• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poważny wypadek w Gdyni. Po zderzeniu TIR-a i trolejbusu 2 osoby nie żyją, 9 osób rannych

Patsz, kkol, ms
25 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 14:55 (25 kwietnia 2013)

Efekt zderzenia TIR-a i trolejbusu na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni.


Na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego przy ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni rozpędzona ciężarówka uderzyła w trolejbus i wypadła poza barierę ochronną. Zginęły dwie osoby, dziewięć osób jest rannych.



Aktualizacja godz. 14:55 Niestety dostaliśmy informację, że w Szpitalu Wojewódzkim w Gdańsku zmarła druga z osób poszkodowanych w wypadku. 73-letnia kobieta była pasażerką trolejbusu.

Cztery osoby już zwolniono ze szpitali do domów. Wciąż hospitalizowane są: 1 osoba w Wejherowie, 1 osoba w Gdańsku i 3 osoby w Gdyni.

Aktualizacja godz. 13:45 Autobusy wracają na swoje linie. Odtworzono trakcję trolejbusową. Ruch pod Estakadą Kwiatkowskiego został udrożniony.

Aktualizacja godz. 11:35 Trwa operacja jednej z osób poszkodowanych w wypadku. Młoda kobieta trafiła do szpitala w Gdyni z wielonarządowym urazem. Jej stan jest stabilny - poinformowała nas dyrektor placówki Lidia Kodłubańska.

Do tego szpitala trafiły jeszcze dwie osoby z urazami wieloobrażeniowymi, też czeka ich operacja. Dyrekcja spodziewa się, że do placówki trafią jeszcze inni, mniej poszkodowani w wypadku.

Do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku helikopterem przetransportowany został natomiast mężczyzna z urazem kręgosłupa. Jego stan jest ciężki, ale stabilny.

Wejherowski szpital przyjął 5 poszkodowanych, jedna z osób - mężczyzna - jest w stanie ciężkim; ma obrażenia głowy i klatki piersiowej, ale jest przytomny. Pozostali są w trakcie diagnostyki - usłyszeliśmy od dyrektora, Andrzeja Zieleniewskiego.

Jedna osoba z urazem kręgosłupa trafiła też do szpitala wojewódzkiego w Gdańsku.

Szpital Miejski Gdynia, tel. 58 666 56 00, Szpital Wejherowo tel. 58 572 76 66, UCK w Gdańsku, tel. 58 349 37 84

Pracownicy szpitali udzielają informacji tylko osobom upoważnionym.

Aktualizacja godz. 11:10 Marcin Gromadzki, ZKM Gdynia: Autobusy jadące z centrum i Witomina na Obłuże omijają miejsce wypadku, jadąc ul. Janka Wiśniewskiego.

Trolejbusy jeżdżące na co dzień ul. Morską omijają wypadek ul. Opata Hackiego. Na tę trasę wysłano trolejbusy, które są w stanie poruszać się bez zasilania z sieci trakcyjnej (nie ma jej na ul. Hackiego).

Aktualizacja godz. 11:10 Reporter Trojmiasto.pl relacjonuje, że kierowca TIR-a sygnalizował przed wypadkiem, że stracił kontrolę nad swoją ciężarówką. Jak mówią świadkowie: trąbił i dawał sygnały świetlne, ale jechał na tyle szybko, że jadący przed nim trolejbus nie był w stanie zjechać mu z drogi.

Aktualizacja godz. 10:55 Relacja naszego reportera z miejsca zdarzenia: Ofiara wypadku to ok. 50- 55-letni pasażer trolejbusu. Kierowca TIR-a przeżył, ale w ciężkim stanie został przewieziony do szpitala. Na miejscu jest biegły sądowy, który stara się ustalić przyczynę wypadku. Jeszcze przez kilka godzin zablokowana będzie ulica Morska w kierunku Chyloni. Ruch w drugą stronę obywa się bez większych problemów.

Liczba rannych w wypadku została zmniejszona do 10. Pięciu poszkodowanych trafiło do szpitala w Wejherowie, 3 do szpitala miejskiego w Gdyni, jedna do Szpitala Wojewódzkiego w Gdańsku i jedna do UCK.

Aktualizacja, godz. 09:59

Jak udało się nam nieoficjalnie dowiedzieć, trolejbus, w który uderzyła ciężarówka, kursował na linii 25.

Aktualizacja, godz. 9.47.

Wiadomo już, że jedna osoba zginęła w wypadku.

- Cztery osoby są ciężko ranne, zostały przetransportowane helikopterem LPR do szpitala. 10 osób jest lekko poszkodowanych. To wciąż dane nieostateczne - informuje kpt. Łukasz Płusa, rzecznik prasowy gdyńskich strażaków.

Na razie nie są znane przyczyny wypadku. Według nieoficjalnych informacji TIR zjeżdżający z Estakady nie wyhamował i wjechał w trolejbus, potem przebił bariery ochronne i spadł ze zjazdu z estakady. Ciężarówka leży pod estakadą.

ZKM zorganizował w tym miejscu objazdy.

Aktualizacja, godz. 9:40.

Strażacy informują, że na miejscu pracuje sześć zastępów straży pożarnej. 15 osób zostało rannych, jedna osoba wymaga reanimacji.

Aktualizacja, godz. 9:37.

- Wiemy na pewno, że są osoby poszkodowane, ruch w tym miejscu jest utrudniony - informuje kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy KMP w Gdyni.

Na miejscu wylądował helikopter Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

***


- Na razie nie jestem w stanie powiedzieć o liczbie osób poszkodowanych. Na miejscu pracuje policja, straż pożarna oraz lekarze pogotowia ratunkowego - informuje dyżurny WSKR.

Relacje świadków mówią o potężnym uderzeniu.

- Podobno uderzenie było na tyle silne, że pasażerowie powypadali przez okna trolejbusu. Prawdopodobnie też jest zerwana sieć trakcyjna i leży na asfalcie. Trolejbus wylądował na słupie... - pisze pan Marcin.

Zapis kamer monitoringu miejskiego po wypadku na ul. Morskiej w Gdyni.



Ciężarówka uderzyła w trolejbus i spadła z estakady w Gdyni.

Patsz, kkol, ms

Opinie (1027) ponad 50 zablokowanych

  • patrzymy na to z innego miasta (2)

    z tego co tu poczytać można to widać, że targają mieszkańcami emocje, jedni hamsko "jadą" na trolejbusy (to fakt kierowcy chyba nie patrzą w martwe pole nie jeden raz mi się wpakował trajtek), inni na kierowcę samochodu ciężarowego (nie ustalono oficjalnie, że to bił Tir), wstyd Wam powinno być czepiając się prezydenta i innych urzędasów, partii takiej czy innej, sami głosowaliście lub nie, a najwięcej mają do powiedzenia Ci którzy wyłączyli się z życia politycznego i wcale nie biorą udziału w wyborach władz, jakkolwiek by nie było i kto by nie zawinił, syf jest w Waszym mieście a do tego media podają info niezgodne z prawdą (zdarza im się zaanonsować iż jest to nieoficjalna wiadomość)cóż każdy ma w czymś biznes. zastanówcie się czy tego dnia los nie zabrał komuś ojca i męża, żywiciela rodziny, zamiast siedzieć przed kompem i wypisywać bzdury moglibyście pokazać jacy jesteście solidarni i pomóc ofiarą.nie lubię Waszego miasta głównie przez kiepską organizację na jezdni nie wspomnę o sezonie letnim, a pan prezydent mógłby wystawić głowę ze swojego gabinetu i karnąć się trajtkiem linii 25 od początku do końca trasy(być może kiedyś jechał ale pewno było to daaaawno) życzę zdrowia poszkodowanym a mieszkańcom dużo cierpliwości

    • 5 5

    • w sezonie letnim...

      ...komunikacja jest zaburzona przez turystów z innych miast, takich jak Ty.

      • 4 0

    • haha

      piszesz o tym co innym zarzucasz
      jesteś nieźle pojechany

      • 3 0

  • cholera, niedobrze....mam nadzieję,że nikomu nic się nie stało (17)

    • 208 40

    • Tiry na tory!!! (2)

      Nie zabijajcie nas!!!

      • 52 17

      • (1)

        TORY NA TIRY

        • 16 7

        • Tiru riru

          Tysięczny komentarz!

          • 0 4

    • no tyyyyy stało się ludzie są ranni... (6)

      • 26 9

      • na razie nic nie wiadomo o poszkodowanych (5)

        • 3 8

        • (4)

          podobno jedna ofiara

          • 11 1

          • . (3)

            A ile butelek z mineralka się rozsypało...

            • 10 64

            • 46 mln (2)

              • 7 2

              • według mnie 45,5 mln, ale mogę się mylić (1)

                • 4 2

              • Ktoś wie czy ta pierwsza śmiertelna ofiara

                to pasażer, wiek, płeć?

                • 0 2

    • o której dokładnie był ten wypadek?

      jechałem tamtędy trochę po 9

      • 0 1

    • ...

      dwie ofiary śmiertelne ...

      • 1 4

    • Ale urwał

      • 3 37

    • A teraz jeszcze na dokładkę (1)

      płonie teatr muzyczny.

      • 9 0

      • Gdynia znalazla promocje na swoje miasto mowia o niej w calej polsce nie ma jak dobrze sie wypromowac

        • 14 28

    • czy mistrz Pan Naskret jest juz na miejscu ???

      • 20 5

    • a kto poniósł śmierć? Pewnie kierowca ciężarówki?

      • 1 18

  • akcja ratownicza masakra! (4)

    byłam tam od poczatku do konca. moj nazeczony reanimował osobe która niestety mimo to zmarła (męzczyzne). od momentu przyjazdu I ekipy pogotowia (3 osoby) wszyscy zajmowali sie tym własnie (jak sie okazało chyba i tak już martwym) mężczyzną. przyjechało następne pogotowie (mija już około 10 minut od memomentu wypadku) i zajmują się ludzmi znajdującymi sie zaraz obok ekipy z piewszej karetki. Dopiero po około 15 jesli nie więcej strażak wskazał ratownikom gdzie leży kierowca tira. był jedną z najbardziej poszkodowanych osób i lezał tam blisko 20 minut. Tak wygladała akcja ratunkowa w gdyni! 0 koordynacji! policja była na miejcu pierwsza i nie potrafiła ustalić nic! nikt nie kierował akcją dlatego ludzie którzy potrzebowali specjalistycznej pomocy jako pierwsi niestety jej nie otrzymali. Każdy działał tam na swoją rękę straż, policja i pogotowie.

    • 13 13

    • Szanowna Pani koordynator :/

      Zamiast rejestrować z taką uwagą wydarzenia, trzeba było się włączyć do pomocy, a nie stać i krytykować akcję z precyzją co do minuty. Proponuję zatrudnić się w pogotowiu czy straży pożarnej, miej kontakt codzienny ze śmiercią i przerażającymi widokami, a potem wypowiadać się na temat koordynacji i chaosu podczas wypadków. Podczas takich akcji nigdy nie ma porządku i naprawdę trzeba być naiwnym, aby oczekiwać pełnej synchronizacji i koordynacji, gdy działa tysiące zmiennych, element zaskoczenia plus regularny ruch uliczny i setki takich bezużytecznych gapiących się osób żądnych sensacji jak Pani.

      • 12 3

    • dlaczego nie pomogla pani poszkodowanym???

      nie udzielenie pomocy poszkodowanym jest karane...wiec ja bym sie zamknal na pani miejscu...trzeba bylo zrobic to samemu i bylo by ok... a nie kierowca lezal 20 minut bo pani stala i sie gapila zamiast mu pomoc

      • 9 4

    • Jak to się mówi, pitolić każdy potrafi, ale już trudniej zrobić. Po co Pani tam stała ? Trzeba było iść i pomagać. Łatwo się mówi jak się stoi i patrzy. Karetki też muszą dojechać na miejsce. Ratownicy najczęściej zajmują się tymi najciężej rannymi. To nie są ćwiczenia by wszystko było zaplanowane ! To jest życie a nie film w którym jest wszystko pięknie. No i tak na koniec Skąd się Pani, urwała wogóle ?

      • 13 2

    • hmm

      pewnie nie spodziewali sie katastrofy - bo tak mozna nazwac to co sie stalo.

      Powinno zrobic sie traige - selekcje osob ze wzgledu na ich stan. Ale co tam - tylko tak pisze - na zywo pod wplywem emocji pewnie inaczej sie dziala?

      info za wikipedia:

      W systemie START (ang. Simple Triage And Rapid Treatment) wyróżnia się cztery kategorie poszkodowanych, którym odpowiadają cztery kolory opasek lub plakietek przyznawane na miejscu zdarzenia, w zależności od stanu ich zdrowia i poniesionych obrażeń. Podział na określone grupy wygląda następująco:
      czarny (poniżej 4 pkt. SCU) - brak oddechu i tętna,
      czerwony - transportować w pierwszej kolejności.
      żółty - transportować w drugiej kolejności,
      zielony - transportować jako ostatni.

      System segregacji medycznej START ma za zadanie umożliwić przeżycie jak największej liczbie osób z grona poszkodowanych. W przypadku wypadków masowych najgorszą rzeczą jest zabranie pierwszej rannej napotkanej osoby do szpitala, ponieważ może ona być ranna w takim stopniu, że nie przeżyje 24 godzin lub, wprost przeciwnie, może poradzić sobie bez specjalistycznej opieki medycznej, której z kolei mogą wymagać inne ranne osoby.

      • 4 1

  • Winny kierowca trajtka (4)

    "Ja pamiętam, że było czerwone światło. Jak się zapaliło zielone na sygnalizatorze, ruszyłem. Nic nie widziałem, wszystko stało. Na środku skrzyżowania usłyszałem trąbienie, ale to już było za późno." - relacja kierowcy trajtka. Już wiemy kto był winny. Kierowca trajtka, który wjechał na skrzyżowanie mimo że nie mógł z niego zjechać!

    • 12 12

    • (3)

      Jesteś głupi czy udajesz?
      Gdzie w wypowiedzi jest że nie mógł zjechać ze skrzyżowania? To że powiedział WSZYSTKO STAŁO? Może pomyślałeś że w stresie,nerwach, w szoku-gdy słyszy się krzyk,płacz przerażenie rannych pasażerów,pomylił pojęcia i może miał powiedzieć WSZYSTKO RUSZYŁO? Ty oczywiście już wydałeś wyrok,bo jesteś nieomylny,doskonale spostrzegawczy i wogóle THE BEST. Jeśli nie byłeś nigdy w takiej sytuacji to się nie wypowiadaj,nie życzę Ci byś musiał w ułamku sekundy podjąć decyzję,czy walić w samochód przed Tobą czy w słup. Nie życzę Ci byś musiał w momencie wypadku słuchać wrzasku i "skomlenia" przerażonych,rannych,umierających pasażerów. Życzę Ci więcej rozumu.

      • 5 1

      • toś pojechał (2)

        ja nie wjeżdżam na środek skrzyżowania, jak nie mogę z niego zjechać, bo a) można zablokować ruch za chwilę, jak się zmieni światło b) to jest WBREW PRZEPISOM!
        kierowca trajtka jak wjeżdżał na skrzyżowanie nie mógł z niego zjechać. Wjeżdżał na skrzyżowanie bez pisków itd itp... więc o czym TY piszesz?? naucz się zasad ruchu drogowego, a potem się wypowiadaj. I nie patrz na naszych "wspaniałych" polskich kierowców, bo co drugi z nich wjeżdża na skrzyżowanie nie wiedząc czy z niego zjedzie. A potem burzowe, że blokuje ruch, bo przecież on tylko wjechał na skrzyżowanie...

        • 2 2

        • Taryfikator (1)

          wyciąg z taryfikatora:

          "wjeżdżania na skrzyżowanie, jeśli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca na kontynuowanie jazdy: 2 punkty"

          jeszcze chcesz mi jakieś dyrdymały pisać o tym co było NASTĘPSTWEM błędu kierowcy trolejbusa?!

          • 0 3

          • żeby nie było

            oczywiście jest mi bardzo przykro z powodu śmierci tych dwóch osób, bólu poszkodowanych i wszystkich tych, którzy ucierpieli z powodu utraty życia/zdrowia poszkodowanych. Mam tylko nadzieję, że gdzieś tam w jednym z aut przed trajtkiem ktoś sobie nie pisał sms i przez to nie podjechał 2-3 metry do przodu, choć mógł, a wtedy trajtek mógłbym opuścić skrzyżowanie.

            • 3 3

  • antytir

    Podsumowując wszystkie opinie "małych" i "dużych" dochodzę do wniosku, że estakada to ekstremalnie trudna trasa dla samochodów ciężarowych.
    Proste rozwiązanie zakaz wjazdu na estakadę samochodom ciężarowym bezpośrednio z obwodnicy no i oczywiście zjazdu na obwodnicę również.

    • 4 4

  • Skoro zawiodły hamulce, czemu nie hamował na barierkach? (14)

    Kierowca ciężarówki ewidentnie wiedział, że nie ma kontroli nad pojazdem, trąbił. Dlaczego zamiast trąbić, nie odbił w prawo i szorując po prawych barierach energochłonnych nie zahamował na odcinku "z górki". Naprawdę aż tak bał się, że pracodawca będzie kazał mu zapłacić za wszystko z własnej kieszeni, że wolał zaryzykować śmierć swoją i postronnych osób?

    • 10 32

    • bo tymi barierkami to by się owinął jak prezent wstążkami na święta (1)

      Barierki są dobre dla osobówek. 40 ton jest jak przecinak.

      A każdemu kto jest przekonany że w takiej sytuacji zareagowałby logicznie i z planem polecam odrobinę rezerwy bo takie mniemanie o sobie może się przykro kiedyś zemścić.

      • 11 0

      • antytir

        a skąd wiadomo jaką masę miał TIR?

        • 0 0

    • Taa... grunt to dywagować z wygodnego fotela. Ciekawe czy Ty byś takim autem w barierki wjechał tylko po to by te barierki skasować i wylecieć nie wiadomo gdzie. To nie 1,5 tonowa osobówka tylko ciężarówka. Nie tak łatwo zahamować. Szczególnie w takim stresie.

      • 4 0

    • pomysl (1)

      jak mogł zachamowac 40tonowym zestawem na barierce ktora ugina sie jak w nia dobrze udezy 1.5 tonowa osobówka....
      jak nie masz pojecia o prowadzeniu takich zestawów to sie nie wypowiadaj bo to nie jest tak mietowo jak sie wszystkim wydaje... bycie kierowca ciezarówki to ciezki kawałek chleba i trzeba sie na własnej skorze przekonac aby cos na ten temat wiedziec...

      • 8 1

      • antytir

        teraz to ci TIRowcy tacy mądrzy ale jak szybko jężdzą przez miasto czasami sobie robiąc slalom z samochodów jadących prawidłowo to wtedy nie ma ze zestaw waży tyle i tyle.....

        • 2 1

    • (4)

      A Ty akurat wiesz jak byś zareagował. Pewnie jeszcze byś zdążył sobie rozrysować plan "hamowania". To jest szok. Człowiek wtedy nie myśli nad logicznym rozwiązaniem a działa instynktownie. Można sobie gdybać, bo wiadomo, że mogło to się lepiej skończyć, ale po co? Mogło to się skończyć też dużo gorzej, gdyby np. ciężarówka uderzyła w cysternę itp. Bez sensu takie rozmyślenia że "mógł to, mógł tamto". Sam nie wiesz jak byś postąpił. Zginął człowiek i to jest w tym wszystkim najtragiczniejsze.

      • 27 3

      • Kiedyś nie mogąc zahamowac, właśnie zjeżdżałam na pobocze, uszkodziłam własne auto, wpadłam w zaspę ale nikomu nic się nie (3)

        dlaczego nie mógł choć spowolnić silnikiem
        tak nie można w ciągnikach ?

        • 4 10

        • Masz pojęcie jaką masę ma taki załadowany zestaw? (1)

          Może mieć 40t zgodnie z przepisami a ty tu piszesz o hamowaniu silnikiem... Twój samochód ma zapewne trochę ponad 1t, więc chyba widać różnicę?

          • 20 3

          • antytir

            widać jedynie to że nie dostosował prędkości do warunków panujących na drodze

            • 1 1

        • a to twoje auto to tir, babo bez wyobraźni?

          • 2 3

    • Klikajac poparcie, automat włącza jednocześnie negację- absurd, ustawione ! (1)

      • 4 10

      • bo się automatycznie aktualizuje...

        • 2 0

    • Czy aby na pewno uważasz, że tir mógłby wyhamować na barierkach? Może auto osobowe, by się odbiło, ale tir na bank by spadł z estakady i wbił się w filary możliwe że je uszkadzając.

      • 5 1

    • Myślenie nie boli.

      Na kanapie to łatwo być mądrym. Zastanów się człowieku o czym ty mówisz i nie pisz więcej takich bzdur.

      • 11 2

  • [']

    • 0 0

  • Tak to jest, jak inżyniery poszły po taniości i zaprojektowały niebezpieczne połączenie setkakady z obwodową (3)

    i nas...rali zasłaniających wszytko ekranów., nie pomyśleli o pasie/poboczu awaryjnym w bok, jak hamulec padnie

    • 10 3

    • antytir

      ale estakada to nie jedyna droga
      nie dajesz rady jedż po staremu obwodnicą do końca i dalej morską
      a nie płaczecie bo estakada taka i owaka

      • 1 0

    • (1)

      Masz trochę racji, ale przy trolejbusie zjazd awaryjny w bok jest bardzo utrudniony (trzyma się na "szelkach")taki wypadek z udziałem trolejbusu może zdarzyć się na każdej trasie.

      • 0 0

      • ale jak by bardziej wyrównali - mniejszy kąt zjazdów itp, to by hamulce tam nie puszczały

        A dało by się, tylko trochę większe koszty - ale już ten zjazd z obwodnicy na setkakadę ma trzy ofiary i wiele kalek... - leczenie już wyszło drożej od oszczędności, nie wspominając o nieocenionym nie wycenianym życiu.(aczkolwiek sądy potrafią wyceniać na 2 lata w zawiasach, bo nie bił, żeby zabić, hamulce nie działały przecież nie nieumyślnie, lub odszkodowanie 5 tys zasądzić (nie obowiazuje ofiar zimnego lecha)).

        • 0 0

  • TIR (1)

    Sam jezdze cysterna 40 ton i zawsze a jezde conajmniej dwa razy w tyg do gdyni i estakada budzi we mnie respekt. Jak zjezdzam z estakady hamuje silnikiem ale zawsze patrze na wskazniki cisnienia bar ukl.hamulcowego.Takze naprawde laicy sa co pisza a pojecia nie maja o ciezarowkach.

    • 21 0

    • antytir

      widzisz ja jeżdżę tylko osobówką i wiem, że:
      w zakręt 60st. nie wchodzi się 150km/h
      jak jest znak stop i zerowa widoczność to się zatrzymuję
      itd. itd. itd.
      ale skoro wy wielcy kierowcy uważacie za arcy trudne przejazd estakadą to tylko faktycznie uważać na was na tej trasie

      • 0 0

  • wy jak z tym Smoleńskiem (2)

    Wszyscy wiedzą jak było a wypisują bzdury. Kierowca zapier... z górki. Tam osobówką trzeba uważać jak się zjeżdża, nie to, że tirem z obciążeniem. Gdyby to był kierowca stąd, to tak by nie zjeżdżał, bo wiadomo, że na dole kocioł jest często na Morskiej a trajtek nie jest z gumy i ogona nie wciągnie pod siebie. Często tak jest, że trajtek stoi na nie swoim. Ale to każdy doświadczony kierowca powinien przewidzieć. A ten kozak zapier..., zielone trajtkowi zgasło, włączyło się z górki, ten akurat nadjeżdżał za szybko jak na to miejsce i po heblach, ale to nie takie proste, przyczepa mu zaczęła tańczyć i przyp... w trajtka. Wina jest obu, z tym że kierowcy trajtka 30% a tego kozaka z tira 70%. Nie widziałem, ale tak myślę. Tak by było 90 na 100 przypadków. A jak takie mądrale jesteście, to se weźcie jedźcie trajtkiem z ludźmi po mieście i zdążcie na czas. Z góry gratulacje.

    • 5 8

    • hahaha (1)

      Warto wiedzieć, że w minionym roku kierowcy tzw. tirów (czyli zestawów ciągnik+naczepa) spowodowali w Polsce 868 wypadków, co stanowi dokładnie 2,8 proc. tego typu zdarzeń! W zdarzeniach tych zginęły 182 osoby, co stanowi 5,8 proc. wszystkich ofiar śmiertelnych na polskich drogach.

      • 0 3

      • antytir

        statystyka
        wszystkie wypadki-37046 (os-23265 ; ciez-2096)
        ofiary śmiertelne- 3571 (os- 1868 ; ciez- 235)
        dane za rok 2012 wg PZPM

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane