• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaniacy zmodernizują gdańskie tramwaje

Krzysztof Koprowski
14 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:24 (14 maja 2008)
Obecnie jeden skład Duewag N8C obsługuje trasę na Chełm, drugi został wypożyczony do Krakowa. Docelowo  po Gdańsku będzie jeździć 46 zmodernizowanych Dortmundów. Obecnie jeden skład Duewag N8C obsługuje trasę na Chełm, drugi został wypożyczony do Krakowa. Docelowo  po Gdańsku będzie jeździć 46 zmodernizowanych Dortmundów.

ZKM Gdańsk wybrał firmę, która zmodernizuje 46 tramwajów typu N8C, zwanych Dortmundami. Zajmie się tym poznański Modertrans.



Prace obejmą m.in. wstawienie niskopodłogowego członu, instalacje monitoringu oraz wymianę obu czół składów.

- Być może jesienią tego roku ujrzymy na naszych torowiskach zmodernizowane składy N8C - informuje Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM Gdańsk. Wszystko będzie zależeć od tego czy wynik przetargu nie zostanie oprotestowany przez oferentów oraz czy Modertrans wykona zlecone prace zgodnie z harmonogramem.

Oprócz Modertransu, w przetargu stanęli: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych (również z Poznania) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacje z Łodzi. Najsłabiej została oceniona oferta "Ceglorza", który wcześniej oprotestował poprzedni przetarg na modernizację składów.

Zmodernizowane tramwaje N8C posłużą w pierwszej kolejności do obsługi trasy tramwajowej na Chełm, która przypuszczalnie zostanie przedłużona. Dortmundy zastąpią także najbardziej wysłużone składy Konstal 105N.

Opinie (96) 1 zablokowana

  • Ta modernizacja (1)

    to konieczność, ale raczej tych starych trupów, które jeżdżą nieremontowane po mieście od dziesięcioleci (i nie chodzi mi o zewnętrze pacykowanie i lifting typu wymiana siedzeń na plastikowy lub wyściełany jakąś burką szajs). Co się wsiądze do takiego rzęcha, to albo szarpie co 10 metrów, że ludzie o 1,5m przesuwają się w środku do przodu lub do tyłu albo trzeszczy i piszczy jak zażynana świnia albo drzwi trzaskają przekraczając wszelkie normy decybeli albo wieje, bo drzwi i okna nieszczelne albo .... dopiszcie sobie dalej. Dlaczego są normy unijne na p... banany, a nie ma norm na poziom dopuszczalnego hałasu i dyskomfortu wszelakiego w środkach transportu miejskiego?

    • 0 0

    • tych starych trupów nie opłaca sie remontować - niemieckie tramwaje, choć też trupy, to są w lepszym stanie technicznym, dlatego je remontują, a nasze polskie po prostu pójdą na złom.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane