- 1 Napad na bank czy głupi żart? (62 opinie)
- 2 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (91 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (593 opinie)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (219 opinii)
- 5 Były wiceprezydent Gdańska skazany (175 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (93 opinie)
Powstaje nowe osiedle, będą dwa nowe przejścia przez Morską
Nowe przejścia mają poprawić bezpieczeństwo i komfort pieszych na ul. Morskiej w Gdyni po zakończeniu budowy osiedla przy estakadzie Kwiatkowskiego. Pojawi się też oczekiwany prawoskręt ze Swarzewskiej w Morską, dzięki czemu łatwiej będzie wyjechać z Pustek Cisowskich.
Wiadomo, że gdy zakończą się prace, zwiększy się tam ruch nie tylko samochodowy, ale też pieszy. Na konieczność poprawy bezpieczeństwa i komfortu przechodniów zwrócił uwagę Paweł Stolarczyk, radny Gdyni.
Nowe przejście: poprawa komfortu mieszkańców
- Zasadne jest rozważenie wybudowania w nieodległej przyszłości przejścia dla pieszych, najlepiej z sygnalizacją świetlną, przez ul. Morską przy skrzyżowaniu z ul. Komierowskiego. Inwestycja umożliwi połączenie piesze dla mieszkańców osiedla z lokalami usługowymi przy ul. Morskiej - po przeciwnej stronie, z przychodnią, a także przystankiem autobusowym - zwraca uwagę radny PiS.
Władze miasta odpowiadają, że przygotowywana jest koncepcja przebudowy ul. Morskiej od węzła Żołnierzy Wyklętych do skrzyżowania z ul. Kalksztajnów.
- Koncepcja zakłada wykonanie dwóch przejść dla pieszych: jednego przy skrzyżowaniu ulic Morskiej z Działdowską i drugiego przy skrzyżowaniu ulic Morskiej i Komierowskiego. Na podstawie koncepcji opracowana zostanie dokumentacja projektowo-kosztorysowa - odpowiada na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Będzie łatwiej wyjechać z Pustek Cisowskich
Prawdopodobnie wcześniej pojawi się nieopodal prawoskręt z ul. Swarzewskiej w ul. Morską, o który pytał inny radny PiS - Michał Bełbot.
- Wydział Inwestycji otrzymał do realizacji zadanie pn.: "Budowa prawoskrętu z ul. Swarzewskiej w ul. Morską". Aktualnie opracowywane są warunki techniczne dla inwestycji. Kolejnym etapem będzie przygotowanie zapytania ofertowego na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej - wyjaśnia w odpowiedzi radnemu wiceprezydent Gdyni.
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-18 08:17
Bardzo dobrze. Wlasnie w tym miejscu brakuje przejscia, (11)
Np. zeby dojsc na przystanek w kierunku centrum trzeba nadkladac teraz bardzo dużo drogi.
- 56 59
-
2023-05-18 23:01
(2)
Bardzo dobrze???? Przejście dla pieszych przez Morską przy Działdowskiej istniało od końca lat 60-tych do końca lat 70-tych minionego wieku. Nie było dnia bez wypadku z udziałem pieszych, głównie dzieci idących do i z SP 29. Wypadki śmiertelne nie były rzadkością a natężenie ruchu drogowego było wówczas mniejsze niż dzisiaj o północny na tej ulicy.
Bardzo dobrze???? Przejście dla pieszych przez Morską przy Działdowskiej istniało od końca lat 60-tych do końca lat 70-tych minionego wieku. Nie było dnia bez wypadku z udziałem pieszych, głównie dzieci idących do i z SP 29. Wypadki śmiertelne nie były rzadkością a natężenie ruchu drogowego było wówczas mniejsze niż dzisiaj o północny na tej ulicy. Ponowne otwarcie przejęcia w tym miejscu przyczyni się do śmierci kilku osób rocznie i trwałego kalectwa kilkudziesięciu. Gratuluję pomysłu!!! Mnie to jednak nie dziwi. Gdynia to miasto absurdów, których liczba wzrasta z roku na rok.
- 0 5
-
2023-05-19 08:09
(1)
To sie wam, cwiercmozgi, prog zwalniajacy zrobi. Ta dyskusja pokazuje jak bardziewnym jestesmy spoleczenstwem. W zadnym zachodnim kraju w sondzie nt czy przejscia dla pieszych to dobry pomysl, wiekszosc nie zaglosowalaby ze zly.
- 1 1
-
2023-05-19 16:18
jak to ktoś już tu fajnie określił...
Jeśli chodzi o zachód, to widziałeś jedynie słońca...
- 0 0
-
2023-05-18 14:37
Kiedys chodzilem tam do szkoly (4)
Wygodniej byłoby przejściem podziemnym żeby nie czekać na zielone. Miejsce jest.
- 8 7
-
2023-05-19 07:49
W szczegolnosci niepelnosprawnym, ludziom z wozkami itd.
- 1 1
-
2023-05-18 22:25
Tylko XX wiek się jakiś czas temu skończył (2)
I teraz nieefektywnych, drogich i kłopotliwych w utrzymaniu wynalazków się unika
- 3 2
-
2023-05-19 16:16
unika?
To dlaczego w Dusseldorfie schowano autostradę pod ziemią? A na wierzchu zrobiono park... Pod którą to ziemią również znika komunikacja miejska w Kopenhadze... Nie wspominając o tunelu Fehrman, który ma zaoszczędzić w drodze z Niemiec do Kopenhagi... 1,5h... No kto to widział??!
"Kłopotliwych" i wymagających wynalazków" unikają gołodu***cy, których na to nie stać i pozostaje im tylko spacer osiedlową, gruntową ścieżką. Co ma swój urok, ale nie przystaje do wymagań obecnych czasów.- 0 0
-
2023-05-19 02:23
Klopotliwych chyba się nie unika
Jeżeli planuja jeszcze bardziej korkować miasto. Szybszy ruch pojazdów jest bardziej EKO niż stanie, ruszanie, hamowanie co 100m i wpisuje się w tak bardzo promowaną ideę zielonych miast.
- 2 3
-
2023-05-18 13:59
Semeko (2)
podobno ogłosiło upadłość . Po co więc te przejścia.
- 6 5
-
2023-05-18 16:13
Skąd info? (1)
- 1 2
-
2023-05-18 17:01
Z nikąd.
- 1 2
-
2023-05-18 08:44
światła co kilka metrów (64)
poszaleli z tą ilością świateł. To hamuje jednostajny przepływ pojazdów i generuje właśnie korki.
Planiści odeszli od przejść podziemnych bo ludziom nie chce się zrobić kilku kroków po schodach, bo to ich męczy, bo to nie wygodne. OK, niepełnosprawni ale planiści, architekci inżynierowie nie dadzą rady?
Przykład z Morskiej, obokposzaleli z tą ilością świateł. To hamuje jednostajny przepływ pojazdów i generuje właśnie korki.
Planiści odeszli od przejść podziemnych bo ludziom nie chce się zrobić kilku kroków po schodach, bo to ich męczy, bo to nie wygodne. OK, niepełnosprawni ale planiści, architekci inżynierowie nie dadzą rady?
Przykład z Morskiej, obok podziemnego przejścia, położono pasy - ok, było miejsce u światła.
Z moich obserwacji widać, że ludzie w dalszym ciągu korzystają z przejścia podziemnego, bo zwyczajnie nie chce im się czekać na światło zielone. Oczywiście jak komuś nie chce się zejść kilku schodów czeka.- 180 77
-
2023-05-18 19:10
Jasne wszyscy mają chodzić naokolo
bo tobie nie chce się poczekać w aucie 30 sekund.
- 5 0
-
2023-05-18 16:32
Amo
Najłatwiej namalować pasy i postawić sygnalizację. Kładka z windą dla niepełnosprawnych byłaby najlepszym rozwiązaniem. Ale szczurkowo-łucykowe imperium cierpi na chroniczny brak gotówki.
- 3 5
-
2023-05-18 11:50
Patrzyłeś Ty kiedyś dalej niż czubek własnego nosa?
Ile czasu tygodniowo spędzasz _chodząc_ po mieście, a ile w samochodzie?
- 5 1
-
2023-05-18 11:52
Gdzie na Morskiej położono pasy przy tunelu? (6)
Jeśli masz na myśli skrzyżowanie Śląska/Nowogrodzka, to przyjrzyj się uważniej, sporo ludzi chodzi przejściem.
Jeśli masz na myśli Morska/Warszawska, to dla pieszych to przejście wiele nie zmienia - zmienia natomiast sporo dla wózkowiczów oraz przede wszystkim dla rowerzystów.- 6 1
-
2023-05-18 18:19
wozkowicze??! (5)
Przy Morskiej...
Namawianie do samobojstwa jest karalne...
Rowerzysci nigdy nie mieli tam problemow... Zostaly one wymyslone.- 0 4
-
2023-05-18 21:54
Skarbie, były problemy (4)
Legalnie jadąc rowerem musiałam pchać się z Podjazdu w lewoskręt na Morskiej, żeby móc dobić się na drugą stronę w kierunku Warszawskiej. Co mnie przy tej okazji poobtrąbiali kierowcy nieznający przepisów, to niestety moje.
Potem powstała DDR, dzięki której można było odetchnął i nie jechać jezdnią, ale problem dostania się na drugąLegalnie jadąc rowerem musiałam pchać się z Podjazdu w lewoskręt na Morskiej, żeby móc dobić się na drugą stronę w kierunku Warszawskiej. Co mnie przy tej okazji poobtrąbiali kierowcy nieznający przepisów, to niestety moje.
Potem powstała DDR, dzięki której można było odetchnął i nie jechać jezdnią, ale problem dostania się na drugą stronę pozostał. Czyli DDR, a za przystankiem autobusowym znowu zjazd na Morską i na lewoskręt. Ewentualnie jeszcze targanie roweru pod tunelem, gdzie po drugiej stronie też nie ma DDR, czyli trzeba prowadzić rower, czyli bez sensu.
Tak, jak teraz jest, też nie jest idealnie, ale w stosunku do tego, co było, ten konkretnie przejazd bardzo dużo zmienił.- 3 1
-
2023-05-18 22:14
problemy pierwszego (3)
Swiata...
- 0 2
-
2023-05-19 09:04
Wiesz, mieszkam w mieście (2)
Nie przenosę się nagle do Afryki, żeby nie mieć problemów pierwszego świata.
Opisuję jeden z kamyczków, który zniechęcił mnie kiedyś do jeżdżenia rowerem, bo upierałam się, żeby jeździć legalnie, a kończyło się to nerwicą. Klakson tuż za uchem na powietrzu to coś innego niż klakson słyszany, kiedy siedzisz w zamkniętym aucie.
A dojechanie do domu to problem uniwersalny, nie tylko pierwszego świata. :-*- 0 0
-
2023-05-19 16:32
"problem pierwszego świata"
-> problem trzeciorzędny lub wręcz wydumany.
Nigdy nie miałem problemu, aby zsiąść z roweru i przejąć tunelem. To szybsze i efektywniejsze niż stanie w spalinach na światłach. Napinanie gumy na takie pierdy świadczy o bolszewickiej żarliwości w kształtowaniu rzeczywistości. Nawet jeśli ona tego nie potrzebuje...- 0 0
-
2023-05-19 16:25
i rower tego problemu
rozwiązaniem nie jest.
- 0 0
-
2023-05-18 10:17
Tak ale (5)
ja jednak inaczej bym zrobił. Bezkolizyjność na zasadzie samochody dołem, ludzie górą - po płaskim. Kilka krotkich tuneli można by wybudować, to by usprawniło przejazd a piesi i rowerzyści mogli by swobodnie przechodzić. Tak jak w Sopocie na dole monciaka.
- 4 4
-
2023-05-18 11:41
Może warto przypomniec?
Sopocki kilkanascie lat temu kosztowal prawie 6 mln ojro.
- 6 0
-
2023-05-18 10:40
(3)
Wiesz ile kosztuje tunel? :)
- 9 3
-
2023-05-18 18:12
90Mpln, tyle kosztowal ten w Rumi, ktorego Gdynia mie potrafi zbudowac na Puckiej (2)
Nie licz koszztow, licz przychody.
Te sama kwote magistrat wydal na park(ing) centralny, ktory cieszy oczy z zacisza prezydenckiego gabinetu.- 1 3
-
2023-05-18 22:33
Przychody: zero (1)
- 1 0
-
2023-05-19 16:24
jeśli nie umie się
ich policzyć...
- 0 0
-
2023-05-18 09:27
,,Ludziom się nie chce zrobić kilka kroków" (2)
Piesi mają chodzić po tunelach żebyś ty mógł to swoje grube dupsko wozić autem. Kolejny despota!!
- 17 12
-
2023-05-18 12:48
(1)
przecież są id..to przejścia co kawałek 400-500 m czerwone dywany przed leniwą bandą śmieci rozwijać co kawałek?
- 5 8
-
2023-05-18 19:19
Leniwą banda śmieci w samochodach?
Nie wszyscy są tacy jak ty. Zakładam, że jednak większość kierowców jest normalna.
- 4 3
-
2023-05-18 09:24
Gdynią rządzi dosłownie lewacki szaleniec! Więc czego się spodziewasz?
- 6 12
-
2023-05-18 09:22
(2)
Boze, co za durny komentarz. Przejsc podziemnych nie ma ze wzgledu na niepelnosprawnych, egocentryku zainteresowany wylacznie swoja wygoda.
- 13 10
-
2023-05-18 18:08
niepelnosprawni nikogo nie obchodza... (1)
To taka wygodna bajeczka stosowana dla ukrycia faktu, ze kasy nie ma i nie bedzie. A nawet jak bedzie, to magistrat ma 108 pomyslow, aby ja przejesc na boku...
Infrastruktury nie buduje sie z powodow kosztow. Budowy i pozniejszego utrzymania.
Gdynia chojraczyla i podskakiwala, to w efekcie dostala do utrzymania estakade. ITo taka wygodna bajeczka stosowana dla ukrycia faktu, ze kasy nie ma i nie bedzie. A nawet jak bedzie, to magistrat ma 108 pomyslow, aby ja przejesc na boku...
Infrastruktury nie buduje sie z powodow kosztow. Budowy i pozniejszego utrzymania.
Gdynia chojraczyla i podskakiwala, to w efekcie dostala do utrzymania estakade. I skonczylo sie babci sr....nie, bo to pochlania odczuwalna czesc budzetu miasta.
Inaczej niz PIT i dotacje miasto nie potrafi kasy zarabiac.
Bo miasto potrzebuje zarzadcow a nie cieci, co beda sie "anielic" i na boku ustawiac z "tlusta kaczka"...- 2 5
-
2023-05-19 16:49
No właśnie nikogo nie obchodzą... Dlatego chyba muszą przefruwać w tych podziemnych przejściach. Niepełnosprawni mają przes*ane w Polsce.
- 0 0
-
2023-05-18 09:13
(1)
Architekci już dawno problem rozwiązali. Wystarczy przejścia zostawić na tym poziomie co są, a auta puścić w tunelu pod przejściem. Jednak to są ogromne koszty, dlatego miasta tego nie robią. Biała farba, dwa/cztery znaki wychodzi dużo taniej, ewentualnie nadszarpnie miasto budżetu i postawi jeszcze sygnalizację świetlną.
- 15 2
-
2023-05-18 18:02
budzet jest dla magistratu
Bo kasa urzednikom sie nalezy.
Miasto to szosta kolejnosc odsniezania, jak nic innego nie da sie wymyslic...- 1 2
-
2023-05-18 09:08
(26)
Samochody generują korki. Im łatwiej będzie się innym ludziom poruszać inaczej niż samochodem (pieszo, rowerem, komunikacją), tym mniej będzie samochodów na drodze i będziesz miał mniejszy korek przed tobą. A jeśli mówisz że tak ciężko ludziom przejść "kilka" kroków po schodach to zapytam, czy tak ciężko poczekać ci kilkanaście sekund na światłach? Nogi bolą od naciskania na hamulec?
- 30 17
-
2023-05-18 09:25
Ale przecież bydlak właśnie podniósł ceny komunikacji miejskiej do najwyższych w Polsce! (7)
- 9 7
-
2023-05-18 09:34
(6)
Do najwyzszych to nie. Miesieczny w KRK 150 pln, ja place 126 pln od Sopotu po Rumie. Ale fakt, ze w Wawie i chyba nawet w Poznaniu taniej.
- 11 0
-
2023-05-18 09:45
Warszawa dopłaca do KM więcej niż wynosi cały budżet Gdyni (5)
- 6 0
-
2023-05-18 22:10
i sie jej to
Oplaca...
- 2 0
-
2023-05-18 10:04
(3)
Mozliwe, ale czy w proporcji do dochodow miasta i liczby mieszkancow takze Gdynia wypada tak rozowo?
- 5 4
-
2023-05-18 11:00
Wymień 3 lepiej obsłużone KM miasta w Polsce (2)
1. Warszawa
2. ???
3. ???- 4 2
-
2023-05-18 11:40
(1)
Kraków ma fantastyczną i hiperpunktualna. Pełnej wiedzy nie mam, mieszkałam tylko w Warszawie i Krakowie z innych polskich miast.
- 3 4
-
2023-05-18 22:32
Droższa i przewozi mniej pasażerów niż sama SKM
- 2 1
-
2023-05-18 09:11
Przesiądę się na komunikację miejską mimo, że ta ograniczyła kursy (17)
Pacnij sie łeb
- 16 16
-
2023-05-18 09:26
Z komunikacji miejskiej Szczurka korzystają tylko desperaci, którzy po prostu nie mają samochodu
- 11 13
-
2023-05-18 09:23
(15)
Nie przesadzaj. Komunikacja publiczna w Trojmiescie jest bardzo przyzwoita.
- 14 17
-
2023-05-18 17:58
powiedzial urzednik ZKM
Albo magistratu...
Wozony sluzbowa bryka przez kierowce...- 4 4
-
2023-05-18 12:22
Komunikacja może i jest przyzwoita
Ale tylko pod warunkiem, że mieszkasz pięć minut od przystanku SKM, a Twój cel podróży znajduje się nie dalej niż pięć minut od innego przystanku SKM. W pozostałych konfiguracjach podróż samochodem jest zazwyczaj co najmniej dwukrotnie szybsza.
- 5 6
-
2023-05-18 09:31
(12)
Widać, że nie ruszasz się ze swojej lepianki. Komunikacja u nas przyzwoita? Bierz połowę tego co bierzesz.
- 15 15
-
2023-05-18 09:37
(11)
Dojezdzam codziennie ZKM do pracy. Na czym polega twoj problem, dziecko? Z Bojana za malo autobusow?
- 18 10
-
2023-05-18 17:59
a co?! (2)
W Bojanie gorsi ludzie mieszkaja??!
- 2 5
-
2023-05-18 18:21
(1)
Lepsi! Tylko byle nie pieprzyli, ze w Gdyni zle dziala zbiorkom, bo dziala calkiem przyzwoicie.
- 4 3
-
2023-05-18 22:09
bo dziala slabo
Szczegolnie wieczorem...
Gdynia to noe tylko 10 Lutego, Swietojanska i Warszawska z Morska...
W tym obszarze w ogole nie jest potrzebna komunikacja zarzadzana przez miasto, bo jest SKM.
Natomiast dostac sie do SKM problemem jest.
O kosztach nie wspominajac.- 1 3
-
2023-05-18 16:42
(2)
A może ktoś wstaje o 3:00 nad ranem i musi dostać się z jednego końca Gdyni, na drugi? Ma liczyć na komunikację miejską? Zanim coś spłodzisz, pomyśl. Niektórzy po prostu nie mają innego wyjścia, jak własny transport.
- 2 5
-
2023-05-18 19:14
O tej godzinie nie ma korków.
Przestań zmyślać i tworzyć sztuczne problemy.
- 4 3
-
2023-05-18 18:20
O trzeciej nad ranem na ulicach jest glucha pustka, w jakim celu podnosisz taki problem w kontekscie korkow?
- 5 3
-
2023-05-18 11:06
Dojeżdżałem komunikacją miejską z Rumii do Gdańska i mam dość. (4)
- 6 8
-
2023-05-18 19:12
Zmień pracę lub mieszkanie. (1)
Szkoda tracić tyle czasu na dojazdy.
- 3 2
-
2023-05-19 16:20
już był jeden z podobnymi radami...
Stał się memem...
- 0 0
-
2023-05-18 11:46
Akurat na tej trasie SKM sie super sprawdza. A jak miedzy duzymi przystankami, to wrecz Regio.
- 7 0
-
2023-05-18 11:42
Czym dojeżdżać szybciej niż skm?
Jak jadę na 8 do pracy i wracam o 16?
- 4 1
-
2023-05-18 08:59
taa, czerwone dla przejściu generuje korki chociaż trwać będzie pewnie 30 sekund (6)
za to czerwone na skrzyżowaniu 200 metrów dalej trwające ponad minutę już żadnych korków nie spowoduje, jak się wasze bzdury czyta to się można tylko przekonać że jazda samochodem uszkadza mózg
- 29 25
-
2023-05-18 16:35
Napisał miłośnik spacerów i rowerów.
- 1 5
-
2023-05-18 12:44
(3)
kr..tynie korki są tworzone przez sztuczne sterowanie cyklami świateł w ostatni poniedziałek morska się zakorkowała po 15 od Chylońskiej do estakady kierunek centrum powodem nietypowego o tej porze korka była popaprana sygnalizacja przy estakadzie zmieniająca cykl z zielonego na czerwone po 20 sekundach dla ulicy Morskiej jednej soboty w zimie
kr..tynie korki są tworzone przez sztuczne sterowanie cyklami świateł w ostatni poniedziałek morska się zakorkowała po 15 od Chylońskiej do estakady kierunek centrum powodem nietypowego o tej porze korka była popaprana sygnalizacja przy estakadzie zmieniająca cykl z zielonego na czerwone po 20 sekundach dla ulicy Morskiej jednej soboty w zimie zdarzyło mi się na dwie zmiany pokonywać skrzyżowanie Morska Chylońska Władysławskiego dojechałem do mini kolejki może 15 samochodów i co za jednym zielonym nie dało się skrzyżowania pokonać sygnał zielony dla morskiej wyświetlał się przez 10 sekund ręce opadają a te czuby się biorą za mnożenie kolejnych g..weno wartych świateł bo paru pacanów ma problem dwa kroki zrobić do istniejących skrzyżowań
- 4 9
-
2023-05-18 13:05
(2)
Ktos tak agresywny jak ty nie powinien prowadzic auta.
- 11 3
-
2023-05-18 13:43
(1)
nieudacznicy nie powinni się brać za zarządzanie ruchem bo zwyczajnie nie ogarniają tematu jednego razu korek na z\jeździe z obwodnicy w morską od wiaduktu na pustki bo na skrzyżowaniu z morską dyskoteka 20 s zielonego dla obwodnicy i korek coraz większy albo jak obwodnicą nic nie wyjeżdża to zielone napierd..ją przez minutę a na morskiej korek z każdej strony
- 6 10
-
2023-05-18 22:28
Ty sobie nie radzisz ze złożeniem poprawnie kilku zdań
A wydaje Ci się, że pozjadałeś wszystkie rozumy
- 4 1
-
2023-05-18 09:10
Naucz się pisać po polsku
- 7 13
-
2023-05-18 08:59
czyli bez skrzyżowań panie inżynierze ruchu? (4)
- 17 7
-
2023-05-18 12:40
(3)
sa juz przejscia dla pieszych nie chce sie paru krokow zrobic sorry
- 5 12
-
2023-05-19 08:58
Twoje "parę kroków"
To dla Ciebie pół minuty czekania na światłach, a dla ludzi kilkanaście minut, żeby dojść na drugą stronę.
- 1 1
-
2023-05-18 22:26
Powiedział ktoś, kto nawet tych kilku nie robi
- 5 0
-
2023-05-18 13:19
Na opisywanym odcinku wlasnie nie ma.
- 11 3
-
2023-05-18 07:55
Po co tyle (57)
Po co tyle świateł!!! Stoimy co parę metrów.
- 193 67
-
2023-05-18 12:09
A ile to jest "parę metrów"? (1)
2? 3? 10?
- 3 0
-
2023-05-18 17:27
Dla autora opinii to 700m jak w tym przypadku.
- 4 0
-
2023-05-18 11:34
Jesteś w mieście a nie na wsi, o czym i redakcja
portalu zapomina, która nie wiadomo po co wyróżnia takie wypowiedzi jak twoja.
- 4 0
-
2023-05-18 09:00
No jak to? Żeby smrodzić mieszkańcom spalinami. (28)
Najwyraźniej to lubią, skoro popierają wstrzymywanie ruchu na tranzytowej drodze co kilkaset metrów.
Ekologia pełną gębą.- 5 14
-
2023-05-18 09:12
(27)
ehehe, tranzytowa droga w środku miasta. Uzależnienie od samochodu pełną gębą, niestety. Co gorsza najwyraźniej rządu nie stać na 0% VAT na bilety kolejowe, na bezpłatne bilety na komunikację zbiorową, ale za to stać na bezpłatne autostrady, żebyśmy wszyscy się dokładali do finansowania korków w miastach i pod miastami.
- 12 7
-
2023-05-18 12:39
Rządu nie stać na bezpłatne bilety na komunikację zbiorową?
Od kiedy to rząd zarządza cenami biletów w samorządach? I czy czasem za chwilę nie mamy mieć fantastycznego samorządowego systemu FALA za ponad 100 baniek, który podobno rozwiąże wszystkie nasze bolączki komunikacyjne?
- 1 1
-
2023-05-18 09:44
pis przez 8 lat przeżarł tyle kasy na swoje potrzeby, że starczyłoby na darmową komunikację miejską dla wszystkich
- 5 1
-
2023-05-18 09:41
(19)
Do grudnia ubiegłego roku, była to część krajowej drogi numer 6, a od otwarcia trasy kaszubskiej jest drogą wojewódzką 468. Ten odcinek biegnie od Bożegopola do śródmieścia Gdańska
To jest droga tranzytowa czy Ci się to podoba czy nie. Nadal to podstawowy łącznik w sumie 6 miast. Nie tylko dla transportu indywidualnego.
Masz jakiś subsytut?- 6 6
-
2023-05-18 11:41
Droga nr 6 od dawna biegła jedynie od (2)
skrzyżowania z obwodnicą do granicy z Rumią.
A tak w ogóle z jakiej racji drogi krajowe i tranzytowy ruch na nich mają dyktować życie lokalnej społeczności ?
P.S. Na mapie Google'a droga przez Rumię, Redę i Wejherowo w ogóle teraz nie ma żadnego numeru, nawet numeru Drogi Wojewódzkiej (DW).- 6 2
-
2023-05-18 11:56
(1)
Bo lokalna społeczność czerpie z tego tranzytu korzyści. Taki deal po prostu.
Taki urok prlowskiej polityki urbanistycznej, która miała swoje blaski, ale również długie cienie.
Instalowanie zakładów wytwórczych wewnątrz tkanki miejskiej i przecinanie tejże ciągami komunikacyjnymi to chyba największy błąd tamtych czasów.
Nie daBo lokalna społeczność czerpie z tego tranzytu korzyści. Taki deal po prostu.
Taki urok prlowskiej polityki urbanistycznej, która miała swoje blaski, ale również długie cienie.
Instalowanie zakładów wytwórczych wewnątrz tkanki miejskiej i przecinanie tejże ciągami komunikacyjnymi to chyba największy błąd tamtych czasów.
Nie da się zawrócić wisły kijem, a konieczne zmiany wymagają wielu lat pracy i gigantycznych środków.
Malowanie kolejnych pasów niczego nie rozwiąże a spowoduje kolejne utrudnienia. Najmniejsze dla kierowców, największe dla mieszkańców. Hałas, więcej spalin - z tym zostanie lokalna społeczność.
A miejscy włodarze szykują kolejne wiadra farby na udawanie że coś robią.- 0 6
-
2023-05-18 12:10
Lokalna społeczność dostaje w prezencie spaliny i dyganie po pół kilometra do przejścia dla pieszych.
Na szczęście ze spalinami problem zaraz się sam rozwiąże :)
- 5 0
-
2023-05-18 10:33
(1)
Na tym odcinku to nigdy nie była krajowa "6". Przypomnę że mówimy o rejonie skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Szóstka szła z morskiej w prawo w obwodnicę, teraz cała dawna szóstkaod obwodnicy jest już oficjalnie wojewódzką nr 468 do węzła Bożepole Wielkie.
- 3 0
-
2023-05-18 11:54
Tak ? To na razie Google na swojej mapie nie
podaje żadnego numeru.
- 0 0
-
2023-05-18 10:10
(13)
Tak, doskonalym substytutem dla gdynskiej ul. Morskiej jest obwodnica.
- 5 4
-
2023-05-18 12:52
(2)
trolejbusy czubie z Cisowej do Centrum mają obwodnicą jeździć?
- 2 5
-
2023-05-18 13:08
(1)
Incelku, rozmowa dotyczy jazdy samochodem osobowym.
- 4 2
-
2023-05-18 13:48
haha czubie przecież czas dojazdu komunikacją miejską przez mnogość durnych świateł które nijak nie są skoordynowane wydłuża czas przejazdu komunikacją miejską która nie dość że jest mega droga to jest wolniejsza niż w latach 90
- 1 6
-
2023-05-18 10:29
(9)
Jak Twoim zdaniem mam dojechać z Redy do Sopotu przez obwodnicę?
Zresztą obwodnica jest kolejnym przykładem katastrofy urbanistycznej, bo z trasy szybkiego ruchu przekrształconą ją łącznik między osiedlami wykluczonymi komunikacyjnie a centrami handlowymi.- 3 7
-
2023-05-18 22:40
Z Redy do Sopotu?
SKM, a najlepiej przewozy regionalne na tym samym bilecie. Nawet poza godzinami szczytu szybsze i tańsze niż samochód. A w godzinach szczytu to nawet nie ma co porównywać
- 2 0
-
2023-05-18 11:44
Bo powstały nowe dzielnice i osiedla po jej (3)
drugiej stronie.
Życie jest dynamiczne i nie będzie zastoju, tylko rozwój i związane z tym ciągłe zmiany.
To w związku z tym powstaje nowa obwodnica.- 1 1
-
2023-05-19 17:02
Kopenhaga ma pięć
takich ringów...
- 0 0
-
2023-05-18 11:51
(1)
Warto tez przy okazji wiedziec, ze na Zachodzie zrobiono sporo badan nt rozwoju miast i uwarunkowan komunikacji. Wynika z nich bezdyskusyjnie, ze poszerzanie drog dla aut powoduje nieublaganie zwiekszenie zabudowy deweloperskiej na danym kierunku. Zbiorkom w rozwijajacych sie aglomeracjach nie ma alternatywy, im szybciej to zrozumiemy, tym lepiej dla nas.
- 5 2
-
2023-05-19 17:03
gdzie jajko a gdzie kura?
gdzie przyczyna a gdzie skutek...
To że arbitralnie wybierasz wygodną sobie tezę nie oznacza, że masz rację.- 0 0
-
2023-05-18 10:44
(3)
Z Redy jedziesz do Chylonii i kolo dawnego Tesco wjezdzasz na obwodnice do Sopotu. Jezeli chcesz powiedziec, ze przez Gdynie docierasz szybciej, to jest to dowod, ze spokojnie mozna dolozyc przejsc dla pieszych na Morskiej. Obwodnica byla projektowana ponad 50 lat temu, wiec zluzuj gacie, zanim nazwiesz ja katastrofa.
- 6 5
-
2023-05-18 11:00
(2)
Polecam zweryfikować swoje teorie. Wycieczka z Aquapark na Monciak obwodnicą - 26,7km i 43min
Przez tzw "miasto" - 24,9km i 43 minuty.
Krajowa 6 przebiegała przez miasto, aż do gdańska, S6 czyli obwodnica to inna droga.- 2 3
-
2023-05-18 11:53
DK nr 6 nigdy nie biegła przez trójmiejskie centra,
a obwodnicą. Przez Trójmiasto biegnie DW nr 468, która przejmie schedę po DK nr 6 ?
Bowiem na swojej mapie Google podaje aktualnie, że po oddaniu Drogi Kaszubskiej stara droga przez Wejherowo w ogóle nie ma żadnego numeru. Jakiś chyba będzie mieć nr DW, skoro np. Chwaszczyńska i Wielkopolska to DW nr 474.
Na co czekają władze - stara droga, aż do styku w Bozepolu z TK powinna być jako DW 468.- 2 0
-
2023-05-18 11:44
No prosze!
A rzekomo za duzo swiatel na Morskiej i co chwile trzeba sie zatrzymywac? :)))
- 3 2
-
2023-05-18 09:24
(4)
Tym bardziej ze odcinek bez swiatel, o ktorym mowa na Morskiej, jest akurat bardzo dlugi.
- 10 3
-
2023-05-18 12:52
(3)
bardzo długi czubie raptem 500-600 m rzeczywiście w pip odległość
- 2 7
-
2023-05-18 17:22
Jest nawet 700 m, czyli bardzo dużo. Wyobraź sobie że na Świętojańskiej były by tylko 3 przejścia dla pieszych. Jak wygodne by to było. Jak parkujesz samochód to zapewne w mniejszej odległości od miejsca docelowego.
- 4 1
-
2023-05-18 17:04
Przejścia dla pieszych powinny być co 100 metrów.
- 1 1
-
2023-05-18 14:01
Czubie, dla osoby starszej/niepelnosprawnej dlugi. Nie potrafisz korzystac ze zbiorkomu? To sobie stoj co 200 m.
- 6 1
-
2023-05-18 08:58
nie chcesz skrzyżowań z innymi ulicami?
bo światła są tam głównie pod samochody
- 11 1
-
2023-05-18 08:30
Skoro i tak stoicie w długim korku, to co za różnica czy zrobicie kilka metrów odstępu żeby piesi mogli przejść
Znowu ten sam krzyk co przy przejściu koło Lotu i koło Gumedu i znowu okaże się że to praktycznie bez różnicy dla przepustowości
- 19 14
-
2023-05-18 08:09
Ja nie mam korków. Jeżdżę SKM. (22)
- 29 20
-
2023-05-19 16:35
ostatnio SKM miała korek
Skład odmówił posłuszeństwa między Leszczynkami a Chylonią i godzina pękła, zanim podesłano techniczny skład z Cisowej, który ściągnął "zdechlaka" z rozjazdów do peronu.
Reszta cierpliwie czekała...
"Na szczęście" w okolicach 23 takt jest 30minut i więcej, więc korek liczył "tylko" jeden skład...- 0 0
-
2023-05-18 09:26
Współczuję ci. Nie poszło ci w życiu, co? (1)
- 2 8
-
2023-05-18 22:50
Mogę kupić ciebie wraz z cała rodziną, a nie mam samochodu. Mam dom w centrum i wole chodzić pieszo. Tylko bieda się wozi nawet 500 metrów, jakby obwisły od braku ruchu brzuch był powodem do dumy.
- 2 0
-
2023-05-18 08:13
nie każdy jest kontrolerem biletów (18)
- 24 25
-
2023-05-18 08:16
nie kazdy tez mieszka w r(u)muni czy innej gminie (17)
w Gdyni ma byc wygodniej mieszkancom, nie ludziom przez nia przejezdzajacym i tylko pracujacym
- 29 16
-
2023-05-18 09:09
(6)
Jak już ktoś mieszka w Gdyni to powinien mieć taką dostępność transportu zbiorowego/infrastrukturę pieszą i rowerową żeby wszędzie mógł dojść albo dojechać bez samochodu.
- 7 6
-
2023-05-18 11:37
I właśnie tak mam. Wszędzie dojdę lub dojadę na rowerze. Mieszkam w Gdyni nie na peryferiach.
- 7 1
-
2023-05-18 09:28
Nie każdy jest biedakiem. Nie przejmuj się, może i ty kiedyś będziesz miał prawo jazdy i samochód (3)
- 6 12
-
2023-05-18 10:50
Więc jak ktoś ma samochód warty 2000 zł to jest bogaczem? Zejdź na ziemię, samochód mógł być wyznacznikiem bogactwa w latach 70 zeszłego wieku
- 9 0
-
2023-05-18 10:08
Nie kazdy, kto ma oba, porusza sie na codzien po scislym miescie autem. Ja autem jade po ciezkie zakupy, w lokalizacje, ktora jest slabo skomunikowana, wyjezdzam nim do innych miast czy na weekend. Czego nie kumasz? Jak mieszkasz w srodku miasta i pracujesz tez w miescie zaoszczedzenie 5-10 min. w jedna strone wzamian za stres, korki, zanieczyszczanie srodowiska i spalanie kasy jest bez sensu.
- 12 0
-
2023-05-18 09:47
Każdego stać na samochód
mało kogo za to stać na mieszkanie w dobrej lokalizacji
- 19 4
-
2023-05-18 09:26
Akurat transport zbiorowy w Gdyni jest calkiem dobry. Liczba samochodow za to na niepokojacym poziomie.
- 10 8
-
2023-05-18 09:03
Przecież w Gdyni nie ma pracy. (5)
- 11 11
-
2023-05-18 09:57
(3)
skoro nie ma tu pracy to skąd tyle sztrucli GWE na naszych ulicach i co robią te sznury aut co rano np na Hutniczej ?
- 12 3
-
2023-05-18 18:22
aby wydac zarobiona kase (1)
W Riverze lub na hali.
Aby gdynianom gul chodzil.- 1 5
-
2023-05-18 22:48
Chyba zasilki
- 0 0
-
2023-05-18 11:13
Bo cala masa gdyńskiej patoli zamieszkała w rumi i redzie i teraz te obszczymyry dojeżdżają swoimi sztruclami...
- 4 6
-
2023-05-18 09:54
Jest w urzędzie miasta
- 5 6
-
2023-05-18 08:57
ale SKM w Gdyni też się zatrzymuje (1)
możesz razem z mieszkańcami Rumi nią jechać, no chyba że ty gdynianin jesteś taki szlachetny że z plebsem nie jeździsz
- 12 6
-
2023-05-18 09:27
Masz rację. Z komunikacji miejskiej korzysta plebs.
- 5 13
-
2023-05-18 08:50
Zapytaj o wygodę mieszkańców Karwin czy Wiczlina (1)
- 6 11
-
2023-05-18 09:28
To sa tak licznie zamieszkale dzielnice, ze spokojnie powinniscie droge na pracy/szkoly ogarniac komunikacja miejska. Za malo autobusow? A zrobiles cokolwiek, zeby bylo wiecej?
- 16 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.