• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes PKM-ki złożył rezygnację

Maciej Naskręt
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski. Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski.

W poniedziałek Krzysztof Rudziński, prezes należącej do samorządu województwa spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, złożył wypowiedzenie. Szefował spółce od 2010 r.



Aktualizacja, godz. 16:07 Małgorzata Pisarewicz, rzecznik marszałka województwa pomorskiego, potwierdziła nasze informacje, oraz podała nazwisko następcy Rudzińskiego. Został nim Grzegorz Mocarski, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.



Decyzja Krzysztofa Rudzińskiego zbiegła się z informacjami o cięciach w rozkładzie jazdy PKM oraz naszym niedzielnym felietonem pt. "Blask linii PKM gaśnie z każdym dniem".

Zaznaczmy jednak, że kierowana przez Krzysztofa Rudzińskiego spółka nie odpowiada za użytkowanie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ani nie ma wpływu na ustalanie jej rozkładów. Prowadzone przez niego przedsiębiorstwo było odpowiedzialne za wybudowanie 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Osowy do Wrzeszcza, a także dalsze zarządzanie linią. Projekt kosztował ok. 1 mld zł.

Władze województwa na razie ostrożnie wypowiadają się o decyzji dotychczasowego prezesa PKM. Zaznaczają, że decyzja prezesa musi zostać zaakceptowana przez radę nadzorczą PKM SA.

- Trwa rada nadzorcza i na tę chwilę nie mogę nic więcej powiedzieć - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Przypomnijmy, że Krzysztof Rudziński został prezesem spółki PKM w 2010 r. Wcześniej, w latach 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego, a w latach 2002-2009 pracował w Urzędzie Miejskim w Gdańsku jako dyrektor w Wydziale Programów Rozwojowych. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.

Miejsca

Opinie (374) 1 zablokowana

  • dlaczego trojmiasto .pl nie przepyta naszego pozał się boże prezydenta z tych wszystkich inwestycji?

    • 9 0

  • Nie jestem pewien, czy ów Pan nie ponosi żadnej odpowiedzialności za obecny stan rzeczy (1)

    Bo niby dlaczego jako Prezes PKM nie forsował pomysłu budowy linii zelektryfikowanej, obsługiwanej nowoczesnymi EZT, hę ?

    Teraz kiedy kasa została już wydana, sporo zainteresowanych dostrzega potrzebę elektryfikacji, a wraz z nią zwiększenia prędkości pociągów.

    • 29 2

    • A co z peronem np na Zaspie gdzie kilka tysięcy osób nie może korzystać z PKM ? Jeśli zaplanowano przystanki z myślą o znajomych deweloperach to wtedy trzeba mówić o korupcji.

      • 3 0

  • Jest to do naprawienia. (3)

    1. Jeden bilet na całą komunikację. 2. Start pociągu z Gdańska /bez przesiadek/. 3.Z jednego tego samego peronu /a nie jak do tej pory latanie po peronach ?/ W PKM-ce zacznie się ruch. To takie proste Panowie z tytułami.

    • 33 2

    • Jeszcze by się przydało pobudować przystanki tam gdzie ludzie mieszkają zamiast w polu. Brak elektryfikacji w pierwszej fazie budowy i peronu np na Zaspie to już zupełny brak kompetencji osób odpowiedzialnych za wstępna fazę inwestycji chyba że budowali przystanki pod znajomych deweloperów to wtedy mówimy o korupcji.

      • 5 1

    • tak ....

      dokładnie jeden bilet (niedrogo!!!) bez latania po peronach i bez okresowych komunikatów pt : od 1-go 15-go czy 20-tego którego likwidacja kilkadziesiąt połączeń.... z takim rozumowaniem od teraz zlikwidować i nie zawracać głowy pasażerom ,a PREZESÓW na emeryturę POMOSTOWĄ....

      • 3 0

    • ależ oni skończyli socjologię, politologię lub historię , ci młodsi zaocznie
      Nie odpowiada a zrezygnowała - czyli rzucili go na pożarcie

      • 9 0

  • Ciekawe ile zarabiał i jaka dostanie odprawę (1)

    A i jeszcze jaka "lokalna" spółka przygarnie nieboraka z budyniowej drużyny

    • 57 0

    • Sprawdź oświadczenia majątkowe na stronach Urzędu Marszałkowskiego - dotarcie do tych danych zajmuje jakieś 28 sekund (chyba, że masz modem słaby ;) )

      • 0 0

  • News roku (2)

    Co to zmieni dla mieszkańców, których PKM nijak nie zachęca do korzystania? Nic..

    • 164 3

    • Pytanie.

      Kogo i skąd dokąd wozi pkm? Jak dla mnie to kolej znikąd do nikąd via chaszcze i nieużytki...

      • 3 1

    • Ważne że był prezesem 5 lat i się już ustawił, POza tym miliard złotych wydany

      I to jest najważniejsze robaczki

      • 19 2

  • Teraz

    tylko jeszcze suta odprawa i po sprawie...

    • 13 0

  • I jeszcze jedno slowo do wiecznie usmiechnietych do siebie biznesmenow

    i politykow z Pomorza - zawsze uwazaliscie sie za lepszych od innych, los was szczodrze namascil, byscie mogli puszczac do siebie oko, w niby tajemnym kodzie oznaczajacym, kolejny interes zycia. Dobrze niech tak bedzie, skoro los was wybral i namascil. Tylko od czasu do czasu zrobcie cos do konca, tak zeby reszta mogla z tego pokorzystac. Tak da sie, tylko puszczanie oka odlozcie na pozniej.

    • 14 0

  • Trzeba zweryfikowac troszeczke ta fantastyke we wszystkich miastach 3City

    Kilkanascie lat temu w USA pewien Sekretarz Stanu wizytowal rodzaje sil zbrojnych, ktore wzajemnie nie palaly do siebie miloscia, a wrecz palaly niechecia. Kazdy z tych rodzajow dysponowal duzym potencjalem. Lecz nie bylo synergii. Wowczas padly slynne slowa do lotnictwa - No more white scarf flying - koniec latania drogimi mysliwcami z powiewajacymi bialymi szalikami romantycznych pilotow. Odtad macie wspierac sily ladowe w ich wysilku na ziemi. Teraz Gdynia Sopot i Gdansk jak powiedzialy A to niech usiada i znajda B. A nawet C. Tylko potrzebny jest ktos na miare Sekretarza Stanu z Pomorza, Warszawka ma to gdzies.

    • 4 0

  • Ale ich wych...lismy panie kolego, co? Daj spokoj nie tutaj, bo nie wyrabiam, phi.

    No dobra koniec zabawy, trzeba sciagnac nie prezesow tylko zwyklego managera z Niemiec albo Holandii, PKM -ke da sie rozruszac, wszystko rodzi sie w bolach.

    • 7 0

  • A moim zdaniem zupełnie o co innego chodzi.

    PKM nie powstało tak naprawdę tylko dla obsługi trasy, bo to stanowczo za mało dla tej spółki. Nie dawno Marszałek Struk zabiegał w rządzie o dalszą prywatyzację SKM na rzecz województwa. Dalsza prywatyzacja, a raczej przejęcie przez województwo pieczy miało doprowadzić na przejęcie SKM przez PKM i docelowo to właśnie ta spółka miała się wszystkim zająć.

    Ale rząd pokazał, że nie ma na to szans i kierunek będzie odwrotny. Z tego też powodu przewymiarowana spółka PKM nie miała już jak ukryć braku kasy, a raczej braku sukcesu toteż zaczęła szybko ograniczać koszty.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane