• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poprawią zdublowaną estakadę w Gdyni

Michał Sielski
28 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaje estakada rowerowa dla odważnych
Zjazdy z estakady będą łagodniejsze i szersze. Zjazdy z estakady będą łagodniejsze i szersze.

Poszerzone promienie skrętu i dowiązanie nowej drogi do ścieżki przy ul. Janka Wiśniewskiego - po kilkumiesięcznych protestach okazało się, że krytykowany przez rowerzystów projekt można poprawić.



Droga zostanie połączona z ciągiem pieszo-rowerowym przy ul. Janka Wiśniewskiego. Droga zostanie połączona z ciągiem pieszo-rowerowym przy ul. Janka Wiśniewskiego.

Czy "zwykli" ludzie mają wpływ na decyzje władzy?

Estakada dla rowerzystów, biegnąca wzdłuż Estakady Kwiatkowskiego to najgłośniejsza inwestycja w Gdyni. Jednak nie z powodu rozmachu, który jest spory: droga będzie wiodła od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni. Kwestią sporną jest przede wszystkim 367-metrowa estakada na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni, przeciwko której protestują... sami rowerzyści.

Najpierw nie mogli pogodzić się z tym, że miasto wykona warty 10 mln zł projekt, który wcale nie był priorytetowy. Potem - gdy okazało się, że rozpisany został przetarg i wyłoniony wykonawca - inżynierowie zaczęli wytykać błędy projektowe. M.in. zbyt ostre łuki zjazdów, które mogłyby być niebezpieczne dla mniej wytrawnych rowerzystów.

Przez kilka miesięcy władze miasta odrzucały argumenty rowerzystów, twierdząc, że droga została zaprojektowana zgodnie ze wszystkimi przepisami. Dobrze jednak wiemy, że część polskich norm nie ma wiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem. Wygląda na to, że pogląd ten - przynajmniej częściowo - zaczęli także podzielać urzędnicy. Projekt zostanie bowiem zmodyfikowany.

- Małe promienie łuków w rejonie zjazdu z estakady rowerowej zostały zastosowane właśnie ze względu na bezpieczeństwo ruchu - przekonuje naczelnik gdyńskiego wydziału inwestycji Teresa Horiszna. - Mają na celu wymuszenie wyhamowania prędkości - dodaje.

Promień łuku zostanie jednak zwiększony z sześciu do ośmiu metrów, co spowoduje poszerzenie drogi rowerowej z 2,95 m do 3,25 m. To pozwoli pokonać zakręt łagodniej i jednocześnie niewiele szybciej. Będzie więc wygodniej, a bezpieczeństwo rowerzystów pozostanie niezagrożone. Okazuje się również, że nowa droga rowerowa może zostać połączona z biegnącą wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego.

- Zostanie dowiązana do jednokierunkowych ciągów pieszo-jezdnych wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego przez wyznaczenie dodatkowego przejazdu rowerowego przez ulicę - informuje Teresa Horiszna.

Te informacje cieszą przedstawicieli Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, którzy domagali się zmian.

- Bardzo się cieszymy, że mimo dużych emocji wywołanych naszym protestem w mediach, udało się podejść do sprawy w sposób racjonalny. Nie ukrywamy, że zakres naszych uwag był o wiele szerszy, ale traktujemy to ustępstwo jako sygnał, że klimat do dialogu się ociepla - mówi Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.

Rowerzyści planują teraz publikację tzw. "białej księgi". Będzie to dokument opisujący sprawę w oparciu o oficjalne dokumenty. - Zamierzamy ją kolportować w środowisku akademickim jako podstawę do zbioru dobrych praktyk przy organizacji tak dużych inwestycji rowerowych - zaznacza Łukasz Bosowski.

Opinie (116) 6 zablokowanych

  • Pieniądze wydane, tylko po co ?

    Ścieżka rowerowa na wysokości bazy kontenerowej wzdłuż estakady.Gdyby projektant i wykonawca przenieśliby ścieżkę o 3 metry do ul.Janka w.(jest mnóstwo miejsca) nie potrzebne byłoby stawianie latarni oświetleniowych.Latarnie estakady dobrze oświetlają również ścieżkę rowerową.Pieniądze wydane bez potrzeby!!!

    • 0 0

  • (2)

    BEZSENS!! Budżet 17 mln na ścieżki rowerowe, 11 mln pochłonęła estakada co jest totalną bzdurą! I co? Za te 6 mln mają wyłożyć kostkę?... Taki sam bezsens na przejeździe kolejowym Gdynia-Leszczynki.. Rowerowa ścieżka zaczyna się przy netto, kończy się za przejściem dla pieszych pod blokiem przy ulicy Chylońskiej...

    • 2 1

    • Pod blokiem? ;] (1)

      Heh chyba nie widziałeś że dalej jest też... w jedną i drugą stronę co prawda zintegrowana z chodnikiem ale jest :)

      A tam jest moment gdzie sie kończy ścieżka pod blokiem bo jakaś wspólnota ma tam kawałek parkingu i trzeba przejechać kilka metrów po "terenie prywatnym" i jest znów ścieżka oznaczona znakiem ;]

      Nie da się zrobić wszystkiego na raz a tam przy NETTO jest planowane dalsze jej pociągnięcie ulicą pucką do pogórza dolnego :)

      • 0 0

      • PLANOWANE :)

        • 0 0

  • Bezmyślność (1)

    Droga dziurawa, podwójna ciągła, obok super droga rowerowa, A rowerzysta środkiem drogi slalomem omijający dziury i sznur samochodów za nim. Proponuję trochę ruszyć głową. Poszerzyć jezdnie, i obok niej droga rowerowa, która w sytuacjach ekstremalnych może słuzyć jako droga dla służb ratowniczych, bo przy wąskich drogach i licznych słupkach i wysepkach kiedyś utkną i wówczas będzie problem.

    • 2 1

    • tak internetowy mistrzu, a służby ratownicze po drodze rozjadą kilku rowerzystów ;)

      • 0 0

  • Super sprawa ta ścieżka! (4)

    Jestem mieszkańcem Obłuża, jeżdżę rekreacyjnie rowerem staram się w ciepłe dni 2-3 razy w tygodniu pojeździć. Dla mnie ta ścieżka to super sprawa jest trochę pod górkę ale raczej inaczej tego nie można było zrobić gdyż pod nią znajduje się teren prywatny ale i tak dobrze zrobione. w końcu jest ścieżka. Bo kiedyś jadąc pod estakadą tą ulicą mimo że to tylko kawałek to i tak dech w piersiach zapierał jak mijały Cie co chwile TIR-y z bazy kontenerowej.

    Jak dla mnie super pomysł nie należę do jakiegoś głupiego stowarzyszenia rowerzystów, którzy protestują tam za dużo, pewnie większość nie pochodzi i nie jeździ w tereny Obłuża itp... Teraz jeszcze by się przydała jakaś przeprawa przez Tory do ulicy Hutniczej docelowo na Morską :) i więcej ścieżek na Obłużu górnym :)

    • 4 0

    • do PKG (1)

      1. rekreacyjnie to idź pojeździć gdzieś do lasu zamiast się truć
      2. zamiast przejazdu z Wiśniewskiego na Hutniczą lub ścieżek na górnym Obłużu masz tą niepotrzebną estakadę (jeżdżę tamtędy więc wiem o czym piszę), ale ciesz się z estakady na której musisz gratis 2 metry pod górę wjeżdżać (widocznie jest jakaś potrzeba by była wyżej niż Kwiatkowskiego)

      • 4 1

      • Gratuluję formy!

        Jeśli nie dajemy rade wjechać na taka górkę do gratuluję formy!

        Żeby wjechać bokiem estakady z bazy kontenerowej na Obłuże centrum trzeba było pokonać większą górkę :) Do tego co to jest w porównaniu z którąkolwiek z górek które trzeba pokonać aby dotrzeć z dolnego Obłuża, Pogórza czy Oksywia na górną część :) Nie przesadzajmy z tą wielką górką na tej ścieżce rowerowej.

        Las lasem, ale dobre ścieżki rowerowe w Lesie są właśnie tam w terenach grabówka, pustek Cisowskich.
        Bo na Obłużu mało tych lasów.
        A rekreacyjnie tez czasem chciałbym sie dostać do centrum Gdyni lub Sopotu itp :)

        • 0 0

    • teren prywatny? (1)

      proszę dokładnie sprawdzić publicznie dostępne mapy z wykazem działek a potem powtarzać slogany o "mieście prywatnym". Wykupienie od spółdzielni mieszkaniowej kilku metrów kwadratowych za przystankiem pozwoliłoby płynnie połączyć istniejącą już drogę dla rowerów na Unruga z pasem pieszo-rowerowym na zjeździe. Miasto uznało że lepiej wydać kilkanaście milionów złotych na budowlę niezgodna ze standardami, które zamówiło i opłaciło z Pańskich podatków.

      Brak odpowiednich konsultacji społecznych widzi w tej sprawie sam pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.

      Jakieś głupie stowarzyszenie przekonuje setki osób, że podobna sytuacja nie może się więcej powtórzyć.

      • 1 2

      • tak prywatny :)

        Nie zapominajmy że po drodze jest też teren o ile dobrze kojarzę Bazy Kontenerowej albo Portu, i są tory :)

        Może sama ta estakada nie do końca jest w 100% wypalonym pomysłem to już sama ścieżka od tej estakady do Janka Wiśniewskiego jest dobra.

        A poza tym nie ma co już za dużo komentować bo już jest zbudowana i nie zburzą jej, także pozostaje z niej korzystać.

        • 0 0

  • Mają na celu wymuszenie wyhamowania prędkości

    Slupy na środku też

    • 1 2

  • Ale gdzie jest Matematyk, do tego kierowca

    Golem i inni antyrowerzyści wkurzający się i gadający non-stop o bezpłodności, impotencji i obowiązkowym OC dla rowerzystów? Czemu oni nie grzmią i nie wyzywają rowerzystów od gejów? Co się dzieje?

    • 1 0

  • O co chodzi ze zdublowaną estakadą??Czyli że są dwie estakady??

    Czy może autor miał na myśli bubel?? :>

    • 1 0

  • Czerwona kurtyna

    GDZIE ASFALT NA ULICY URANOWEJ W GDYNII OBIECANY?

    • 1 0

  • brawo za spostrzegawczość...

    • 0 0

  • kasa w błoto (6)

    nie pierwszy raz

    • 89 20

    • A no zgodzę się... kasa w błoto

      1) nową ściezką nadrabiamy kawał drogi - będę jeździł dalej przez parking obok Steny i estakadą przy budybku BCT
      2) projekt miałby sens istnienia nie w tym miejcu, a nad torami oddzielającymi wiśniewskkiego od hutniczej. W tej chwili jedynym sposobem żeby przedostac się na morską z obłuża jest przeniesienie roweru przez tory towarowe lub objazd przez leszczynki albo wiadukt pieszy nad stacją Gdynia stocznia... Tym się zajmijcie kurna balans...!

      • 6 0

    • ! (1)

      "Gdyńska robota", jak zawsze.

      • 10 5

      • Może niech oni juz nic nierobią, bo jak coś zrobią to mam wrażenie, że zamiast iść do przodu, cofamy się.

        Gdynio obudź się! Przy wyborach.

        • 3 1

    • co to znaczy w błoto? nikt nie będzie jeździł? latać mają nad torami? 3 pas ruchu obok tirów mieli zrobić? (2)

      • 6 18

      • Ktoś zawsze pojedzie, pytanie tylko czy taka jazda warta 10 mln złotych

        nie powinna zostać zasponsorowana przez decydentów.

        Zastrzeżenia co do tej kładki były dwojakie:
        1. jest zbędna i oznacza zmarnowanie 10 mln złotych
        2. jest niebezpieczna

        Jak widać, miasto zgodziło się co do punktu 2.
        Pogodzenie się z punktem 1. jeszcze przed przetargiem oznaczałoby, że znajomi królika nie dostaną konfitur.
        10 mln złotych to pewnie spora część tego, co miasto musiałoby zapewne wyłożyć na wykup działek, na których powstać ma Forum (na które już poszły miliony złotych, a sprawa własności działek jeszcze nie wyszła z sądów).

        • 6 3

      • ja będę jeździł po staremu na Obłuże i mogą mnie pocałować w d... nikt mi tego nie zabroni szczam na tę estakadę

        • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane