- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (86 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (100 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (293 opinie)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (69 opinii)
- 5 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (415 opinii)
- 6 Jak zaprojektować centrum Południa? (85 opinii)
Prawie cała al. Hallera przejdzie remont
W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na remont kolejnego już odcinka al. Hallera. Tym razem koncepcja będzie dotyczyć jezdni na odcinku od al. Płażyńskiego do ul. Kościuszki. Trwają także prace nad przygotowaniem projektu remontu jezdni na tym samym odcinku, ale w kierunku Brzeźna. Z kolei do końca maja przyszłego roku powstanie dokumentacja przedstawiająca projekt remontu Hallera na odcinkach ul. Kościuszki - Mickiewicza oraz Okrzei - Wyspiańskiego.
Przypomnijmy: W lipcu br. zakończyła się trwająca pół roku modernizacja al. Hallera na dwóch odcinkach o łącznej długości ok. 900 m. W pierwszym etapie wyremontowano odcinek od ul. Okrzei do Mickiewicza (z wyłączeniem zmodernizowanego skrzyżowania ulicy w obrębie z ul. Reja), z kolei w drugim etapie pracom został poddany odcinek od ul. Mickiewicza do Kościuszki. W trakcie remontu wymieniono m.in. nawierzchnię jezdni i zatok postojowych oraz chodniki. Zadbano także o nasadzenia trawników i krzewów. Prace wykonała firma MTM SA z Gdyni, która za zrealizowane zadanie zainkasowała 2,9 mln zł.
Plany drogowców w 2021 r. "Miliony w zamrażarce"
Remontów ciąg dalszy
Wprawdzie każdy remont jest uciążliwy - zwłaszcza, gdy dotyczy jednej ulicy i dzielony jest na etapy rozwlekłe w czasie - ale al. Hallera po prostu go potrzebuje. Mimo wszystko drogowcy nieprędko pojawią się na jezdni łączącej Wrzeszcz i Brzeźno. Według planów, najbliższy remont arterii zostanie przeprowadzony w przyszłym roku.
Do dość niecodziennej sytuacji doszło pod koniec sierpnia br. W przetargu na przygotowanie dokumentacji remontu odcinka al. Hallera od ul. Kościuszki do ul. Klinicznej (z wyłączeniem zmodernizowanych tras). Dwóch potencjalnych wykonawców złożyło identyczne propozycje cenowe, które jednocześnie są najkorzystniejszymi finansowo.
Identyczne oferty na dokumentację projektową remontu al. Hallera we Wrzeszczu
- Z uwagi na jednakowe oferty złożone w przetargu, oferenci zostaną poproszeni o wskazanie nowej ceny ofertowej. Przygotowana dokumentacja będzie zawierała szacunkowe koszty całego przedsięwzięcia, który pozwoli wskazać przybliżony termin realizacji robót budowlanych na al. Hallera - mówiła wówczas Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Obecnie inwestycja jest na etapie przetargu na przygotowanie niezbędnej dokumentacji projektowej. Powinna ona powstać do 31 maja 2021 r.
Prace remontowe będą prowadzone także na odcinku al. Hallera od al. Płażyńskiego do ul. Kościuszki
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na modernizację kolejnego fragmentu al. Hallera. Projekt ma objąć jezdnię w kierunku Wrzeszcza, od al. Płażyńskiego do ul. Kościuszki.
- W ramach zadania zaprojektowane zostaną dwa odcinki: od ul. Płażyńskiego do ul. Grudziądzkiej i od ul. Grudziądzkiej do ul. Kościuszki. Projekt nie obejmie przejazdów tramwajowych i skrzyżowań. Oprócz wymiany nawierzchni jezdni, w dokumentacji uwzględniona będzie także modernizacja chodników z krawężnikami i zatok autobusowych - mówi Aneta Niezgoda.
Termin składania ofert w przetargu mija 5 listopada br., z kolei prace nad opracowaniem dokumentacji projektowej mają potrwać do 10 miesięcy od daty podpisania umowy. Oznacza to, że remont odcinka, którego długość wynosi ok. 1,5 km zacznie się najszybciej pod koniec 2021 r.
Realizacja remontu kolejnego odcinka al. Hallera możliwa dzięki mieszkańcom
Tym razem również chodzi o jezdnię o długości 1,5 km. W marcu br. informowaliśmy, że dzięki mieszkańcom, którzy zagłosowali w Budżecie Obywatelskim na projekt "Prosta droga do morza", realizowany będzie remont jezdni al. Hallera na odcinku od ul. Kościuszki do al. Płażyńskiego.
- Stan drogi na tym odcinku jest w opłakanym stanie. Ubytki w jezdni, nierówności, pofalowana droga, niezabezpieczone przejścia dla pieszych. Stan drogi stwarza niebezpieczeństwo zarówno dla kierowców, jak i dla osób spacerujących wzdłuż alei. W ramach prac zostaną dodatkowo oznakowane przejścia dla pieszych celem poprawy ich bezpieczeństwa. Remont poprawi nie tylko komfort kierowców, ale także zwiększy bezpieczeństwo osób przechodzących przez jezdnię - napisali w uzasadnieniu projektu jego autorzy.
2 mln zł na modernizację alei we Wrzeszczu
Szacowany koszt samej dokumentacji wynosi ok. 90 tys. zł. Prace mają wynieść ok. 2 mln zł i są przewidziane na 2021 r.
Miejsca
Opinie (140) 3 zablokowane
-
2020-10-26 08:36
Tam gdzie niedawno skonczylo MTM juz tworza sie nierownosci a studzienki sie zapadaja
- 12 0
-
2020-10-26 08:31
Przy okazji remontu (1)
można by od razu zwęzić do jednego pasa, nie wiem po co są aż dwa
- 7 10
-
2020-10-26 08:35
dokładnie
mniej roboty przy nastepnym remoncie za 20 lat
- 3 2
-
2020-10-26 08:20
Przy urzędzie morskim w stronę głównego miasta jest takie wyniesienie, że samochód uderza podwoziem, jak jedzie normatywnie
- 4 1
-
2020-10-26 08:17
robyg wygrał kolejny przetarg na betonowanie miasta gdańsk
tym samym zarządził remont hallera
- 14 2
-
2020-10-26 08:17
Hallera jest w dobrym stanie, nie trzeba remontować
są ważniejsze wydatki jak walka z covidem i elgiebete
- 9 9
-
2020-10-26 08:03
To powinna być ulica-promenada
Hallera to powinna być ulica-promenada. To centrum miasta i ulica prowadząca wprost do morza. Bardzo dziwi mnie, że nie jest w ogóle waloryzowana.
- 9 8
-
2020-10-26 08:00
mój samochód zapłakał z wzruszenia
po czym podjechałem nim do kuchni zrobić sobie kawę
- 2 1
-
2020-10-26 07:27
Szkoda kasy.
Ja wstrzymałbym się z tym remontem. Już od objęcia stołka przez namaszczonego prezia było wiadomo, że tereny zajezdni autobusowej pójdą pod deweloperkę. Jak zacznie się budowa, to trzeba będzie wyburzone elementy wywieźć, a nowe materiały budowlane dostarczyć . Nie ma sensu przed budową rozpoczynać modernizacji tego ciągu komunikacyjnego. Szkoda kasy. Degradację ulicy zawdzięczamy również rozbudowie osiedli i procesowi, który opisałem wyżej.
- 26 4
-
2020-10-26 07:26
Robyg i wszystko jasne
- 16 2
-
2020-10-26 07:19
Jednak jak robyg cos zarządzi to zarzadzi
Liczą się z nim.
- 33 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.