• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie milion zł za promocję Gdańska w komedii romantycznej

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia. Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia.

Ponoć prawdziwej miłości nie można kupić. Można ją jednak traktować jako motyw przewodni filmu, do którego produkcji Gdańsk zwiększył dofinansowanie z pół miliona do prawie 1 mln zł. Zawarta właśnie umowa obejmuje promocję miasta na płytach z filmem "Miłość jest wszystkim", które zostaną wydane w marcu 2019 r.



Czy Gdańsk powinien promować się poprzez produkcje kinowe?

"Miłość jest wszystkim" - taki tytuł nosi komedia romantyczna produkcji Akson Studio oraz TVN, która była kręcona na przełomie 2017 i 2018 r. na terenie Gdańska.

Jak czytamy w opisie filmu, opowiada on o romansie pomiędzy piłkarzem a kobietą, która nie jest fanką futbolu, w okresie tuż przed świętami Bożego Narodzenia, gdy do miasta przypływa Święty Mikołaj. Akcja będzie obfitować w zdrady i tajemnice, których zwieńczeniem będzie dopracowany w każdym szczególe ślub z zaskakującym finałem.

Pół miliona na promocję miasta



Gdańsk dotychczas za promocję miasta w formie tła do scen filmu zapłacił pół miliona złotych.

Czytaj także: Od Klossa do Boskich - te seriale kręcono w Trójmieście.

- Turyści chętnie przyjeżdżają do miejsc, w których toczą się akcje oglądanych przez nich filmów i chętnie podążają śladami swoich ulubionych bohaterów. Osadzenie fabuły w całości w Gdańsku stanowi ogromny potencjał dla promocji atrakcji turystycznych miasta, szczególnie poza sezonem turystycznym. Miasto będzie miało również wpływ na sposób, w jaki przedstawiony zostanie gród Neptuna - mówiła w październiku 2017 r. Anna Iwanowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

492 tys. zł za logotyp i film promocyjny na płytach



Teraz okazuje się, że miasto chce dołożyć do produkcji filmu jeszcze 492 tys. zł. Za taką kwotę Akson Studio umieści na 53 tys. płyt DVD i Blue Ray logotyp Gdańska oraz film promocyjny w menu każdej płyty, który "wzmocni przekaz promocyjny miasta Gdańska".

- Będzie to minutowy film promujący zimowy, bajkowy Gdańsk. Materiał zostanie przygotowany i zmontowany przez Akson Studio. Film nie został jeszcze nigdzie opublikowany - dodaje Jędrzej Sieliwończyk z Referatu Prasowego UMG.
Czy w dobie serwisów oferujących filmy na żądanie (VOD) warto promować miasto na tradycyjnych nośnikach i płacić ponad 9 zł za reklamę na każdej płycie?

- Uznaliśmy, że promocja Gdańska na "twardych" nośnikach ma wymierną korzyść promocyjną dla miasta. Płyta ukaże się w marcu, podczas gdy na obecność filmu w płatnych serwisach przyjdzie nam czekać znacznie dłużej - przekonuje Sieliwończyk. - Przekaz [promocyjny] jest skierowany zatem do tych, którzy nie korzystają z serwisów internetowych i tych, dla których DVD i Blue Ray to przedmiot kolekcjonerski czy idealny prezent.

Premiera filmu w kinach 23 listopada



Premiera filmu na ekranach kin planowana jest 23 listopada br. Dzień wcześniej przewidziano przedpremierowy pokaz dla publiczności w Gdańsku (nie są jeszcze znane szczegóły tego wydarzenia).

Repertuar kin w Trójmieście znajdziesz na stronie kino.trojmiasto.pl oraz naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Zobacz plan zdjęciowy filmu na Długim Targu. Materiał z listopada 2017 r.

Opinie (239) ponad 10 zablokowanych

  • Kargul

    W sumie to dofinansowanie tvenu z naszych podatków i bez pytania o zgodę.

    • 3 3

  • Mieszkańcy

    To ex prezydent Gdańska we własnej osobie się promuje.

    • 4 1

  • TVN (5)

    I wszystko jasne

    • 183 35

    • Zdrady, czyli przewodni sens motywacyjny,

      coś najważniejszego, aktualnego, już standardowego, czyli norma i zwyczaj.

      • 1 0

    • POkażemy wam za bańkę (2)

      czym jest miłość :-)

      • 24 9

      • Lepiej wydać ten milion (1)

        Na dwie limuzyny dla Beci do rozbicia

        • 16 30

        • nie dwie, tylko 0.4

          Taki Audik kosztuje 2.5 miliona ;p

          • 10 7

    • Wiadomo. TVP się takimi groszami nie interesuje

      1.8 miliarda, to są pieniądze :D

      • 20 11

  • to jest patologia

    To jest jakiś absurd że miasto płaci?! Powinno być zupełnie odwrotnie, to producent filmu powinien płacić Gdańskowi za wykorzystywanie wizerunku. Tak jest np. w Paryżu. No ale my nie Francja tylko Rosja bis.

    • 8 5

  • Polska ciemnota okradziona przez Akson Studio, TVN i władze na Gdańsk !

    Zastanówmy się, co daje mieszkańcom Gdańska ten wielomilionowy najazd turystów na nasze miasto ?! Czy my mamy z powodu zysków z turystyki jakieś korzyści, mniejsze podatki niż w Bydgoszczy ?! Jakie my mamy korzyści, że mafia urzędników wydaje miliony na dalszy najazd turystów ?! Nie tylko, że nie mamy żadnych korzyści, to odnosimy wymierne szkody . Plaże zapchane, gastronomia droga, bo i tak miliony turystów kupią, drożyzna, drogie mieszkania, czynsze, wysokie podatki, zapchane ulice, pełno ludzi, plaże pełne - jakie my mamy korzyści, że to bydło za nasze pieniądze promuje, prowokuje jeszcze większy najazd na nas turystów ?! ~Krzysztof Kornatowicz

    • 6 3

  • Ile oskarów dostanie to arcydzieło? (5)

    • 145 21

    • tyle co „Smoleńsk” (1)

      • 17 8

      • czyli 500+

        za sprzedanie kraju bolszewikom

        • 0 1

    • w międzyczasie

      Joanna Kulig stała się międzynarodową gwiazdą z nominacją do Oskara :)

      • 9 0

    • 4

      • 6 0

    • kuźniarów

      • 14 4

  • to jest

    kurka mac nie gospodarnosc promocja nabijanie kasy tym łbom zTVN-u

    • 8 2

  • Niech lepiej Gdańsk promuje się w Komedii Tragicznej, albo Horrorze w stylu Silent Hill

    :-)))

    • 6 0

  • A mnie to zapłacili za bycie tłem:) (2)

    w tym filmie

    • 5 0

    • jesteś tłem dla budynia ??

      wstydż się !!

      • 4 0

    • 5 zł ?

      • 1 0

  • Skoro Gdańsk to nie Kaszuby i z Kaszubami nie ma niczego wspólnego.. (3)

    ...to dlaczego w książce Hieronima Derdowskiego "O Panu Czorlińścim co do Pucka po sece jachoł" wydanej w 1880 roku jest napisane:

    - "Pieśń, którą śpiewa Czorlińsko nad kolebką dziecka, przypomina wymordowanie w Gdańsku przez Krzyżaków 10,000 bezbronnego ludu kaszubskiego podczas wielkiego jarmarku, zwanego dominikiem; działo się to w roku 1308. Jeżeli dziecko jest synkiem, natenczas śpiewa się: „Ziuziu, ziuziu, mały senku, zabjele cy ojca w renku“."

    • 9 1

    • (1)

      no właśnie, Gdańsk był kaszubski do 1308 roku, potem był krzyżacki, polski, pruski, międzynarodowy, niemiecki, a teraz znów polski. Etnicznie to kaszubski jest Gdańsk za Obwodnicą

      • 2 0

      • Matarnia, Bysewo, Kokoszki, Rębiechowo, Klukowo to jeszcze przed wojną były tereny zamieszkałe w 90% przez Kaszubów. Nawet na akcie urodzenia z 1879 roku mojego pra-pradziadka (w zbiorach online Archiwum Państwowego w Gdańsku) widnieje miejsce urodzenia: Gluckau, Kreis Danziger Höhe (Klukowo, powiat Gdańskie Wyżyny)

        • 3 0

    • "Ziuziu, ziuziu corulenku
      Zabjele cy ojca w renku
      Zabjele go ze drudzimi
      Toporami żelaznymi.
      A w Raduni krwawo woda
      Szkoda ojca, żeco szkoda."

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane