• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaną nowe węzły przesiadkowe przy PKM

Maciej Naskręt
29 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przystanek Rębiechowo funkcjonuje obecnie bez parkingów. Przystanek Rębiechowo funkcjonuje obecnie bez parkingów.

Gdańsk dostanie unijne dofinansowanie w wysokości 15,5 mln zł na budowę węzłów integracyjnych przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo zobacz na mapie Gdańskastacji Osowa zobacz na mapie Gdańska. Pieniądze popłyną też na budowę ścieżek rowerowych do kolejnych przystanków SKM i PKM.



Czy planowane inwestycje przyciągną pasażerów do komunikacji miejskiej?

W poniedziałek władze Gdańska podpiszą umowę na dofinansowanie przyznane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Obejmuje ono dwa przedsięwzięcia - budowę węzłów integracyjnych przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo i stacji Osowa, a także rowerowych dróg do przystanków SKM i PKM na terenie Gdańska.

W ramach węzła przesiadkowego w Rębiechowie Gdańsk powstanie parking na 387 pojazdów oraz zainstalowany zostanie monitoring. Przez partnera projektu, gm. Żukowo, rozbudowane będą drogi dojazdowe (rowerowe oraz dla samochodów i transportu zbiorowego), ulice: Akacjowa (ok. 750 m), Słoneczna (ok. 2,4 km) oraz Czaple (ok. 800 m).

Ścieżki rowerowe powstaną na trasie z miejscowości Leźno, Lniska, Chwaszczyno, Banino, Pępowo do nowego węzła w Rębiechowie o łącznej długości prawie 26 km.

Natomiast utworzenie węzła w Osowej zostanie zrealizowane poprzez połączenie ul. Barniewickiej z ul. Letniskową, przebudowę układu pętli autobusowej i budowę parkingów przy przystanku PKM. Parkingi będą dysponować 40 miejscami dla samochodów osobowych i 100 dla rowerów.

Miejsca postojowe przy poszczególnych przystankach i stacjach PKM. Miejsca postojowe przy poszczególnych przystankach i stacjach PKM.
Drugi z dofinansowanych projektów dotyczy rozbudowy węzłów Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz budowy rowerowych tras dojazdowych do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie miasta. W ramach tego projektu, który wyceniany jest na kwotę 27,4 mln zł, powstaną trasy rowerowe usprawniające dojazd do węzłów.

Węzeł integracyjny Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska

  1. ul. Wały Jagiellońskie i Hucisko - od ul. Elżbietańskiej (0,7 km)
  2. ul. Podwale Przedmiejskie - od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej (1,9 km)
  3. ul. Kartuska - odc. od ul. Łostowickiej do ul. Źródlanej (3,0 km) - odcinek dolny


Węzeł integracyjny Gdańsk Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska

  1. ul. Jaśkowa Dolina - od ul. Matejki do al. Grunwaldzkiej (0,2 km)
  2. ul. Jaśkowa Dolina - przystanek Na Wzgórzu (0,1 km)
  3. ul. Dmowskiego - od al. Grunwaldzkiej do PKP Wrzeszcz (0,3 km)
  4. al. Grunwaldzka - strona zachodnia od ul. Do Studzienki do ul. Szymanowskiego (1,8 km)
  5. al. Legionów po stronie północno-wschodniej na odcinku od ul. Kościuszki do placu Komorowskiego (0,6 km)
  6. al. Grunwaldzka - strona wschodnia od ul. Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej (1,5 km)
  7. ul. Kołobrzeska - odc. od al. Grunwaldzkiej do al. Rzeczpospolitej (1,1 km)
  8. al. Jana Pawła II - od ul. Czarny Dwór do al. Rzeczpospolitej (1,9 km)


Kolejny element to trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gdańska.

  1. ul. Potokowa - odc. od PKM Brętowo do ul. Słowackiego (0,8 km)
  2. ul. Budowlanych - odc. od ul. Nowatorów do PKM Matarnia (1,3 km)
  3. ul. Nowatorów od. ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych (1,3 km)
  4. dojazd do PKM Kiełpinek od kładki nad obwodnicą do ul. Szczęśliwej (0,6 km)
  5. al. Grunwaldzka - strona wschodnia od ul. Pomorskiej do ul. Bitwy Oliwskiej (0,5 km)
  6. ul. Kartuska - odc. od ul. Łostowickiej do ul. Źródlanej (3,0 km) - odcinek górny


Projekt obejmuje też utworzenie na terenie Gdańska kubaturowych parkingów rowerowych na ok. 500 miejsc w pobliżu dworców Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz oraz budowę nowych wiat na przystankach autobusowych i tramwajowych na węźle integracyjnym Gdańsk Główny.

Ponadto inwestycja przewiduje powstanie naziemnego przejścia dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum na węźle integracyjnym Gdańsk Główny, budowę miejsc postojowych w systemie Kiss&Ride w lokalizacjach: Gdańsk Główny (10 miejsc postojowych) i Gdańsk Wrzeszcz (15 miejsc postojowych), a także zakup i montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w obu lokalizacjach.

Oba dofinansowane projekty będą realizowane etapami, jednak całość prac musi zakończyć się najpóźniej do końca 2020 roku.

Opinie (184) 1 zablokowana

  • Przejście naziemne tylko na kierunku PKP GDAŃSK GŁ - City Forum? ?

    Dowód na to kto rządzi w Gdańsku - Developerzy! Proszę zauważyć w jakim kierunku prowadzą wyjścia dla pieszych SKM Śródmieście - tylko w kierunku galerii handlowej!! Brak wyjścia w kierunku Dolne Miasto!! SKM Śródmieście wybudowano tylko po to aby dostarczało klientów do galerii handlowej, eksterytorialnego MOLOCHA, otoczonego dwupasmowymi jezdniami!!! Ta MAKABRYŁA spowoduje totalny paraliż samochodowy Śródmieścia!!! Jakim trzeba być KRETYNEM URBANISTĄ aby tego nie zauważyć??!!!

    • 4 2

  • zróbcie przejście między peronem

    a wagonem bo znowu jest przepaść i strach wsiadać !!!!!!!!

    • 2 1

  • Po co to węzły przesiadkowe

    skoro pkm jedzie do Wrzeszcza prawie pół godziny (autem 10minut), a do Głównego bardzo rzadko i jeszcze dluzej

    • 5 1

  • Rozkład jazdy (1)

    Natychmiastowa potrzeba przejrzystego rozkładu jazdy PKM- muszę patrzeć na pociągi dalekobieżne!ja to wiem, ale turyści? Wystarczy wydrukować taki rozkład jaki ma SKM!w gablotce umieścić!

    • 18 0

    • Ale kto to ma zrobić?

      Prawo wymaga od PKP PLK takiej formy rozkładów, więc na tym poprzestają. PKM się nie poczuwa, bo oni są od zarządzania linią, a nie kursowania pociągów. A SKM ma na wszystko wywalone, jak zawsze.

      • 1 0

  • Ale po co?

    Węzeł przesiadkowy Gdańsk Brętowo jest pomijany przez część pociągów przez niego przejeżdżających. Po co więc budować kolejne? By na nich też nie wszystkie pociągi się zatrzymywały?

    • 2 0

  • kiedy parkingi przy PKM w Gdyni?

    kiedy obiecywany przystanek PKM Wzgórze??

    • 2 1

  • Brawo nareszcie !!! (4)

    Dopiero teraz PKM zacznie spełniać swoją funkcje !

    • 137 8

    • Najlepszą funkcję "PKM" pełniła przed jej wybudowaniem (odbudowaniem)

      - funkcję trasy spacerowej i rowerowej oraz terenu rekreacyjnego dla mieszkańców VII Dworu, Strzyży i okolic. I tak powinno zostać.

      Sorry, ale zamiana tego na możliwość pojechania sobie do Kościerzyny (nie wiem po jaki grzyb) to dla mnie żadna korzyść.

      Naprawdę trzeba było aż takiej inwestycji, żeby zrobić de-facto kaszubską dojazdówkę?

      • 6 33

    • PKM jeździ co 2 godziny po 22:00 nie jeździ więc po co te węzły? (1)

      Czyżby Budyń czuł ze pali mu sie stołek i szybko rzuca sie na unijne granty żeby jeszcze z nich przygarnąć sobie dolę. Polscy podatnicy wpłacają do UE krocie a miejscowi politycy w tym prezydenci miast kręcą biznesy z ustawionymi przetargami oraz tworzonymi w ramach friends & family stołkami.

      • 10 13

      • Jak cos wiesz to do prokuratury a nie trolowe pomowienia

        • 10 2

    • Zacznie jak.wypelnią w rozkładach 2 godzinne puste okienka

      Dojazd do Kartuz czy Kościerzyny.

      • 29 0

  • (2)

    Węzły integracyjne, ścieżki rowerowe do przystanków.

    A zapowiedzianych na koniec 2016 roku tablic w Gdańsku Wrzeszczu nadal nie ma

    Tak samo jak jednego biletu (vide Warszawa).

    .

    • 18 0

    • (1)

      Miasto nie ma wpływu na wyświetlacze - to może tylko pkp

      • 0 2

      • Czyli typowe polskie "nie da się" bo to kolega....
        A że projekt PKM traci na tym wizurenkowo

        • 3 0

  • I o coś takiego chodzi!!

    Tak trzymać - czyli również chwalić się dopiero wtedy, jak już wiadomo, że na pewno zostanie zrobione. A nie jak rząd, chwalący się swoimi odległymi... planami.

    • 2 1

  • Aj jak wydostać się z Bielkówka? Autobusy do Gdańska kończą robotę ok 9tej, później długo, długo nic i dopiero o 12tej jest kolejny kurs. No ale żeby ludziom nie było za dobrze kursy są co godzinę. Jeżeli nie opłaca się ( znowu coś się "nie opłaca") to może nie w godzinach mniejszego natężenie ruchu jeżdżą busiki. Ale częściej! W Straszynie jest cała gotowa infrastruktura kolejowa - dlaczego nie jest wykorzystana? Nie opłaca się?

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane