• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie nowe skrzyżowanie na al. Zwycięstwa w Gdyni

Maciej Naskręt
29 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.

Aleja Zwycięstwa w Gdyni będzie musiała zmieścić jeszcze jedno skrzyżowanie. Zapewni ono m.in. dojazd do budynków Kasy Stefczyka - dawniej SKOK Stefczyka. Czy otwarcie nowego splotu dróg oznacza większe korki na głównej arterii?



Czy nowe skrzyżowanie utrudni podróż al. Zwycięstwa w Gdyni?

Niedawno Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową dla budowy całkiem nowego skrzyżowania na al. Zwycięstwa w rejonie ul. Napierskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Dokument został wydany na wniosek spółki zależnej od Kasy Stefczyka, która swoją siedzibę ma przy ul. Legionów.

Nowe skrzyżowanie ma zapewnić lepszy i bardziej komfortowy dojazd do istniejącego biurowca. Obecnie jego pracownicy są zmuszeni korzystać z dróg okrężnych - poruszają się m.in. ul. Stryjską.

Budowa skrzyżowania będzie też częścią realizacji większego zadania inwestycyjnego - rozbudowy kompleksu biurowego Kasy Stefczyka. Przypomnijmy, że w 2013 r. Kasa kupiła za około 22 mln zł działkę u zbiegu al. Zwycięstwa i ul. Napierskiego. Działka dawnego SKOK-u położona jest w sąsiedztwie wysokiej zabudowy nowego kompleksu mieszkalnego Altus oraz nowoczesnego w kształcie i formie Parku Naukowo-Technologicznego.

Inwestor na razie nie chce zdradzać szczegółów inwestycji.

- W związku z trwającymi obecnie wielostronnymi ustaleniami, nie możemy w tej chwili komentować szczegółów inwestycji. Jeśli tylko możliwe będzie przekazanie odpowiednich informacji, zrobimy to - mówi Dawid Adamski, rzecznik prasowy Kasy Stefczyka.
Planowane miejsce i zakres zmian na al. Zwycięstwa w Gdyni. Planowane miejsce i zakres zmian na al. Zwycięstwa w Gdyni.
Plan budowy - poszerzenie obu jezdni al. Zwycięstwa

W ramach inwestycji zaplanowano budowę skrzyżowania z trzema wlotami z sygnalizacją świetlną z dostępnymi wszystkimi relacjami. Inwestycja zakłada poszerzenie jezdni w kierunku Gdańska o lewoskręt w ul. Napierskiego.

Na nitce w kierunku Gdyni zostanie wymieniona nawierzchnia na całej szerokości na odcinku 200 m. Dodatkowo projekt przewiduje wykonanie prawoskrętu w ul. Napierskiego. Ponadto przedsięwzięcie zakłada rozbudowę ul. Napierskiego. Obecnie ulica jest drogą lokalną i nie ma połączenia z al. Zwycięstwa.

Czy nowe skrzyżowanie zakorkuje al. Zwycięstwa?

Urzędnicy z gdyńskiego magistratu przekonują, że nowe skrzyżowanie nie powinno wpłynąć negatywnie na ruch.

- Sygnalizacja na nowym skrzyżowaniu będzie włączona do systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar i będzie pracowała w koordynacji z sygnalizacjami w ciągu Al. Zwycięstwa - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Wyraźnie poprawi się ich zdaniem za to dostępność komunikacyjna do dzielnicy Redłowo, w szczególności od strony centrum. Ponadto niewątpliwie poprawie ulegnie dostęp pieszy i rowerowy pomiędzy obydwiema stronami al. Zwycięstwa.

Miejsca

Opinie (224) 1 zablokowana

  • Skrzyżowane (1)

    Panie Prezydencie Marku kiedy w końcu będzie działał TRISTAR czy to też będzie lipa jak SKATC

    • 0 0

    • nie wiem czy warto odpowiadać na hejterskie wpisy

      ale widocznie wpisy w internecie stają się jedyną formą komunikacji...
      SCATS nie był lipą - działał 10 lat i na 8 skrzyżowaniach na Morskiej i znacznie usprawnił sterowanie na odcinku na którym był wdrożony (miasto złotówki nie wydało, bo był wdrażany w ramach tzw. umowy drogowej). Jak ktoś się zna na procedurach przetargowych - Wykonawca w ramach projektu TRISTAR miał za zadanie wdrożenie systemu sterowania ruchem spełniającego wymogi specyfikacji przetargowej. Wymagania spełniał system SCATS, ale spełniał również system, który zaproponował wykonawca (w tym przypadku niemiecki system BALANCE/EPICS) - miał do wyboru - rozszerzyć SCATSA z 9 na 200 skrzyżowań w Trójmieście lub wdrożyć system BALANCE (lub jakikolwiek inny spełniający wymogi przetargu) - wybrał drugą opcję. Obydwa systemy funkcjonują w wielu miastach na świecie i w Polsce. A powyższe nie stanowi żadnej tajemnicy dla zorientowanych w temacie.

      • 0 0

  • nwestycje

    Pnie Marku o ile jest Pan człowiekiem honoru to milcz lub zniknij

    • 0 0

  • drogi

    Budować drogi ale z głową Panie Prezydencie

    • 0 0

  • skandal!

    dla kilku pracowników pisowskiej kliki już na zawsze kierowcy będą musieli zamęczać się? odejdźcie z naszego miasta!

    • 0 0

  • To nie biurowiec z parkingiem na 400 aut

    Ta garść samochodów może dalej te kilkaset metrów jeździć. Dlaczego nie ma lewoskrętu do PPNT, chciałbym pod same drzwi podjeżdżać. Do Riviery także muszę krążyć, bezpośrednio ze Zwycięstwa nie wjadę. Całkowicie zbędne inwestycja, okoliczni mieszkańcy z pewnością się ucieszą

    • 0 0

  • tristar

    A kretyński zjazd z zablokowanym lewym pasem z estakady Kwiatkowskiego w ulicę Morską został pozostawiony pewnie dlatego, żeby karać mandatami jadących po znakach poziomych na Estakadzie.
    Usunięcie tych linii poprawiło by przepustowość nie o 5% , tylko o 100%.
    Przykro to mówić, ale przyznajcie się , że w obliczu głupoty żaden system niczego nie zmieni.
    To samo z lustrem panoramicznym przy wyjeździe pod wiadukt koło dworca w Gdyni na Śląską.
    Niczego w nim nie widać, każdy stoi 10 x dłużej niż trzeba, bo widoczność w tym lustrze jest taka sama jak wasz i misia Puchatka rozumek.

    • 1 0

  • Idiotyzm teraz będą korki wladze gdyni mają wszystkogdzies

    • 1 0

  • Głupota władz gdyni przekracza granice

    • 1 0

  • Temat wraca, ponoc realizacja rusza w tym miesiacu

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane