- 1 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (73 opinie)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (54 opinie)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (175 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (67 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (448 opinii)
Prawie 100 nowych autobusów w Gdańsku w rok
Do lutego 2020 roku w Gdańsku pojawi się 48 nowych autobusów marki Mercedes Citaro, które GAiT wynajmie na osiem lat od prywatnej firmy. Wartość kontraktu, który obejmuje również serwis pojazdów, wynosi 117,3 mln zł. Z kolei wiosną na ulice wyjadą pierwsze z 46 mercedesów, które przewoźnik kupił za 79,4 mln zł.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy - zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej - mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania.
Rozkład jazdy komunikacji w Trójmieście
Podobnie postępują też inne polskie miasta, jak Łódź, Poznań czy Wrocław.
W środę podpisana została umowa na dzierżawę 48 autobusów, w tym:
- 29 standardowych
- 13 przegubowych
- sześciu typu midi
Pojazdy marki Mercedes dostarczy firma EvoBus Polska. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.
- Pracownicy firmy EvoBus będą mieli do swojej dyspozycji część hali, magazyny oraz biura na terenie naszej zajezdni, gdzie będą mogli dokonywać wszelkich niezbędnych napraw i przeglądów przez 24 godziny na dobę - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Wszystkie autobusy muszą być fabrycznie nowe, czyli wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy.
Autobusy wyjadą na ulice Gdańska w lutym 2020 roku.
Z kolei od kwietnia zaczną sukcesywnie pojawiać się pierwsze egzemplarze mercedesów citaro zakupionych przez GAiT w marcu 2018 roku. Te pojazdy również dostarczy EvoBus Polska, za co zainkasuje 79,4 mln zł. Zamówienie dotyczy 46 autobusów, w tym:
- 26 przegubowych,
- 18 standardowych
- dwóch midibusów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-27 18:23
Mercedes to dziadostwo (1)
Solarisy to w porównaniu z MB dużo lepszy autobus. Ale nas mechaników nikt nie pyta. Prezes nie jest ciekawy opinii brudasów . Po za tym z zawodu jest prezesem a na autobusach zna się jak ja na balecie. A on ja trzeba będzie to może być prezesem baletu - bo też będzie wiedział lepiej.
- 26 11
-
2019-02-27 22:35
Wynajem i serwis
Po co pytać mechaników gdy oni nie potrafią niczego naprawić. Przecież jest wynajem z serwisem. Taniej zlikwidować darmozjadów mechaników z zajezdni.
- 3 2
-
2019-02-27 22:34
Pospolity "wałek" finansowy, w myśl słów pana byłego premiera Donalda Tusk'a
Cytat:
"By w Polsce żyło się lepiej członkom Platformy Obywatelskiej".
Koniec Cytatu.- 14 6
-
2019-02-27 22:11
Najlepsza komunikacja na swiecie: (1)
Londyn. Autobusy co 3 minuty, najprostszy i najbardziej przyjazny konsumentowi system biletów (oyster), komunikacja szynowa prawie wszędzie bezkolizyjna. Rozkłady jazdy i informacja przystankowa zintegrowana z google maps i apple maps, więc GPS sam wylicza trasę.
Składy metra gdzieniegdzie 50letnie, autobusy ponad 10letnie to standard na połowie połączeń.
Umowę na zakup/wynajem nowego wozu podpisać jest łatwo, porządnie zorganizować transport w mieście chyba najwyraźniej nie. W Londynie w godzinę znajdę się 40 kilometrów od domu na drugim końcu miasta, w Gdańsku ewentualnie 10 o ile tramwaj nie zerwie trakcji, nie wjedzie w niego Pasat GKA a PKM przyjedzie po 45 minutach. Bilet kupię o ile jeden w promieniu 3km automat zadziała.
W Londynie na jednym bilecie pojadę:
- autobusem
- tramwajem
- metrem
- SKM
- pociągami
W trójmieście nawet na autobusy potrzeba różne bilety bo Gdynia zaoferuje ewentualnie karnet, ale nie współpracę- 14 2
-
2019-02-27 22:31
Nie ma takiego miasta Londyn jest Londek Londek Zdrój
- 1 1
-
2019-02-27 15:53
Dlaczego nie polskie autobusy Solaris? (5)
Obłuda PiS nie ma granic!!! Narzekają na tramwaje koreańskie w Warszawie a W Straży Granicznej łączność przejmuje chińska komunistyczna firma Hytera!!! Policja to samo. Nadzór nad Polską przechodzi w ręce Chin.
A co z polskim radmorem???- 20 26
-
2019-02-27 21:28
(1)
Solaris jest już Hiszpański. przejelago grupa CAF tyle z polskości
- 8 0
-
2019-02-27 21:40
to już nawet hiszpańczyki wykupują?
- 4 0
-
2019-02-27 20:23
Gdansk to matecznik PO
O od kiedy to PIS rzadzi w Gdansku? Gdansk to ostatni szaniec PO, wiec ciagna ile sie jeszcze da.
- 10 3
-
2019-02-27 16:44
(1)
Bo nie zglosili oferty
- 10 3
-
2019-02-27 18:54
Reaktywować Unimor ! Po co nam koreańskie Samsungi...
- 4 0
-
2019-02-27 21:13
prezesiki
- 1 1
-
2019-02-27 15:33
ale wałek, a wspolnego biletu nie ma i nie bedzie... (1)
- 32 10
-
2019-02-27 20:04
A co maGAiT do wspólnego biletu? Oswiec mnie.
- 2 0
-
2019-02-27 19:49
Lisicki, człowiek orkiestra...
- 9 2
-
2019-02-27 18:59
Nówki
100 nowych,a ile dobrych ???????
- 6 7
-
2019-02-27 18:52
Super!!!
Generalnie to jakiś cud się zdarzył! Nie cena grała główną rolę! Jestem za wspieraniem polskiej gospodarki ale cieszę się że akurat postawiono na jakość dla pasażera a nie dla Prezesa firmy Solaris.
- 4 13
-
2019-02-27 18:16
Nic dziwnego, że Gdańsk nie ma pieniędzy na pilne sprawy.
Autobus kosztuje od miliona złotych do dwóch. Najstarsze jeszcze wiele lat będą w stanie używalności. Należy je zezłomować tylko dlatego, że nie wyglądają jak statek kosmiczny? Wyrzucanie pieniędzy przez okno. O!
- 11 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.