• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poważne zmiany w ruchu w Matarni. Kamery pomogą kierowcom?

Maciej Naskręt
2 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Planowany zakres zmian na zdjęciu wykonanym z lotu ptaka. Poniżej ul. Budowlanych. Planowany zakres zmian na zdjęciu wykonanym z lotu ptaka. Poniżej ul. Budowlanych.

Spore zmiany w ruchu szykują się w Matarni dla kierowców. W związku z budową przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej samochody pojadą objazdem. Korki są niemal pewne.



Mapa dotycząca zmian w ruchu w Matarni. Mapa dotycząca zmian w ruchu w Matarni.
Od 6 maja 2014 r. kierowcy jeżdżący ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami w ruchu. Tego dnia o godz. 9 całkowicie zamknięty zostanie ok. 200-metrowy odcinek ul. Budowlanych, w miejscu jej przecięcia z linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Objazd poprowadzony zostanie sąsiednią ul. Jesienną.

Całkowite zamknięcie przejazdu ul. Budowlanych na wysokości budowy PKM związane jest z realizacją w tym miejscu przystanku PKM Matarnia, który zlokalizowany będzie w wąwozie, 8 metrów pod powierzchnią obecnej drogi. Nad przystankiem wybudowane zostaną aż cztery obiekty inżynieryjne - dwa wiadukty drogowe (jeden w ciągu ul. Budowlanych, drugi będzie dojazdem do pobliskiej bazy jednej z firm), kładka dla pieszych oraz kładka technologiczna (dla biegnących w tym miejscu instalacji wodociągowych, gazowych i ciepłowniczych).

Czy odczuwasz utrudnienia w ruchu w związku z budową PKM?

Do tego dodać trzeba jeszcze cztery wiaty przystankowe, skrywające klatki schodowe z zejściami i windami, prowadzącymi na przystanek PKM (po dwie z każdej strony ul. Budowlanych) oraz parking dla 140 samochodów i 60 rowerów. Warto też dodać, że budowany przez PKM nowy wiadukt drogowy na ul. Budowlanych będzie posiadał aż cztery pasy ruchu, aby w przyszłości - jeśli będzie taka potrzeba - miasto Gdańsk miało możliwość poszerzenia całej ul. Budowlanych do dwóch pasów w każdym kierunku.

Prace budowlane przy ul. Budowlanych trwają już od połowy 2013 r. W tym czasie wybudowano już te konstrukcje węzła integracyjnego Matarnia, które można było wykonać bez ingerowania w pas drogowy. Najbardziej uciążliwe dla kierowców prace wykonawca przełożył na wiosnę 2014 r., gdyż zamykanie ul. Budowlanych zimą i skierowanie całego ruchu na dość stromy w tym miejscu objazd, w warunkach zimowych skończyłoby się komunikacyjnym paraliżem.

Również obecnie, chociaż cały objazd będzie gotowy już do 30 kwietnia, zmiany w organizacji ruchu PKM wprowadza dopiero po majowym weekendzie - tak, aby nie utrudniać mieszkańcom weekendowych wyjazdów za miasto. Także pierwszego dnia po długim weekendzie - czyli w poniedziałek, 5 maja - nie będzie jeszcze zamknięta ul. Budowlanych, ponieważ w związku z powrotami do pracy, tego dnia z pewnością będzie wzmożony ruch na drogach.

Zamknięcie obowiązywać będzie do końca 2014 roku. W związku z tym przez kolejnych siedem miesięcy kierowcy mogą spodziewać się tu większych niż dotychczas korków. Aby choć trochę ułatwić kierowcom wybór, czy jechać do pracy i domu ul. Budowlanych, czy też wybrać alternatywną trasę, PKM zamontuje w miejscu objazdu dwie kamery internetowe (przeniesione z al. Grunwaldzkiej, gdzie prace i utrudnienia już się kończą). Dzięki transmisji online - na stronie PKM: http://cam.pkm-sa.pl/ - przed wyjazdem z domu/pracy każdy będzie mógł "na żywo" sprawdzić, czy tworzą się korki i jak duże utrudnienia w ruchu powodują.

Relacja z dnia otwartego budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Matarni.

Poznaj także dzieje średniowiecznego kościoła w Matarni, w pobliżu którego wiedzie trasa PKM.

Miejsca

Opinie (102) 4 zablokowane

  • Na bogato

    Lol. PKM yo prawdziwy rozmach. Na bogato. Ale za to jakie wykorzystanie środków unijnych.

    • 5 6

  • Światła na Słowackiego (3)

    To jakiś dramat! W ciągu ostatnich 6 miesięcy korki na Słowackiego diametralnie się pogorszyły. ZAWSZE jest korek w dół na odcinku leśnym przed skrzyżowaniem z Potokową, nawet poza godzinami szczytu. A w godzinach szczytu? Wyjeżdżam spod domu na Złotej Karczmie tylko po to, by stanąć w zaczynającym się już na rondzie Kaczmarskiego 5 kilometrowym korku. Wracając- to samo. Jest to dziwne, zwłaszcza zważywszy na fakt że przez kilka tygodni po otwarciu Trasy Słowackiego średni czas jechania ze Złotej Karczmy do skrzyżowania z grunwaldzką wynosił 13 minut. I to o 8 rano. Teraz taki wynik tylko w nocy :/

    • 25 6

    • tristar

      Działa jak szatan

      • 13 0

    • (1)

      Kierowcy są sami sobie winni. Jeżdżą jak łamagi, ruszać nie potrafią. No ale kiedy i gdzie mieli się nauczyć. Na kursach przygotowujących do zdania egzaminu? A wystarczy czujnie ruszać NARAZ spod świateł i już będzie lepiej. Druga sprawa to nie wjeżdżanie na skrzyżowanie, gdy nie ma miejsca na zjazd

      • 12 3

      • co za przygłupy minusują? żle napisane czy jak?

        • 5 0

  • Czy ktoś już się myśli o korzystaniu z tej kolei? (1)

    Bo ja przejadę się chyba tylko raz z ciekawości i tyle. Wam się przyda?

    • 9 8

    • ja będę z niej korzystała regularnie

      w układzie rower+ kolej + rower trójmiejski

      • 3 5

  • do narzekaczy ktorym to podobno zamknieto Slowackiego przy lotnisku, (5)

    drodzy parafianie, ten odcinek Slowaka byl od zawsze TYMCZASOWY, wiec nie mozecie miec pretensji ze sie przywzwyczailiscie do tymczasowego rozwiazania :) ps, polecam przesiadke na PKM

    • 6 8

    • (3)

      Nie każdy do pracy zabiera tylko słuchawki.

      • 4 2

      • nie każdy do pracy zabiera 18 ton żwiru i zagęszczarkę (2)

        kłopot w tym, że większość sobie nie wyobraża ruszenia tyłka inaczej niż własnym autem.

        • 1 6

        • zaskocze cie (1)

          Dużo ludzi MUSI jeździć do pracy autami.

          • 3 2

          • wiem, że dużo musi

            ale jeszcze większej ilości osób wydaje się, że musi. Widzę po swoim biurze.

            • 4 0

    • a z czego się mam przesiąść

      dokąd i po co mam tą koleją jeżdzić - nie bardzo kumam, do pracy dojeżdżam do centrum PKM i tak mnie tam nie dostarczy

      • 0 0

  • wlepiej by metro w Trojmiescie zbudowali (1)

    • 2 2

    • byłoby droższe niż w Warszawie

      piaski nasączone wodą jak gąbka. Może w przyszłości uda się zbudować linie tramwajowe w płytkich tunelach, ale na razie nie ma o czym marzyć.

      • 2 0

  • Kamery służą do

    kamerowania. Nie poprawy bezpieczeństwa, pomagania kierowcom i innych propagandowych pseudo pomysłów.

    • 7 2

  • autobus (2)

    Czy kiedyś pomyślą w zkm żeby puścić autobus z Wrzeszcza przez Słowackiego na Karczemki? Czy już zawsze trzeba będzie się przesiadać ze 110 na 167 a potem na 157 (czyli 2 razy). Może warto by zmodyfikować trasę 157 lub 167 skoro jest już kolej?

    • 7 1

    • i żeby częściej jeździły autobusy w tamtym kieruku... (1)

      bo wracając z pracy nie da się zwłaszcza w okresie letnim wejśc do autobusu... A swoją droga czy działkowcy wracający z działek musza koniecznie wracac okolo 14.00 czy 16,00 razem z innymi, którzy wracają z normalnej pracy?

      • 5 0

      • Kiedyś w kościele słyszałem rozmowę na temat linii 167. I którymi liniami należy wracać z działki bo są pełne.

        • 0 0

  • korki na Budowlanych zawsze bedą...

    Na waską ulicę, bez pobocza i chodnika, zjeżdzaja sie przez budowlanych do Słowackiego samochody z trzech praktycznie ulic:Nowatorów, Budowlanych i Kartuskiej...Jak nie ma byc korków - jaka to przepustowosc? Wystarczy jedno"wąskie gardló"...

    • 4 1

  • buu korki (1)

    smuteczek.

    rowerem do skm i czytam sobie książkę w biznesklasie. czasem z menelami, ale nie zawsze jest tak źle. no i tanio.

    • 1 2

    • buu

      i nagle sru

      • 1 1

  • Ci co zlikwidowali Słowackiego w kierunku Banina powinni się pierd...lnąć w swoje puste łby ! (3)

    1. Żaden drugi pas tam nie powstanie i powszechnie już o tym wiadomo (żadna tajemnica).

    2. Wielu ludzi płaci teraz dużo więcej za paliwo na dojazdy do pracy, bo muszą objeżdżać wszystko dookoła.

    3. Do tego powstają duże korki na rondzie koło Nowatorów.

    Stuknijcie się w swoje łby barany !

    • 11 2

    • likwidacja tej drogi wynikła z tego, że w jej świetle znalazł się terminal T2 (2)

      a teraz między placem budowy PKM oraz rozbudowywanym T2 zwyczajnie nie ma miejsca. Tym niemniej powstanie tam droga "techniczna" która będzie łączyć Słowaka z Baninem. Po ukończeniu obu inwestycji.

      • 0 1

      • Spójrz w plan zagospodarowania. Miejsce jest. Nie ma kasy. (1)

        • 1 1

        • spójrz na zdjęcia z placu budowy

          tu płot, tam płot, ciągle coś na tym pasie stoi. Nie ma sensu wywalać kasy przed ukończeniem inwestycji. Którego ze zdań wypowiedzi nie rozumiesz?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane