• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezydent w reklamie ZKM-u

Michał Stąporek
28 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PO (tęga) w Sejmiku
W czwartkowym wydaniu Gazety Wyborczej Trójmiasto ukazała się całostronicowa reklama Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Połowę zajmuje tekst o historii gdańskich tramwajów, pozostałą część przeznaczono na dwie krótkie rozmowy. O nowych rozkładach jazdy opowiada Mariusz Uziębło, jeden z kierowników ZKM, a o szeroko pojętej "nowoczesności w komunikacji"... prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Dlaczego ZKM zdecydowało się na wykupienie takiej reklamy? - Czy jest w tym coś niestosownego, że chcemy dotrzeć do pasażerów z pewnymi ważnymi dla nas treściami? - pyta Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy gdańskiego ZKM-u. - Niestety, dziennikarze nie zawsze informują czytelników o naszej firmie w rzetelny sposób.

Dlaczego jednak w reklamie występuje prezydent Gdańska, który w pięciu bardzo ogólnych zdaniach mówi o faktach wielokrotnie opisywanych przez wszystkie media: nowych, nispokopodłogowych autobusach i tramwajach, oraz o budowie linii tramwajowej na Chełm?

- Prezydent trafił do naszej reklamy ponieważ z racji pełnionej funkcji jest niejako właścicielem naszej firmy - tłumaczy pani rzecznik.

Zdaniem Izabeli Kozickiej-Prus skojarzenie obecności prezydenta w reklamie z trwającą kampanią wyborczą jest całkowicie nieuprawnione. Wyjaśnia, że już wcześniej na łamach Dziennika Bałtyckiego i Gazety Wyborczej Trójmiasto pojawiały się podobne reklamy, w których obok informacji o zakupie nowych autobusów czy festynie komunikacyjnym także występował prezydent. Zapewnia, że także po zakończeniu kampanii wyborczej takie reklamy będą publikowane.

- Oczywiście obecność pana prezydenta w reklamie wynika tylko i wyłącznie z naszej inicjatywy - zastrzega rzecznik ZKM-u.

Potwierdzają to pracownicy Referatu Informacji i Komunikacji Społecznej gdańskiego magistratu. - Nasza rola ograniczyła się do pośredniczenia w autoryzacji tej rozmowy - tłumaczy Błażej Słowikowski z UM.

Czy zdaniem gdańskich urzędników nie ma niczego niestosownego w tym, że w czasie kampanii wyborczej prezydent pojawia się w płatnej reklamie firmy, której jedynym właścicielem jest miasto? - Prezydent wychodzi z założenia, że trwająca kampania wyborcza nie jest powodem, dla którego powinien zniknąć z życia publicznego - tłumaczy Błażej Słowikowski. - Jeżeli może się pochwalić swoimi osiągnięciami na tym, stanowisku, to nie ma powodów, dla których miałby tego nie robić.

Już po raz drugi w ciągu ostatnich tygodni prezydent Paweł Adamowicz pojawia się w mediach za sprawą płatnych komunikatów, za które nie płaci jego komitet wyborczy, lecz inne podmioty. Wcześniej za całostronicową reklamę w Dzienniku Bałtyckim zapłacił Urząd Miasta.

Zobacz także

Opinie (114) 10 zablokowanych

  • he he mohery szykujcie walizki

    Adamowicz wygra spokojnie z pisuarem i będzie rządził kolejną kadencje.
    A wy niestety spadać z Gdańska

    • 0 0

  • P.Adamowicz musi odejść razem z nim skończy się hossa Peloskich,kokoszków i innych klik.Jezeli chodzi o Gdańsk to za tego prezydenta bardzo mało się zrobiło.

    • 0 0

  • Osiągnięcia Adamowicza

    dlaczego Adamowicz nie reklamuje swoich osiągnięć w dziedzinie gospodarki mieszkaniowej, mółby na przykład wystąpić na całostronnicowej reklamie mówiąc o tym jakim jest doskonałym menedżerem, gdyż już nawet kilkumiesięczne dziecko otrzymało w Gdańsku mieszkanie komunalne, a czyje dziecko? Przecież to nieistotne, że Adamowicza, ważna, że dostało. Albo mógłby wystąpić w reklamie firmy INPRO i stwierdzić, że ta firma jest naprawdę niezła i w dodatku daje sute rabaty, a że tylko Adamowiczowi, przecież to nieważne. "Naród jest ciemny, naród to kupi" - Jacek Kurski, członek organizacji "Prawo i Sprawiedliwość", przestępczej organizacji.

    • 0 0

  • ja na Adamowicza nie głosowałem....

    .....ale głupi ten co myśli, że jak preziem zostanie Jaworski, Pusz czy inny 'supergość' to nie będzie korków, Gdańsk będzie 'prężny' jak Poznań czy też Wrocław...a ZKM będzie woził w 5 minut z Dolnego Miasta na Żabiankę....

    Mili Państwo....po prostu jesteście albo głupi albo naiwni.....

    Nie wiem co gorsze :)

    • 0 0

  • Mariusz Uziębło

    TW - pseudonim "kolejarz"!

    • 0 0

  • Dosyć Adamowicza

    Mam dosyć tego Pana. Niech już skończy marnować potencjał tego miasta. Żadnej inicjatywy, za Adamowicza w Gdańsku buduje się tylko centra handlowe i organizuje jarmark dominikański. Żenada.

    • 0 0

  • hej adamowicz reklamy to se mozesz ze swfojej kasy opłacać anie zmojej kasy za bilety na nieustatninie spóźniajace sie autobusy

    • 0 0

  • pamietam jaworskiego jak rozmawiał z ludzmi gdy do niego po pomoc przychodziłi to fałszywa męda!!ja faworyta niemam
    ale adamowicz jest skończony.i jemu sie podziekowanie nienalerzy jak ktoś źle pracuje to sie go wyrzucadyspcyplinarnie i nikt niedziekuje na zakończenie wiec adamowicz jesteś zwolniony ty i twoja ekipa

    • 0 0

  • czym wy sie podniecacie..

    idą wybory i jest okazja"podziękować" tej grupie pawełkowej za to co zrobili z cenami i systemem komunikacji miejskie.Zobaczcie ceny biletów okresowych w Wa-wie na wszystkie(SYCKIE) śRODKI KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ (RóWNIEż METRO).Porównajcie z tym syfem jaki płacimy co miesiąc i powiedzmy to głośno:PANOM poDZIEKUJEMY!!

    • 0 0

  • ostry litosci

    za duzo w tym wszystkim filozofii.
    jakos nie przeraża Cie wizja prezydenta Jaworskiego, karierowicza namaszczonego przez PIS do kierowania Radą Nadzorczą państwowej spółki Energa SA, do piastowania pierwszego marnotrawczego pieniędzy podatników w ledwie dychającej stoczni. Gdzie jeszcze wepchną tego pseudomenagera? Acha, teraz pan ostry widzi go na stołku prezydenta Gdańska. rzecz w tym, że Jaworski nie nadaje sie nawet na zawiadowcę stacji we Włocławku (skąd pochodzi). Wszystko do czego doszedł to wyłącznie klucz partyjny pisuarów. A jaki z niego fachowiec i menager porozmawiaj ze stoczniowcami, byle nie z terrorystami ze stoczniowej "S".

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane