• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pracę będą zaczynać od spaceru. Pierwszy dzień menadżerów Śródmieścia

Katarzyna Moritz
2 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Menadżerowie Śródmieścia na pierwszym obchodzie.


Poniedziałek był pierwszym dniem pracy menadżerów Śródmieścia Gdańska. Przespacerowali się po ul. Ogarnej i Piwnej, zajrzeli na podwórza, wyrzucili butelki do śmietnika i wysłuchali skargi mieszkanki na zdewastowane ławki na ul. Długiej.



Czy praca menadżerów zmieni sytuację Śródmieścia Gdańska?

Były dziennikarz Tomasz Wróblewski i architekt Jakub Żelazny dostali pomarańczowe kamizelki z napisem Menadżer Śródmieścia i wybrali się na pierwszy obchód po dzielnicy, o którą mają dbać. Każdy z nich będzie odpowiadał za inne aspekty życia Śródmieścia.

- Pan Żelazny odpowiada za współpracę ze wspólnotami mieszkaniowymi, parkowanie i ruch drogowy. Pan Wróblewski odpowiada za współpracę z użytkownikami lokali, za ożywienie dzielnicy i za zabytki. To jest na razie umowny podział, zobaczymy, jak się panowie w tych kompetencjach sprawdzą. Ewentualnie zmiany kompetencji nastąpią po sześciu miesiącach - zapowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska ds. polityki komunalnej podczas prezentacji obu menadżerów.

Swoją pracę codziennie mają zaczynać od spaceru po Śródmieściu, by w miarę potrzeb na bieżąco reagować np. na przesypujące się śmietniki czy nieprawidłowo parkujące samochody.

Pierwsze miejsce, w które wybrali się w poniedziałek, to jedno z podwórek przy ul. Piwnej. Leżące w krzakach butelki po piwie szybko rzuciły się w oko jednemu z nich, który natychmiast wyrzucił je do śmietnika. Rolą menadżerów ma być m.in. przekonanie mieszkańców do przejęcia, zagospodarowania a nawet zamknięcia takich podwórek na Głównym Mieście.

- Wynajęcie podwórka to jest koszt ok. 1 zł miesięcznie na mieszkańca. Za tę cenę mogą poczuć się współwłaścicielami tego terenu - wyjaśniał Jakub Żelazny.

Innym z zadań będzie uregulowanie kwestii wjazdu na teren Śródmieścia.

- Chcemy ograniczyć poruszanie się w strefie ograniczonego wjazdu. Często występuje tu problem nielegalnych wjazdów. Mamy nadzieję, że przy współpracy ze strażą miejską i policją rozwiążemy ten problem - podkreślał natomiast przy deptaku na ul. Piwnej.

- Lubię życie w Śródmieściu, także dlatego, że tu mieszkam. Zależy mi, by to miejsce ożywić, ale w taki sposób, by nie przeszkadzało to mieszkańcom, a przedsiębiorcy mieli dobre warunki rozwoju - przekonywał natomiast Tomasz Wróblewski.

Jego pomysłem na ul. Ogarną jest dodanie do roli deptaka funkcji cotygodniowego kiermaszu ze zdrową żywnością i artykułami gastronomicznymi. Chce, by na tę ulicę ludzie trafiali równie często, jak na Długą czy Piwną. Kiermasze miałyby się pojawiać w weekendy od kwietnia, kiedy ruszy przystanek SKM Śródmieście.

Wróblewski zajmie się też uporządkowaniem przestrzeni, w tym dawnych średniowiecznych murów miejskich.

- Stoimy przy ławkach przy ul. Długiej. Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego po prawej jest ich kilkanaście, a po lewej właściwie ich nie ma. Chciałbym stworzyć mapę małej architektury, na której znajdą się elementy istniejące, zdewastowane lub brakujące. Liczymy w tej kwestii na sygnały od mieszkańców - podkreślał Tomasz Wróblewski.

Mają też zająć się kwestią porządkowania letnich ogródków w sezonie, zgodnie z powstałym już wcześniej katalogiem mebli miejskich. Na opinię konserwatora czeka sprawa tablic informacyjnych według jednego wzoru, dotyczących tego, co się dzieje w bocznych ulicach - miałyby one zastąpić brzydkie "potykacze".

Poza dbałością o ład i porządek, w przyszłości mają się zająć wielką, wartą 50 mln zł modernizacją nawierzchni Drogi Królewskiej. Prace nad projektem pierwotnie prowadził Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku, który przygotował koncepcję remontu. Obecnie przejęła go Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Menadżerowie Śródmieścia dostali biuro na pierwszym piętrze w siedzibie Instytutu Kultury Miejskiej przy Długim Targu. Zostali zatrudnieni najpierw na pół roku z miesięczną pensją 6 tys. zł brutto. Pierwotnie zakładano zatrudnienie jednej osoby, ale ostatecznie wybrano dwie.

Krytycy utworzenia tego stanowiska podkreślają, że jest to dublowanie zadań innych jednostek miejskich, m.in. Referatu Estetyzacji czy Straży Miejskiej.

Kontakt z menadżerami Śródmieścia
Mieszkańcy mogą im zgłosić problem osobiście w pokoju nr 106, przy ul. Długi Targ 39/40, podczas dyżurów w środy od godz. 15 do 18 i w czwartki w godz. 8 - 11 oraz mailowo: jakub.zelazny@gdansk.gda.pl, tomasz.wroblewski@gdansk.gda.pl

Opinie (242) 4 zablokowane

  • Wow, Jakub Żelazny, mój kolega z liceum ha ha

    Pozdrowienia

    • 3 3

  • JAJA JAK BERETY ... !!!! (2)

    Proszę bardzo i na to idzie nasza kasa, a troszkę wcześniej przeczytać można artykuł o planach zburzenia nastawni w Wrzeszczu bo na to nikt nie ma finansów !!!
    Gratulacje !!!!!!!!!!!!
    Wiecie co dla mnie to kpiny do kwadratu, potęgi i nie wiem jeszcze czego !!!
    Kur... co sie do jasnej cholery wyrabia w tym mieście !!!!
    2 facetów za spacerki po mieście taką pensje maja brać !!! ???
    I po cholerę oni są potrzebni ?
    Od tego są odpowiednie służby a mieszkańcy jak chcą coś zrobić z własnym podwórkiem to wiedzą gdzie się mają zgłosić i zaciągnąć języka co mozna zrobić, jak i jakie to mogą być koszty, od tego są wspólnoty, spółdzielnie itd.
    Ja pierd... no se ktoś JAJA ROBI ...!!!!
    GRATULUJĘ WYBORCOM, WYBORÓW ...
    TERAZ MACIE TO CO CHCIELIŚCIE ... HEHEHEHE..
    Koń by się uśmiał z takich paranoi ... !!!

    • 13 2

    • (1)

      Dolicz jeszcze cięcia w Pałacu Młodzieży, bo budżet nieco ponad 3,5 mln jest za duży a z drugiej strony lekką ręka wydaje się ponad 4 bańki na salke dla maluchów w ECS-ie.
      By żyło się lepiej wyłącznie swojakom.

      • 6 3

      • bo rączka, rączkę myje, jak się ma plecy to wszystko się załatwi tylko trzeba się dobrze wkręcić, a wtedy tobie się żyje równie dobrze jak i im, a szare ludki niech sobie tylko pogadają, pomarudzą a i tak ich wybiorą na dalszą kadencję :)
        tak się dzieje w naszym kraju,mamy to na co sobie zasługujemy, bo jak są szanse na zmiany i zrobienie czegoś innego to się z tego nie korzysta ... ot ...
        więc dalej nasza kasa będzie szła na pierdoły a nie na to co jest najważniejsze ... :(

        • 3 1

  • a straż miejska??? (1)

    Chyba ma już tyle pracy z kasowaniem za nieprawidłowe parkowanie, że jeszcze menadżerowie muszą pomóc. Dublowanie stanowisk. - podpisuję się pod tym również.

    • 18 4

    • straż miejska w ogóle nie kasuje za parkowanie bo ma to głęboko w poważaniu, tak więc spokojnie parkuj na chodnikach.

      • 2 1

  • Fajną posadę zrobił dla swoich przyjaciół

    • 12 1

  • (12)

    Jak tak będą spacerować to niech wezmą ze sobą miotły, a zimą łopaty do odśnieżania miejskich chodników.

    • 281 13

    • padłam i już nie wstanę. (2)

      by żyło się lepiej.! POtrzebujemy managerów żeby chodzili PO naszych pięknych gdańskich uliczkach.! bez nich POprostu nie damy sobie rady! jak dobrze, że już są, w swych zwiewnych kamizelkach, by służyć POlakom! przecież referat estetyzacji i ZDIZ nie będą wszystkiego robić same! uffffffffffff Panowie, jak dobrze, że jesteście.! dziś zasnę sPOkojnie..... ;p

      • 25 7

      • (1)

        to jest w celu ograniczenia biurokracji i liczby urzędników jak zapowiadało PO

        • 16 3

        • uufffffff

          na całe szczęście, ograniczają biurokrację.! kolejne stanowiska to przecież byłby duży wydatek.!

          • 3 1

    • (5)

      A czy w zimę dostają służbowe kalesony? Jak nie, to może chociaż dodatek za szkodliwe?

      • 38 4

      • A ja myślałem, że to jest zakres obowiązków straży miejskiej (3)

        Ale cóż, pewnie jak pospaceruja, to dojdą do wniosku, że trzeba kupić auta służbowe bo za mało ulic są w stanie zaliczyć rano... I oczywiście będą to auta elektryczne, nie ranie bo ekologiczne.
        Jakieś inne pomysły jak usprawnia sobie pracę?

        • 29 5

        • Ty

          Myślałaś? Nie schlebiasz sobie ?

          • 0 3

        • (1)

          Zatrudnia po 2 podmanagerow. To usprawnieni pracę

          • 28 3

          • a i spacery w towarzystwie będą ciekawsze

            • 4 2

      • Czternastke za ciężkie warunki pracy

        • 20 4

    • Menadżer z rękami w kieszeniu... w pracy?? To już samo mówi o tym człowieku.. : / (1)

      Żenada, ciepła posadka dla kolejnego pociotka, gamonia z układu zamkniętego gangu budyniowego.

      • 31 2

      • Wypłata uzależniona od wykonanej pracy czy posada na zasadzie ": czy się stoi czy się leży" ?
        Jak mam ich utrzymywać to chcę wiedzieć co robią !!! i nie takie tam pitu pitu , byłem widziałem pogadałem i tyle

        • 9 1

    • (dziennikarz wyborczej) dominik w, robi sobie przy swojej stancji porzadek, nawet klatka w tle :)

      jest sie w mediach, to sobie dziala, by podworko mu sprzatali nie z pieniedzy wspolnoty a z podatkow nas wszytkich

      • 16 4

  • SKANDAL I BZDURA !!!!!

    • 8 2

  • Skandal (2)

    Za takie pieniądze będą zbierali butelki po krzakach??? Toż to jakaś paranoja!!! Wyborcy Budynia! Jeszcze jesteście pewni, że Gdańsk jest w dobrych rękach?

    • 135 8

    • (1)

      Wyborcy Budynia to....

      • 4 2

      • ... przyjezdne słoiki

        • 2 1

  • Kabaret Adamowicza, szok, cała Polska. (4)

    • 187 13

    • Takiego typa (1)

      zescie wybrali.Pajace:)

      Nie dosc ze afezrzysta,to jeszcze klamczuch.

      • 10 3

      • to nie były wybory , to była ustawka

        • 2 2

    • Dam ci łopatę i posprzątaj cały syf na Starówce!!! (1)

      • 22 8

      • Napraw chodniki, dziury wstydu i zabawa dalej :)

        • 17 7

  • To bedzie gwóżdz do trumny Panie Prezydencie w następnych wyborach...
    Gratuluje pomysłu. Zatrudnienie cieci za tak wysoką gażę nazywa sie niegospodarnością.

    • 11 2

  • Waldi

    Jak widzę, to jakaś upokarząjąca praca (szczególnie te buteleczki mną wzruszyły). Chodzić i spisywać co jest nie tak? Tak było za czasów komuny. Dla Gdańska potrzebny jest kompleksowy i strategiczny plan działania i rozwoju a nie "donosicielstwo" 2-óch Panów gdzie by chcieli ławeczki postawić lub gdzie trzeba tynki odremontować. Popatrzmy na Berlin i inne europejskie miasta. Widać, że Pan V-ce Prezydent nie należy do najbieglejszych w temacie. To stanowisko to jakaś pomyłka jest.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane