letnia guma raczej powinna być na śmietniku a nie na samochodzie
- 25 0
-
2020-03-06 13:02
8-letni opony nie sa niezgodne z przepisami (1)
dziękuję za opinie typu lepiej być bogatym niż biednym
- 8 3
-
2020-03-06 13:10
Opona max 5 lat potem mieszanka traci swoje właściwości.
A to, że opona jest nadal przepisowa... pewnie dobra będzie do czasu kiedy nie przyjdzie hamować w trudnych warunkach. Nic jednak nie pomoże jedli kierowcom zabraknie rozsądku i odpowiedzialności na drodze.
- 4 2
-
2020-03-06 12:54
Okres użytkowania ogumienia nie powinien przekraczać 10 lat (1)
Można wyrzucać nawet roczne opony bo kto bogatemu zabroni
- 2 6
-
2020-03-06 13:08
No tak można i jeździć na 30 letnich oponach. Kto komu zabroni, prawda?
- 7 1
-
2020-03-06 12:54
Ewentualnie sluzyc za bariere ochronna na torach gokartowych.
- 7 0
-
2020-03-06 20:34
Kolejny wał Świętego
Miasto Gdańsk odkopało projekt z BPBK z lat 70 -tych żeby było taniej i zmodernizowało ul. Słowackiego. Dla niobytych i słoików BPBK to Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego na ul Miszewskiego.
- 0 0
-
2020-03-06 20:12
Na odcinku w dół max 50 km/h
Po co te 70 km/h, które prowokuje szybką jazdę i wypadki !?
- 0 4
-
2020-03-06 19:11
Tam nic nie trzeba robić
Nowa opona nawet budżetowa typu nexen albo dębica i spokojnie można tam jechać 120-130
- 1 0
-
2020-03-06 18:47
Brak słów
Drogowcy noszą kaski , żeby im ptaki do pustych głów nie robiły.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.