- 1 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (108 opinii)
- 2 Poważny wypadek w Chyloni (23 opinie)
- 3 Przepisy niewiele zmieniły na przejściach? (76 opinii)
- 4 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (879 opinii)
- 5 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (72 opinie)
- 6 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (24 opinie)
Problem policji z pseudokibicami: zatrzymań dużo, zarzutów mało
Zatrzymanie domniemanych uczestników napadu na pociąg. Póki co, żadnemu z nich nie przedstawiono zarzutów
Policja zatrzymała dziewięć osób, które mogły mieć związek z sobotnią napaścią na pociąg w Gdańsku. Na papierze wygląda to dobrze, ale niestety zatrzymania pseudokibiców rzadko kończą się postawieniem im zarzutów.
Pociągiem jadącym z Elbląga do Gdyni podróżowała m.in. grupa kibiców Arki Gdynia. Jechali do Sopotu, gdzie odbywała się gala walk MMA. Na wysokości SKM Żabianka ktoś zaciągnął hamulec awaryjny, a unieruchomiony pociąg został obrzucony kamieniami. Chwilę później z krzaków wybiegła grupa mężczyzn w kominiarkach. Część z nich dostała się do pociągu i pobiła jadących nim pasażerów. Ucierpieli nie tylko kibice, ale i osoby nie związane z tym środowiskiem.
Po minucie napastnicy zniknęli równie niespodziewanie, jak wcześniej się pojawili.
Policja bada rożne tropy, także taki, że bijatyka nie miała podłoża wyłącznie kibicowskiego, lecz że wynikała z rywalizacji grup przestępczych działających w środowiskach kibiców.
Niestety, to nie pierwsze zdarzenie tego typu, do jakiego doszło w ostatnim czasie.
Niecałe trzy miesiące temu doszło do bardzo podobnego zdarzenia, tyle tylko, że w Gdyni. 22 października w okolicy ul. Morskiej i Zbożowej doszło do bójki, w której udział brało kilkadziesiąt osób - pseudokibiców trójmiejskich klubów piłkarskich.
Kiedy policjanci przyjechali na miejsce, zastali jednego poturbowanego mężczyznę, który zapewniał funkcjonariuszy, że z nikim się nie bił, a jedynie potknął się i upadł.
Motywem bójki były porachunki pseudokibiców z Gdyni i Gdańska. Ci drudzy przyjechali kilkunastoma samochodami. Chcieli zamalować kibicowskie graffiti, które znajduje się na jednym z budynków w Cisowej.
Już dzień później policjanci pochwalili się, ze zatrzymali ośmiu mieszkańców Gdańska, którzy mogli mieć związek z bijatyką (oprócz nich zatrzymano także kilku mieszkańców Gdyni).
Postanowiliśmy sprawdzić, komu postawiono zarzuty w tej sprawie.
- Postępowanie wciąż trwa, ale na chwilę obecną zarzuty udziału w bójce usłyszało pięć osób, z czego wszyscy są mieszkańcami Gdyni - mówi kom. Michał Rusak z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Żaden z ośmiu zatrzymanych mieszkańców Gdańska nie usłyszał zarzutów.
- Osoby te były typowane, doprowadzane na komisariat i przesłuchiwane, póki co jednak nie mogliśmy przedstawić im zarzutów - tłumaczy Rusak. Dodaje, że po części jest to wynikiem braku współpracy ze strony osób poszkodowanych w bójce.
Inny z policjantów, zastrzegając jednak anonimowość, rozwija temat. - Te sprawy dotyczą środowiska, które kieruje się niepisanym kodeksem zabraniającym współpracy z policją - tłumaczy nasz rozmówca.
W praktyce oznacza to, że zarzuty postawić łatwo tylko i wyłącznie tym osobom, które przyłapano na miejscu zdarzenia lub takim, które można bezpośrednio połączyć z tym miejscem (i udziałem w bójce).
- Osoby, które w takich bójkach są poszkodowane, bo na przykład zostały same pobite, nie chcą z nami współpracować. Z ich zeznań wynika przeważnie, że albo w ogóle nie były na miejscu zdarzenia, albo też znalazły się tam przypadkowo. Obrażenia tłumaczą np. uderzeniem głową w drzewo. Bywa, że zasłaniają się niepamięcią - tłumaczy nasz rozmówca.
Rozmawiamy z innym funkcjonariuszem, na co dzień zajmującym się rozpracowywaniem grup pseudokibiców.
- Oceniając naszą pracę trzeba brać pod uwagę to, że informacje o większości tzw. ustawek i napaści jednej grupy na drugą nie trafiają do mediów. My zapobiegamy wielu takim wydarzeniom, w praktyce na kilkanaście prób ustawek udaje się jedna, o której od razu staje się głośno - opowiada policjant.
W tym wypadku głośno jest o napaści na pociąg, którym jechali zwykli pasażerowie. I trudno się temu dziwić, nawet jeżeli na obecnym etapie śledztwa policjanci mówią o udziale w bójce nie stu, ale kilkudziesięciu osób.
Na razie żadnemu z zatrzymanych nie postawiono zarzutów.
- Czekamy na wyniki badań laboratoryjnych, osoby te nie zostały więc jeszcze przesłuchane - tłumaczy kom. Maciej Stęplewski z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.
Policjantom zadaliśmy też wprost pytanie, czy wśród zatrzymanych osób są jakieś, które zatrzymywano w związku z październikową bijatyką w Gdyni. Przedstawiciele KWP nie chcieli tej informacji ani zdementować, ani potwierdzić. - Ze względu na dobro śledztwa nie mogę udzielić w tym zakresie żadnej informacji - stwierdził Stęplewski.
Opinie (269) ponad 20 zablokowanych
-
2015-01-19 15:40
Piszcie więcej, będzie więcej...... (1)
tym troglodytom właśnie o to chodzi aby było o tym głośno. Teraz są lokalnymi bohaterami. Wg. mnie nie powinno się pisać o tym. Tylko policja powinna wziąć się do roboty, znaleźć, spałować aż wypadną zęby i przesuną się nerki.
Następnie poprawić jeszcze i zostawić ich samym sobie.
Jak będą obolali siedzieć przed kompem i nic nie znajdą na temat zajścia jakie wywołali w dodatku będzie jeszcze ich boleć. Zastanowią się czy szum jaki próbowali zrobić miał sens. Bo boli i jest cisza. A tak teraz to jest głośno i opijanie sukcesu i "beczka" z policji, że nieudolnie działają. To jakiś cyrk jest.
I na koniec zapytam GDZIE OPASLI PANOWIE Z SOK?- 17 4
-
2015-01-20 08:45
Dobre pytanie. Jak kolej chroniła straż ochrony kolei?
- 1 0
-
2015-01-19 15:04
Niestety "Wielka Lechia" nie potrafi obić 30 chłopa w 100 :) (4)
- 28 21
-
2015-01-19 18:09
niestety wielka arka potrafi tylko szczekac na necie (1)
bo gdyby zechcieli spotkac sie na ubitej ziemi a nie siac farmazony na necie jacy to oni wielcy....to do takich sytuacji by wcale nie dochodzilo!a niestety za propagande trzeba zaplacic
- 9 11
-
2015-01-20 08:44
G... kogokolwiek normalnego obchodzi wasza idiotycznie głupia zabawa, która kończy się kosztami, cierpieniem postronnych ludzi, stratami i wkurzeniem. Umrzyjcie już, ok?
- 4 3
-
2015-01-19 15:37
Czyli standard
- 9 3
-
2015-01-19 15:24
jaka drużyna tacy kibole
- 17 7
-
2015-01-19 16:58
Bandyci i my (3)
Ileś lat temu kradziono mi trzykrotnie ten sam samochód. Było to dzieło tej samej szajki złodziejaszków, którą policja namierzyła, a prowodyra (ujętego za kierownicą mego auta) aresztowała. Zapytano mnie czy chcę być świadkiem oskarżenia, bo ja tych kolesiów też widziałem. Zgodziłem się, poszedłem do sądu na rozprawę, a tam, na sali, siedziało ze 20 kolesiów podsądnego. Prokurator wezwał mnie na zaplecze i poradził żebym się wycofał, bo może mnie spotkać coś złego, a policja nie zapewni mi ochrony. Zrezygnowałem, wyszedłem z sądu, a wkrótce potem także podsądny, za którego poręczył proboszcz miejscowej parafii... Nic dodać, nic ująć...
- 11 5
-
2015-01-20 08:38
Można prosić o nazwisko prokuratora i oskarżonego?
- 0 0
-
2015-01-19 17:22
I obudziłeś się,zlany zimnym potem.
- 1 3
-
2015-01-19 17:21
CO ?
Puśc nazwisko tego prokuratorka !!!
- 5 0
-
2015-01-19 21:36
Przynajmniej chłopaki za muslimów się wezmą jak lewackie szmaty (1)
zaczną ich spraszać do kraju.
- 6 3
-
2015-01-20 08:33
Sorry, ale wolę uczciwych, pracujących i pokojowych wyznawców islamu mniż to bydło :) Pogódź się z tym. Nasze kobiety też takich wolą, niż śmierdzące bandyckie bydło. Gwarantuje Ci to.
- 4 4
-
2015-01-19 14:50
Ale dzielny funkcjonariusz, brawo! Społeczniacy górą :) (11)
Taka pokazówka jak się znęca nad gościem, któremu nawet nie przedstawiono zarzutów, jest trochę komiczna. Jak minie medialny jazgot, za parę dni, myślę, że wszyscy wrócą do domów i sprawa się rozejdzie po kościach jak większość takich zabaw przed kamerą.
- 56 55
-
2015-01-19 14:52
znęca się? tej kibicowskiej świni warto by na dzień dobry złamać nos i wybić zęby (8)
a dopiero potem prowadzić na komendę. A jak nic się mu nie udowodni, to na pożegnanie złamać nogę w kostce
- 36 29
-
2015-01-19 14:57
ale wam padło na głowy! skąd wiecie jakie mają na niego dowody? Przecież ta szopka to mediów i ludu. (3)
Tak tak, a potem głowę urwać. Nawet jako to POmyłka
- 18 19
-
2015-01-20 08:31
No, on tylko sobie stał na torowisku po zatrzymaniu opciągu między stacjami podczas napadu 50 kolesi na SKMkę po rzucaniu kamieniami... nic takiego.. :)
- 0 0
-
2015-01-19 16:43
Pomyłka (1)
To była moja pierwsza żona .
- 12 2
-
2015-01-19 18:08
masz rację
zdecydowanie to widać:)
- 2 1
-
2015-01-19 19:43
A skąd wiesz że winny?
Nie ma dowodów są poszlaki.
Uważaj żeby ciebie kiedyś ktoś nie chciał pomylić.
Do wyroku nie ma winnych- 4 2
-
2015-01-19 15:27
(1)
swego czasu psiarnia zrobiła taki napad na kibiców Legii w Warszawie połapali ludzi obojętnie jakich winnych niewinnych podrzucili im jakieś pordzewiałe noże i widelce z magazynów policyjnych i przed kamerami rżnęli bohaterów co to walczą z kibolami.Prawda była taka sama jak tu zatrzymali kilkaset osób zarzutów w 99% nie udało się ani dowieść ani obronić przed sądem
- 20 10
-
2015-01-19 17:28
Tak,tak... Normalnie,gorzej niż w okupację. U mnie na dzielni wczoraj zastrzelili chłopaka, bo w mróz -20 założył szalik klubowy, a tydzień temu zburzyli kamienicę i deportowali mieszkańców do Wałbrzycha, bo ktoś doniósł, że w jednym z mieszkań było nastawione Polsat Sport. Rząd nienawidzi kibiców i nie cofnie się przed niczym...
- 8 6
-
2015-01-19 14:54
Piętnować
jak w Inglorious Bastards.
- 8 3
-
2015-01-19 22:59
Czyli policja powinna zaprzestań zatrzymywania podejrzanych załapanych na miejscu przestęstwa? (1)
Ile już razy cię wypuszczali, że tak się chełpisz?
- 1 1
-
2015-01-19 23:59
za wykręcanie rąk i psucie opinii obywatela który psu pasuje do sprawcy przestępstwa a nim nie jest należy się odszkodowanie
- 4 0
-
2015-01-20 08:17
kpina !
To są kryminaliści którzy urządzają sobie demolkę w przestrzeni miejskiej a policja nie może " postawić im zarzutów " ? Jak napadną na komisariat, powybijają okna w kominiarkach i powiedzą że to nie oni, nic nie pamiętają... też zostaną wypuszczeni ? To jest kpina ! Gdzie monitoring miejski i kolejowy ? Ten problem jest od kilkunastu lat !
- 7 0
-
2015-01-19 20:49
w uk tory sa oddzielone plotem (3)
i jest zakaz przbywania na torach , jest tez monitoring , a bydlo powinno byc wylapane i pala po jajcach i oboz pracy pod ziemia zeby im sie nie nudzilo , jak by nakopali wegla to byl by chlebek a jak nie to nie
- 3 5
-
2015-01-19 21:38
pałą po jajcach? (2)
co ty pedzio jakiś?
- 3 1
-
2015-01-19 23:52
yeah (1)
a ty?
- 0 2
-
2015-01-20 08:09
ja nie
nawet twoja mama to wie
- 1 1
-
2015-01-19 21:34
oj wielkie halo (2)
bo to udowodnić trzeba, a jak tu odowadniać, jak biedne tczewiaki sami się popsuli brawo za akcję, a tej babie też dobrze że przylaliście, ja ją znam, ona zawsze się burzy i strzela z ucha. a tczewiaki byli w dziesięciu bez biletów i szydzili z kanarów, to kanary ściągnęły 'kontrolerów specjalnych' hahaha. a i jeszcze jedno: jakbym tam był to sam bym ich wszystkich rozjechał, taki kozak zza monitora ze mnie!!!!!
- 4 6
-
2015-01-20 00:08
O (1)
Nikt nie jest wystarczająco głupi, żeby to skomentować. Musisz poczekać, aż Twoje dziecko dorośnie.
- 5 3
-
2015-01-20 08:08
na pewno dorośnie później
niż twoja mama się ze mną prześpi
- 1 3
-
2015-01-19 21:42
"Niestety, to nie pierwsze zdarzenie tego typu" (1)
Macie zupełną rację, pierwsze zdarzenia tego typu miały miejsce tak ze 25 lat temu - i skoro do dzisiaj to trwa, to znaczy, że władza ma ten problem w głębokim poważaniu - także proszę sobie nic po buńczucznych zapowiedziach policjantów nie obiecywać. Dokładnie NIC.
Jak zwykle za straty materialne zapłaci anonimowy pasażer kolei, a za leczenie - anonimowy podatnik odprowadzający co miesiąc stosowny haracz do NFZ.
Kibolstwo to jeden z nierozwiązywalnych polskich problemów - przynajmniej do czasu, aż do władzy dojdzie ktoś, kto o tym nie wie... i go rozwiąże od razu- 3 4
-
2015-01-20 07:54
gorzej
tak na logikę to należy wyciągnąć z tego wniosek ze te akcje są wspierane przez władzę
no bo skoro nic się z tym nie robi...- 1 0
-
2015-01-19 21:50
za komuny spalowaliby takich w dolku i koles by sobie od razu przypomnial. (3)
albo pomyslal czy drugi raz isc na ustawke.
do bandytow i idiotow nie mozna inaczej.
nie mam problemu jak sami sobie zeby powybijaja ale jak cierpia niewinni ludzie to zabawa sie skonczyla.- 4 5
-
2015-01-19 21:53
(1)
policja stosuje prawo !
- 1 3
-
2015-01-20 07:51
w stosunku do bandytów
do zwykłych ludzi tak się nie krygują- 1 1
-
2015-01-19 21:55
I tak pałują a jakoś się nie przyznają.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.