- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (62 opinie)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (29 opinii)
- 3 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (206 opinii)
- 4 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (69 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (218 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (62 opinie)
Prawie 100 nowych autobusów w Gdańsku w rok
Do lutego 2020 roku w Gdańsku pojawi się 48 nowych autobusów marki Mercedes Citaro, które GAiT wynajmie na osiem lat od prywatnej firmy. Wartość kontraktu, który obejmuje również serwis pojazdów, wynosi 117,3 mln zł. Z kolei wiosną na ulice wyjadą pierwsze z 46 mercedesów, które przewoźnik kupił za 79,4 mln zł.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy - zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej - mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania.
Rozkład jazdy komunikacji w Trójmieście
Podobnie postępują też inne polskie miasta, jak Łódź, Poznań czy Wrocław.
W środę podpisana została umowa na dzierżawę 48 autobusów, w tym:
- 29 standardowych
- 13 przegubowych
- sześciu typu midi
Pojazdy marki Mercedes dostarczy firma EvoBus Polska. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.
- Pracownicy firmy EvoBus będą mieli do swojej dyspozycji część hali, magazyny oraz biura na terenie naszej zajezdni, gdzie będą mogli dokonywać wszelkich niezbędnych napraw i przeglądów przez 24 godziny na dobę - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Wszystkie autobusy muszą być fabrycznie nowe, czyli wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy.
Autobusy wyjadą na ulice Gdańska w lutym 2020 roku.
Z kolei od kwietnia zaczną sukcesywnie pojawiać się pierwsze egzemplarze mercedesów citaro zakupionych przez GAiT w marcu 2018 roku. Te pojazdy również dostarczy EvoBus Polska, za co zainkasuje 79,4 mln zł. Zamówienie dotyczy 46 autobusów, w tym:
- 26 przegubowych,
- 18 standardowych
- dwóch midibusów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-27 15:24
(2)
Mam nadzieję,że będzie wymieniony złom kupiony od Niemców przez poprzedniego prezydenta.
- 46 35
-
2019-02-27 16:42
Sam jestes zlom
- 12 4
-
2019-02-27 16:03
Napisał dumny posiadacz niemieckiego Golfa z roku 2001 -
- 17 12
-
2019-02-27 15:46
A dlaczego Westerplatte należy do Hamburga!!? (1)
- 9 18
-
2019-02-27 16:41
Bo ma niemiecką nazwę.
Następne pytanie?
- 6 1
-
2019-02-27 16:39
Gdańsk, więc trzeba wspierać niemieckiego Mercedesa.
- 24 15
-
2019-02-27 16:37
Mercedes
Szkoda ,że dajemy zarobić Niemcom, wolałbym Węgierskiego Ikarusa. Na te odległości byleby klima była i się nie psuł
- 22 10
-
2019-02-27 16:29
Brawo.
Brawo, Pani Prezydent!
- 9 30
-
2019-02-27 16:14
w końcu!...
- 5 6
-
2019-02-27 15:47
Budyniowe lody, ciąg dalszy,,,
skandal jakich mało...
- 44 21
-
2019-02-27 15:47
Gdańsk to mafia, misto układów i szwindli!!!!!!!
- 42 29
-
2019-02-27 15:39
A kiedy debata!!!!!!!!!!
- 11 14
-
2019-02-27 15:31
te dzierżawione będą jeździły nawet z awariami żeby wykonać umowę z GAiT zagrażając zdrowiu i życiu pasażerów bo "nie będzie zatrzymywania pojazdów do naprawy " co za nieodpowiedzialne pajace
- 36 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.