• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes PKM-ki złożył rezygnację

Maciej Naskręt
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski. Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski.

W poniedziałek Krzysztof Rudziński, prezes należącej do samorządu województwa spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, złożył wypowiedzenie. Szefował spółce od 2010 r.



Aktualizacja, godz. 16:07 Małgorzata Pisarewicz, rzecznik marszałka województwa pomorskiego, potwierdziła nasze informacje, oraz podała nazwisko następcy Rudzińskiego. Został nim Grzegorz Mocarski, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.



Decyzja Krzysztofa Rudzińskiego zbiegła się z informacjami o cięciach w rozkładzie jazdy PKM oraz naszym niedzielnym felietonem pt. "Blask linii PKM gaśnie z każdym dniem".

Zaznaczmy jednak, że kierowana przez Krzysztofa Rudzińskiego spółka nie odpowiada za użytkowanie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ani nie ma wpływu na ustalanie jej rozkładów. Prowadzone przez niego przedsiębiorstwo było odpowiedzialne za wybudowanie 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Osowy do Wrzeszcza, a także dalsze zarządzanie linią. Projekt kosztował ok. 1 mld zł.

Władze województwa na razie ostrożnie wypowiadają się o decyzji dotychczasowego prezesa PKM. Zaznaczają, że decyzja prezesa musi zostać zaakceptowana przez radę nadzorczą PKM SA.

- Trwa rada nadzorcza i na tę chwilę nie mogę nic więcej powiedzieć - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Przypomnijmy, że Krzysztof Rudziński został prezesem spółki PKM w 2010 r. Wcześniej, w latach 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego, a w latach 2002-2009 pracował w Urzędzie Miejskim w Gdańsku jako dyrektor w Wydziale Programów Rozwojowych. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.

Miejsca

Opinie (374) 1 zablokowana

  • dlaczego

    ...pomysł PKM jak najbardziej trafiony, ale zarządzanie już nie. I to od początku - przystanki w durnych miejscach, beznadziejne połączenie z tramwajem na "Brętowie", nazwy przystanków nietrafione. A pózniej samo pasmo niedoróbek - zarząd powstał grubo przed tym zanim było wiadomo, czy będą na to finanse. W trakcie budowy nie było wiadomo jaki tabor będzie jeździł. A na koniec - zrzucenie odpowiedzialności za obsługę na SKM. Przecież taniej i rozsądniej było od razu to przerzucić na SKMkę, a nie tworzyć sztuczną spółkę, po to by wyszarpać z Uni kasę 'na obsługę wojewódzkiej kolejki' - z 2 przystankami poza obszarem trójmiejskim. Aha, a teraz kwestia biletów, biletomatów i rozkładu jazdy to już w ogóle jakiś mega dowcip. Przekręt i tyle.

    • 3 0

  • więc jednak był odpowiedzialny za skoordynowanie projektu PKM

    skoro w 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego. Zatem powinien wiedzieć, że zapotrzebowanie jest na połączenie kościerzyny z Gdańskiem a nie na połączenie Gdańska z Gdynią :)

    • 0 1

  • a co z Kościerzyna

    a co z Kościerzyną, Bytowem ?jeśli Kartuzy to Metropolia to żal ;-(

    • 4 0

  • to celowe doprowadzanie do upadku PKM

    To nie może być wynikiem braku kompetencji, to celowe doprowadzenie do upadku przedsięwzięcia.Nieużywaną infrastrukturę PKM da się udostępnić za dobrą kasę zagranicznemu operatorowi, np. DB.

    • 2 0

  • Garść cytatów z historycznych artykułów

    "W roku otwarcia gdańskim odcinkiem Kolei Metropolitalnej będzie jeździło od 2,2 do 4,9 mln pasażerów - uznali unijni eksperci. To sporo więcej niż zakładano, dzięki czemu Komisja Europejska prawdopodobnie zwiększy dofinansowanie do tej najważniejszej inwestycji w infrastrukturę Trójmiasta"

    "Kolej Metropolitalna: pociągiem elektrycznym w 25 minut z lotniska do centrum Gdańska"

    "Zarząd Województwa Pomorskiego dał zielone światło do realizacji Kolei Metropolitalnej w wersji najlepszej dla mieszkańców. Powstaną dwa tory, po których pojadą pociągi elektryczne"

    "Zarząd Pomorskiej Kolei Metropolitalnej skierował do rowerzystów ankietę, która pomoże w opracowaniu scenariuszy podróży pasażerskich w systemie Bike & Rail"

    "PKM we współpracy z Centrum Sztuki Współczesnej "Łaźnia" w Gdańsku prowadzi międzynarodowy konkurs artystyczny na grafikę ścian osłonowych wiat przystankowych Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wykonana w postaci perforacji artystyczna grafika wraz z iluminacją podkreślać będzie wyjątkowy charakter każdej stacji."

    • 3 0

  • Nie wszystko stracone

    Stojąc autem w korku na trasie Oliwa-Wrzeszcz podziwiam budowle PKM, w korku na Słowackiego podziwiam PKM, w korku Potokowa-Rakoczego też podziwiam.
    Wystarczy do opłat za energię elektryczną obok opłaty przejściowej i opłaty jakościowej dodać opłatę metropolitalną (za podziwianie) i się zbilansuje.

    • 4 0

  • miło z ich strony

    że pozwolili ogłosić taką wersję...

    • 3 0

  • Niepotrzebnie odszedł bo wiadomo od początku że PKM po wielu latach

    nabierze formy. Kluczem jest dojazd do Gdańska i Gdyni. Muszą powstać osiedla. Teren 70 lat leżał odłogiem

    • 0 1

  • Co za ludzie ...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane